Pagina 1 van 2

Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Apr 2017, 13:10
door Albert Peetermans
Ik kreeg net een SMS dat Simyo ermee stopt op 7 juni 2017.
Je krijgt 15 EUR beltegoed als je overstapt naar Base.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Apr 2017, 15:57
door WalterB1
Hier ook. Ik denk dat ik ga overstappen naar Dommel;
https://www.dommel.be/freedom/freedom/m ... osten.html

... maar ik ben nog zeker of ik dat direct ga doen of eerst klant ga worden bij BASE (heel even) voor die 15 euro. Wie weet of je een bepaalde minimale periode klant moet blijven alvorens je opnieuw uw nummer kan laten overdragen?

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Apr 2017, 17:32
door Albert Peetermans
Wow, dat is inderdaad goedkoop! Ik dacht aan AldiTalk maar dit ziet er nog veel beter uit.

Ik denk dat je na 6 maand weg kan zonder schadevergoeding, als je eerst nog bij Base wil. Base 9 is een interessante bundel, maar voor 5 minuten bellen en 5 SMS'jes per maand is het mij te duur.

Simyo was OK maar het zat er aan te komen. Het merk was absoluut onzichtbaar en hun SMS'jes waren duur (zag ik aan de rekeningen van mijn dochters). Ik denk wel niet dat er veel werkgelegenheid teloorgaat.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Apr 2017, 17:38
door WalterB1
Wat ik wel mis, en dat zou geen dure cadeau geweest zijn, is dat Simyo al het belkrediet onbeperkt geldig zou maken. En dit tot het einde der Simyo, op 7 juni.

Voor wiens belkrediet nu juist zou gaan vervallen is dat lastig.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Apr 2017, 18:22
door Splitter
Albert Peetermans schreef:Wow, dat is inderdaad goedkoop! Ik dacht aan AldiTalk maar dit ziet er nog veel beter uit.

Ik denk dat je na 6 maand weg kan zonder schadevergoeding, als je eerst nog bij Base wil. Base 9 is een interessante bundel, maar voor 5 minuten bellen en 5 SMS'jes per maand is het mij te duur.


je hebt ook base 0, in combinatie met die 15 euro dat je krijgt, kan je toch wel een tijdje verder als je maar 5sms en 5 minuten belt / maand :)

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Apr 2017, 23:52
door Fluppeke
Simyo is prepaid , begrijp dus niet goed waarom hier nu alles over postpaid gaat.
Is het zo dat telenet in hun communicatie de simyo klanten naar postpaid wil pushen?
B0 en B9 zijn allen duurder. Vooral voor diegene die (bewust) veel naar vast bellen met simyo.
Mijn vriendin (die nog geen mobiele data gebruikt) heb ik enkele maanden geleden laten overstappen op dommel feedom. Is merkbaar goedkoper dan simyo.

Het is al even niet meer mogelijk nieuwe klant te worden en dat telenet zich (nog) niet meer wil bezighouden met budget-merken in de markt te zetten was ook duidelijk. Maar het proberen uitmelken van de overgenomen klanten (doet me denken aan het indi verhaal) dat vind ik toch ver gaan, begrijp niet dat veel mensen dit slikken.
Bij simyo was belwaarde 1 jaar geldig (vaak tegenwoordig 6 maand bij andere). Mij lijkt het me dan ook meer dan logisch dat ze als nieuwe eigenaar de rechten/plichten van simyo overnemen en de dienst aan dezelfde tarieven moet blijven verzekeren 1 jaar na de laatste herlading. Als men dus de dienst wil uitdoven moet men nieuwe herladingen onmogelijk maken.
Is er nu technisch echt geen beter oplossing dan alles op 7 juni stopzetten? Wat met ongebruikte belwaarde enz... Ik zie hier heel veel onwil en de statistiekjes zijn waarschijnlijk al gemaakt , als xx procent naar base gaat zal er xx meer winst zijn.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 04 Apr 2017, 00:09
door WalterB1
Fluppeke schreef:Simyo is prepaid , begrijp dus niet goed waarom hier nu alles over postpaid gaat.


Simyo was voor mij heel goed omdat het belkrediet lang geldig bleef voor een lage prijs. Om bereikbaar te zijn en beperkt te bellen.

Een geschikte oplossing is iets dat dit kan vervangen. Dat mag een pre-paid kaart zijn maar een abonnement met een vaste kost van 0 euro is voor mij perfect vergelijkbaar. Daarmee is men ook bereikbaar en voordelig bij minimaal gebruik.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 04 Apr 2017, 11:35
door wied

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 05 Apr 2017, 00:58
door Matthias_VL
Gisteren sms van Simyo gekregen met inhoud : Beste klant, Simyo stopt zijn activiteiten op 7 juni 2017. Je kan je nummer gewoon behouden. Als welkomstgeschenk ontvang je bij BASE 15 euro gratis belkrediet op vertoon van deze sms. Ga voor 1 mei naar een BASE shop en kies samen met een medewerker je beste tarief. Meer info en voorwaarden op www.BASE.be/simyo. Tot snel! :nono:

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 08 Apr 2017, 18:30
door WalterB1
Overstap daar juist gedaan. Eerst via thoorn.nl het belkrediet opgedaan. En dan naar een BASE-shop. Vrij lang moeten wachten maar toen het aan mij was verliep het heel vlotjes.

Een uurtje later was ik bereikbaar terug via mijn eigen nummer en ik heb niets moeten betalen en heb 15 euro krediet. En 1 maand lang: 500mb, 1000 sms'en en 120 minuten naar base om te bellen.

De voice-mail is enkel in het Frans zonder optie de taal te wijzigen via de IVR. Geen zin het echt uit te zoeken. Wanneer de 15 euro op is ga ik naar Dommel. 30 cent per minuut is niet ernstig, veel te duur.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 08 Apr 2017, 19:15
door Muziekbos
Simyo, AldiTalk ... straks ook nog CarrefourMobile en andere kleintjes op het Base netwerk de nek omdraaien. Telenet is goed bezig zo te lezen. Alles moet eruit, kwestie van de markt verder te verstoren en aan een geforceerd duopolie te werken in de toekomst. Dank u wel BIPT.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 08 Apr 2017, 20:02
door 2Flip
@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 00:25
door blidi
2Flip schreef:@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...

Of met de roaming tarieven, waardoor de inkomsten verminderen, of het heronderhandelen van de tarieven met telenet.
Ik gok op het laatste. Hoe minder luizen in de pels hoe hoger de inkomsten voor telenet.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 05:25
door Muziekbos
2Flip schreef:@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...


Zou toch simpel opgelost kunnen worden. Ofwel / en de klanten dit online laten doen met de Eid ofwel / en hen naar een Base winkel of Base verkooppunt laten gaan en daar registreren. Kan dan toch simpel door Base doorgestuurd worden naar AldiTalk, Simyo, Carrefour Mobile, ....

Blidi schreef:Of met de roaming tarieven, waardoor de inkomsten verminderen, of het heronderhandelen van de tarieven met telenet.
Ik gok op het laatste. Hoe minder luizen in de pels hoe hoger de inkomsten voor telenet.


Zoals ik reeds heb aangegeven zal het vooral (99,9%) aan de houding van Telenet liggen die alle kleintjes er bewust uit filtert om een machtsgreep op de telecom markt te plegen en zo bewust marktverstorend te werken. Hoe minder alternatieven hoe beter voor Telenet, zo kunnen ze straks de prijzen (jaarlijks) de hoogte in jagen en weet maar zeker dat Proximus als een gedwee schoothondje zal volgen. Orange zal niet meer meedoen en op termijn wel verdwijnen na de miljoenen klanten die Telenet ondertussen rechtstreeks en onrechtstreeks heeft afgesnoept. Het enige wat Orange nog kan doen is zo snel mogelijk de nieuwe "Base" worden. De uitdager die Base jarenlang is geweest. Maar dan moeten ze net zoals Base een batiljon kleintjes in hun portfolio steken (zoals een AldiTalk, Simyo, Carrefour Mobile, ....) Maar voorlopig zijn er nog geen tekenen die daarop wijzen.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 10:57
door fluppie
Volgens mij maakt Telenet nu gewoon gebruik van het registratie verhaal om deze aanbieders gewoon te doen stoppen,men moet er geen tekening bij maken,iedereen hier weet wat de bedoelingen zijn van Telenet.
Hier ook iemand bij Aldi Talk,vorige week nog geregistreerd(gewoon op hun site,met een card reader),ik vind het heel jammer,ik hoop dat er hier ook mensen zijn die even alternatieven willen vermelden??
Ik vraag me ook af of Orange geen zin had om een alternatief de bieden aan Aldi,Carrefour,Simyo??

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 11:06
door bruma
Al die kleintjes moeten zelf instaan voor wat ze verplicht zijn te doen. Ze nemen enkel bel, sms en datavolume af tegen afgesproken prijzen. Een registratieplatform opzetten kost geld, het draaiend houden ook, de kosten/baten zullen negatief geweest zijn. Later registreren bij Base of TN zal ook wel een ferme kost per sms kaart geweest zijn. Dus over en uit.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 12:26
door wied
fluppie schrijft: hoop dat er hier ook mensen zijn die even alternatieven willen vermelden??

mijn vrouw heeft jarenlang alditalk bundelM gebruikt (320 eenheden voor 8,00 €). Scarlet Mobile Red lijkt op het eerste gezicht de beste vervanger te zijn hiervoor...

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 12:54
door Block
http://www.gva.be/cnt/dmf20170409_02824 ... or-terreur


Aldi heeft nochtans een simpele registratieprocedure als je een id-lezer hebt. Maar of dat de echte reden is, das natuurlijk iets ander paar mouwen.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 22:39
door MClaeys
Het gaat dan ook om registratie in de winkels, dus voor wie een nieuwe sim haalt in de Aldi. Al zou men dat kunnen oplossen door de sim maar te activeren na registratie online (maar zo een registratieplatform is 1 ding, support bieden hierop aan gebruikers is 2).

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 09 Apr 2017, 23:08
door Fluppeke
Die support is er toch al?
volgens de algemene voorwaarden : MEDIONmobile: handelsnaam onder welke Telenet Group de MEDIONmobile diensten aanbiedt.
Met andere woorden is het telenet group die stopt met medion mobile.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 10:38
door wied
uiteraard is Telenet waarschijnlijk de spelbreker in dit geval. Aldi-winkelketen is een speler van europees formaat, en voor zover mij bekend gaan zij dapper verder met verlenen van (goedkope) telefonie-diensten in andere landen :-(

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 10:50
door SpecialK
Het is toch opvallend dat ze allemaal op 7 juni stoppen. Andere thread hier over buyway:

Belangrijk bericht:

Sinds 27 maart 2017 worden de Prepaidkaarten van Buy Way niet meer verkocht. Niet in de winkelpunten, noch via deze site.

Vanaf 7 juni 2017 zullen al de kaarten geblokkeerd worden.

Dus volgens mij heeft het toch eerder met de aangepaste wetgeving te maken.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 11:13
door wied
misschien is die wetgeving juist bedacht om Telenet te plezieren :-D

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 11:42
door fluppie
wied schreef:fluppie schrijft: hoop dat er hier ook mensen zijn die even alternatieven willen vermelden??

mijn vrouw heeft jarenlang alditalk bundelM gebruikt (320 eenheden voor 8,00 €). Scarlet Mobile Red lijkt op het eerste gezicht de beste vervanger te zijn hiervoor...


Ik heb ook even gekeken bij Dommel,maar ik durf er mij niet aan wagen(wegens nogal veel klachten) daarna lijkt Scarlet inderdaad het beste alternatief,ik moet hier nog even luisteren wat het word,een prepaid,of Scarlet Red.
Ik heb ons nog geregistreerd bij Aldi Talk(paar weken geleden),met een I.D. reader,was eigenlijk vrij gemakkelijk hoor.Ik ben zeker ook van mening dat zeker Telenet achter deze move zit,minder providers betekend natuurlijk een hogere prijs(in de visie van Telenet) ik vind het vooral jammer dat Proximus zowel als Orange geen moeite doen om deze ruimte op te vullen,mss zal dit nog wel gebeuren??
Ik denk nu ook niet dat klanten van deze ter ziele gaande providers bij Telenet gaan aankloppen(te duur),winnaar zou inderdaad Scarlet kunnen zijn.
Telenet gebruikt gewoon die registratie om van de goedkopere alternatieven af te geraken,dat is mijn mening daarover.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 15:19
door Forza
Orange Tempo Easy is anders ook een alternatief naast Scarlet voor de kleine gebruikers.

Bellen, sms'en en surfen aan 0,10€/minuut-sms-mb.

Voordeel tov Scarlet is dat je belwaarde 1 jaar geldig is.
Bij Scarlet maar 6 maanden.
Nu 15€ herladen is 30€ belwaarde bij Orange.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 15:32
door ubremoved_15739
fluppie schreef:Ik heb ook even gekeken bij Dommel,maar ik durf er mij niet aan wagen(wegens nogal veel klachten)

Mijn partner heeft sedert enkele maanden zo'n Dommel Mobiel abonnement, zonder domiciliëring.
Absoluut geen klagen over.
Alles is perfect verlopen inclusief nummeroverdracht.
Intussen is dit kaartje al in diverse Europese landen gebruikt: alles OK.

De afrekening:
  • In het begin van de maand krijg je een "gedetailleerd mobiel telefoon overzicht": van ieder gesprek, SMS bericht of data verbruik ontvang je de details met de kostprijs.
  • Enkele dagen later een proforma faktuur: deze dien je te betalen. Je hebt ongeveer 3 weken om deze betaling uit te voeren.
  • Na betaling van de proforma faktuur ontvang je de uiteindelijke factuur.

Mijn mening.
Zo'n Dommel Mobiel abonnement is ideaal om te bellen / gebeld te worden aan een voordelig tarief. Wel met de voordelen van postpaid (rekening volgt) en zonder de nadelen van prepaid (belkrediet opladen in het buitenland).
Voor intensief data gebruik is het te duur, maar het kan uiteraard wel altijd gebruikt worden als noodoplossing.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 16:00
door WalterB1
eternum schreef:
Mijn partner heeft sedert enkele maanden zo'n Dommel Mobiel abonnement, zonder domiciliëring.


... goed dat het kan / mag zonder domiciliëring.

Maar wie dat toch wil doen maar tegelijk liever niet; vergeet niet dat men de frequentie van de inning kan beperken net als het inbaar bedrag.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 16:03
door wied
@Forza

dank zij een ander draadje hier op UB ben ik al langere tijd best tevreden met mijn Orange Tempo Easy omdat ik geen veelbeller ben. Voor meer intensief gebruik heeft Scarlet Mobile Red daarentegen betere tarieven lijkt mij :-D

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 10 Apr 2017, 16:55
door Forza
@weed, daarom dat ik erbij geschreven heb: voor de kleine gebruikers. :wink:

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 19 Apr 2017, 00:11
door nete
2Flip schreef:@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...


Zijn jullie nu zo naïef om ook maar één woord te geloven van wat Telenet voorspiegelt als reden voor het opdoeken van de kleintjes ???

Het is gewoon HET uitgelezen moment om via een drogreden de kleintjes te liquideren. Punt.
Ze zijn zelfs zo onbeschoft om het resterende beltegoed niet terug te betalen.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 19 Apr 2017, 10:11
door pjvdveer
Van de Orange website:

"Voortaan is het wettelijk verplicht om alle klanten met een herlaadkaart te identificeren. Doe dit voor 6 juni 2017, anders wordt je kaart geblokkeerd voor gebruik."

Dit lijkt toch sterk te suggereren dat deze wettelijke verplichting Aldi Talk, Simyo etc de nek omdraait. Er zijn waarschijnlijk zoveel niet geregistreerde kaarten op deze netwerken dat deze providers op 6 juni anders een enorm pak van hun klanten zouden kwijtraken.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 19 Apr 2017, 11:00
door fluppie
Base(die de leverancier was,van de goedkoope belformules Aldi Talk,Carrefour Mobile,Simyo e.d. )is overgenomen door Telenet,en vervolgens maakt Telenet gebruik van de verplichte registratie om die goedkopere providers de nek om te wringen,waardoor er heel wat potientele klanten erbij komen,dit is mijn visie van de feiten.
Ondertussen kan ik zeggen dat ik zal kiezen uit Scarlet RED (8€ p/m abonement) of Dommel Freedom Mobile,een formule die alleen aanrekend wat men verbruikt heeft,dus zonder abonement.Wel zijn de prijzen (Per min,en SMS en MB de meest intresante die ik in Belgie tegengekomen ben.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 26 Apr 2017, 19:14
door dmdude
Ik gebruikte Simyo voor mijn alarmcentrale met gsm module (1 oproep per dag naar meldkamer).
Kostte mij 0,05 Euro per oproep.
Zijn er gelijkaardige alternatieven ?
Ik zag nu Dommel Freedom met zelfde tarief. Maar in de voorwaarden staat : "niet toegestaan om dommel mobile freedom te gebruiken voor machine-to-machine toepassingen".
Wordt dit werkelijk gecontroleerd ?

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Mei 2017, 11:13
door fluppie
Geen idee,maar een oproep per dag zal dan wel geen probleem zijn,vermoed ik.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Jun 2017, 13:30
door Albert Peetermans
Ik ben deze week overgestapt van Simyo naar Dommel Mobile. De overstap ging vlekkeloos; als ook de eerste factuur deftig aankomt, zal ik heel tevreden zijn.
Het valt mij nu pas op hoe duur Simyo geworden was. 5 cent per minuut naar vaste lijnen leek indertijd "een koopje", maar 15 cent naar GSM's is niet bepaald bijzonder, en met 10 cent per SMS (!) loopt de rekening bij de jongere generatie snel op. Ik lees ook dat ze een halve euro aanrekenden per Mb Internetverkeer.
Bij Dommel is het 5 cent per minuut naar vaste lijn EN GSM, 2 cent per SMS, en 2 cent per Mb Internet (d.w.z.: Simyo was hiervoor 25x duurder!?)
Ik probeer (nogmaals...) te onthouden dat je tarieven moet blijven vergelijken, zowel bij je GSM operator als bij je elektriciteitsleverancier.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 03 Jun 2017, 18:24
door fluppie
Ik ben nu ook Dommel klant,voor gsm,en ik heb gisteren mijn eerste rekening gehad,1,80 € dus mij gaat U niet horen klagen.Ik heb mijn Moeder ondertussen ook klant gemaakt,deze formule is niet intresant voor mensen die regelmatige data verbruiken,op zijn best voor bellen(0,05€ per minuut,maar eerst minuut word altijd voll. aangerekend..dit is ongeveer 2 Belgische Fr) en sms.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 04 Jun 2017, 08:47
door boulder
Ik was al Dommel klant, en heb nu ook mijn ma overgezet.
Dit lijkt mij de meest interessante provider voor wie kosten bewust is, en enkel gebruik maakt van bellen en SMS'en.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 04 Jun 2017, 11:09
door fluppie
Men moet er alleen op letten indien men iemand klant wil maken,en men logt in,het nr (en de betalingen)dan gewoon van Uw rekening gaan,dit is geen probleem als het om Uw kind,moeder of vader gaat.
Als men iemand anders nog klant wil maken(en de rekening niet betalen)dan moet men niet inloggen,maar U gewoon gedragen als nieuwe klant,en een nieuw acount aanmaken,dit met een andere e-mail adres,zodoende kan U dan ook een ander rekenig nr ingeven enz.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 04 Jun 2017, 12:05
door Albert Peetermans
Fluppie, moet je eigenlijk een rekeningnummer ingeven? Ik heb dat niet gedaan toen ik mij registreerde. Volgens mij hebben ze dat niet nodig.

Re: Simyo stopt ermee

Geplaatst: 04 Jun 2017, 21:45
door nete
Albert Peetermans schreef:I
Ik probeer (nogmaals...) te onthouden dat je tarieven moet blijven vergelijken, zowel bij je GSM operator als bij je elektriciteitsleverancier.


Voeg er de (groot)banken maar bij: mijn betaalverkeer brengt me ongeveer 200 (tweehonderd) euro op per jaar, meeste zichtrekeningen kosten rond de 50 euro indien je er een VISA kaart bij neemt, dat maakt een verschil uit van 250 euro ofte 10000 oude frankskes. Elk jaar opnieuw !!!