Overstappen naar Scarlet

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Allen,

Ik overweeg over te stappen naar Scarlet HiFive. Ik stel me hierbij nog wel enkele vragen, bij deze:
  • Momenteel heb ik een oud Smart+15 abonnement van Proximus in een oud pack. Als ik mijn telefoonabonnement hier wil uit trekken, zullen we dan ook verplicht zijn om over te schakelen op een nieuwer Tuttimus pack? Of wordt de rekening gewoon 10 euro goedkoper en blijft het oude pack behouden?
  • Ik lees in het HiFive topic dat de 4G snelheid beperkt is tot 25 Mbps. Op zich niet zo'n issue voor mij aangezien dat nog ruim voldoende is voor audio streams en de occasionele YouTube video onderweg. Zijn er nog andere restricties? Ik gebruik af en toe wel de Personal Hotspot, is dit gewoon toegelaten bij Scarlet? Lyca staat dit bv niet toe dacht ik.
  • Ik erger me al jaren dood aan de MyProximus app. Ook deze maand kreeg ik pas na meer dan twaalf uur het sms'je aan dat ik over mijn datalimiet zat, met extra kosten tot gevolg. De app geeft dan aan dat ik bv nog enkele honderden megabyte over heb, en zegt dat dat het verbruik is tot dat exacte moment, maar toch blijkt dat niet te kloppen en verschijnt dan enkele uren later pas het echte verbruik. In hoeverre is de Scarlet app real time of hoeveel vertraging zit er op?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Als jullie nog andere ervaringen of tips hebben, feel free to share.

EDIT: ik zie dat Scarlet een referral programma heeft. Ik ben nog niet 100% zeker of ik de overstap echt ga doen, maar indien wel staat mijn inbox open aangezien ik niemand anders ken die klant is bij Scarlet.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Scarlet Trio klant hier. Refferal is altijd welkom :beerchug:
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Jammer maar Scarlet app is ook niet realtime. Ik vraag me eigenlijk af of ze realtime app in België wel kunnen/willen aanbieden.
Refer mag bij mij ook hoor :-D
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

stefken1969 schreef:Ik vraag me eigenlijk af of ze realtime app in België wel kunnen/willen aanbieden.
Bij Mobile Vikings kan je je verbruik ten alle tijden opvolgen. Zowel data, sms als bel verbruik direct na de actie zichtbaar op de website en in de Viking App. Zowel voor abonnementen als herlaadkaarten. Dus het is zeker mogelijk. Ik weet dat het naast de kwestie is om dit te vermelden, maar het zou goed zijn als alle operatoren dit zouden aanbieden aangezien het zeker mogelijk is.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Welk pack heb je bij Proximus ? Uw ouder pack zal dan heel vermoedelijk helemaal veranderen naar een andere pack combinatie... als je een Gsm abo hebt en neemt die eruit dan kan je toch een paar verschillende andere packs nemen zoals bvb Familus pack als je wel vaste telefoon hebt, of zonder vaste telefoon kan je nog naar het Pack internet + TV.

PS: Betreft realtime App , Bij mobile vikings werkt de app meer in realtime, als je bvb belt en kijkt daarna naar uw belminuten op de app dan zie je het meteen veranderen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Het huidige pack staat in MyProximus nog gewoon beschreven als 'Pack Internet + TV + Telefonie', met daarin 'Internet Overal Maxi', en dateert van eind 2014 of zo denk ik. Daarin kon ik destijds een Smart+ 15 toevoegen aan 10 EUR ipv 15 EUR. 1 GB in het abonnement + 2 GB 'Internet Everywhere' = 3 GB netto om te gebruiken voor mij.
Binnenkort toch eens bekijken naar welk pack er voor thuis dan zou moeten worden overgeschakeld. Het huidige pack hebben we altijd behouden omdat het nog redelijk voordelig was, zeker met het gsm abonnement aan 10 euro.

Wat is naar jullie ervaring de tijdspanne waarin het verbruik bij Scarlet wordt bijgewerkt? Een half uur of zo zit ik nu niks mee in, maar bij Proximus duurt het echt een halve dag.
Providers zijn er natuurlijk niet te scheutig voor om die apps echt realtime te maken, aangezien ze iedere keer je over de limiet gaat zonder je het weet toch weer mag dokken. Een realtime app kost hen geld aan ontwikkeling en resources + je gaat minder makkelijk buiten je bundel. Ze zouden stom zijn als ze het wel zouden doen.
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb een Scarlet gsm abbo en updates van verbruik komen zeer traag binnen, soms pas volgende dag.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Je hebt dan maxi in uw internet en dat zit nu in het Pack Familus ( int + TV + vaste tel) kan aan de prijs van 67 € (zonder tv bundel).

https://www.proximus.be/nl/id_cr_packco ... milus.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Ben nu een 9 maand bij Scarlet Red en ben tevreden. Meeste maanden verbruik ik 1,5gb... Soms koop ik een GB bij aan 5euro. Voor mij is dat bijkopen van data nu het sterkste punt van Scarlet. Voordien waren ze ook de enige die EU roaming aanbood "like at home". Maar vanaf Juni doen ze dat allemaal verplicht.

Maar de update van de verbruikte trafiek in de app, neen, dat gaat niet snel. Maar een moderne Android laat toe dat op het toestel te managen, dus dat volstaat voor mij. Ben nog nooit over de cap gegaan, denk ik.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Bedankt iedereen voor de reacties. In de loop van de week eens bekijken wat het interessantste is in combinatie met het wijzigen van het hele triple play aanbod thuis.

Zonde dat de app ook zo traag is bij hen, maar ik had niet veel anders verwacht. iOS heeft nog steeds geen echte data manager of de mogelijkheid om een limiet in te stellen spijtig genoeg. Ik heb het toch al een aantal keer voorgehad dat de app nog enkele honderden megabyte aangeeft die dan eigenlijk al verbruikt zijn.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

michel68 schreef:Ik heb een Scarlet gsm abbo en updates van verbruik komen zeer traag binnen, soms pas volgende dag.
Daar heb je dus totaal niks aan.
En dat is pure onwil (bij Mobile Vikings kan dat dus wel).
Eigenlijk moest zoiets bij wet verplicht worden. Of toch niet, de "klant" moet zich maar iets minder als lemmingen gedragen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Oké maar in Android heb je standaard een mooie data usage controller zitten. Ik gebruik steeds deze en niet deze van m'n provider. IOS heeft dit niet standaard ingebouwd maar daarvoor bestaan apps (https://itunes.apple.com/us/app/my-data ... 65384?mt=8)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Sorry voor de late reactie, nu pas gezien.

De meter van Proximus is inderdaad zo goed als nutteloos. Deze maand opnieuw: 25/08 om 16h57 over mijn limiet gegaan en op 26/08 om 10h34 een SMS aangekregen. Verbruik in de MyProximus app loopt ook achter. Gevolg: 20 euro extra op de factuur. Opnieuw.
Scarlet zal idd wel dezelfde techniek gebruiken, maar met 5 GB is er toch al wat meer marge.

De data manager in Android is inderdaad zalig, met de mogelijkheid om zowel waarschuwingen als harde limieten in te stellen. Op iOS kan dat niet (reset zelfs niet automatisch elke maand), en ook in de beta van iOS 11 spijtig genoeg niks van enige verbetering te merken.
Ik heb een tijd zo'n app gebruikt, maar die was ook niet perfect accuraat en moest minstens om de zoveel tijd eens geopend worden. Toegang tot systeemlibraries blijft moeilijk voor apps en daarom kunnen ze geen 100% accurate opvolging van je verbruik geven.
Misschien dat het ondertussen al gebeterd is, binnenkort misschien toch nog eens proberen.

Met Proximus is het ondertussen wel meer dan welletjes geweest voor mij, nog even nadenken of ik voor Mobile Vikings/Orange ga of toch voor Scarlet. Indien Scarlet gebruik ik wel een van de referrals die ik overlaatst heb toegekregen.

Trouwens, iemand tips ivm overschakelen van Px naar Scarlet (of iemand anders)? Dingen waar ik op moet letten voor nummeroverdracht etc?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Van Proximus naar Scarlet zie ik geen problemen, het is meestal omgekeerd dat er problemen zijn.

Ik heb geen problemen gehad toen ik even bij scarlet ging. Best vlotte omwisseling.

Bedoel je ook voor scarlet trio?

Als het dat is dat gaat vlot en kan je zelfs in jou myproximus van proximus zien wanneer technieker komt voor scarlet.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Nee, enkel HiFive voor mijn telefoonnummer. Thuis blijven ze Proximus behouden, enkel een overstap naar Familus zonder TV bundel. Komt zelfs nog goedkoper uit dan het oude pack.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gewoon zorgen dat je alle gegevens geeft aan Scarlet maar ik zie geen problemen.

Ik heb bij nummeroverdracht enkel problemen gehad met Proximus...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

afgelopen maanden 2 nummers overgedragen van PX naar Scarlet Red. Beide keren alles snel en vlot verlopen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”