Mobile Vikings pompt meer data in abonnementen

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Mobile Vikings lanceert vandaag een update van haar abonnementen.
Functioneel verandert er voor gebruikers helemaal niets: het gaat puur om een data verhoging.

Ook aan het kostenplaatje wordt niet geraakt:
4 GB voor € 13, wordt 5 GB.
8 GB voor € 20, wordt 10 GB.

Bestaande gebruikers van Mobile Vikings krijgen de nieuwe bundel automatisch bij de start van hun volgende abonnementsmaand.
Nieuwe gebruikers landen onmiddellijk op het nieuwe aanbod.
https://mobilevikings.be/nl/v2/offer/subscriptions/
Bijlagen
Pasted_Image_15_03_2018__01_30.png
Laatst gewijzigd door jnsvr 15 maa 2018, 12:56, in totaal 1 gewijzigd.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

https://mobilevikings.be/nl/v2/offer/subscriptions/[/quote]

Betaal nu 20 € voor 30 gig bij orange , wel niet mobiel.
Als 220 v aanwezig is lukt het wel .
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

fendtje schreef:Als 220 v aanwezig is lukt het wel .
Zo'n routertje verbruikt niet veel toch? kleine auto batterij of zaklamp ofz (vermoedelijk is die flybox 12V) en dan wat kabeltjes en dan is die ook te gebruiken waar geen 220V is :).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Mooie concurrent voor Scalet Hifive.
5GB en "genoeg voor mij" belminuten voor 18€

Welk van de 2 heeft snelste verbinding?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als je puur kiest voor kwaliteit en snelheid, ga dan voor Scarlet. Ik ben jaren bij MV geweest maar sinds januari ben ik bij Scarlet. Scarlet is een Proximus dochter en maakt dan ook gebruik van het Proximus netwerk. MV gebruikt Base en ik vond de kwaliteit echt ondermaats. Overstappen naar Scarlet was voor mij een ware verademing. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het voor anderen een verbetering gaat zijn. Mijn vriendin was ook bij MV, zij woont in centrum Wetteren (niet echt een boerengat te noemen) maar met MV kon ik haar soms gewoon niet bereiken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

warpozio2 schreef:Welk van de 2 heeft snelste verbinding?
Scarlet: Proximus netwerk
MV: BASE netwerk
Proximus heeft meer (4G) dekking wat dus op de meeste plaatsen een snellere snelheid geeft, volgens mij past Scarlet een snelheids limiet toe, op de meeste plaatsen heb ik met Proximus 50/20 (onderstaande speedtest is van in mijn huis, 65/21) Telenet haalde in huis hier 10/8... (BASE netwerk dus) het hangt er vanaf waar je woont, maar Proximus heeft wel meer dekking, oudere gegevens: BASE 66% (4G) coverage Proximus: 99%.
De snelheids limiet van scarlet (als er een is) ken ik niet.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

warpozio2 schreef:Mooie concurrent voor Scalet Hifive.
5GB en "genoeg voor mij" belminuten voor 18€

Welk van de 2 heeft snelste verbinding?
Scarlet past een snelheidscap van 25Mbit/s toe. Zulke limiet zit er niet bij Mobile Vikings.
Bron: https://www.scarlet.be/nl/mobile/netwerk/
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Nu ga ik Orange hier bij betrekken, als je echt "snel" wil zijn (ik zie geen reden waarom 25mbps slecht zou zijn) maar orange past geen snelheids limieten toe (Behalve indien vermeld op paginas zoals Orange Arend, geen idee wat er gebeurd als je over je limiet gaat)
Aangezien de bovenstaande poster + link 25mbps zeggen, het is niet slecht voor de prijs maar gaat niet echt een probleem veroorzaken als je geen 2K - 4K streamed.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Dit wordt door Scarlet vermeld in hun samenvatting van je registratie
nadat je een Scarlet mobile Postpaid afsluit:

* Maximaal haalbare downloadsnelheid: 39 Mbps in 4G en 10,6 Mbps in 3G
* Maximaal haalbare uploadsnelheid: 17,5 Mbps in 4G en 2,8 Mbps in 3G
Afhankelijk van de locatie, type toestel en de gebruikte netwerktechnologie(4G, 3G of 2G)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

datakiller schreef:
fendtje schreef:Als 220 v aanwezig is lukt het wel .
Zo'n routertje verbruikt niet veel toch? kleine auto batterij of zaklamp ofz (vermoedelijk is die flybox 12V) en dan wat kabeltjes en dan is die ook te gebruiken waar geen 220V is :).
Weet ik , doet het prima op 12 v voeding.
Maar punt was zoveel gig voor zoveel €
GaiusBaltar
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2016, 01:09

Jamaar Seg,
Ik was net naar orange overschakelend om het betere bereik (wat tot hiertoe wel echt merkbaar zo is) en de mogelijkheid mee data over te nemen naar de volgende maand.

Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet :).
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

GaiusBaltar schreef: Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet :).
Wat niet is, kan nog komen.
https://mobilevikings.be/nl/v2/mobile-v ... art-nodig/

In elk geval doet Telenet nog steeds maandelijks verschillende upgrades aan de bestaande BASE masten en plaatst nieuwe masten om ervoor te zorgen dat hun eigen klanten en de BASE klanten geen hinder ondervinden van de toevloed aan Telenet klanten.
Zelf geen problemen met bereik en snelheid, maar ik weet dat het natuurlijk per locatie verschillend is.
GaiusBaltar
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2016, 01:09

jnsvr schreef:
GaiusBaltar schreef: Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet :).
Wat niet is, kan nog komen.
https://mobilevikings.be/nl/v2/mobile-v ... art-nodig/
Hun uitleg daarover is erg misleidend, ze doen uitschijnen dat ze niet meer afhankelijk zouden zijn van Base, en als ik vroeg of hun overgang naar FullMVNO een beter bereik zou bieden kreeg ik eerst een erg ontwijkende reactie om pas nadat ik aandrong toe te geven dat ze afhankelijk zouden blijven van het Base-netwerk maar meer “mogelijkheden zouden hebben”.

Blijft dus ontzettend vaag. Dat is wel heel jammer, ik had meer heldere communicatie verwacht, geen vage en (naar mijn indruk welliswaar) misleidende informatie. Beetje teleurstellend.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik merk wel dat ze actief bezig zijn om het BASE/Telenet netwerk te verbeteren. Sinds vorig jaar heb ik op plaatsen waar ik vroeger helemaal geen ontvangst had nu wel plots 4G (MV). Het zal nog wel even duren vooraleer ze dezelfde dekking als de rest hebben, maar ze staan alvast niet stil. It's something.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Moet wel met de influx van al die Telenet klanten. Die in 1 keer overzetten zonder iets aan het netwerk te doen zou totale chaos zijn.
En zelfs dan zijn er mensen die klagen dat hun bereik bij Telenet is achteruit gegaan.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

GaiusBaltar schreef:
jnsvr schreef:
GaiusBaltar schreef: Moest MV nu eens het Orangenetwerk ipv Base gebruiken he, maar zo eenvoudig is het spijtig genoeg niet :).
Wat niet is, kan nog komen.
https://mobilevikings.be/nl/v2/mobile-v ... art-nodig/
Hun uitleg daarover is erg misleidend, ze doen uitschijnen dat ze niet meer afhankelijk zouden zijn van Base, en als ik vroeg of hun overgang naar FullMVNO een beter bereik zou bieden kreeg ik eerst een erg ontwijkende reactie om pas nadat ik aandrong toe te geven dat ze afhankelijk zouden blijven van het Base-netwerk maar meer “mogelijkheden zouden hebben”.

Blijft dus ontzettend vaag. Dat is wel heel jammer, ik had meer heldere communicatie verwacht, geen vage en (naar mijn indruk welliswaar) misleidende informatie. Beetje teleurstellend.
Het worden van een Full-MVNO op zich zorgt niet voor beter bereik. Er zal altijd de afhankelijkheid zijn van de MNO (in dit geval BASE/Telenet) die instaat voor het netwerk en het bereik daarvan. Voor de komende tijd zal Mobile Vikings ook blijven verder werken op dat netwerk. Februari 2019 moet iedere JIM Mobile gebruiker en Mobile Vikings op het Full-MVNO platform zitten en eens Mobile Vikings en JIM Mobile dat is kan van operator wisselen. Dus ja, het worden van een Full-MVNO biedt meer mogelijkheden, namelijk makkelijk wisselen tussen MNO's.
In het artikel wordt ook verwezen naar volgende blog: https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... ca51dbaa03
Well, basically, we have 3 big “construction sites”. The first one is breaking loose from the MNO, working with a partner that allows us to connect to any radio network we choose.
GaiusBaltar
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2016, 01:09

jnsvr schreef: Dus ja, het worden van een Full-MVNO biedt meer mogelijkheden, namelijk makkelijk wisselen tussen MNO's.
In het artikel wordt ook verwezen naar volgende blog: https://medium.com/@koen.vermeire/unlea ... ca51dbaa03
Well, basically, we have 3 big “construction sites”. The first one is breaking loose from the MNO, working with a partner that allows us to connect to any radio network we choose.

Ik heb de blog gelezen, en ook de visuele voorstelling met het verschil tussen de huidige situatie en de Full-MVNO Situatie, waarbij bij Full MVNO heel erg de nadruk gelegd werd op “working with a partner that allows us to connect to any radio network we choose”. - eender welke operator, dus niet meer noodzakelijk afhankelijk van Base..

Of ben ik nu zo stom dat ik dat verkeerd begrijp?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Nee, je begrijpt het goed en dat is exact wat het betekent. O.a dat is iets wat meer mogelijkheden gaat bieden omdat bij een andere operator de kosten lager kunnen zijn dan de huidige kosten (> dus kan er ook weer meer data in de formules verwerkt worden). Of om andere redenen kan er gewisseld worden. En dan is dat dus mogelijk.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Op die manier zit mobile Vikings niet meet 100% vast aan Telenet
Wellicht wil telenet ook af van dit vervelend goedkope viking....
Dikke kans dat mobile Vikings nu overstapt naar Orange als Telenet mobile Vikings teveel begint uit te persen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

en kunnen zij eindelijk vlot gebruik maken van hun Stievie app :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

je mag er bijna zeker van zijn dat tempo giga erover zal gaan. Dit dan nog met een beter netwerk.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Jack Daniels schreef:Als je puur kiest voor kwaliteit en snelheid, ga dan voor Scarlet. Ik ben jaren bij MV geweest maar sinds januari ben ik bij Scarlet. Scarlet is een Proximus dochter en maakt dan ook gebruik van het Proximus netwerk. MV gebruikt Base en ik vond de kwaliteit echt ondermaats. Overstappen naar Scarlet was voor mij een ware verademing. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het voor anderen een verbetering gaat zijn. Mijn vriendin was ook bij MV, zij woont in centrum Wetteren (niet echt een boerengat te noemen) maar met MV kon ik haar soms gewoon niet bereiken.
Dit kan ik alleen maar beamen! Sinds de antennes weg zijn op de kerk van Wetteren heb je in héél Wetteren amper edge, en is de gesprekskwaliteit om te huilen. Net als jouw vriendin had ik en mijn vriendin het dikwijls voor dat we niet bereikbaar waren voor mensen. Toen Lycamobile van het Orange netwerk naar het Base netwerk is gegaan, zijn wij onmiddellijk overgestapt naar Orange zelf.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

krisken schreef:
Jack Daniels schreef:heb je in héél Wetteren amper edge, en is de gesprekskwaliteit om te huilen.
Toen Telenet naar het BASE netwerk overstapte zijn wij hier ook binnen een maand of 2 naar proximus overgestapt, veel betere kwaliteit dan het BASE netwerk (Orange is waar ik woon hetzelfde bereik (zelfde plaats van antennes), wel sneller omdat ze de upload niet limiteren maar met mijn abo krijg ik die upload toch niet vol) nu herriner ik mij niet meer of ik hier 4G had met Telenet (BASE netwerk) ik dacht van wel maar het was hier om te huilen snelheid: 10/8 en soms 0. (SMSjes waren soms ook moeilijk)
Ik woon minder dan 100meter van de N44 (speedtest was gedaan op verdieping 1 van mijn huis en de GSM werd naar de zendmast toe gehouden).
Als je een goed geisoleerd huis hebt moet je al zo een coverage extender aanvragen om bereik te hebben.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”