Jim Mobile: geen sms van Google, wel van mijn vriend

Stefaand
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Jim Mobile: geen sms van Google, wel van mijn vriend

Berichtdoor Stefaand » 14 Aug 2018, 22:36

Ik probeer een 2staps verificatie door te voeren bij mijn vriend voor Google en Paypal, waarbij ik dus een sms zou moeten krijgen van google, maar ik ontvang geen sms. Overigens werkt dat wel bij mij. Is er een probleem met de sms server van Jim Mobile ? Ik heb de instellingen nog eens gecontroleerd en de sms server nummer is juist volgens de handleidingen van Jim Mobile zelf.

iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Jim Mobile: geen sms van Google, wel van mijn vriend

Berichtdoor iktjilp » 15 Aug 2018, 07:26

Was dit nummer al gekend bij Google. Indien ja, recent veranderd van operator? Indien ja, verwijder nummer en voeg opnieuw terug toe. Toen ik van MV naar Orange overschakelde kwamen berichten met code’s ook niet meer toe.
Edpnet VDSL XL - Orange panter - Zonlicht

Stefaand
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Jim Mobile: geen sms van Google, wel van mijn vriend

Berichtdoor Stefaand » 15 Aug 2018, 09:48

Nee, werkt niet. Het bizarre is, als ik verwijder krijg ik wel een sms dat het nummer verwijderd is van google, maar als ik vraag om een verificatiecode te sturen, ontvang ik die niet. Heel raar.

Edit: weer iets raars gevonden

Veranderen van de sms server naar het alternatieve nummer zorgt ervoor dat ik die google verificatie sms'jes kan ontvangen, maar dan kan ik NIET sms'en naar mijn andere Jim Mobile kaartje. Maar dan nog ontvang ik geen sms van Paypal. Het blijft een rare toestand.

Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”