Nog maar eens Mobile Vikings problemen

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Krijg net telefoon van de vriendin. Blijkt dat er geen sms'en verstuurd kunnen worden. Telefoneren gaat dan weer wel. Zelf de proef op de som genomen en er kunnen inderdaad geen berichtjes verzonden worden. Weet niet of het regio gebonden is, maar ik zit in Dendermonde en de vriendin in Wetteren.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Probleem ligt blijkbaar bij Base... Ze zijn het aan het oplossen maar inderdaad de laatste tijd is het wel erg...
Twitter: https://twitter.com/mobilevikingsBE/status/859025993339633664
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Twitter: https://twitter.com/mobilevikingsBE/status/859025993339633664 Blijkbaar problemen bij base, niet de eerste keer de laatste tijd, heb het idee dat base mv minder en minder graag ziet, aangezien het vooral altijd deze mvno is die prijs heeft.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

"Het ligt aan base" is natuurlijk een heel gemakkelijke uitvlucht, zeker als de andere mnvo's op het base netwerk er gèèn last van hebben.

MV heeft altijd veel aandacht aan hun "hip imago" besteed, en heel weinig aan backend en technical implementation, dat is over de jaren wel duidelijk geworden.

Jack Daniels: Kijk eens rond op de markt, er zijn imho veel betere prepaid opties beschikbaar, met een veel beter netwerk, en veel minder miserie.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Buiten de interessante Vikingdeals is Orange Tempo Giga interessanter. Een beter netwerk, zelfde prijs en je kan je beltegoed gebruiken in de Play store en Thoorn blokkeren ze ook niet.

Niettegenstaande voor de dual-sim gebruikers die de combinatie MV voor gratis data en sms'en kunnen combineren met Dommel Mobile freedom om goedkoper uit te bellen (toch voor de personen die weinig bellen en genoegen nemen met het uitzenden van een privénummer). Uiteraard los je daar het kwaliteitsprobleem niet mee op.

Ik zou sowieso gaan voor Tempo Giga ipv Mobile Vikings. Nadat ik al mijn vikingpunten opgebruikt heb schakel ik sowieso over.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

BertG3 schreef:Niettegenstaande voor de dual-sim gebruikers die de combinatie MV voor gratis data en sms'en kunnen combineren met Dommel Mobile freedom om goedkoper uit te bellen (toch voor de personen die weinig bellen en genoegen nemen met het uitzenden van een privénummer).
Uitzenden van een privénummer?!? Verklaar je nader. Ik overweeg om over te stappen naar Dommel, maar std. privé bellen is voor mij een no-go.
Computer(k)nul
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nee dat bedoel ik niet. Standaard heb je een nieuw nummer of je overgedragen nummer. Dit is alleen een 'truukje' om de hogere belkosten bij Mobile Vikings te vermijden.

Je hebt je primair nummer bij Mobile Vikings en gebruikt vikingpunten van vikingdeals of dergelijke om te herladen. Je krijgt gratis mobiele data en gratis sms'en. Je kiest voor focus data dus je belkosten liggen vrij hoog. Je neemt er een nummer bij van Dommel en kiest daar om geen nummer uit te zenden (je wil namelijk niet met een ander nummer bellen dan je primair nummer - wordt te verwarrend).

Zo heb je een combo goedkoop bellen - goedkoop sms'en - goedkoop bellen.

=> Uiteraard heeft dit geen invloed als je Dommel-only klant bent. Daar zend je uiteraard wel je nummer uit.

Is maar een ideetje...
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ondertussen werkt alles terug.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

BertG3 schreef:Buiten de interessante Vikingdeals is Orange Tempo Giga interessanter. Een beter netwerk, zelfde prijs en je kan je beltegoed gebruiken in de Play store en Thoorn blokkeren ze ook niet.

Niettegenstaande voor de dual-sim gebruikers die de combinatie MV voor gratis data en sms'en kunnen combineren met Dommel Mobile freedom om goedkoper uit te bellen (toch voor de personen die weinig bellen en genoegen nemen met het uitzenden van een privénummer). Uiteraard los je daar het kwaliteitsprobleem niet mee op.

Ik zou sowieso gaan voor Tempo Giga ipv Mobile Vikings. Nadat ik al mijn vikingpunten opgebruikt heb schakel ik sowieso over.
Behalve als je in het buitenland bent: bvb. Zwitserland: 0,06€/MB (Mobile Vikings) vs 3,63€/MB (Mobistar), een miniem verschil.
Een beter netwerk: hier in ieder geval niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

silencer schreef:Behalve als je in het buitenland bent: bvb. Zwitserland: 0,06€/MB (Mobile Vikings) vs 3,63€/MB (Mobistar), een miniem verschil
Nog goede maand wachten, en da's achterhaalde info. :-o
https://www.orange.be/nl/bye-bye-roaming
silencer schreef:Een beter netwerk: hier in ieder geval niet.
tja, objectief gezien wel beter netwerk. De kaarten zijn heel duidelijk.
http://www.bipt.be/nl/consumenten/inter ... -netwerken
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Zwitserland maakt geen deel uit van de Europese roam-as-at-home overeenkomst:

https://www.orange.be/sites/b2c/files/l ... _nl_v3.pdf
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

johcla schreef:Zwitserland maakt geen deel uit van de Europese roam-as-at-home overeenkomst:

https://www.orange.be/sites/b2c/files/l ... _nl_v3.pdf
Bij Orange, Telenet en BASE dus niet. Bij Mobile Vikings nog steeds wel aangezien er geen aankondiging is dat dat komt te wijzigen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

oeps, niet gecheckt. :eek: Tja, dan vlug een prepaidkaartje halen die dit land wel ondersteunt als 'roam as @ home'
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Er loopt hier al een topic over Mobile Viking, waar Zwitserland wel inbegrepen is in de EU tarieven.

Trouwens, deze discussie is hier compleet off-topic !!!
Het onderwerp hier gaat over het sms probleem bij MV (intussen opgelost).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

En nog maar eens stront aan de knikker. Nu doet mobiel internet het niet. Het gaat van kwaad naar erger (sinds de overname door Medialaan).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Same here voor centrum antwerpen. Geen mobiel internet en heel even error 192 voor uitgaande sms'n.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Jack Daniels schreef:En nog maar eens stront aan de knikker. Nu doet mobiel internet het niet. Het gaat van kwaad naar erger (sinds de overname door Medialaan).
Heeft helemaal niets met de overname te maken. Ze zijn nog steeds afhankelijk van het netwerk van BASE en zij zelf hebben namelijk ook netwerkproblemen.

BASE INFO: Momenteel ondervinden we dataverbindingsproblemen. We werken aan een oplossing en houden jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Hier in Brugge lijkt het weer te werken. Tijdens mijn treinreis helemaal geen verkeer mogelijk (as Leuven - Brugge).
Computer(k)nul
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ondertussen is het probleem opgelost. Desnoods even een herstart.

Technische panne legt datanetwerk BASE plat
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... plat.dhtml
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”