MV helpdesk gesloten?

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Krijgt er iemand van jullie nog iets te horen van MV om zijn of haar probleem op te lossen? Mijn vrouw wacht al meer dan een maand op antwoord omtrent dubbele bundels. Ik wacht al 3 weken op een vraag omtrent 2 actieve bundels. Gelukkig heb ik veel geduld met de Vikings ...
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ze reageren wel maar bieden geen oplossing...of voeren de oplossing niet uit...
ik moet een app installeren maar ook die app wijkt af...en hun software en website maakt het niet makkellijker om de toevloed aan herlaad smsjes te fixen... sleept nu al 3 maand aan...
de sim kaart van de concurrentie ligt ook al klaar...
ze zijn alvast niet bang voor een slechte reputatie blijkbaar, er is alvast geen verbetering merkbaar...
na 3 maand nog altijd fouten in het systeem
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mijn eerste sim is overgezet naar het 'nieuwe systeem' en op een paar details na (de volgorde van de berichten en het feit dat ik mijn toestel moest herstarten) is dat vlot verlopen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een belpowerke in spé?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Als je naar hun Facebookpagina kijkt dan zie je dat je niet de enige bent die lang wacht op een antwoord.. Ik ken ook een aantal mensen die klant zijn bij hun en al weken wachten op een antwoord van hun email/PM. Het lijkt alsof ze maar geen grip krijgen op de situatie.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Idem hier, ik wacht ook al weken op antwoord. Misschien dat iemand hier weet of ik er iets aan kan doen: ik ben ook overgezet naar de nieuwe sim en sinds die overzetting geraken mijn sms berichten vast in mijn outbox. Ze worden wel verzonden maar in mijn outbox blijven ze staan als "niet verzonden" ook al komen ze dus toch aan.

Enige dat anders is, is de nieuwe sim. Alle andere instellingen zijn ongewijzigd en exact hetzelfde als ervoor.
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Sinds deze namiddag kan niemand mij nog bellen of SMS'en.

Zelf is er aan mijn kant niets verandert. Nog steeds dezelfde GSM, geen instellingen aangepast. De SIM-kaart wissel is bij mij een paar weken geleden vlekkeloos verlopen. Deze ochtend kon ik nog gebeld worden maar nu niet meer.

Bellers krijgen te horen dat mijn nummer niet bestaat terwijl ik zelf nog steeds kan bellen naar die bellers???

En ja, ik heb nog genoeg belkrediet (geldig tot 17 oktober).

Ik vind trouwens geen nummer terug van de helpdesk / supportafdeling om te contacteren. Via e-mail of andere online communicatiemiddelen is er tot nog toe geen enkele reactie.

Als iemand het telefoonnummer heeft van de MV helpdesk, dan hoor ik dat graag.

Ik ben een Mobile Vikinger van het eerste uur ... maar dit heb ik nog niet meegemaakt. En als je nog eens bereikbaar moet zijn voor het werk tijdens een permanentie, dan wordt het al gauw 'vervelend'. Tenzij ik snel iemand van Mobile Vikings te pakken krijg voor een oplossing, zal ik moeten overstappen naar een andere provider.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb exact hetzelfde. Enkele weken geleden nieuwe sim, enkele dagen geleden een e-mail dat ik zou worden overgezet op het nieuwe platform. Ik vermoed dat dit gisteren gebeurde want plots had ik geen netwerk meer. Na het heropstarten van mijn toestel en het aanpassen van wat instellingen werkt mobiel internet weer, maar:
- Ik kan niet gebeld worden, wel zelf bellen (direct voicemail).
- Smsjes versturen werkt het ene moment niet, het andere wel (ik krijg foutmelding dat ze niet verstuurd worden maar ze staan in wél in mijn verbruik).
- Smsjes ontvangen werkt helemaal niet.
- Volgens 1299.be is mijn nummer nog steeds geregistreerd bij BASE Company.

Voor mij is internet het belangrijkste en dat werkt, ik zal het nog enkele dagen aanzien en misschien volgende week eens contact opnemen.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Bij Jim Mobile heeft mijn moeder hetzelfde probleem. Nieuwe sim ontvangen. Zelf bellen is ok. Gebeld worden lukt soms wel maar soms ook niet. Daar ook melding dat het gebelde nummer niet bestaat.
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Intussen een telefoonnummer gevonden op de FB-pagina van MV maar … bezettoon.

078 35 30 33
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Op Facebook geven ze inmiddels de tip om de oude simkaart terug te plaatsen... misschien helpt dat bij jou ook?
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

jantje81 schreef:Op Facebook geven ze inmiddels de tip om de oude simkaart terug te plaatsen... misschien helpt dat bij jou ook?
De SIM-kaart wissel is bij mij weken geleden gebeurt. De oude SIM-kaart heb ik niet meer.
Gisteren op kantoor nog even een SIM-kaart van een collega in mijn GSM geplaatst …. en dat werkte direct (uiteraard geen MV-kaart)

Als ik hier lees dat er al problemen zijn sinds juli (en we zijn bijna oktober) dan ga ik ervan uit dat de overname/overschakeling niet echt van een leien dakje is verlopen. Op zijn minst zouden ze toch een mededeling op hun FB-pagina, eigen website kunnen plaatsen.

Misschien een tip voor medewerkers van MV (ik veronderstel dat ze hier ook meelezen):
Je kan als onderneming call center capaciteit inhuren (zelfs voor een korte periode) zodat je tijdelijke overlast kan opvangen om de achterstand weg te werken.

Ik kan echt geen dagen/weken wachten vooraleer ik weer bereikbaar zou zijn. Ik ga dadelijk naar de winkel en haal een prepaid kaart zodat ik vandaag al terug bereikbaar ben (weliswaar op een ander nummer) of, als dat lukt, mijn nummer overnemen door een andere operator.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Problemen zijn hier opgelost, alles werkt weer. Ik zag op Twitter dat het 24u kan duren voor je nummer door de andere operatoren naar hun nieuw systeem is gerouteerd. Zolang heeft het hier dus ongeveer geduurd.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Rond 11u deze ochtend kreeg ik een SMS-berichtje dus even gecheckt en ik was weer bereikbaar.

Maar nu is het alweer niets meer. Ik ben opnieuw niet bereikbaar. Nu krijgen bellers niet te horen dat het nummer niet bestaat maar gewoon onmiddellijk een bezettoon. Zelf kan ik nu ook niet meer bellen.

Ik ben trouwens niet veranderd van operator. Onlangs had ik een nieuwe SIM-kaart van MV ontvangen voor het nieuwe platform en die wissel is probleemloos verlopen.

UPDATE: intussen opnieuw bereikbaar. Hopelijk blijft het nu terug werken. :lol: (rond 12:00)

UPDATE2: intussen opnieuw dezelfde problemen als gisteren. Ik kan zelf nog bellen maar niet gebeld worden. ( rond 13:50)
En bellers krijgen opnieuw te horen dat mijn nummer niet bestaat

UPDATE3 : intussen weer opnieuw bereikbaar. (14:15)
Laatst gewijzigd door Mercurion 27 sep 2018, 17:18, in totaal 1 gewijzigd.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Wat een feest... Ik ben ook niet van operator veranderd maar blijkbaar is de activering op hun nieuwe platform ook meteen een soort van operatorwissel, zij het binnen dezelfde operator.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

https://mobilevikings.be/nl/my-viking/password/reset/

Geeft
404

Oeps... Pagina niet gevonden. Je hebt misschien de url verkeerd getypt, dus kijk dat best even na. Geen nood, overkomt iedereen.
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Mercurion schreef: UPDATE: intussen opnieuw bereikbaar. Hopelijk blijft het nu terug werken. :lol: (rond 12:00)

UPDATE2: intussen opnieuw dezelfde problemen als gisteren. Ik kan zelf nog bellen maar niet gebeld worden. ( rond 13:50)
En bellers krijgen opnieuw te horen dat mijn nummer niet bestaat

UPDATE3 : intussen weer opnieuw bereikbaar. (14:15)
Ik heb ook zo'n problemen gehad toen ik bij MV was. Kwam omdat het 4G bereik zwak was maar telefoon bleef er toch met verbonden. Ik kon toen zelf ook bellen (gsm gaat dan naar 3G) maar kon niet gebeld worden. Geen SMS versturen/ontvangen, geen data. Telefoon manueel op 3G/2G forceren was de oplossing. Familielid die bij MV is heeft sinds kort ook hetzelfde probleem, manueel naar 3G gaan help bij hem ook.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

De eerste testers zijn vandaag overgezet naar Orange... En voor zover ik kan volgen zijn er geen problemen waar de eindgebruikers last van hebben. Duimen dat ze in de laatste rechte lijn naar het beloofde land zitten nu! :bdaysmile:
VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2018, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

Klopt. We gaan in deze en volgende week 300 Viking Pioneers (Vikings uit het Viking Lab) overzetten om te testen hoe het gaat op Orange. Dit volgen we heel kort om zeker te zijn dat alles goed verloopt. Intussen al 25 Vikings succesvol overgezet!
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

VikingSaskia schreef:Klopt. We gaan in deze en volgende week 300 Viking Pioneers (Vikings uit het Viking Lab) overzetten om te testen hoe het gaat op Orange. Dit volgen we heel kort om zeker te zijn dat alles goed verloopt. Intussen al 25 Vikings succesvol overgezet!
Worden de mensen die overgezet worden ook verwittigd ?
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik vermoed dat ik bij die 300 zit (zat vorige keer ook bij die testgroep van 300) - nog even afwachten.
VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2018, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

nete schreef:
VikingSaskia schreef:Klopt. We gaan in deze en volgende week 300 Viking Pioneers (Vikings uit het Viking Lab) overzetten om te testen hoe het gaat op Orange. Dit volgen we heel kort om zeker te zijn dat alles goed verloopt. Intussen al 25 Vikings succesvol overgezet!
Worden de mensen die overgezet worden ook verwittigd ?
Er is een mailing uitgestuurd naar de Viking Pioneers om te vragen wie er mee wou doen. Daar hebben 300 Vikings op gereageerd.
Die zitten nu allemaal gezellig samen in een Slack kanaal, en worden per 50 overgezet. Ze zijn dus op de hoogte van de overzetting.

De "commerciële" migraties starten begin maart, en dan zal iedereen die gemigreerd is een sms ontvangen zodra het gebeurd is.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Kunnen jullie ook niet beter aangeven wanneer het gaat beginnen, zodat mensen ook dadelijk door hebben waar ze moeten zoeken als er iets mis gaat ?

Gezien het debacle van vorige keer is het mooi dat jullie het per 50 doen maar ik zou er dan ook een speciaal supportkanaal voor maken om mensen sneller te helpen. Maar uiteraard hoop ik dat het allemaal vlot verloopt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2018, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

Joe de Mannen schreef:Kunnen jullie ook niet beter aangeven wanneer het gaat beginnen, zodat mensen ook dadelijk door hebben waar ze moeten zoeken als er iets mis gaat ?

Gezien het debacle van vorige keer is het mooi dat jullie het per 50 doen maar ik zou er dan ook een speciaal supportkanaal voor maken om mensen sneller te helpen. Maar uiteraard hoop ik dat het allemaal vlot verloopt.

J.
Zoiets bepaal je op basis van de ervaringen tijdens de usertest. Dus nog te beslissen, als het nodig is dan doen we dat, als het niet nodig is dan doen we dat niet.

En de per 50 met dedicated support is uiteraard enkel tijdens de testperiode, dit is operationeel niet haalbaar met het huidig aantal simkaarten als we er 'voor echt' aan gaan beginnen.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Saskia, jaren klant geweest vroeger maar van operator verandert, net omwille van de ontvangst op het nieuwe adres op base-netwerk.
Kan je nog steeds met een nieuwe nummer als pioneer opgeven?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2018, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

tommekentom schreef:Saskia, jaren klant geweest vroeger maar van operator verandert, net omwille van de ontvangst op het nieuwe adres op base-netwerk.
Kan je nog steeds met een nieuwe nummer als pioneer opgeven?
Nope, die groep ligt volledig vast, vooral voor de technische omkadering.
Maar je hoeft niet meer heel lang te wachten, begin maart is bijna daar!
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”