OVH troubles?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Nog mensen met problemen met OVH VoIP? Mijn nummer wil niet meer registreren, fritzbox zegt "Communicatieadres antwoordt niet. Time-out." Server sip.ovh.be.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Zonet eens gebeld van OVH naar mijn tweede lijn: werkt perfect.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

geen probleem en ook niets abnormaal in de logs te vinden
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

doe eens allen ook een ping naar sip.ovh.be, zodat we round-robin DNS uitsluiten?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Zelfde probleem gisteren. Fritzbox herstart en was in orde.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

ik kon gisteren avond ook niet op hun control panel, telefoon werkte wel gewoon perfect.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Gisterenavond mijn SIP wachtwoord gewijzigd, zowel op de nieuwe als de oude interface en Fritzbox eens herstart maar probleem bleef. Vanmorgen nog steeds niks, dan Fritzbox eens herstart en nu ziet het er ok uit.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Sinds woensdag vorige week heb ik problemen met de inkomende oproepen, volgens hun website zijn er wel degelijk problemen maar het duurde (bij mijn weten) nog nooit zo lang om te repareren. Heeft er nog iemand problemen?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hetgeen ik gemerkt heb is dat de eerste keer bellen niet altijd werkt. 2de poging altijd ok.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

niet dat we veel telefoon krjgen maar tot nu toe geen problemen ondervonden.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb sinds een 2 tal weken Telenet, kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Het werkte zeker wel na de overschakeling maar we krijgen nu ook niet elke dag telefoon.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

vanmiddag nog naar huis gebeld, geen probleem, internet is scarlet.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

geen probleem met Zoiper softphone icm met PX internet start :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

PeterP schreef:@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.
Die gebruik ik inderdaad, zal vanavond eens testen. Is dat gewoon in het menu van de telefoon?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time

Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

PeterP schreef:Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time

Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Deze truc werkte voor enkele seconden maar dan opnieuw hetzelfde probleem.
Wie gebruikt hier nog OVH in combinatie met Telenet? Welke instellingen gebruiken jullie?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Om te vermijden dat we hier eindeloos zitten te gissen, zou het mogelijk zijn om een screenshot te posten van wat er onder advanced settings staat op de webinterface van uw Gigaset C530IP ?
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Met deze instellingen krijg ik ook de boodschap dat de registratie is mislukt.
De oproepen komen zo automatisch op voicemail terecht.
Bijlagen
voipprobleem.JPG
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Bedankt voor het screenshot.

Proxy-server-adres : sip3.ovh.be
Uitgaande proxy-mode : Nooit
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Werkt helaas nog steeds niet, beller komt meteen op de voicemail terecht.

Op de telefoon krijg ik nu ook de boodschap "Registratie bij provider mislukt"

Edit: Google Chrome had het wachtwoord van mijn SIP automatisch aangepast, blijkbaar dacht hij dat het over de login ging... vreemd.
Hoe dan ook, via de support van OVH heb ik dit automatisch kunnen oplossen, voorlopig werkt het dus terug. Fingers crossed. :lol:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit inderdaad ook al voorgehad met Google Chrome die automatisch dat paswoord verkeerdelijk invult. Gelukkig had ik het tijdig door.

Zou het mogelijk zijn om nog eens een screenshot te posten van wat er nu onder advanced settings staat. Dat weten ik en anderen meteen ook wat de juiste settings zijn voor OVH.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”