Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Gebruikersavatar
Stefaand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 Jun 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor Stefaand » 08 Jun 2017, 06:44

Gisteren was het zo ver: de grote uitschakeldag van niet geregistreerde simkaartjes. Laat net die 2 kaartjes die ik gekocht heb voor mijn alarmsysteem en mijn vriend gisteren plotseling, ondanks de registratie en en overdracht van Alditalk, UITGESCHAKELD.

Man, wat een onkunde gewoon. Ik heb het gevoel dat BASE gewoon je wilt dwingen om een abonnement te nemen door je te jennen en te treiteren.

Na een weekje gewoon te kunnen sms-en en ten surfen, gisteren plotseling niet meer mogelijk, maar wel is het Jim logo zichtbaar op de smartphone, dus blijkbaar is het nummer wel gekend, anders zie je immers: geen signaal/geen service.

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1328
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor Sinna » 08 Jun 2017, 08:14

Geen probleem ondervonden met twee ex-AldiTalk-kaarten: één overgebracht naar JIM, de andere naar Dommel.
De kaart van mijn madam staat nog in transfer na afgelopen zaterdag de nieuwe SIM-kaart bij Dommel te activeren.
Enigste verschil wat ik merk: mijn kaarten waren geregistreerd bij AldiTalk, mijn vrouw's niet. Dat heb ik gisterenavond uiteindelijk nog kunnen doen. Dommel vraagt immers bij activeren naar de familienaam zoals die bij de vorige operator bekend was.
Computer(k)nul

fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 21 Jun 2008
Locatie: Hoevenen
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Contact:

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor fiestaboyke » 08 Jun 2017, 15:08

Ik heb vorige maand ook eens proberen gebruik te maken van JIM-Mobile .... man man, wat een miserie. Heb het een maandje volgehouden, en kaartje ligt ondertussen in de vuilbak!!!!!

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1328
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor Sinna » 08 Jun 2017, 16:49

Hier ook niet zo'n goede ervaringen in gebruik: op mijn treintraject tussen Brugge en Leuven ondervind ik veel meer onderbrekingen dan met AldiTalk indertijd. Beperken tot 3G lijkt geen verschil te maken.
Je zou toch dezelfde user experience verwachten aangezien JIM en AT allebei op het Base-netwerk zitten... niet dus!
Computer(k)nul

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13770
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2226 keer
Recent bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor philippe_d » 09 Jun 2017, 00:16

Sinna schreef:Je zou toch dezelfde user experience verwachten aangezien JIM en AT allebei op het Base-netwerk zitten... niet dus!

Er werd hier al wel eens gemeld dat sommige MVNO's niet altijd op alle masten van hun netbeheerder aanwezig zijn (kosten?).
Misschien dat dit een verklaring is waarom je een verschil ziet tussen providers, hoewel ze hetzelfde netwerk gebruiken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1328
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor Sinna » 09 Jun 2017, 08:22

Joy!
Hoe kun je dan als consument de juiste keuze maken? Of is dat een manier om je naar een duurdere formule te pushen bij de netbeheerder (Px, Orange, Telenet/Base) zelf?
Ik weet dat ontvangst op de trein sowieso niet schitterend is. Soms lijkt er gewoon verzadiging op te treden, zeker als we filerijden (ja, dat gebeurt ook op het spoor: de versporing van L50a naar L50c zorgt voor een vertragende factor en al die piektreinen die erin slagen om zelden of nooit op tijd te rijden).
Waarom wordt er niet meer geïnvesteerd in masten bij spoorlijnen? Dat lijkt mij zinvoller dan WiFi aan te bieden op de trein.
Computer(k)nul

Gebruikersavatar
Stefaand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 Jun 2006
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor Stefaand » 10 Jun 2017, 12:01

Man, wat kafka gewoon. Vandaag geprobeerd bij een BASE service provider te registreren. Ik moet helemaal naar Gent of Brugge om dat te doen, met alle parkingkosten en rijkosten voor een eenvoudig prepaidkaartje voor het alarm en gebeld te kunnen worden met een klein bedrag erop. Het is nochtans de FOUT van Jim Mobile, omdat ze het busnummer omgedraaid hebben in hun registratie en in hun systeem staat mijn registratie als onvolledig en die van mijn vriend is wel in orde, knettergek gewoon.

Ik was tevreden met Alditalk met zijn superlage tarieven, maar ja: die goedkope melkkoe van Telenet moet immers geslacht worden, want te weinig rendabel en die plicht tot registratie is gewoon ONZIN: je kon perfect online met je E-ID je registreren en je kaart koppelen. Nee, gewoon duopolie van TELENET en PROXIMUS. Wacht maar af als ook Orange of Scarlet de nek wordt omgedraaid en dan iedereen naar het moederbedrijf sturen.

Mijn verwachting is dat binnenkort ook Dommel, Lycamobile en andere virtuele providers de duimen moeten leggen.

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 334 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Jim Mobile: gisteren toch afgekoppeld ondanks overstap

Berichtdoor Splitter » 10 Jun 2017, 13:53

Stefaand schreef:Man, wat kafka gewoon. Vandaag geprobeerd bij een BASE service provider te registreren. Ik moet helemaal naar Gent of Brugge om dat te doen, met alle parkingkosten en rijkosten voor een eenvoudig prepaidkaartje voor het alarm en gebeld te kunnen worden met een klein bedrag erop.
....
die plicht tot registratie is gewoon ONZIN: je kon perfect online met je E-ID je registreren en je kaart koppelen. Nee, gewoon duopolie van TELENET en PROXIMUS. Wacht maar af als ook Orange of Scarlet de nek wordt omgedraaid en dan iedereen naar het moederbedrijf sturen.


euhm, overreacting much?

1) waarom gebruik je uberhaupt een prepay sim in je alarm? (gebruik op zijn minst base0 bv)

2) plicht tot registratie is geen onzin, en ook geen echte ramp. heb er op geen enkel van mijn sims last van gehad, wegens allemaal gewoon base0 of andere abbo vorm die me quasi niks kost (mv prepay kaartjes zijn ook allemaal gewoon in orde gebleven).
hoe ga je trouwens je simkaart online registreren? hoe bewijs je dan dat jij die simkaart hebt e.d ? (al ga je nu nog kunnen hebben dat persoon A een kaart op zijn naam koopt en die dan dus doorverkoopt o.i.d., maar dan is persoon A dus traceerbaar en aansprakelijk

3) orange is geen MVNO en scarlet is PXM hun 'telenet-aanvaller'... en ik snap trouwens niet dat je de providers hierover aanvalt, gezien het de wetgever is die deze beslissing gemaakt heeft en het waarschijnlijk enkel extra kosten heeft meegebracht voor de providers (of denk je nu echt dat het nu iets kon schelen wie hun netwerk gebruikt? als het maar geld opbrengt!)

nuja, hopelijk is het klagen een beetje uit je systeem, overigens moet je enkel naar een base shop als je kaart voor het einde van de registratietermijn nog niet in orde gebracht was...
(en ik zou dan vermoeden dat je dat ook ergens zou hebben kunnen nakijken/opvolgen/bevestigen of het al dan niet in orde was)

ik vond het ietswat vreemder dat ik bv mensen uit nederland ken, die een MV kaartje hadden voor data in belgie, die kaart NIET konden registreren.
blijkbaar vroeg MV een BELGISCH rekeningnummer als onderdeel van de identificatie... sja, dat kunnen zij dus niet geven.
maargoed, met de afschaf van roaming maakt ook dat niet uit dus.
ooit zal hier iets nuttigs staan


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten