Opzegvergoeding Telenet

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Tot voor kort was ik Telenet Mobile klant en had ik een Kingsupersize en Kong surf. Ik ben dan veranderd naar een andere operator maar op mijn eindafrekening bij Telenet zie ik nu:
"Opzegvergoeding Kingsupersize: €5"
"Opzegvergoeding Kong surf: €10"

Mag dit?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ja. Bij het bestellen van die opties ga je een nieuw contract aan en is het dus mogelijk dat er de eerste zes maanden een opzegvergoeding wordt gevraagd. Dit staat ook duidelijk vermeld vooraleer je de bestelling plaatst: https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

raf1 schreef:Ja. Bij het bestellen van die opties ga je een nieuw contract aan en is het dus mogelijk dat er de eerste zes maanden een opzegvergoeding wordt gevraagd. Dit staat ook duidelijk vermeld vooraleer je de bestelling plaatst: https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/
In uw link staat er nochtans duidelijk 1 maand ipv 6 maanden.

King supersize:
Geen contractduur, alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van € 5

Kong Surf:
Geen contractduur alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van € 10
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

R3ap4r schreef:Beiden zijn correct zolang we niet weten wanneer de TS zijn abonnementen heeft opgestart en opgezegd.
Schrödingers opzegtermijn?

(en het is beide zonder eind-n wanneer het geen personen betreft [1][2])

edit: waar is de reply van reaper heen?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wat zegt de klantendienst?
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hmm het is wel zo dat ik die opties nog maar een maand had... in het Telenet center hebben ze daar wel geen woord over gezegd natuurlijk.

Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zou niet betalen en naar de ombudsman gaan.
Want ze zeggen zelf dat er geen opzegvergoeding is voor mobiele diensten en opties


https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -voor-mij/
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

proximusboyke schreef:ik zou niet betalen en naar de ombudsman gaan.
Het gaat maar over 15euro hé. Opletten dat je niet al keer brandstof verrijdt om het in order te brengen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Het is hier al gezegd... waarom niet gewoon even de Telenet klantendienst bellen?

Direct met "de wet" en "ombudsdienst". Dat kunnen wel volgende stappen zijn natuurlijk.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Het is altijd beter om in orde zijn met betalingen en eventueel achteraf een creditnota/terugbetaling te vorderen. Anders kan je problemen krijgen met administratieve kosten voor te late betalingen of zelfs met een incasso-bureau.
Als je dan toch ongelijk krijgt van de ombudsdienst, dan zit je nog met deze onnodige kosten. Ik geloof dat de ombudsdienst in de meeste gevallen ook aanraad om altijd te betalen.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb de klantendienst al gebeld. Ze hebben gezegd dat ze voor opties (zelfs al zijn deze van onbepaalde duur) het recht hebben om in de eerste maand van opzeg een opzegvergoeding te vragen. De klantendienst kon nog niets doen voor me, ik moest via hun site een klacht indienen en wachten op reactie daarvan. Heb ik ondertussen gedaan, wachten maar ...

Dat Telenet zich bezighoudt met gaten in de wet te zoeken en te gebruiken om alsnog geld van hun klanten te kunnen aftroggelen vind ik straf. Maar ja, zo kennen we Telenet nog het beste.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

je moet hen dan eens vragen waarom ze het anders op hun site formuleren.

kamiel waarom zou hij brandstof moeten gebruiken ????
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kamiel bedoelt dat het sop de kolen niet waard is (het gaat hier over 2 contracten, die binnen de maand opgezegd worden, we spreken over 15€.
Kamiel heeft gelijk: al deze moeite voor 15€

En hij gaat zijn gelijk niet halen, gezien er duidelijk op de site staat dat er een opzeggingsvergoeding is van resp. 5€ en 10€
Stiaan schreef:Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
Je interpreteert de wet inderdaad verkeerd
De wet laat Telenet toe om een opzegvergoeding te vragen tijdens de eerste 6 maanden
Dit bovenop de regeling voor koppelverkoop, waarbij je de restwaarde moet terugbetalen bij vroegtijdige opzeg.

Door de opzeg te verminderen tot 5/10€ gedurende de eerste maand, is Telenet veel toegeeflijker dan wat de wet voorschrijft!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je hebt geen contractduur bij...
WIGO, Whop(pa) en Shakes;
Telenet Internet (en opties);
Vaste telefonie (en opties);
Kabel-tv en digitale tv;
Mobiele abonnementen (en opties).



mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!
enja het is maar 15ê maar 15 is 15 euro
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

proximusboyke schreef:mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!
Dat is jouw interpretatie :wink:

Telenet's interpretatie is:
  • - geen contractsduur = je kan op ieder moment opzeggen.
    - als je dat doet binnen de eerste maand betaal je resp. 5 of 10€
dat zijn 2 verschillende dingen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Stiaan schreef:Tot voor kort was ik Telenet Mobile klant en had ik een Kingsupersize en Kong surf. Ik ben dan veranderd naar een andere operator maar op mijn eindafrekening bij Telenet zie ik nu:
"Opzegvergoeding Kingsupersize: €5"
"Opzegvergoeding Kong surf: €10"

Mag dit?
het zijn zotten die betalen.
ze proberen he
ge belt laten u een 1/4 uur wachten vertellen een verhaaltje
ge belt laten u weer 1/4 uur wachten vertellen een ander verhaaltje
ge belt laten u weer 1/4 uur wachten en ge vertelt dat een kwartiertje wachten u 30 cent kost en ja plots gaat het vlot.
Zeggen dan dat kan niet , het zijn tenslotte telenet domme medewerkers.
Mijn eigen ervaringen met telenet.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Uiteindelijk is via de klachtenprocedure bij Telenet mijn opmerking opgelost op een professionele manier.

Conclusie is wel dat Telenet deze vergoeding mag aanrekenen... hoe dubieus ik ze nog steeds vind.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”