Mobile Vikings kiest voor het Orange-netwerk

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zoals Jens al eerder schreef, heeft de simwissel die nu plaatsvindt, niets met de overgang naar Orange te maken.
jnsvr schreef:Pas vanaf begin 2019 zal er pas sprake zijn van een netwerkwissel. De simkaartwissel die start vanaf juni dit jaar zorgt er nog niet voor dat je op het Orange netwerk komt te zitten maar wel op het Full MVNO platform.
devilkin schreef:paar dagen geleden bericht gekregen dat mijn nieuwe sim (al een paar weken geleden gekregen) gaat geactiveerd worden op hun nieuwe platform. I'm curious of ik iets ga merken ;)
Succes.

Ik heb gisteren de SMS gekregen dat ik de sim mag wisselen.
Sedert dan geen netwerk meer ("alleen nooddiensten").
Dat laatste met een korreltje zout, want zonder werkende simkaart kan je geen nooddiensten bellen :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat had ik ook maar na een restart was het in orde.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
kclaes
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:00
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

devilkin schreef:Yep.

Paar dagen geleden bericht gekregen dat mijn nieuwe sim (al een paar weken geleden gekregen) gaat geactiveerd worden op hun nieuwe platform. I'm curious of ik iets ga merken ;)
Goed om te weten dat je SIM nog altijd op het Telenet/BASE netwerk zal zitten. De effectieve overstap naar Orange is pas voor februari 2019 gepland. Meer info vind je hier: https://mobilevikings.be/nl/timeline/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

philippe_d schreef: Succes.

Ik heb gisteren de SMS gekregen dat ik de sim mag wisselen.
Sedert dan geen netwerk meer ("alleen nooddiensten").
Dat laatste met een korreltje zout, want zonder werkende simkaart kan je geen nooddiensten bellen :-(
Curieus. Ik gebruik die nieuwe sim nu al een paar weken, en werkt evengoed als de ouwe. Nieuwe infrastructuur zal nog moeten blijken ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@philippe_d
Dat laatste met een korreltje zout, want zonder werkende simkaart kan je geen nooddiensten bellen ?
Conform de bestaande wetgeving moet u wel degelijk zonder werkende of zonder SIM-kaart vanaf een mobiel toestel naar nooddiensten zoals 112, 100 & 101 kunnen bellen
Ik geef toe het zelf nog niet te hebben geprobeerd maar op een aantal smartphones (bv. sony xperia) zonder sim-kaart (of een niet actieve sim duo-kaart heb ik in ieder geval een scrolling bericht dat zulks mogelijk is …
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

@M_016

Jouw antwoord is nogal dubbelzinnig :-( :
  • - aan de ene kant beweer je dat je zonder werkende of zonder SIM-kaart vanaf een mobiel toestel naar nooddiensten zoals 112, 100 & 101 kan bellen, hiervoor refererend naar "de bestaande wetgeving" (welke wetgeving?).
    - aan de andere kant geef je toe dat je het niet zeker weet, maar ervan uitgaat, omdat jouw smartphone (zoals alle GSM's trouwens) de boodschap "alleen nooddiensten" weergeeft bij niet-actieve SIM.
Ik vindt het ook gevaarlijk om zo'n beweringen te posten, gezien mensen dit zouden kunnen geloven, met eventuele levensbedreigende gevolgen :oops: .

We hebben het hierover al uitvoerig gehad (in 2014): http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... en#p545479
Maar om nog eens de juiste toedracht te geven (en deze mythe uit de wereld te helpen), hier nog eens een korte samenvatting.
  1. In België is het niet mogelijk om de hulpdiensten te bellen zonder SIM kaart.
    - Dit is geblokkeerd door de operatoren in België op vraag van de nooddiensten (te veel valse meldingen en ook omdat er geen terugkoppeling mogelijk naar de beller).
    - De reden waarom op je GSM scherm de melding "enkel noodoproepen" ziet, is omdat deze mogelijkheid wel voorzien in de GSM standard.
  2. In België is het ook niet mogelijk om de hulpdiensten te bellen met een oude of gedeactiveerde SIM kaart. Zelfde reden als hierboven.
  3. In België is het WEL mogelijk om de 112 te bellen met een geldige SIM kaart, als je géén dekking hebt van je eigen Operator. In dit geval verloopt de oproep via een andere provider die wel dekking heeft (national 112 roaming).
  4. Wat indien je belkrediet op is? In dit geval ga ik ervan uit dat je wel de nooddiensten kan bellen (gezien er wel terugkoppeling mogelijk is: een GSM zonder belkrediet kan wel gebeld worden).
M_016 schreef:Ik geef toe het zelf nog niet te hebben geprobeerd
Om de toegang tot nooddiensten te "proberen" bestaat het speciale en gratis testnummer 117

Last but not least
Installeer en gebruik de "112 App BE": https://www.112.be/nl/app
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@philippe_d: duidelijk
Ik verwees naar de wetgeving elektronische communicatie van 2005 (met latere aanpassingen)
https://www.civieleveiligheid.be/sites/ ... atie_4.pdf
en naar de ETSI recommendation "emergency call handling"
https://www.etsi.org/deliver/etsi_tr/10 ... 10101p.pdf

Het is inderdaad mogelijk dat de hulpdiensten met de operatoren - zoals door u aangehaald - specifieke maatregelen genomen hebben die niet expliciet in de wetgeving opgenomen zijn (bij gebrek aan technische middelen) , maar die mijns inziens niet alleen te betreuren maar ook levensgevaarlijk zijn

De 2[…] identificatie van de oproepende lijn kan door de nooddiensten die op afstand hulp bieden en aan de hand van administratieve en technische maatregelen die worden goedgekeurd door de minister, op advies van het Instituut en de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, worden aangewend om kwaadwillige oproepen te bestrijden. Deze maatregelen mogen echter niet tot gevolg hebben dat de toegang tot het noodnummer van de desbetreffende nooddienst vanaf een welbepaalde aansluiting onmogelijk is tijdens een ononderbroken periode die langer is dan vierentwintig uur.]

Om kwaadwillige oproepen vanaf mobiel te bestrijden is het conform de ETSI-aanbeveling aangewezen IMEI mee te geven (deze info kan bv. dan gebruikt worden om bovenstaande tijdelijke blokkering van kwaadwillige oproepen te bekomen)

De werkwijze blokkering oproepen naar hulpdiensten niet zonder sim of met niet meer actieve sim, laat mij terugdenken aan de destijds in de vorige eeuw ingebouwde "time out" (= tijdsverlies, mogelijke verwarring voor iemand die dringende hulp zoekt en die geen seconden wacht maar zijn oproep herhaalt) teneinde "foutieve" oproepen naar te snel ingetoetste nummers 010/..., 0x/..10.... , 0xy/...010... te voorkomen = een verwerpelijke oplossing (dewelke nu blijkbaar opnieuw in een gewijzigde vorm gepromoot/getest wordt in West-Vaanderenen en Namen .... druk a voor X en druk B voor y
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-v ... ogle.be%2F
Een centralisatie van de oproepen (= ze niet meer naar provinciale centra met beperkte manmiddelen te sturen) of de verschillende provinciale centra als één geheel (= 1 groot call center) te behandelen zou in elk geval een betere gebruiksvriendelijker oplossing bieden

OK we wijken misschien af, maar in elk geval bedankt voor de toelichting :beerchug:
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Sinds eind vorige maand door MV overgeschakeld op het Orange-netwerk. Overstap liep zonder problemen (eigenlijk niets van gemerkt, behalve een SMS na de overzetting). Ik luister altijd livestreams in de auto en merk toch wat mindere dekking dan met Base. Vroeger reed ik zonder onderbrekingen door de provincie Antwerpen, met Orange valt het signaal toch af en toe weg, steeds op dezelfde plaatsen dus lijkt een dekkingsprobleem. Voorbeeld: de A12 tussen Stabroek en Berendrecht en ook in de ondergrondse parkeergarage bij Antwerpen Centraal. Pluspunt: Base deed het niet in het grootste deel van de tramtunnels, Orange wel. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ubremoved_29612
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2018, 12:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Vandaag een sms gekregen dat ik de komende dagen van het Base- naar het Orange-netwerk word overgezet. Als ik zoek naar beschikbare netwerken zie ik enkel Mobile Vikings en Proximus, iemand een idee hoe ik dan kan zien op welk netwerk ik zit?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

heel raar want normaal moet ge owel base ofwel orange zien. Want je moet er zowieso 3 hebben, tenzei je geen bereik hebt door 1.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_29612
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2018, 12:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Heb hier van alle 3 goed bereik, zou daar niet aan moeten liggen.
Vandaag dan een sms gekregen dat ik op het Orange netwerk ben overgezet, heb er niets van gemerkt. Zoeken naar netwerken toont nu MV, Proximus en Base.
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Hier ook sinds 2 weken op het Orange netwerk.
Wat mij meteen opviel is dat ik plotseling op zeer weinig plaatsen nog 4G ontvang terwijl ik op diezelfde plaatsen met het BASE netwerk vol 4G bereik had.

Na wat nader onderzoek blijkt het aan mijn toestel te liggen omdat deze alleen maar band 3 ondersteund. Geen probleem op het BASE netwerk, maar dus wel bij Orange.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik sinds gisteren.

Hoe dan ook blijf ik telecom bijzonder duur vinden in België in vergelijking met Frankrijk... maar dat is een andere discussie :lol:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Nexus1980 schreef:Ik sinds gisteren.

Hoe dan ook blijf ik telecom bijzonder duur vinden in België in vergelijking met Frankrijk... maar dat is een andere discussie :lol:
Ik wacht met spanning op de grote verrassing die MV nu beloofd had, bij samenwerking met hun nieuwe partner. Het zal wel geen 100Gb worden voor een 34,99 euro zoals Orange FR
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

StinkyPanda schreef:Na wat nader onderzoek blijkt het aan mijn toestel te liggen omdat deze alleen maar band 3 ondersteund. Geen probleem op het BASE netwerk, maar dus wel bij Orange.
Als ik het mij goed herinner zijn band 3, 7 of 8, en 20 de gangbare banden voor LTE in gebruik in België.

Ik heb bij aankoop van mijn gsm speciaal gelet op de ondersteuning voor die banden, want zoiets wil je idd niet meemaken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alle operatoren gebruiken 3, 7 en 20 voor LTE. Base en Proximus hebben meer ingezet op band 3 (18000Mhz) en Orange meer op band 20 (800Mhz). Als je gsm band 20 niet ondersteunt ga je dat bij de overstap naar het Orange netwerk inderdaad wel merken. ;)
ubremoved_29612
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2018, 12:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Band 1 (2100 MHz) wordt nu ook gebruikt op sommige plaatsen.


Ben nu enkele dagen op Orange en nog geen problemen. Bellen en sms'en gaat prima. Heb geen zin om er data aan te verspillen maar verwacht wel dat speedtests trager zullen uitkomen dan op Base, zal je natuurlijk niet merken bij alledaags gebruik.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is voice over lte en/of wifi beschikbaar?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Geen voice over wifi of LTE hier (Samsung Galaxy S10). Wel VoLTE in Nederland op het netwerk van KPN.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.bemobile.be/2019/04/08/mobi ... KsFo5gza70
mais de nouvelles formules plus attrayantes sont à l’ordre du jour une fois la migration achevée. L’opérateur ne livre aucun détail, mais sait bien que ses offres ne sont plus aussi compétitives qu’à ses débuts : « Au bout du compte, nous pourrons proposer de meilleurs produits. Plus de data mobile à des prix compétitifs.

Dus we mogen nieuwe, aantrekkelijkere formules verwachten nadat de migratie is volbracht. De operator geeft geen enkel detail prijs, maar weet goed dat hun aanbod niet meer even competitief is als in hun beginjaren. Op het einde van de rit, kunnen we superieure producten voorstellen. Meer data tegen competitieve prijzen. :-D

Dat belooft. :-D
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

lithion schreef:Alle operatoren gebruiken 3, 7 en 20 voor LTE. Base en Proximus hebben meer ingezet op band 3 (18000Mhz) en Orange meer op band 20 (800Mhz). Als je gsm band 20 niet ondersteunt ga je dat bij de overstap naar het Orange netwerk inderdaad wel merken. ;)
Toestellen als OnePlus One en eerste generaties Xiaomi toestellen vielen hieronder volgens mij.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mijn Xiaomi Redmi Note 2 heeft inderdaad niet alle kanalen, maar werd niettemin toch gekozen omwille van zijn dual-channel (2,4-5,0 GHz) feature...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben sinds gisteren over en de snelheid bij mij thuis valt alleszins tegen. De download valt mee (30Mbits), maar de upload is slechts 1 a 2 Mbits. Die mast is aangesloten op een vdsl-lijn zeker?
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

lithion schreef:de upload is slechts 1 a 2 Mbits. Die mast is aangesloten op een vdsl-lijn zeker?
Misschien wist je het nog niet, maar om via een particulier abonnement de hoogste upload te krijgen moet je een VDSL abonnement bij EDPnet nemen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

JamesEarlGray schreef:
lithion schreef:de upload is slechts 1 a 2 Mbits. Die mast is aangesloten op een vdsl-lijn zeker?
Misschien wist je het nog niet, maar om via een particulier abonnement de hoogste upload te krijgen moet je een VDSL abonnement bij EDPnet nemen.
Euh. Besides the point, hier? Het gaat over mobile vikings en het orange mobiel netwerk.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Wij hier thuis zijn ondertussen overgeschakeld op het Orange netwerk. 1grote drama, zeer slechte ontvangst, op het werk zelfs geen 3of4G meer.
Zo rap ons belwaarde op is zijn we weg bij Mobile Vikings want dit is een grote achteruitgang ipv een vooruitgang!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

jah ik denk niet dat ze rap zullen veranderen voor een paar tiental klanten die achteruit gaan. Wij doen nu al jaaaaaaaaren testen van de 3 providers en nog steeds is base de slechtse (maar er is wel duidelijke verbetering).
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik kan me voorstellen dat een veel ruimer percentage klanten erop achteruit gaan, ik ben in elk geval één van hen. Uit allerlei vergelijkingen van de 3 netwerken komt al jaaaaaaaren steeds een andere winnaar naar boven en de verschillen zijn eerder klein. Ik geloof dat algemeen gezien de netwerken aan elkaar gewaagd zijn en dat ze allemaal blinde vlekken hebben en ook bovengemiddeld sterke en zwakke gebieden.

De regio rond stad Antwerpen blijkt een sterk gebied voor Base en een zwakker gebied voor Orange, zeker in het noordelijke deel (Stabroek, Berendrecht, Zandvliet en omgeving). Voor mij is het geen aanleiding om te vertrekken bij MV, een operator is meer dan dekking alleen en het probleem is duidelijk voelbaar maar nog acceptabel.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sinds gisteren overgezet. Geen problemen met ontvangst (ok, binnenshuis is het een beetje minder), sms, data, it all works.

Wat ik wel merk is dat de data toch merkelijk trager is. Speedtest geeft aan dat ik max 7-8mbit haal, terwijl op het Base netwerk dit toch makkelijk 60mbit in m'n straat.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Een tijdje geleden vroegtijdig overgestapt van Base naar MV omdat de dekking binnenshuis zo slecht was en vooral met het vooruitzicht van MV die een overstap naar het Orange netwerk zou maken. MV op het Orange netwerk, meer data, betere bereikbaarheid en minder betalen... Dit kon alleen maar een win situatie worden voor mij.

Helaas ben ik van een kale reis terug gekomen, Ik merk nu dat de MV bereikbaarheid bij het Orange netwerk weinig verbetering brengt en je bovendien bij roaming meestal slechts toegang hebt op één buitenlandse provider. Het zal die dan maar zijn waarbij je in het buitenland een heuvel moet opklimmen om te kunnen werken.

Nu terug naar Base en meteen hun zogenoemde Unlimited promo genomen, krijg je tenminste een fatsoenlijk data pakket van 25Gb in eigen land + een extra 20Gb in het buitenland met keuze tussen de providers in roaming, alles uiteraard voor een premium prijs van 40 euro.
Zo ervaar ik maar dat goedkoop toch niet altijd de beste koop is.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ivm roaming is dit volledig in handen van mv. Zei sluiten akkoorden af met de buitenlandse providers.
Ik weet nog heel goed telenet in het begin dat het soms uren duurde vooraleer hij oversprong naar sfr of bouygues. Ik was omstreeks 13u de grens overgegaan en om 18u nog geen bereik toen ik belde naar telenet(met proximuskaartje) zeiden ze dat ik nog in belgie zat. Toen ik naar huis ging paar km van de grens schakelde hij over naar frans netwerk om vervolgens terug uren te wachten om op belgisch netwerk te komen. Toen kon je ook niet op het besten franse netwerk orange, omdat ze geen akkoord hadden terwijl ze in belgie wel orange gebruikten. op het einde van hun orange tijdperk waren die problemen van de baan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Inderdaad, die 'tijden' herinner ik me ook dat ik soms in open veld stond met de gsm boven mijn hoofd zwaaiend om te kunnen connecteren op dat ene netwerk die zich vertoonde om daarna een duur gesprek te kunnen voeren.
Maar ja, alles draait om eurotjes bij die kleintjes en de druk om overleven tegenwoordig.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zou het kunnen dat Mobile Vikings Transatel gebruikt om hun diensten aan te bieden? Dat is toch de operator die ik zie bij het doen van een speedtest.
Nu, het bereik is over het algemeen goed maar ik vind de kwaliteit van de verbinding toch wel mager. De snelheid van het internet is niet echt geweldig, zeker niet voor 4G, wanneer je belt kan je makkelijk 1 minuut “wachten” tot wanneer de telefoon overgaat...
Ik denk dat een Orange klant op hetzelfde moment een betere ervaring heeft met het netwerk dan een Mobile Vikings klant...
Zijn er nog mensen met een gelijkaardige ervaring?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Stiaan schreef:Zou het kunnen dat Mobile Vikings Transatel gebruikt om hun diensten aan te bieden?
Dat zou kunnen. Op de website van Transatel staan Jim Mobile, Medialaan en Mobile Vikings als hun klanten in België.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij is dit nog van de tijd toen ze op base netwerk zaten. Als mijn info klopt gebruikt transatel base.
Dit is ook de reden dat medialaan nu alles in eigen beheer heeft en naar orange is gegaan, wegen concurentie.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Sinds de migratie naar het nieuwe systeem maakt Mobile Vikings en JIM Mobile gebruik van Transatel als netwerkbeheerder (daarvoor diende de nieuwe SIM die iedereen nodig had, omdat de simkaart die iedereen reeds had in beheer van BASE waren). Voorheen werd alles via BASE( Wholesale) geregeld. Dus momenteel maakt iedere Mobile Vikings/JIM Mobile gebruiker, gebruik van Transatel.

Ondertussen zijn ook alle gebruikers omgezet van BASE naar Orange, maar als onderliggende netwerk is het Transatel gebleven.
Laatst gewijzigd door jnsvr 05 aug 2019, 14:53, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

BASE (Telenet Group): Carrefour Mobile, Ello Mobile, JIM Mobile, United Telecom, Mobile Vikings, Transatel, Vectone Mobile, VOO;

bron : aanbieders.be
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

@proximusboyke
deze info (zowel je laatste post als je vorige post) is dus niet meer actueel, zie post van jnsvr!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik ken er nog die bij bese zitten momenteel. Ze hebben wel al een nieuwe sim gekregen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”