Mobile Vikings kiest voor het Orange-netwerk

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

"Hé Vikings! Best groot nieuws: vanaf voorjaar 2019 surfen, bellen en sms’en jullie op het Orange-netwerk en niet meer op het BASE-netwerk."

Website: https://mobilevikings.be/nl/orange/
Twitter:
Facebook:
Persbericht MEDIALAAN: https://medialaan.be/nl/orange-belgium- ... ereenkomst
Persberichte Orange: https://corporate.orange.be/nl/news-med ... -en-mobile
ORANGE BELGIUM EN MEDIALAAN
BUNDELEN DE KRACHTEN
24 MEI 2018
Orange Belgium en MEDIALAAN kondigen vandaag aan dat ze voor 5 jaar een wholesale partnership hebben getekend voor de mobiele tak van MEDIALAAN: Unleashed, die mobiele diensten levert aan residentiële klanten onder de merken Mobile Vikings en JIM Mobile. Vanaf het voorjaar van 2019 migreert Unleashed de ongeveer 365.000 klanten van Mobile Vikings en JIM Mobile, die momenteel op het Base-netwerk zitten, naar het toonaangevende 4G-netwerk van Orange Belgium om te surfen, bellen en sms'en.

Herbert Vanhove, CEO van Unleashed: "Deze strategische samenwerking is uitstekend nieuws en we zijn verheugd om samen te werken met Orange, één van de leidende telecomoperatoren in Europa. De match tussen onze bedrijven is duidelijk. Orange Belgium heeft een uitstekend begrip van onze behoeften als uitdager op de mobiele markt en ondersteunt onze groeiambities volledig. Als full MVNO kunnen we de mobiele diensten die we leveren aan onze klanten en communities uitbreiden. Zo zullen we bijvoorbeeld kijken naar de mogelijkheid om in de toekomst vaste internetoplossingen aan te bieden, aangezien internet only mogelijk zou gemaakt worden door de aankomende regulering. Onze samenwerking met Orange voor het leveren van telecommunicatiediensten is een nieuwe stap in de digitale transformatiestrategie van MEDIALAAN: vandaag biedt MEDIALAAN zijn groeiende groep jongeren al een sterk online video-aanbod, die het nu kan aanvullen met een versterkt telecommunicatie-aanbod. "
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1453
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wellicht gevolg van de mediaconsolidatie: Medialaan wil niet langer klant zijn bij een operator die eigenaar is van concurrent SBS.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Ook Jim mobile gaat over naar Orange
En op,termijn zou ook vast internet via Orange door Mobile Vikings aangeboden worden, aldus een artikel op Tijd.be

Mobile Vikings en JIM Mobile ruilen BASE in voor Orange Belgium
https://www.tijd.be/r/t/1/id/10015188
Laatst gewijzigd door Beepee 24 mei 2018, 19:04, in totaal 1 gewijzigd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

R2D2 schreef:Wellicht gevolg van de mediaconsolidatie: Medialaan wil niet langer klant zijn bij een operator die eigenaar is van concurrent SBS.
Of.. Je zoekt het niet zo ver en herleidt het tot: "betere voorwaarden/prijzen bij Orange dan bij de huidige MNO.."
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beepee schreef:Ook Jim mobile gaat over naar Orange
Is nogal logisch aangezien Jim mobile en MB beiden eigendom zijn Unleashed, a medialaan company ;)

De overgang naar Orange is niet zo verwonderlijk aangezien Orange, door het verlies van de Telenet klanten, veel capaciteit over heeft en dus lage prijzen zal hanteren om die kwijt te geraken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

meh, ik heb dualsim en wil graag met 1 sim (prive) op het base netwerk blijven eigenlijk...
iemand enig idee welke provider nog interessant is voor prepaid kaartjes en het base netwerk gebruikt?

de herlaadopties bij MV (2gb data, 100 min, 2000 sms, 30 dagen geldig en geen abbo) zijn op zich vrij interessant,
vooral omdat ik de prive sim dus niet meer maandelijks moet opladen, maar soms wel nog eens graag een paar extra gb heb.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit zag je van ver aankomen, gezien de sim-wissel die volop aan de gang is. Maar op zich niet slecht, zit nu ook terug op Orange netwerk en het verschil op dat vlak is groot tov Base. Da's een feit dat je al zeer snel merkt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Splitter schreef:iemand enig idee welke provider nog interessant is voor prepaid kaartjes en het base netwerk gebruikt?
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... RgQAvD_BwE
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

datakiller schreef:
Splitter schreef:iemand enig idee welke provider nog interessant is voor prepaid kaartjes en het base netwerk gebruikt?
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... RgQAvD_BwE
Tarieven voor je beltegoed in België en Europa: € 0,30/MIN - € 0,12/SMS - € 0,25/MMS - € 0,50/MB
Ik krijg er het zuur van.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Misschien is TIC mobile een betere optie.
Vaste lijn 0,05 - GSM 0.07 - SMS 0.09
2GB voor 6 euro
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ok, dit valt tegen. BASE netwerk is net het beste qua snelheid/ontvangst bij me thuis - nu ja, nog wel een half jaar (of langer) de tijd om te kijken hoe het loopt. Misschien is sinds mijn laatste test het hier ook al wat beter geworden in dit boerengat ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ik zei dus: *interessant*, niet overpriced :P

die tic mobile lijkt wel interessant, 10 euro voor 500min/sms en 2gb data, enige wat ik me afvraag is dat het zo een lycamobile-achtig ding lijkt,
dus geen idee naar service/betrouwbaarheid.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik ben eigenlijk ook zeer tevreden met de dekking en snelheid die ik bij MV haal op het Base-netwerk. Afwachten tot begin volgend jaar wat Orange gaat geven, ergens toch het gevoel dat dat wat minder zal zijn. Nu, het belangrijkste is dat hun service, gebruiksgemak en aanbod goed blijven en niet mee evolueren naar Orange-niveau. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Enigszins logisch dat MV voor de nieuwe challenger kiest en het netwerk van de duopolist achter zich laat.

Ik zal met plezier terugkeren naar MV eens het zover is; BASE heeft in vergelijking met Orange zowel op mijn treintraject en werkplek een abominabele dekking waar ik niet langer mee kan leven en ook binnenhuis (centrum Gent) is de kwaliteit ondermaats (geworden). Situatie is naar mijn aanvoelen het laatste jaar zelfs verslechterd i.p.v. verbeterd, waarschijnlijk niet vreemd aan alle gebruikers die erbij zijn gekomen zonder dat het BASE-netwerk in verhouding is opgeschaald.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Didymus schreef:Ik zal met plezier terugkeren naar MV eens het zover is; BASE heeft in vergelijking met Orange zowel op mijn treintraject en werkplek een abominabele dekking waar ik niet langer mee kan leven en ook binnenhuis (centrum Gent) is de kwaliteit ondermaats (geworden). Situatie is naar mijn aanvoelen het laatste jaar zelfs verslechterd i.p.v. verbeterd, waarschijnlijk niet vreemd aan alle gebruikers die erbij zijn gekomen zonder dat het BASE-netwerk in verhouding is opgeschaald.
Dit is mijn ervaring ook, hier is er een aanvraag gedaan (of het was toestemming gekregen) in 2015 voor een nieuwe mast, ik zie hem nog niet staan :P
Proximus en Orange hebben beide antennes naast elkaar op een gebouw. (naast een plaats waar binnen 0% Telenet dekking is en alle streepjes met Proximus)
Thuis heb ik "maar" 10mbps download en 8mbps upload (1 mast voor de hele gemeente dacht ik, er loopt ook nog een snelweg langs).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Ik denk ook dat alles veel te maken heeft met klanten die veeleisender zijn geworden.
Vroeger was base goed niet super maar goedkoop.
Tegenwoordig is het verschil in prijs zodanig klein geworden maar het netwerk van base (telenet) nog steeds niet de top.
En de jeugd kiest tegenwoorig voor snelheid en kwaliteit.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, hier jarenlang tevreden MV gebruiker geweest van hun perfecte 3G signaal. 4G daarentegen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Heel goed nieuws dat ze overstappen, hoewel ik weinig problemen had op het BASE netwerk. Recent ook overgeschakeld op hun 10GB abonnement dus nog altijd zeer tevreden MV klant :-)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Worden nieuwe klanten in juni al op het Orange netwerk gezet? Of blijven ze eerst nog bij Telenet/Base hangen om na 2, 3, 6, .. maanden overgezet te worden?

Iemand een idee?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Muziekbos schreef:Worden nieuwe klanten in juni al op het Orange netwerk gezet? Of blijven ze eerst nog bij Telenet/Base hangen om na 2, 3, 6, .. maanden overgezet te worden?

Iemand een idee?
Als ze zeggen begin 2019 zou het wel eens kunnen zijn dat sommigen moeten wachten tot juni 2019.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Pas vanaf begin 2019 zal er pas sprake zijn van een netwerkwissel. De simkaartwissel die start vanaf juni dit jaar zorgt er nog niet voor dat je op het Orange netwerk komt te zitten maar wel op het Full MVNO platform.
Laatst gewijzigd door jnsvr 26 mei 2018, 22:02, in totaal 1 gewijzigd.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Wat wil dat concreet zeggen Full MVNO?

Wil dat zeggen dat MV zelf op eigen infrastructuur telefonie, sms en data zal afhandelen?
Momenteel gebruiken ze het wireless netwerk van BASE, maar ook voor telefonie, sms en data.

Is het hierbij de bedoeling om enkel het wireless netwerk van Orange te gebruiken en telefonie, sms en data zelf af te handelen?
Als we surfen zal dat met een IP adres zijn van MV, op hun ASN?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Alles in eigen beheer, buiten de masten.
Meer details over wat er gaat gebeuren vind je hier: https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... 1527364998
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Al deze virtuele operatoren zitten al jaar/dag bij een Partner BSS/OSS : Artilium.
En deze partner heeft zijn machines bij de 3 fysieke operatoren staan...alsook in Nederland...Duitsland...
kclaes
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:00
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

skynetbbs schreef:Al deze virtuele operatoren zitten al jaar/dag bij een Partner BSS/OSS : Artilium.
En deze partner heeft zijn machines bij de 3 fysieke operatoren staan...alsook in Nederland...Duitsland...
Wat bedoel je hier juist mee? Ik zie niet meteen in wat het voor- of nadeel zou kunnen zijn.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Ik zeg niet dat er een nadeel is... Maar de grafiek van unleadshed was in 2008 al in werking niks nieuws...

https://www.google.be/amp/s/datanews.kn ... 7.html.amp

United telecom en artilium werden al vermeld
En momenteel een switch naar andere zendmasten
kclaes
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:00
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zie nog steeds niet meteen wat het feit of Unleashed gebruik maakt van Artilium te maken heeft met een verhuis van Telenet/Base naar Orange.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

in elk geval een hele verbetering voor vikings en jim, dat ze verlost gaan zijn van dat telenet netwerk !!!!
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

kclaes schreef:Ik zie nog steeds niet meteen wat het feit of Unleashed gebruik maakt van Artilium te maken heeft met een verhuis van Telenet/Base naar Orange.
ik kijk gewoon naar de uitleg dat ze van een "light mvno" naar een "full mvno" zouden gaan en met een BSS en OSS partner gaan kunnen werken;
terwijl ze op dit moment gewoon een ander antenne park kiezen nl die van Orange ipv die van Telenet/base
terwijl ze al sinds 2008 met zo'n partners werken.

https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... 1527364998
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Onafhankelijk van de switch naar een andere operator zal er in eerste instantie geen gebruik meer gemaakt worden van Artilium.
De simkaarten die uitgestuurd gaan worden gaan zowel op Artilium als de nieuwe partner werken. De wissel naar die nieuwe partner zal nog gebeuren voordat er gewisseld wordt van BASE naar Orange. Orange staat gepland vanaf maart 2019, terwijl de wissel naar de nieuwe partner eind februari afgerond moet zijn.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

In (voor) België zijn inderdaad verschillende MVNO/MVNE partners actief.
De bekendste is hier Artilium (moederbedrijf boven United-Telecom),
zo heb je ook Effortel (in België bieden zij hun MVNO diensten voor Carrefour Mobile)
en ook Transatel (moederbedrijf van TransatelMobile).

Het is Transatel die nu door Medialaan (Unleashed: Mobile Vikings & JIM Mobile) geselecteerd werd voor hun ombouw naar Full MVNO.

http://www.transatel.com/mvno-solutions/#european-mvno
http://trends.knack.be/economie/e-busin ... 64225.html
http://www.transatel.com/press-releases ... -operator/


https://www.artilium.com/
http://www.effortel.com/
http://www.transatel.com/
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat denk je : even met Userbase een providertje voor GSM opstarten? :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er was (het is al een tijdje geleden dat ik er nog iets over las) iemand die gesprekken aan het voeren was voor eigen provider te starten? Vind het niet direct terug, maar moet nog ergens op het forum staan...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het gouden tijdperk van de MVNO's ligt toch wel een beetje achter ons vroeger had je winkels(Delhaize, Colruyt, Aldi, Carrefour,...), Voetbalclubs(Anderlecht,...), Jongerenzenders(TMF, Jim,MTV...), Niet-telecom merken(BPost, Red Bull) die allemaal optraden als MVNO.

De enigsten MVNO's die nog bestaan/meespelen zijn diegenen die zich richten op een marktsegement dat niet bediend wordt door de grote 3, migranten(TurkTelecom, LycaMobile) of extreme dataverbruikers(MobileVikings).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als MVNO was ik niet bezig, maar wel voor internet :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Vaganzza schreef:Er was (het is al een tijdje geleden dat ik er nog iets over las) iemand die gesprekken aan het voeren was voor eigen provider te starten? Vind het niet direct terug, maar moet nog ergens op het forum staan...

Ik denk dat het deze persoon is die je bedoelt, inderdaad niets meer van vernomen:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... no#p663571
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt, Pico. Daar had ik het over.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
kclaes
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:00
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

skynetbbs schreef:
kclaes schreef:Ik zie nog steeds niet meteen wat het feit of Unleashed gebruik maakt van Artilium te maken heeft met een verhuis van Telenet/Base naar Orange.
ik kijk gewoon naar de uitleg dat ze van een "light mvno" naar een "full mvno" zouden gaan en met een BSS en OSS partner gaan kunnen werken;
terwijl ze op dit moment gewoon een ander antenne park kiezen nl die van Orange ipv die van Telenet/base
terwijl ze al sinds 2008 met zo'n partners werken.

https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... 1527364998
De transitie van light MVNO naar full MVNO laat de keuze van een OSS (partner) toe. Daar gaat het over. Niet over dat Unleashed nu met BSS en OSS partners gaat werken. Uiteraard werken ze nu met een BSS en een OSS. Eens ze volledig full MVNO zijn, hangt Unleashed voor het OSS niet meer vast aan het OSS van Telenet/BASE. En als je de mogelijkheid wilt om te switchen van het ene OSS naar het andere, dan moet je BSS daarop voorzien zijn.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Als ik het goed begrijp zit MV nu op het base netwerk en wordt dit volgend jaar Orange?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Yep.

Paar dagen geleden bericht gekregen dat mijn nieuwe sim (al een paar weken geleden gekregen) gaat geactiveerd worden op hun nieuwe platform. I'm curious of ik iets ga merken ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”