MV helpdesk gesloten?

petervm
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 Dec 2010
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor petervm » 18 Sep 2018, 12:04

Krijgt er iemand van jullie nog iets te horen van MV om zijn of haar probleem op te lossen? Mijn vrouw wacht al meer dan een maand op antwoord omtrent dubbele bundels. Ik wacht al 3 weken op een vraag omtrent 2 actieve bundels. Gelukkig heb ik veel geduld met de Vikings ...
Scarlet Trio - Mobile Vikings - OVH - Lycachat - Weepee - Netflix - Amazon Prime Video - Stievie Free

skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1643
Lid geworden op: 07 Mei 2006
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor skynetbbs » 18 Sep 2018, 12:17

ze reageren wel maar bieden geen oplossing...of voeren de oplossing niet uit...
ik moet een app installeren maar ook die app wijkt af...en hun software en website maakt het niet makkellijker om de toevloed aan herlaad smsjes te fixen... sleept nu al 3 maand aan...
de sim kaart van de concurrentie ligt ook al klaar...
ze zijn alvast niet bang voor een slechte reputatie blijkbaar, er is alvast geen verbetering merkbaar...
na 3 maand nog altijd fouten in het systeem
Afbeelding
Wireless = FON
Internet & Televisie = Scarlet Trio
Mobile = Mobile Viking
Telephony = OVH

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 433 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Joe de Mannen » 18 Sep 2018, 13:26

Mijn eerste sim is overgezet naar het 'nieuwe systeem' en op een paar details na (de volgorde van de berichten en het feit dat ik mijn toestel moest herstarten) is dat vlot verlopen.

J.

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1110
Lid geworden op: 06 Jan 2014
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor bruma » 18 Sep 2018, 18:27

Een belpowerke in spé?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 Aug 2012
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Stiaan » 19 Sep 2018, 14:56

Als je naar hun Facebookpagina kijkt dan zie je dat je niet de enige bent die lang wacht op een antwoord.. Ik ken ook een aantal mensen die klant zijn bij hun en al weken wachten op een antwoord van hun email/PM. Het lijkt alsof ze maar geen grip krijgen op de situatie.

sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 Okt 2003
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor sander19 » 19 Sep 2018, 22:27

Idem hier, ik wacht ook al weken op antwoord. Misschien dat iemand hier weet of ik er iets aan kan doen: ik ben ook overgezet naar de nieuwe sim en sinds die overzetting geraken mijn sms berichten vast in mijn outbox. Ze worden wel verzonden maar in mijn outbox blijven ze staan als "niet verzonden" ook al komen ze dus toch aan.

Enige dat anders is, is de nieuwe sim. Alle andere instellingen zijn ongewijzigd en exact hetzelfde als ervoor.

Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 Jan 2014
Bedankt: 2 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Mercurion » 26 Sep 2018, 20:18

Sinds deze namiddag kan niemand mij nog bellen of SMS'en.

Zelf is er aan mijn kant niets verandert. Nog steeds dezelfde GSM, geen instellingen aangepast. De SIM-kaart wissel is bij mij een paar weken geleden vlekkeloos verlopen. Deze ochtend kon ik nog gebeld worden maar nu niet meer.

Bellers krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat terwijl ik zelf nog steeds kan bellen naar die bellers???

En ja, ik heb nog genoeg belkrediet (geldig tot 17 oktober).

Ik vind trouwens geen nummer terug van de helpdesk / supportafdeling om te contacteren. Via e-mail of andere online communicatiemiddelen is er tot nog toe geen enkele reactie.

Als iemand het telefoonnummer heeft van de MV helpdesk, dan hoor ik dat graag.

Ik ben een Mobile Vikinger van het eerste uur ... maar dit heb ik nog niet meegemaakt. En als je nog eens bereikbaar moet zijn voor het werk tijdens een permanentie, dan wordt het al gauw 'vervelend'. Tenzij ik snel iemand van Mobile Vikings te pakken krijg voor een oplossing, zal ik moeten overstappen naar een andere provider.

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor jantje81 » 27 Sep 2018, 05:22

Ik heb exact hetzelfde. Enkele weken geleden nieuwe sim, enkele dagen geleden een e-mail dat ik zou worden overgezet op het nieuwe platform. Ik vermoed dat dit gisteren gebeurde want plots had ik geen netwerk meer. Na het heropstarten van mijn toestel en het aanpassen van wat instellingen werkt mobiel internet weer, maar:
- Ik kan niet gebeld worden, wel zelf bellen (direct voicemail).
- Smsjes versturen werkt het ene moment niet, het andere wel (ik krijg foutmelding dat ze niet verstuurd worden maar ze staan in wél in mijn verbruik).
- Smsjes ontvangen werkt helemaal niet.
- Volgens 1299.be is mijn nummer nog steeds geregistreerd bij BASE Company.

Voor mij is internet het belangrijkste en dat werkt, ik zal het nog enkele dagen aanzien en misschien volgende week eens contact opnemen.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 04 Sep 2012
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor kurtcockaert » 27 Sep 2018, 07:19

Bij Jim Mobile heeft mijn moeder hetzelfde probleem. Nieuwe sim ontvangen. Zelf bellen is ok. Gebeld worden lukt soms wel maar soms ook niet. Daar ook melding dat het gebelde nummer niet bestaat.

Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 Jan 2014
Bedankt: 2 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Mercurion » 27 Sep 2018, 09:19

Intussen een telefoonnummer gevonden op de FB-pagina van MV maar … bezettoon.

078 35 30 33

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor jantje81 » 27 Sep 2018, 09:40

Op Facebook geven ze inmiddels de tip om de oude simkaart terug te plaatsen... misschien helpt dat bij jou ook?
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 Jan 2014
Bedankt: 2 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Mercurion » 27 Sep 2018, 10:07

jantje81 schreef:Op Facebook geven ze inmiddels de tip om de oude simkaart terug te plaatsen... misschien helpt dat bij jou ook?


De SIM-kaart wissel is bij mij weken geleden gebeurt. De oude SIM-kaart heb ik niet meer.
Gisteren op kantoor nog even een SIM-kaart van een collega in mijn GSM geplaatst …. en dat werkte direct (uiteraard geen MV-kaart)

Als ik hier lees dat er al problemen zijn sinds juli (en we zijn bijna oktober) dan ga ik ervan uit dat de overname/overschakeling niet echt van een leien dakje is verlopen. Op zijn minst zouden ze toch een mededeling op hun FB-pagina, eigen website kunnen plaatsen.

Misschien een tip voor medewerkers van MV (ik veronderstel dat ze hier ook meelezen):
Je kan als onderneming call center capaciteit inhuren (zelfs voor een korte periode) zodat je tijdelijke overlast kan opvangen om de achterstand weg te werken.

Ik kan echt geen dagen/weken wachten vooraleer ik weer bereikbaar zou zijn. Ik ga dadelijk naar de winkel en haal een prepaid kaart zodat ik vandaag al terug bereikbaar ben (weliswaar op een ander nummer) of, als dat lukt, mijn nummer overnemen door een andere operator.

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor jantje81 » 27 Sep 2018, 12:01

Problemen zijn hier opgelost, alles werkt weer. Ik zag op Twitter dat het 24u kan duren voor je nummer door de andere operatoren naar hun nieuw systeem is gerouteerd. Zolang heeft het hier dus ongeveer geduurd.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 Jan 2014
Bedankt: 2 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Mercurion » 27 Sep 2018, 12:36

Rond 11u deze ochtend kreeg ik een SMS-berichtje dus even gecheckt en ik was weer bereikbaar.

Maar nu is het alweer niets meer. Ik ben opnieuw niet bereikbaar. Nu krijgen bellers niet te horen dat het nummer niet bestaat maar gewoon onmiddellijk een bezettoon. Zelf kan ik nu ook niet meer bellen.

Ik ben trouwens niet veranderd van operator. Onlangs had ik een nieuwe SIM-kaart van MV ontvangen voor het nieuwe platform en die wissel is probleemloos verlopen.

UPDATE: intussen opnieuw bereikbaar. Hopelijk blijft het nu terug werken. :lol: (rond 12:00)

UPDATE2: intussen opnieuw dezelfde problemen als gisteren. Ik kan zelf nog bellen maar niet gebeld worden. ( rond 13:50)
En bellers krijgen opnieuw te horen dat mijn nummer niet bestaat

UPDATE3 : intussen weer opnieuw bereikbaar. (14:15)
Laatst gewijzigd door Mercurion op 27 Sep 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor jantje81 » 27 Sep 2018, 14:33

Wat een feest... Ik ben ook niet van operator veranderd maar blijkbaar is de activering op hun nieuwe platform ook meteen een soort van operatorwissel, zij het binnen dezelfde operator.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

warpozio2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor warpozio2 » 28 Sep 2018, 09:54

https://mobilevikings.be/nl/my-viking/password/reset/

Geeft
404

Oeps... Pagina niet gevonden. Je hebt misschien de url verkeerd getypt, dus kijk dat best even na. Geen nood, overkomt iedereen.

Raketisch
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 Nov 2017
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: MV helpdesk gesloten?

Berichtdoor Raketisch » 28 Sep 2018, 19:26

Mercurion schreef:UPDATE: intussen opnieuw bereikbaar. Hopelijk blijft het nu terug werken. :lol: (rond 12:00)

UPDATE2: intussen opnieuw dezelfde problemen als gisteren. Ik kan zelf nog bellen maar niet gebeld worden. ( rond 13:50)
En bellers krijgen opnieuw te horen dat mijn nummer niet bestaat

UPDATE3 : intussen weer opnieuw bereikbaar. (14:15)


Ik heb ook zo'n problemen gehad toen ik bij MV was. Kwam omdat het 4G bereik zwak was maar telefoon bleef er toch met verbonden. Ik kon toen zelf ook bellen (gsm gaat dan naar 3G) maar kon niet gebeld worden. Geen SMS versturen/ontvangen, geen data. Telefoon manueel op 3G/2G forceren was de oplossing. Familielid die bij MV is heeft sinds kort ook hetzelfde probleem, manueel naar 3G gaan help bij hem ook.


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten