Mobile Vikings data onterecht aangerekend binnen bundel

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Vorige zondig werd mijn dataverbruik binnen mijn bundel onterecht aangerekend. Ik heb dus een actieve focus data bundel van 4GB die nog niet half opgebruikt is maar toch wordt mijn verbruik aangerekend, 17,98€ voor 179MB!

Dit heb ik gestuurd naar MV:
Geachte,

Het viel mij vandaag met de Viking App op dat mijn krediet plots veel lager is. Als ik naar mijn verbruik kijk dan zie ik dat ik op 28 mei 179 MB verbruikt heb (kan kloppen). Hiervoor werd mij 17,98€ aangerekend (???) terwijl ik een actieve bundel heb: Focus data van 15€, waarvan ik nu bijna 2 van de 4 GB verbruikt heb en die geldig is tot 13/06/17. Deze data heb ik verbruikt via het 4G netwerk en ik bevond mij in Sint-Truiden. Ik heb ook die avond 1x gebeld voor 0,62€ (dit klopt wel).

Kan u mij dit verklaren/rechtzetten want dit is toch niet normaal???

Mijn nummer is xxxx/xx.xx.xx.

Mvg,
xxxxxxxxx
Hierop kreeg ik dan deze reactie van MV. Denk dat ze het daar niet goed begrepen hebben:
Hallo xxxxx

Dank je wel voor je mail.

De precieze app of systeemsoftware die voor deze datasessie verantwoordelijk is kunnen wij als operator helaas niet nagaan aangezien dit binnen je toestel zelf geregistreerd werd. Je kan dit in de meeste toestellen echter zelf zien. Bij een Android toestel staat dit bijvoorbeeld bij --> Instellingen / Data Gebruik. Je kan dit in een toestel met iOS7 of 8 software ook nagaan in de instellingen van je toestel zelf. Bij Windows Phone staat het dan weer bij Instellingen --> Data Sense.

Aangezien een datasessie gedurende meerdere dagen actief kan zijn, zou ik je willen aanraden om, wanneer je je data niet gebruikt (zoals 's nachts), deze ook volledig uit te schakelen. Op die manier vermijd je dat je toestel (zelfs op wifi) verder data blijft verbruiken via het mobiele internet. Om er echt zeker van te zijn dat je lopende datasessies verbreekt, kun je ook steeds je toestel even herstarten.

Let er ook goed op dat je al je apps altijd handmatig sluit als je ze niet meer gebruikt. Ik zou je ook alvast willen aanraden om even na te gaan of je de mogelijkheid om te 'Updaten via Mobiel Netwerk' hebt uitgeschakeld (zowel voor apps als voor software updates).

Verder zou ik je ook nog willen aanraden om eventueel een gespecialiseerde app af te halen, op die manier kan je nagaan welke app een echte 'dataverslinder' is.

Deze tips zouden alvast moeten helpen om meer controle te hebben over je dataverbruik :-).

Heb je nog vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Kind regards,
xxxxxxxx

Mobile Vikings crew member
https://mobilevikings.com

Hours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to 17:00.
Follow us on Twitter: http://www.twitter.com/mobilevikingsBE
Or set sail to our Facebook page: http://www.facebook.com/mobilevikings
Questions? You’ll find your answer over here: https://support.vikingco.com/hc/en-us

Viel wel een beetje achterover van deze reactie. Dus mijn antwoord:
Hallo xxxxx,

Ik betwist ook niet dat ik deze 179MB verbruikt zou hebben maar ik betwist wel dat deze mij aangerekend wordt als betalend buiten mijn bundel! Gelieve mijn mail nogmaals te lezen...
Ik gebruik mijn data bewust en ik weet welke apps data verbruiken. Ik neem ook iedere maand de 4GB Focus data bundel omdat ik dus vooral data verbruik.
Op 13/05/2017 herlaad ik mijn bundel voor 15€, Focus meer data. Deze is geldig tot 13/06/2017 (nu nog altijd actief dus). Deze bundel bevat 4GB aan data.
Op 28/05/2017, ruim binnen mijn bundel dus, verbruik ik (bewust!) 179MB aan data, zoals ik wel meer doe. Op dat moment heb ik nog ongeveer 2 van de 4GB aan data over binnen mijn actieve bundel. Ruim voldoende dus.
Deze data van 179MB werd mij dus ONTERECHT, misschien door een systeemfout of wat dat ook bij jullie, aangerekend aan 17,98€!!!
Graag een rechtzetting aub!

Mvg,

xxxxxxx
xxxxxxxxxxxx
Nog iemand die hier last van heeft? Het kan toch niet zijn dat dit aangerekend wordt??? Dit is toch data binnen de bundel?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Gewoon eventjes bellen, normaal heb je direct iemand aan de lijn als Medialaan niet heeft zitten besparen op de klantenservice.

Trouwens, dit vind ik wel vreemd: ik ken geen enkele andere provider waarvan de app zo goed werkt. Maar dit lijkt inderdaad een fout(je) langs hun kant.
Laatst gewijzigd door lanadekat 31 mei 2017, 17:43, in totaal 2 gewijzigd.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zelf nog geen last van gehad maar als alles klopt wat je zegt dan mag die 17,xx euro niet aangerekend worden, wat hun excuus ook is.

Ik vind het trouwens een meer dan belachelijke reactie van hun, wie wil zich daar nu mee bezighouden?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

misschien een standaard "template" en te kort je email bekeken en gedacht dat je schrok van je verbruik niet van je euro's
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Net reactie gehad:
Hoi xxxxx,

We hebben onlangs gemaild aangaande een aangerekend verbruik van 17.98 euro op 28/05/17. Ik heb dit toch nog eens
bekeken en wil alles even dubbelchecken via de netbeheerder.

Hiervoor heb ik dan ook een dossier aangemaakt, om het verbruik sinds de laatste herlading op 13/05/17 te laten nakijken.

Ik geef je sowieso een seintje als deze me dat resultaat doorgeeft!

Kind regards,
xxxxxxx

Mobile Vikings crew member
https://mobilevikings.com

Hours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to 17:00.
Follow us on Twitter: http://www.twitter.com/mobilevikingsBE
Or set sail to our Facebook page: http://www.facebook.com/mobilevikings
Questions? You’ll find your answer over here: https://support.vikingco.com/hc/en-us
Iemand enig idee hoelang dit kan duren?
Als het te lang duurt of niet opgelost geraakt stap ik wel over naar Orange Tempo Giga: beter bereik en hier kan ik mijn krediet tenminste gebruiken voor de betaallijn maar dan zullen ze zowiezo een klacht aan hun been hebben bij MV
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Een paar uur, hooguit een paar dagen. Opgelost geraken zal het sowieso. Ofwel krijg je het bedrag dat je onterecht hebt verbruikt als belkrediet terug, ofwel tenminste een duidelijke reden waarom die datasessie aangerekend is geweest. Alles duidt op dit moment op het eerste geval.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Net bericht gehad van MV. Probleem opgelost! :beerchug:
Krediet is ook al terug in orde :banana:
Hoi xxxx,

Bedankt voor je geduld.

De netbeheerder heeft ons net de bevestiging bezorgd dat er iets foutliep op de moment van die aanrekening, en datdeze dus onterecht gebeurde.

Ze hebben dan ook het bedrag van 17.98 euro weer aan je belwaarde toegevoegd :)

Moest je nog vragen hebben, geef me gerust een seintje!

Alvast nog een fijne dag,



Kind regards,
xxxxxxx

Mobile Vikings crew member
https://mobilevikings.com

Hours of operation: Monday to Friday from 8:30 to 12:00 and from 12:30 to 17:00.
Follow us on Twitter: http://www.twitter.com/mobilevikingsBE
Or set sail to our Facebook page: http://www.facebook.com/mobilevikings
Questions? You’ll find your answer over here: https://support.vikingco.com/hc/en-us
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Dus binnen één dag opgelost. Chapeau MV zou ik zeggen.

Probeer dat maar eens bij gelijk welke andere provider...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

nete schreef:Dus binnen één dag opgelost. Chapeau MV zou ik zeggen.

Probeer dat maar eens bij gelijk welke andere provider...
bewijst helemaal niets: heb trouwens dat soort fouten nooit meegemaakt bij een andere provider 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:
nete schreef:Dus binnen één dag opgelost. Chapeau MV zou ik zeggen.

Probeer dat maar eens bij gelijk welke andere provider...
bewijst helemaal niets: heb trouwens dat soort fouten nooit meegemaakt bij een andere provider 8)
Dacht net hetzelfde. Na 18 jaar nooit meegemaakt. Dat bewijst al wat meer. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”