Jim Mobile

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Hoi,
Ben overgestapt van Base abo naar Jim Mobile.
Mijn vrouw is ook overgestapt naar Jim Mobile
2 weken geleden simkaarten ontvangen met belwaarde van elk 10 euro.
Krijgen in deze maand nog 5 euro extra als nieuw lid(is inmiddels al gebeurd).
Eerst nagegaan welke simkaart voor wie is.
Simkaarten in onze Samsung grand prime gestoken.(we hebben wel gewacht tot dat we geen signaal meer kregen van Base).
Was dezelfde dag al.
So far so good.
Nu belt iemand naar mijn vrouw die mij moest hebben(en die zij ik heb naar uw man gebeld maar jij neemt op).
Wij gebeld naar jim mobile die hebben dat uitgezocht en we moesten onze simkaarten wisselen.
Tot zo ver zijn we al.
We gingen snamidags ergens een kop koffie drinken en mijn vrouw wou op internet ,maar dat lukte niet(4g stond niet aan).
Terug naar helpdesk van jim gebeld ,kregen een hele uitleg dat we naar een bepaalde site moesten gaan van jim om alles manueel in te stellen.
Dat was wss omdat we de simkaarten moesten wisselen .
Als ge alles goed volgt is dat geklinkt op 5 minuten.
Nu goed alles werkt naar behoren tot een paar dagen later ik naar UZGent ging(moet er alle weken zijn voor behandeling).
Zegt een van de verpleegster ,Marc ik heb u van de week proberen te contacteren en dat lukt niet.
Zeg tegen haar probeer nu nog eens?
Nog altijd hetzelfde ,This Number is not in use.
Zeg tegen haar probeer eens naar mijn vrouw te bellen (ook van hetzelfde not in use).
En zo hebben we ondervonden dat sommige mensen ons niet kunnen contacteren.
Mijn broer kan mij ook niet bellen en mijn zuster kan dat wel.
Is allemaal raar.
Technische dienst is van op de hoogte en ze gingen met spoed proberen op te lossen.
Nu 10 dagen later nog niet opgelost.
Iemand suggesties??
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

U bent niet de eerste die ik zie klagen.

Gewoon overstappen naar een andere provider en probleem opgelost.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zeg een foute routering van jouw nummer...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Inderdaad routering niet correct en vermits u van base naar JimM bent overgestapt en JimM een Mvno is van Telenet/Base is het probleem niet al te ver te zoeken; misschien eens aan het boompje schudden via de ombudsdienst telecom
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

ah, tchen, ik kan sinds mijn overstap ook niet meer bellen vanaf sommige nummers naar mijn GSM.

Je zou denken dat ze zo iets basic wel onder de knie krijgen.

Kan dat ergens gecontroleerd worden?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Uiteraard, door vanaf het netwerk van oorsprong (beller) de signalisatie/berichtenstroom naar het netwerk van bestemming (gebelde) te volgen (maar zelf kunt u dit niet tenzij u toegang zou hebben tot de netwerkinfrastructuur) :angel:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb hetzelfde meegemaakt begin mei: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=52623
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

HLR tabel niet in orde bij de originele operator je zou naar de vlr moeten verhuist zijn ?

Heb iets soortgelijk ook voor met OVH als je terugkeert naar eg Telenet...OVH kuist dat ook niet op... dus die mensen bij ovh denken nog altijd da'k bij OVH zit terwijl ik bij telenet zit... willen ze ook niet fixen... je wordt als het ware "vastgezet"
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... abase-coox
OVH heeft als routeringscode C0049, Telenet normaal C0005; als u enkel vanaf OVH niet zou bereikbaar zijn zit het routeringsprobleem of bij OVH of bij de operator X die OVH eventueel als transit naar Telenet gebruikt

Wat Base en Jim Mobile betreft, ik weet niet over welke (netwerk)infrastructuur Jim Mobile eventueel al dan niet zou beschikken (eigen HLR? eigen MSC?, full MVNO = enkel gebruik maken van radioinfrastructuur Base?)
Indien Jim Mobile op de volledige netwerkinfrastructuur van Base steunt is de routeringscode C0014 in principe onveranderd gebleven, tenzij vermits ondertussen zou gebruik gemaakt worden van deze van Unleashed (Viking/Medialaan) C0029 (normaal dus met eigen MSC&HLR); in het 1e geval dient naar Base te worden gekeken, in het 2e geval naar de operator van de beller (of zij eventuele transitoperator)
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Wij hebben 2 nummers (2de sim) bij Jimmobile sedert ergens in mei. Ben niet bereikbaar vanuit Telenet (vast) en OVH. Al weken probeert men bij Jimmobile het probleem op te lossen. Bellen vanuit Telenet (vast) met het internationale prefix lukt wel. Wekelijks krijg ik een mail van de helpdesk met de vraag of het probleem nu opgelost is. Maar er komt geen schot in de zaak. Het zijn allemaal ongeporteerde nummers van Unleashed.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had ook zelfde probleem na mijn overstap van Orange naar Jim mobile half jaar geleden. Bepaalde nummers konden mij bellen en andere niet. Uitgaand kon ik wel naar die nummers bellen. Het is toen wel goed opgevolgd door hun technische dienst en snel rechtgezet op ongeveer 1 à 2 dagen tijd. Nadien nooit meer dat probleem gehad.
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Nog altijd niet opgelost.
Mijn broer probeerde mij gisteren te bellen met zijn vaste lijn en zijn GSM.
Nog altijd not in use.
Technische dienst van Jim Mobile is op hoogte.
Krijg via Fb te horen dat ze er mee bezig zijn.
Sattv sinds 1985
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Heb een mail gestuurd naar de bipt eens kijken of dat iets uithaalt.
Sattv sinds 1985
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

De makkelijkere oplossing, denk ik, is gewoon veranderen van operator (weg van het base netwerk). Dan is alles meteen terug in orde.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft volgens mij niet meteen iets met BASE netwerk te maken, maar door overgang naar Full MVNO. Sommige nummers worden nog door BASE gerouteerd en de andere door hun nieuwe partner Transatel die het 'Full' gedeelte beheert (te checken via 1499.be).
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@Martco, ik vrees dat het BIPT u niet veel verder zal helpen, tenzij u eventueel naar de ombudsman telecom door te verwijzen
Concreet legt de persoon die u vergeefs probeert te bellen, best ook eens klacht neer bij zijn eigen operator (zodat de betrokken operatoren samen uitvissen waar het fout loopt en het samen oplossen op basis van de signalisatieberichtenstroom)
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Heb een klacht ingediend bij de ombudsdienst telecommunicatie.
We zullen zien wat er van komt.

Heb al reactie gekregen van ombudsman.
Jim Mobile heeft 10 dagen de tijd om een standpunt in te nemen.
Sattv sinds 1985
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”