Dommel: domiciliëring te betrouwen ?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iemand uit mijn familie zou ik aanraden om naar Dommel over te stappen. Ze is nu Pay&Go en belt aan 30 ct/min. Bij Dommel Mobile zou dat maar 6 ct/min zijn.
Maar ze wil bij voorkeur domiciliëring. Ik heb daar vroeger wilde verhalen over gelezen. Hoe zit het nu ?
Zou dat te riskeren zijn ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Hun facturatie is soms een rommeltje (recent nog voorgehad).
Ik zou het niet aandurven bij hen een domiciliëring te starten, maar ik ben dan ook behoorlijk domiciliëring-avers. Enkel voor de hypotheek loopt hier een domiciliëring.
BTW: Zowel mijn vrouw als ikzelf hebben Dommel Mobile Freedom na de ondergang van AldiTalk.
Computer(k)nul
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je krijgt eerst een overzicht van je verbruik voordat je een aanrekening krijgt, ruime tijd vóór de uiterste betaaldatum.
Is dit niet correct, dan kun je het betwisten.

We hebben ooit eens 2 hoge facturen door verkeerde roamingtarieven gekregen (zowel voor mij als voor mijn vrouw telkens een paar honderd Euro).
Is toen rechtgezet en nadien via domiciliëring correct van de rekening gegaan.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Nooit problemen gehad met domiciliëringen, ook niet bij Dommel.
Als er iets verkeerd gaat corrigeren ze dat wel.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou het mogelijk zijn om met krediet te werken ? Bij Base-0 deed ik dat zo.
Bv elke maand verbruik je ongeveer 2€. Je schrijft echter eens 20€ over. Ze zetten dat in krediet, elke maand trekken ze daar van af.
Op de factuur staat dan gewoon "u hoeft niet te betalen".
Zou dat bij Dommel ook gaan ? Iemand die dat doet ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb ook Dommel Freedom. Belachelijk lage maandelijkse facturen via domiciliëring. Geen reden tot ongerustheid.

Buiten dat indien ze een fout zouden maken ze dat natuurlijk gewoon behoren te corrigeren en als uitgangspunt we toch wel moeten veronderstellen dat ze dat gewoon gaan doen;

- op niveau van Dommel kan je een factuurlimiet instellen zodat je nooit meer kunt uitgeven dan het ingestelde bedrag
- log in op uw bank en bekijk uw domiciliëringen. Kijk naar de invorderingen. Bij de recente heb je een knop waarschijnlijk om dat bedrag terug te eisen. Heb dat nog nooit gedaan maar je zou dan het bedrag direct terug moeten krijgen. Als er geen knop is vraag het na bij uw bank hoe het zit.
- Waarschijnlijk kan je ook bepalen per domiciliëringsmandaat hoe vaak per week / maand /jaar men mag innen van uw rekening. En ook beperkingen van het bedrag dat men mag opvragen.

Als u dat geruster maakt kan u op dat niveau beperkingen opleggen.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Wekelijks (gratis) sms met lopend maandbedrag, prima gedetailleerde maandfactuur, dus perfect op te volgen, zoals je voor elke domicilliëring moet doen (denk maar niet dat andere operators, of zelfs banken, geen fouten maken)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

MarkDM schreef:Iemand uit mijn familie zou ik aanraden om naar Dommel over te stappen. Ze is nu Pay&Go en belt aan 30 ct/min. Bij Dommel Mobile zou dat maar 6 ct/min zijn.
Maar ze wil bij voorkeur domiciliëring. Ik heb daar vroeger wilde verhalen over gelezen. Hoe zit het nu ?
Zou dat te riskeren zijn ?
Riskeren voor een paar euro , die binnen de 6 weken gewoon terug kan gevraagd worden als een fout.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Ik heb geen problemen. Hun automatische e-mails zijn wel verwarrend en zeggen dat ge moet betalen en daarna dat ge opnieuw wordt geactiveerd, alsof ze u hadden gedeactiveerd.

Ben voorstander van domiciliëring. Bij problemen is er altijd de ombudsdienst.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hier ook geen problemen met de domiciliëring voor Dommel Mobile. Zoals gezegd kan je een maandelijkse limiet instellen, heb dat zelf op 50€ staan, ookal is het meestal slechts enkele euro's per maand. Ik zou het niet te laag zetten voor noodgevallen en andere onvoorziene omstandigheden.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”