OVH troubles?

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

OVH troubles?

Berichtdoor vverbeke » 03 Nov 2017, 22:48

Nog mensen met problemen met OVH VoIP? Mijn nummer wil niet meer registreren, fritzbox zegt "Communicatieadres antwoordt niet. Time-out." Server sip.ovh.be.
@home: VDSL 100/15 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10 + cable 240/30

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor blaatpraat » 03 Nov 2017, 22:51

Zonet eens gebeld van OVH naar mijn tweede lijn: werkt perfect.

Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 21 Nov 2005
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor Fluppeke » 03 Nov 2017, 23:37

geen probleem en ook niets abnormaal in de logs te vinden
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18078
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 879 keer
Recent bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1734 keer
Contact:

Re: OVH troubles?

Berichtdoor krisken » 03 Nov 2017, 23:56

doe eens allen ook een ping naar sip.ovh.be, zodat we round-robin DNS uitsluiten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4876
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 576 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor Jack Daniels » 04 Nov 2017, 08:35

Zelfde probleem gisteren. Fritzbox herstart en was in orde.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4771
Lid geworden op: 11 Jun 2010
Bedankt: 556 keer
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor iceke » 04 Nov 2017, 08:41

ik kon gisteren avond ook niet op hun control panel, telefoon werkte wel gewoon perfect.

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor vverbeke » 04 Nov 2017, 09:58

Gisterenavond mijn SIP wachtwoord gewijzigd, zowel op de nieuwe als de oude interface en Fritzbox eens herstart maar probleem bleef. Vanmorgen nog steeds niks, dan Fritzbox eens herstart en nu ziet het er ok uit.
@home: VDSL 100/15 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10 + cable 240/30

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor diepvries » 27 Nov 2017, 08:32

Sinds woensdag vorige week heb ik problemen met de inkomende oproepen, volgens hun website zijn er wel degelijk problemen maar het duurde (bij mijn weten) nog nooit zo lang om te repareren. Heeft er nog iemand problemen?
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

brubbel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 Jul 2012
Bedankt: 155 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor brubbel » 27 Nov 2017, 09:25

Hetgeen ik gemerkt heb is dat de eerste keer bellen niet altijd werkt. 2de poging altijd ok.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3560
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 432 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 425 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor Joe de Mannen » 27 Nov 2017, 09:48

niet dat we veel telefoon krjgen maar tot nu toe geen problemen ondervonden.
J.

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor diepvries » 27 Nov 2017, 10:56

Ik heb sinds een 2 tal weken Telenet, kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Het werkte zeker wel na de overschakeling maar we krijgen nu ook niet elke dag telefoon.
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor PeterP » 27 Nov 2017, 14:07

@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3560
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 432 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 425 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor Joe de Mannen » 27 Nov 2017, 14:47

vanmiddag nog naar huis gebeld, geen probleem, internet is scarlet.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor wied » 27 Nov 2017, 15:01

geen probleem met Zoiper softphone icm met PX internet start :-)
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Astra 1&2...

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor diepvries » 27 Nov 2017, 15:38

PeterP schreef:@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.


Die gebruik ik inderdaad, zal vanavond eens testen. Is dat gewoon in het menu van de telefoon?
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor PeterP » 27 Nov 2017, 16:59

Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time

Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor diepvries » 27 Nov 2017, 20:17

PeterP schreef:Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time

Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.


Deze truc werkte voor enkele seconden maar dan opnieuw hetzelfde probleem.
Wie gebruikt hier nog OVH in combinatie met Telenet? Welke instellingen gebruiken jullie?
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor PeterP » 27 Nov 2017, 20:22

Om te vermijden dat we hier eindeloos zitten te gissen, zou het mogelijk zijn om een screenshot te posten van wat er onder advanced settings staat op de webinterface van uw Gigaset C530IP ?
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor diepvries » 28 Nov 2017, 07:22

Met deze instellingen krijg ik ook de boodschap dat de registratie is mislukt.
De oproepen komen zo automatisch op voicemail terecht.
Bijlagen
voipprobleem.JPG
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor PeterP » 28 Nov 2017, 07:54

Bedankt voor het screenshot.

Proxy-server-adres : sip3.ovh.be
Uitgaande proxy-mode : Nooit
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 03 Jan 2017
Locatie: W-VL
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor diepvries » 28 Nov 2017, 17:58

Werkt helaas nog steeds niet, beller komt meteen op de voicemail terecht.

Op de telefoon krijg ik nu ook de boodschap "Registratie bij provider mislukt"

Edit: Google Chrome had het wachtwoord van mijn SIP automatisch aangepast, blijkbaar dacht hij dat het over de login ging... vreemd.
Hoe dan ook, via de support van OVH heb ik dit automatisch kunnen oplossen, voorlopig werkt het dus terug. Fingers crossed. :lol:
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: OVH troubles?

Berichtdoor PeterP » 28 Nov 2017, 19:24

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit inderdaad ook al voorgehad met Google Chrome die automatisch dat paswoord verkeerdelijk invult. Gelukkig had ik het tijdig door.

Zou het mogelijk zijn om nog eens een screenshot te posten van wat er nu onder advanced settings staat. Dat weten ik en anderen meteen ook wat de juiste settings zijn voor OVH.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast