Lycamobile: breng het kopietje van je ID-kaart maar naar de nachtwinkel...

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bron

Leuke boel bij Lycamobile. Nadat bleek dat er niet werd gecontroleerd of jij wel de eigenaar was van het gebruikte ID-document waarmee je je SIM wou registreren, werd Lycamobile op de vingers getikt en was het meteen niet meer mogelijk (en nu nog steeds niet) om je SIM online te registreren.

Je dient je nu dus te wenden tot een Lycamobile-verkooppunt. Eventjes gekeken wat er te vinden is in mijn ruime omgeving en op de namen af te gaan lijkt het merendeel zich in het telefoon- & nachtwinkel milieu te situeren.

Met de post Identiteitsfraude, wat nu? nog in mijn achterhoofd moeten daar wel vodden van komen...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

tgoh... in principe niet hé.
er zou in theorie niet meer of minder fraude van (mogen kunnen) komen dan resellers van andere merken.
gewoon omdat lycamobile geen éigen verkooppunten heeft, vertrouw je het minder?
of is het puur omdat het voornamelijk over (buitenlandse) winkeliers gaat?

ik vraag me wel af: de actie die ze nu hebben van -50% bij aanschaf nieuwe sim (op het 15 euro pakket)...
is dat een eenmalige korting, of blijft dat? want dan is het me wel interessant :)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind dat de tussenstap van de reseller er teveel aan is. Het is niet aan de winkelier of een andere reseller om je identiteit te controleren.
Zomaar mijn identiteitsgegevens achterlaten bij iemand die ik niet ken, ik heb daar geen goed gevoel bij.

Bij Carrefour Mobile doen ze het anders. Daar dien je je ook online te registreren, maar zonder je identiteitskaart in te scannen of op te sturen. Daarna krijg je op het postadres dat je ingaf een brief met een activatiecode die je online kan invullen ter verificatie. Helemaal waterdicht? Nee, maar blijkbaar volstaat het wel volgens de wet omdat je SIM gelinkt is aan een fysiek adres.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

sja.. anderzijds:
carrefour mobile zijn kaartjes die je in de winkel zelf koopt, toch? (dus je staat al op video)
alsook: wie zegt dat die gecontroleerd worden zelfs? net zoals lyca... en een adres huren voor een maandje gaat ook hé,
dan hebben ze nog niet veel info.

de manier dat lyca nu hanteert is de meest correcte, dat jij je er niet goed bij voelt is een andere zaak (en je bent dan gelukkig ook niet verplicht bij hen te gaan)
iedereen (zou moeten weten/weet) dat, wanneer je voor veiligheid wat privacy inlevert, er andere (mogelijke) consequenties zijn.
vraag is maar hoever het mag/moet gaan.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eergisteren geregistreerd bij mijn lokale 'supermarkt' :wink: . 3 x mogen terugkeren omdat de baas, de enige die de registratie kon doen, steeds op baan was. Goed, uiteindelijk vlotte registratie en na kort contact met de helpdesk van lyca op facebook ook correct mijn €50 krediet en ?ongelimiteerde? data ontvangen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Welkom :) Je kan vanaf nu gratis bellen naar mij :D

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Was al een goed halfjaartje lyca hoor Krisken :bdaysmile: . Maar was effe mijn verplichte anti-terror registratie gaan doen, de baas heeft nooit de voorkant van mijn ID-kaart bekeken, lekkere first line of defence :nono:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”