Herladen via Viking app lukt niet

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Net even geprobeerd en ook al mail gestuurd naar Mobile vikings. Met de app kan ik niet herladen. Volgens hun FAQ is het klikken op herladen, bedrag kiezen en betaalmethode kiezen. Alleen blijft bij mij de betaalmethode grijs waardoor ik ze niet kan selecteren. Hoe kan het dan wel? Behalve via de site te gaan bedoel ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Niet alleen bedrag kiezen, maar ook soort bundel (meer data of meer bellen).
En als betaalmethode kan je waarschijnlijk alleen kiezen tussen vikingpunten en easypayment (= sepa dom).
Easypayment moet je vooraf activeren via de site.

Via de site heb je wsl meer mogelijkheden?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bundel stond automatisch op "meer bellen" of zoiets. Kon bedrag aanvinken en onderaan stond als betaalmiddel viking punten maar daar kon ik niks selecteren, was grijs. Jammer dat je verplicht via de site moet gaan voor een herlading.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Heb je onvoldoende Vikingpunten om het volledige bedrag te betalen? Dat is in de app namelijk een vereiste. Je kan dan best via de site herladen als je gedeeltelijk met Vikingpunten wil herladen.
Je kan ook via de site en Easy Payment toevoegen (SEPA, Visa of MasterCard) en op die manier herladen. Dan krijg je een extra betaalmogelijkheid in de app.

Andere betaalmethodes zoals bancontact (app), PayPal, bitcoin (Kortom alles wat je op de site ook kan) zijn normaal gepland voor volgend jaar.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bedankt voor de info jnsvr. MV mocht in elk geval wat duidelijker zijn. Zoals ik het nu begrijp (betaalmethode kiezen) komt het over alsof je kan betalen met kredietkaart, Paypal,... Maar het blijkt dus enkel met MV punten te werken. Wat een amateurisme.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Als je geen enkel Vikingpunt had zou er staan: "Stel een Easy Payment in."
Die boodschap is in elk geval duidelijk in wat je moet doen om via de App te herladen.

Dat instellen kan altijd van pas komen aangezien je dan zonder problemen met de app kan herladen (of automatisch herladen of via een sms herladen), ook als je te weinig Vikingpunten hebt (zoals nu waarschijnlijk het geval zal zijn).

https://mobilevikings.be/nl/my-viking/s ... sms-topup/
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Ik herlaad steeds via de site met mijn Beobank Visa kaart, heb ik lekker nog 1% korting. Ik ga eens nakijken of ik op die manier ook via de app kan werken.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Als je die toevoegt als Easy Payment zou dat perfect moeten gaan.
Je kan ook een gratis Hello Bank! kaart aanvragen en op die manier voor elke transactie die je doet €0,5 in Vikinpunten terugkrijgen in Vikingpunten als cashback. https://www.hellobank.be/nl/bonus/mobilevikings
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Herladen via de app vind ik zeer gemakkelijk en eenvoudig: enkele muisklikken + bevestigen met paswoord.
Ik beheer met de Viking app 4 sim kaarten, en gebruik iedere keer de app om te herladen, ofwel met Viking punten, ofwel via Easy Payment.
  • - Easy Payment éénmalig in te stellen en linken met je bankkaart (SEPA of Kredietkaart).
    - Punten worden hier regelmatig te koop aangeboden (tegen 80% van de waarde).
Ik vind hieraan niets amateuristisch ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik gebruik steevast Paypal om (via de website) te herladen. Niks makkelijker dan dat. Je hoeft geen bankkaart of kredietkaart tevoorschijn te toveren om te herladen. Bij de Easy payment methodes zit geen PP. Dan mogen ze hun help en support pagina wel een serieuze update geven. Als ik zoek naar "herladen met de viking app", dan krijg ik volgende te lezen:
In iOS kun je dat doen in het scherm "Bundel": tap op de rode knop "Herladen" die je bovenaan ziet, kies je herlaadbedrag en selecteer je betalingsmethode.
In Android vind je de permanente knop "Herladen" in het menu bovenaan. Tap erop en volg dezelfde routine.
Ook in Windows Phone vind je de permanente knop "Herladen" in het menu bovenaan. Tap erop en volg dezelfde routine.

Nergens staat er iets te lezen over easy payment of toevoegen van betaalmethode.
Link: https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... iking-App-
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

In het verleden maar 1 keer problemen gehad en was toen ik nieuwe kredietkaart had. Anders gebruikte ik het maandelijks zonder problemen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”