AldiTalk stopt ermee

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Net volgend SMS-bericht gehad:
Beste klant, ALDI TALK stopt zijn activiteiten op 7 juni 2017. Je kan je nummer gewoon behouden bij tijdige omschakeling naar een andere operator. Bij BASE ontvang je als welkomstgeschenk €15 gratis belkrediet op vertoon van deze sms. Ga vóór 7 juni naar een BASE shop en kies samen met een medewerker je beste tarief. Meer info en voorwaarden op http://www.base.be/alditalk. Tot snel!
Daar gaat de volgende op het Base-netwerk...

Ik maak vnl. gebruik van de small en large databundel, resp. 400 MB voor 4€ en 1GB voor 8€. Vooral die laatste lijkt moeilijk te kloppen. Kan iemand mij hinten naar een gelijkaardig of beter tarief, zuiver voor data?
Computer(k)nul
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Jimmobile: voordeelbundel bij herlaadkaart: 5 eur voor 500Mb of 10 eur voor 1 Gig
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Laatst gewijzigd door Sinna 06 apr 2017, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
Computer(k)nul
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wie zegt dat JIM niet de volgende is die het bijltje erbij neerlegt?

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

manu schreef:Jimmobile: voordeelbundel bij herlaadkaart: 5 eur voor 500Mb of 10 eur voor 1 Gig
Het is 5€ voor 1GB, 10€ voor 2GB: Extra opties
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dat verandert de zaak. Bedankt!
De kans dat JIM het bijltje legt, lijkt mij eerder klein aangezien dat een samenwerking is tussen Base en Medialaan.
Computer(k)nul
Alteration
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maa 2017, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Sinna schreef:JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Mobile Vikings heeft toch ook 1GB (+ SMS e.d.) voor €10, zowel abonnement als herlaadkaart
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Alteration schreef:
Sinna schreef:JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Mobile Vikings heeft toch ook 1GB (+ SMS e.d.) voor €10, zowel abonnement als herlaadkaart
Bij MV krijg je 500 MB voor 10 euro met herlaad kaart en 1GB voor 10 euro als je abonnement hebt. Geen gekke dingen vertellen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Alteration
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maa 2017, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:
Alteration schreef:
Sinna schreef:JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Mobile Vikings heeft toch ook 1GB (+ SMS e.d.) voor €10, zowel abonnement als herlaadkaart
Bij MV krijg je 500 MB voor 10 euro met herlaad kaart en 1GB voor 10 euro als je abonnement hebt. Geen gekke dingen vertellen.
Kijk eerst eens naar hun aanbod alvorens valselijk te beschuldigen: https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... eer-surfen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als je een data bundel kiest krijg je 1GB voor 10 euro. Kies je de voice bundel krijg je 500 MB voor 10 euro. Ik heb het over de herlaad kaart.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Alteration
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maa 2017, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Als je een data bundel kiest krijg je 1GB voor 10 euro. Kies je de voice bundel krijg je 500 MB voor 10 euro. Ik heb het over de herlaad kaart.
Ik ook, immers enkel bij de herlaadkaarten kun je kiezen tussen "meer data" en "meer bellen". Meer data = 1 GB e.a. voor €10, net zoals bij het abonnementsaanbod. Ik link zelfs naar hun aanbod en nog wil je het niet zien.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Maghreb Mobile herlaadkaart van Orange: 1 gigabyte voor 5 Euro.
Bellen ook goedkoop maar wel steeds met setup fee.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als data het belangrijkste is, dan is die Maghreb onklopbaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik mag dus ook op zoek naar een andere dataprovider (bellen/SMS gebruik ik niet).
Jim mobile lijkt mij interessant €5 voor 1GB terwijl het nu €4 voor 400MB is (ik gebruik max 250MB de laatste tijd)

Wat ik niet terug kan vinden is gebruik in het buitenland "Wereld 1" daar heeft men het enkel over bellen en SMS prijzen terwijl er staat:
Plan je een trip naar het buitenland of wil je bellen naar iemand in het buitenland?
Bekijk dan de JIM Mobile-tarieven voor internationaal sms'en, bellen, mobiel internet en roaming.
Ik ga er van uit dat de EU bundel na 15/6 vervalt samen met de roamingtarieven in Europa.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hangt er m.i. ook vanaf hoeveel je wil bellen per maand. Die Maghreb Mobile kost je €5 aan belwaarde voor 1GB. Met Tempo Giga krijg je je data gratis bij een reload vanaf €10. Dus als je minstens €10 per maand kunt opsouperen aan belwaarde (hetzij met bellen, of via Google Play, PSN Store...) ben je beter af met Tempo Giga.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik gebruik een specifieke SIM voor data, juist om gemakkelijk(er) van provider te kunnen wisselen als blijkt dat die voor mij voordeliger uitkomt. Dit om het gedoe (want dat blijft het toch) met nummeroverdracht te vermijden. Misschien niet onbelangrijk: goede dekking op het treintraject Brugge-Leuven is zeer mooi meegenomen.

Mijn privé-SIM gebruik ik eigenlijk vnl. om bereikbaar te zijn en zit momenteel ook bij AldiTalk. Daar lijkt Dommel Freedom de beste keus. Ervaringen? Voor internet heb ik begrepen: als het werkt, dan werkt het, maar als het niet werkt... ho maar!
Computer(k)nul
BartR
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2006, 13:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Afgelopen weekend heb ik mijn dochters kaart opgeladen met €20 euro zodat ze weer een jaar kan bellen in een noodgeval. Weet iemand hoe ik dat beltegoed terug kan krijgen?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik ben ook benieuwd. Ik had net beltegoed opgeladen voor mijn privé-SIM.

Ik vraag me af waarom AldiTalk er nu ook mee ophoudt? Is die overname van Base door Telenet dan zo negatief voor MVNO's?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

De federale regering met hun debiele anti-terrorismemaatregelen zou ook wel eens de schuldige kunnen zijn:

Afbeelding
bron: http://www.alditalk.be/nl/#

Maar in de laatste paragraaf maakt men reclame voor Base, dus Telenet zit er zeker ook voor iets tussen.

De goedkoopste keuze is zeker niet Base Prepaid, maar eerder Scarlet Prepaid of Dommel Freedom
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Eigenlijk hoeven we er niet aan twijfelen dat Telenet de schuldige is. Ze zijn bezig een "Scarletje" te doen. Net zoals Proximus gedaan heeft met Scarlet. Opkopen om alles uit de weg te ruimen en zo een concurrent te verorberen. We zijn op weg naar een duopolie op de mobiele markt. Met dank aan onze politiekers die overal in de raden van beheren zitten voor 12000 euro per jaar een 2000 euro per advies.

Met het vertrek van Telenet (door de overname van Base) verliest Orange (Mobistar) honderduizenden klanten. Daarnaast heeft Telenet ook nog andere grote klanten van Orange afgesnoept op de verschillende niche markten. Orange is of wordt op dit moment in een sneltempo uit gekleed.

Net zoals Telenet Base volledig aan het uitkleden is. Ofwel worden onderdelen richting niche gestuurd (Mobile Vikings naar Medialaan) ofwel doekt men gewoon onderdelen (in dit geval is het de beurt aan AldiTalk) op, zo is er minder concurrentie voor hun eigen Telenet product.

We gaan ook barre tijden tegemoet op de mobiele markt. Dit zal op termijn ook wel zijn weerslag gaan hebben op de prijzen die we maandelijks gaan ophoesten. Vanaf hun strategie uitgevoerd is, zal je zien dat de prijzen hier ook jaarlijks kunstmatig de hoogte zullen worden ingeduwd. Altijd zullen ze wel een reden vinden, wees daar maar zeker van.

Nadeel zal natuurlijk zijn, dat in een duopolie, Proximus ook zijn prijzen mee gaat verhogen.

Alsof we nu al niet veel te veel betalen voor telecom, zal dit in de toekomst nog veel slechter worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ortelmobile lijkt me ook wel interessant, tenzij zij ook kandidaat zijn om het bijltje erbij neer te leggen weldra!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
sha4096
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Bartr schreef: Afgelopen weekend heb ik mijn dochters kaart opgeladen met €20 euro zodat ze weer een jaar kan bellen in een noodgeval. Weet iemand hoe ik dat beltegoed terug kan krijgen?
Ja: maar voor 47,5% van de totale waarde: http://www.betaallijn.be/ (Ik heb het nog nooit zelf gebruikt.)

on4bam schreef: Jim mobile lijkt mij interessant €5 voor 1GB terwijl het nu €4 voor 400MB is (ik gebruik max 250MB de laatste tijd)
Bij Jim is hun site verwarrend:
€5 voor 1GB https://www.jimmobile.be/nl/opties-dien ... kaart.html
of
€5 voor 500MB https://www.jimmobile.be/nl/opties-dien ... kaart.html

Iemand klant, die uit ervaring weet wat je nu voor €5 krijgt?
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

En de volgende die er het bijltje gaat bij neerleggen is....
Ik doe alvast een gokje... Carrefour mobile.
De mvno's zullen allemaal doorgeknepen worden door Telenet.
En als dat eenmaal achter de rug is dan is de tijd rijp om de prijzen opnieuw te laten stijgen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

kom kom kom niet alles in de schoenen van telenet steken é.
Het sop is de kool niet waard.
Anders zouden ze wel naar Orange gaan waar ze veel capaciteit over hebben.
Verschillende factoren spelen gewoon mee winstmarges winstmarges roaming die wegvallen.
Kosten om alles te registreren,
In Nederland lees ik ook verschillende die stoppen
In Frankrijk ook denk maar aan de bekendste hier bij UB gebruikers data
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dat die verplichte registratie er voor iets tussen kan zitten, is voor mij een drogreden. Immers: ik had beide SIMs kunnen online registreren via een platform van Zetes.
Computer(k)nul
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bah, nu was ik eens tevreden. :twisted:
Registratie via pc is gewoon te omslachtig voor de doorsnee mens onder andere, ik kan mij dat goed voorstellen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Know that feeling...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

welja als je nu een klant hebt bij Orange met abo en dus alles al netjes ingescand bij het aangaan van het contract.
Er zit daar 5nrs waarvan 1 automatic resload tempo en ze zagen ook voor een pas (terwijl ze alles al hebben van dat abo) dan kan ik me levendig inbeelden dat ook sommige klanten en dit alles de brui geven.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 07 apr 2017, 13:23, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Aldi is een speler van europees formaat! Zal ons landje het enige slachtoffer blijven in hun medion netwerk?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:welja als je nu een klant hebt bij Orange met abo en dus alles al netjes ingescand bij het aangaan van het contract.
Er zit daar 5nrs waarvan 1 automatic resload tempo en ze zagen ook voor een pas (terwijl ze alles al hebben van dat abo) dan kan ik me levendig inbeelden dat ook sommige klanten en dit alles de brui geven.
dat hadden we hier ook voor, maar gewoon een orange shop binnengaan, ze steken je id in de lezer en 2 min. later ben je weer terug buiten
via Aldi Talk moet het onine en daar is niet iedereen handig genoeg mee, heeft geen kaartlezer enz.

Als dat de reden is, jammer het niet mogelijk is in de BASEshops.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
freggy
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer

wied schreef:Aldi is een speler van europees formaat!
Medion Mobile/Aldi Talk is in België gewoon een product dat eigendom is van Base Company/Telenet. Enkel Aldi stond in voor de verkoop, maar zowat al de rest gebeurde door Base/Telenet. Zie http://www.alditalk.be/nl/services/over_ALDI_TALK.php

Bijvoorbeeld in Nederland is het wel volledig eigenom van Medion AG (Duitsland): https://www.alditalk.nl/services/over_ALDI_TALK.php

Aldi Talk in andere landen staat volledig los van die in België dus. Dit zal dan ook wel geen gevolgen hebben voor Medion/Aldi in andere landen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

freggy schreef: Aldi Talk in andere landen staat volledig los van die in België dus. Dit zal dan ook wel geen gevolgen hebben voor Medion/Aldi in andere landen.
De klantenzone (herladen, verbruik) gaat via medionmobile.kpngroup.be
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Volgens hun eigen algemene voorwaarden moet Aldi Talk de klanten 12 maanden tijd geven om hun belwaarde die ze vóór 6 april 2017 hebben aangeschaft, op te gebruiken.
2.1.2 De Klant kan oproepen verrichten met het hem toegewezen oproepnummer, zolang de Voorafbetaalde belwaarde niet volledig is opgebruikt of is verloren gegaan overeenkomstig artikel 4.3. van deze Algemene voorwaarden. Zolang Telenet Group dit nummer niet heeft ingetrokken overeenkomstig artikel 4.3. van deze Algemene voorwaarden, kan de Klant oproepen blijven ontvangen in België.
In het geval van Voorafbetaalde belwaarde, en tenzij anders wird overeengekomen in Bijzondere voorwaarden, aanvaardt de Klant (i) dat het oproepnummer definitief verloren gaat indien de belwaarde op de SIM-kaart gedurende meer dan één (1) maand op nul (0) heeft gestaan, te rekenen vanaf het ogenblik waarop de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde is vervallen en (ii) dat de Voorafbetaalde belwaarde geldig blijft voor een periode van maximaal twaalf (12) maanden volgend op de laatste aankoop van belwaarde (eerste aankoop of herlading). Na die periode vervalt de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde. Een wijziging van de toepasselijke voorwaarden door KPGroup Belgium (met inbegrip van, doch niet beperkt tot een wijziging van de toepasselijke tarieven) zal in geen geval de rechten van de Klant verminderen met betrekking tot de belwaarde die voor de wijziging werd aangekocht. Op Voorafbetaalde belwaarde die werd aangekocht vóór de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden, blijven de vroegere voorwaarden van kracht tot de volgende herlading die na de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden plaatsvindt.
bron: http://www.alditalk.be/nl/services/over_ALDI_TALK.php

De stopzetting op 7 juni 2017 met verdamping van de belwaarde, is pure diefstal aangezien de klant 12 maanden recht heeft op de belwaarde en de bijhorende tarieven.
Ik raad alle klanten aan om via het contactformulier op http://www.alditalk.be/nl/services/hulp_service.php een ingebrekestelling te versturen met een kopie van het aankoopbewijs van je belwaarde en de uitdrukkelijke vraag om de belwaarde tot 12 maanden na aankoop te kunnen opgebruiken.

Ik kan begrijpen dat Telenet Group BVBA de goedkope MVNO's wil opdoeken, maar op deze manier kan het wettelijk gezien niet.
Een simkaartwissel naar Base inclusief anti-terror-registratie en 12 maanden behoud van de originele belwaarde tegen de originele Aldi Talk-tarieven is de enige wettelijke oplossing die men tegen 7 juni 2017 kan doorvoeren.

Indien je geen of negatief antwoord krijgt, raad ik een klacht bij http://www.ombudsmantelecom.be/ aan.
Indien er op 7 juni 2017 geen oplossing is, kan je Telenet Group BVBA voor de rechtbank dagen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Oh als het zo zit dan bel ik direct mijn advocaat! :angel:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Goztow schreef:Oh als het zo zit dan bel ik direct mijn advocaat! :angel:
Ik heb nog € 0,753420 belkrediet op mijn Alditalk, ik weet wat mij te doen staat. :roll:
De theorie klopt natuurlijk wel. Men zou het belkrediet gewoon moeten terugbetalen of koppelen aan de SIMkaart voor gebruik bij de nieuwe provider.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Tijd om Test Aankoop wakker te schudden zodat die een groepsvordering kunnen in stelling kunnen brengen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

on4bam schreef:Men zou het belkrediet gewoon moeten terugbetalen of koppelen aan de SIMkaart voor gebruik bij de nieuwe provider.
Terugbetalen is volgens de algemene voorwaarden uitdrukkelijk geen optie. De correcte gang van zaken is een migratie naar Base met behoud van telefoonnummer en belwaarde en een overgangsperiode van 12 maanden.
Quasi onmiddellijke stopzetting en verlies van belwaarde terwijl er helemaal geen sprake is van een faillissement is very evil.

Ik hoop alvast dat hier een groepsvordering van komt als Aldi en Telenet dit zo doervoeren. De eerste stap is altijd een ingebrekestelling en bij negatief antwoord de ombudsman op de hoogte brengen.

Dit kan toch niet onbestraft? Wat is een telecomcontract dan nog waard als elke operator zomaar een paar maanden op voorhand kan aankondigen ermee te stoppen terwijl in het contract een belwaarde met 12 maanden geldigheid wordt verkocht.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als men nieuwe herladingen onmogelijk maakt is simyo/aldi talk ja 1 jaar uitgedoofd. Enige redelijke is de huidge belwaarde aan de huidige tarieven tot een jaar na herlading garanderen. Er is hier immers geen sprake van een faillissement.
Het probleem is dat men in mechelen zelfs dat fatsoen niet heeft. Vermoedelijk is een sense of urgency creëren een betere manier volgens de marketingafdeling . Men weet dat xx % ingaat op het aanbod van base en dat de winst dan xx procent hoger zal zijn dan simyo/aldi talk te behouden.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Fluppeke schrijft: Het probleem is dat men in mechelen zelfs dat fatsoen niet heeft.

Waarom zouden ze!? Onze eigen beleidsmakers vertellen hen hoe het spel gespeeld wordt :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Dat zijn we uiteraard gewoon. Toen BGC scarlet mocht overnemen op voorwaarde dat het netwerk verkocht werd hebben onze beleidsmakers het zelf gekocht met syntigo. Toevallig geen concurrent op de residentiële markt.

Iedereen weet dat telenet in staat is alle rechten en plichten (dus ook registratie) die voortvloeien uit de overname van base op te nemen.
Dus ook die van de handelsmerken aldi talk en simyo. De technologie om een uitdoofscenario op te starten is er , de wil is er niet. De klanten geloven toch dat dit een gevolg is van de terreurmaatregelen en zal met de glimlach ingaan op het base aanbod. En die kleine groep (van de sowieso al kleine groep klanten) die de strategie van telenet door heeft, daar liggen ze absoluut niet wakker van .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”