Alternatief voor Mobile vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben weer aan de slag in Brussel en ga met de trein voor dat traject. Ik zit dus vaak op het internet met de smartphone om de tijd te doden. Nu valt het op wat voor een belabberde mobiele netwerk verbinding MV heeft. Er zijn stukken in open lucht waar er helemaal geen verbinding is. Traject is Dendermonde-lebbeke-opwijk-asse-zellik-jette-brussel. Is er bij een andere provider een gelijkaardig en gelijkwaardig alternatief voor Mobile vikings maar met betere dekking?
Per maand herlaad ik nu voor 10 euro (focus voice) en kom goed toe met spraak en data. Mag dus een formule zijn met een vergelijkbaar aanbod.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Da's een heel specifieke vraag aangezien je het over ontvangst in de trein op een oude lijn (L50) hebt.
Ik ben zelf van AldiTalk overgestapt naar JIM Mobile en merkte eigenlijk weinig verschil... tot ik mij een andere smarthone aanschafte (Moto G4). Sindsdien moet ik opletten dat ik mijn 1GB (5€, 30 dagen, via MEGASURF) er niet te vroeg doorjaag :)
Computer(k)nul
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik een Nexus 5X. Weet dus echt niet of dit toestel een betere of slechtere ontvangst heeft dan een ander merk of type.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Jack Daniels schreef:Ik ben weer aan de slag in Brussel en ga met de trein voor dat traject. Ik zit dus vaak op het internet met de smartphone om de tijd te doden. Nu valt het op wat voor een belabberde mobiele netwerk verbinding MV heeft. Er zijn stukken in open lucht waar er helemaal geen verbinding is. Traject is Dendermonde-lebbeke-opwijk-asse-zellik-jette-brussel. Is er bij een andere provider een gelijkaardig en gelijkwaardig alternatief voor Mobile vikings maar met betere dekking?
Per maand herlaad ik nu voor 10 euro (focus voice) en kom goed toe met spraak en data. Mag dus een formule zijn met een vergelijkbaar aanbod.
Join the club, ik neem ook lijn 60 zitten een paar zwarte gaten of max 2G in, nu in de router is het iets beter, maar heb ze alle 3 al getest ze hebben allemaal hun issues ergens.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb MV en pendel tegenwoordig ook voornamelijk op een secundaire lijn (53) en moet toch vaststellen dat zowel de dekking als penetratie in de trein (een Desiro ML) bij BASE het zwakst is van de 3 operatoren. Rond Londerzeel zit er bv. een notoir gat van een vijftal minuten (incl. stop in station).

Ga waarschijnlijk mijn belkrediet opgebruiken en naar VOO (Orange netwerk) overstappen. Van mijn werkgever krijg ik een Shape Basic abonnement bij Orange, maar de 1 GB die daarbij zit volstaat lang niet en upgraden naar een abonnement met genoeg data zou mij 20 EUR kosten. Bovendien zit de datameter van Orange er regelmatig naast.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Heb het hier al verschillende keren gepost, naar mijn ervaring is Proximus daar het beste in.
Op onze lijn (Landen Brussel) heb ik verschillende sims getest en daaruit bleek dat inderdaad MV het slechtse bereik had, eigenlijk zeer bedroevend. Mobistar was iets beter. Proximus stak er met kop en schouders bovenuit. Op een paar minuten na (al in een veld) de hele rit data.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ken de regio niet. Maar ben recent overgestapt van Scarlet (Proximus netwerk) op Base. Vind Base interessant qua tarief plan voor mij. Heb ondervonden dat Base een zwakker signaal heeft in verscheidene locaties binnenhuis in Brussel, en dan voornamelijk ondergronds. (Zowel in ons kantoor, als in een nabijgelegen hotel nabij Rogier)

TL;DR: misschien Scarlet Red overwegen?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op de lijn Gent-Brussel, toen ik nog in Brussel werkte, heb ik zitten testen met zowel BASE (MV) als Proximus (Dommel). Beide hebben hun zwarte gaten, beide hebben eigenlijk al bij al toch maar een belabberd ontvangst. Dringend tijd om toch eens te investeren in wat masten langs de drukke spoor-aders...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er is nog steeds de discusie of de NMBS WiFi moet aanbieden of niet. Zolang dat dit niet duidelijk is verwacht ik geen investeringen van een Telco, met het risico dat het nooit iets opbrengt.

Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Is het nog steeds ter discussie?

Op 23 Oct 2017 was er een artikel over de uitspraak dat het er niet zou komen..
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nmb ... 16317.html
De NMBS zal geen wifi aanbieden in haar treinen. Dat heeft de nieuwe CEO van het spoorbedrijf, Sophie Dutordoir, gezegd.

'Het is te duur en de telecomoperatoren hebben mij bevestigd dat het hele spoornet tegen eind 2018 volledig gedekt zal zijn door 2G, 3G en 4G.'

Vorig jaar waren er drie maanden lang testen met mobiel internet op de trein. Reizigers konden gratis wifi uittesten in twee eersteklassewagons op de lijn Eupen-Oostende. Na de test klonk het dat de NMBS bezig is met de uitwerking van een businessmodel rond wifi in de trein, maar nu heeft Dutordoir dus te kennen gegeven dat het er niet meer van komt.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tot een minister er zich mee moeit en t spel zit weer op de wagen
https://www.demorgen.be/binnenland/de-c ... -b2335e39/

Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

bruma schreef:Tot een minister er zich mee moeit en t spel zit weer op de wagen
https://www.demorgen.be/binnenland/de-c ... -b2335e39/
Tja, de minister verbaast zich... (Heeft een vrijblijvende mening...) Maar heeft er nadien nog iemand iets van gehoord?
Hij heeft het dan vooral over nieuwe treinstellen die tegen 2021 in gebruik worden genomen. Dus t is hoogstens voor veel later

En ook: Naast wifi op de trein moeten de operatoren volgens De Croo ook werk maken van een betere mobiele dekking langs de spoortrajecten. In het kader van de veiling van de nieuwe mobiele licenties begin 2019 zullen er dekkingsverplichtingen komen langs de spoorlijnen, verzekert de minister.

Reken de investering kost van wifi, tegenover de vooruitgang van het mobiele netwerk => wellicht zal enkel de business reiziger met laptop bereid zijn de wellicht hoge verkoopsprijs v trein-WiFi te betalen. De anderen zullen tevreden zijn met hun belabberd, maar langzaam verbeterende 3g 4g.

Alle mijn gedacht (en helaas off topic)

Edit: link naar het recente topic over WiFi op de trein
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=51187
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Scarlet red ziet er inderdaad interessant uit voor 8 euro per maand. En je zit op het Proximus netwerk. Vandaag nog maar eens frustratie alom met Mobile vikings. Ik stond in de Lidl te Grembergen. Helaas niks ontvangst. Mijn vriendin die in Wetteren woont doet ook haar beklag over Mobile vikings. Volgens haar is de kwaliteit achteruit gegaan de laatste tijd. Zo is het niet gelijk waar ze in huis staat om goede ontvangst te hebben. Vaak moet ze zich verzetten omdat de ontvangst zo slecht is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

In een winkel bereik hebben is niet simpel.

Ik zit bij Orange e' in de AH in Knokke heb ik ook geen bereik.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

In alle winkels bereik met Orange in Brugge & omstreken. Enkel AZ Sint-Jan niet (maar da's ook een bunker hé) en Lucas sommige plaatsen ook niet. Tja, geen Base meer voor mij hoor.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb, Scarlet Red. Voor 8 euro heb je 150 minuten bellen, 1000 sms en 500MB mobiel internet per maand op het Proximus netwerk.
Bij MV krijg je per herlaadbeurt van 10 euro: 50 minuten bellen, 500 sms en 500MB mobiel internet op het Base netwerk. De cijfers en de provider zeggen genoeg denk ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

met 500 MB zou ik toch serieus met de rem op moeten surfen hoor. En ik kijk gn filmkes via mobiel internet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Of bij Mobile Vikings Focus data €10: 25minuten, 500SMS en 1000MB (+gratis bellen en sms’en naar andere Vikings).
Weet niet of het aantal belminuten naar andere netwerken belangrijk is maar dubbel zoveel data kan dan wel weer interessant zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Grootste troef bij scarlet is het Proximus netwerk. Bij Base is het echt rampzalig qua dekking, zowel op mijn dagelijkse treinrit als bij mijn vriendin thuis in volle centrum van Wetteren als in de winkel gisteren. Ik bel niet heel veel. Een goede dekking is in mijn ogen belangrijker dan onbeperkt mobiel internet of onbeperkt bellen. Daar heb ik totaal geen behoefte aan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

@Jack Daniels : Base is inderdaad bedroevend in Wetteren. Woon er zelf ook en toen LycaMobile van het Orange netwerk naar Base is gegaan was dit amper werkbaar. Zelfs de meest basic dienst - sms en telefonie - was een ramp! Door de slechte dekking hier thuis redelijk wat telefoontjes gemist. Als je belt naar Telenet (aka Base) zelf (heb daar ook een paar SIM kaarten voor SMS gateway) dan krijg ik als antwoord dat dit ligt aan mijn huis : het is overgeïsoleerd en daardoor slechte dekking. Zeer vreemd, want Orange noch Proximus hebben er last van?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

krisken schreef: dan krijg ik als antwoord dat dit ligt aan mijn huis : het is overgeïsoleerd en daardoor slechte dekking. Zeer vreemd, want Orange noch Proximus hebben er last van?
zou dat mss liggen aan dat paars en oranje de 900mhz band gebruiken voor 2g en 3g en groen(euh, geel?) de 1800 voor 2g en 2100 voor 3g?
(vreemd dat ze de 900mhz helemaal niet gebruiken trouwens)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gebruikt Base nog steeds geen 900MHz?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Jack Daniels schreef:Grootste troef bij scarlet is het Proximus netwerk. Bij Base is het echt rampzalig qua dekking, zowel op mijn dagelijkse treinrit als bij mijn vriendin thuis in volle centrum van Wetteren als in de winkel gisteren.
Ik pendel dagelijks op de lijn 60 (a.k.a GEN S3 en S10). Vroeger had ik ook Mobile Vikings op een extra gsm die dan als hotspot fungeerde vermits m'n werkgever destijds 500MB op onze gsm abonnementen 'goed genoeg' vond.
Nu neem ik nog dezelfde trein, maar heb ik 3GB bij Proximus. Een hele verademing dus, af en toe filmpje meepikken zonder problemen.

Qua dekking is Proximus ietswat beter dan Mobile Vikings. Verwacht er niet te veel van. Het valt tussen Jette, Zellik en Asse toch nog uit. Asse en Merchtem zijn ok, Opwijk ook (en verder hoef ik niet :-)
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Merci voor de info. Maar ik heb ook een drietal maanden in Wetteren gewerkt, vlakbij Recticel. Daar waar collega's met Proximus binnen in het bedrijf een heel goede ontvangst hadden moest ik vlak bij het raam staan of naar de inkomhal gaan om een deftig telefoon gesprek te kunnen voeren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niet moeilijk, Proximus heeft antennes staan boven op de kerk van Wetteren. En mijn antennes staan er 2m van op diezelfde kerk :-)
Base heeft in Overschelde niks staan bij mn weten.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Gebruikt Base nog steeds geen 900MHz?
Al heel lang gebruiken ze 900Mhz voor zowel 2G als 3G. Wat er wel opvalt is dat BASE begonnen is met 4G te activeren op 1800Mhz en pas véééél later op 800Mhz. Orange heeft eerst de nadruk gelegd op 800Mhz.
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

ik gebruik dezelfde verbinding naar Brussel, maar vertrek in Lokeren.
De ontvangst is echt droevig met MV op die lijn.
Heb nu sinds een kleine maand een nieuwe GSM met dual SIM in, een sim van MV en van Proximus.
Als ik naar de ontvangst kijk, is proximus een pak beter dan MV, maar zelfs met dual sim zijn er nog stukken van het traject waar ik geen ontvangst heb.

Nu dat al rijdend door de velden de ontvangst wegvalt, daar kan ik nog inkomen. Maar wij zijn gezegend met een stilstand van +/-10 minuten in dendermonde voor hij verder rijd naar Lokeren, en in het station van dendermonde kan ik totaal niet surfen op MV. Maar de ontvangst van proximus is daar perfect.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heeft iemand ook last van een belabberd bereik in en rond aalter? Orange
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Hasselt -> Brussel is ook een ramp. Tussen Hasselt en Diest gaat het tegenwoordig iets beter, maar tussen Diest en Aarschot is er slechts sporadisch ontvangst. Eens Aarschot voorbij is de onvangst ook weer sporadisch, totdat je Schaarbeek passeert. (MV)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

De ontvangst bij MV in station Dendermonde varieert bij mij ook. In elk geval is mijn simkaart bij scarlet besteld, red voor acht euro en de optie onbeperkt bellen naar scarlet abonnees voor twee euro. Mocht mijn 500mb mobiel internet onvoldoende blijken dan spendeer ik wel vijf euro extra voor 1,5gb. Mijn vriendin en haar kinderen zitten/zaten ook bij MV maar maken ook de overstap naar scarlet. Voor hen is ook de hele slechte ontvangst in Wetteren de aanleiding voor de overstap.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Heeft iemand ook last van een belabberd bereik in en rond aalter? Orange
Aalter is met JIMMobile ook huilen met de pet op...
Computer(k)nul
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:Mijn vriendin en haar kinderen zitten/zaten ook bij MV maar maken ook de overstap naar scarlet. Voor hen is ook de hele slechte ontvangst in Wetteren de aanleiding voor de overstap.
Evt 2 € per maand bijbetalen voor gratis bellen naar andere Scarlet nummers.

En weet dat je die 5€ extra voor +1gb moet/kan verwijderen van het abonnement, zodat het de maand daarna niet opnieuw wordt aangerekend. En dat je die in de lopende maand kan toevoegen. De flexibiliteit hiervan heeft me altijd aangenaam verrast
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

sowieso tss Gent en Brugge zeer wisselvallig bereik. en vanaf Aalter huilen met de pet op. speedtest op trein M06 boven. eerste test communicatiefout op netwerk, nadien heel trage speedtest.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ben van een prepaid van MV overgeschakeld naar een prepaid van Orange. Zelfde prijs, maar ik kan mijn belwaarde nuttig gebruiken, terwijl ik die bij MV alleen maar opstapelde.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Waarvoor alvast geen alternatief voor MV bestaat is de verbruiksapp: als ik bv. nog 100 belminuten heb en ik bel 2 minuten dan staat er na een paar SECONDEN 98 minuten. Hetzelfde voor SMS en internet verbruik.
Bij Proximus, Orange en co mag je al blij zijn dat het na 24 uur juist staat. Schandalig.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

nete schreef:Waarvoor alvast geen alternatief voor MV bestaat is de verbruiksapp: als ik bv. nog 100 belminuten heb en ik bel 2 minuten dan staat er na een paar SECONDEN 98 minuten. Hetzelfde voor SMS en internet verbruik.
Bij Proximus, Orange en co mag je al blij zijn dat het na 24 uur juist staat. Schandalig.
Als dat al een criterium is om wel of niet voor een bepaalde provider te kiezen. Man, man, man waar zijn we mee bezig?
En waarschijnlijk ook nog nooit gehoord dat je je verbruik op de website van de provider kan volgen en die app niet nodig hebt?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

weet niet of Web veel meer biedt dan App in deze. ... in geval van Scarlet is zowel de App als de website vaak 24u achter op je echte verbruik.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Jack Daniels schreef: Als dat al een criterium is om wel of niet voor een bepaalde provider te kiezen. Man, man, man waar zijn we mee bezig?
En waarschijnlijk ook nog nooit gehoord dat je je verbruik op de website van de provider kan volgen en die app niet nodig hebt?
Och ja, we betalen toch genoeg maandelijks voor onze telecom? Dus mogen we anno (bijna) 2018 wel verwachten dat deze gegevens in (semi) real-time worden getoond! Dat we geen 24 uur (of meer) moeten wachten om dit te zien. Wat doen die providers dan wel met ons (maandelijks) veel te dure abonnementsgeld?
Uw redenering volgend zou betekenen dat ze (de providers) zelf hun eigen boekhouding niet orde hebben! Als ze (meer dan) 24 uur nodig hebben om het verbruik van een klant te monitoren!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb me er ook ak aan gestoord, en na een paar keer tegen de 'lamp' gelopen te zijn omdat ook de sms te laat was heb ik de Minister Telecom aangeschreven met volgend antwoord:
Geachte heer ,

Operatoren zijn verplicht om hun klanten een waarschuwings-sms te versturen wanneer zij een bepaald procent van hun bundel overschrijden en wanneer die volledig opgebruikt is. Indien u operator dit niet naleeft dan kan de regulator een onderzoek instellen en een boete uitdelen.

De tools die de operatoren daarnaast beschikbaar maken om uw verbruik te volgen hebben geen wettelijke verplichting.

Indien u van mening bent dat u kosten opgelopen hebt omdat de door uw operator aangeboden tool niet naar behoren functioneert, dan kan u een tegemoetkoming vragen aan uw operator. Indien dat niet het geval is, dan kan u een klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. U kan dat doen via deze link :http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41

Met vriendelijke groeten,

Reinhard Laroy 
Adviseur Minister Alexander De Croo
Dus wettelijk moeten ze niks doen en zeker een real-time, want dat is in hun nadeel.
Misschien de reden (klachten) omdat orange hun systeem gewijzigd heeft bij de giga.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

bruma schreef:Ik heb me er ook ak aan gestoord, en na een paar keer tegen de 'lamp' gelopen te zijn omdat ook de sms te laat was heb ik de Minister Telecom aangeschreven met volgend antwoord:

Operatoren zijn verplicht om hun klanten een waarschuwings-sms te versturen wanneer zij een bepaald procent van hun bundel overschrijden en wanneer die volledig opgebruikt is. Indien u operator dit niet naleeft dan kan de regulator een onderzoek instellen en een boete uitdelen.
dan vraag ik me af, vaak komt die sms te laat (vooral pxm is daar een held in: 4u na vlotjes over 80 of 90% te zitten krijg je een sms... sja, op die 4u tijd is het er dan al wel door gedraaid...
verdienen de operatoren daar dan een boete door? want uiteindelijk schepen ze ons om met een extra kost hierdoor (buiten-bundel kosten).

ik denk gewoon dat de operatoren dan zeggen 'sja, we hebben de sms verzonden, dat die pas 4u later aankomt kunnen wij niets aan doen', en dus geen boete.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”