Simyo stopt ermee

Albert Peetermans
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jan 2012
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Simyo stopt ermee

Berichtdoor Albert Peetermans » 03 Apr 2017, 12:10

Ik kreeg net een SMS dat Simyo ermee stopt op 7 juni 2017.
Je krijgt 15 EUR beltegoed als je overstapt naar Base.

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor WalterB1 » 03 Apr 2017, 14:57

Hier ook. Ik denk dat ik ga overstappen naar Dommel;
https://www.dommel.be/freedom/freedom/m ... osten.html

... maar ik ben nog zeker of ik dat direct ga doen of eerst klant ga worden bij BASE (heel even) voor die 15 euro. Wie weet of je een bepaalde minimale periode klant moet blijven alvorens je opnieuw uw nummer kan laten overdragen?

Albert Peetermans
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jan 2012
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Albert Peetermans » 03 Apr 2017, 16:32

Wow, dat is inderdaad goedkoop! Ik dacht aan AldiTalk maar dit ziet er nog veel beter uit.

Ik denk dat je na 6 maand weg kan zonder schadevergoeding, als je eerst nog bij Base wil. Base 9 is een interessante bundel, maar voor 5 minuten bellen en 5 SMS'jes per maand is het mij te duur.

Simyo was OK maar het zat er aan te komen. Het merk was absoluut onzichtbaar en hun SMS'jes waren duur (zag ik aan de rekeningen van mijn dochters). Ik denk wel niet dat er veel werkgelegenheid teloorgaat.

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor WalterB1 » 03 Apr 2017, 16:38

Wat ik wel mis, en dat zou geen dure cadeau geweest zijn, is dat Simyo al het belkrediet onbeperkt geldig zou maken. En dit tot het einde der Simyo, op 7 juni.

Voor wiens belkrediet nu juist zou gaan vervallen is dat lastig.

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Splitter » 03 Apr 2017, 17:22

Albert Peetermans schreef:Wow, dat is inderdaad goedkoop! Ik dacht aan AldiTalk maar dit ziet er nog veel beter uit.

Ik denk dat je na 6 maand weg kan zonder schadevergoeding, als je eerst nog bij Base wil. Base 9 is een interessante bundel, maar voor 5 minuten bellen en 5 SMS'jes per maand is het mij te duur.


je hebt ook base 0, in combinatie met die 15 euro dat je krijgt, kan je toch wel een tijdje verder als je maar 5sms en 5 minuten belt / maand :)
ooit zal hier iets nuttigs staan

Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 Nov 2005
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Fluppeke » 03 Apr 2017, 22:52

Simyo is prepaid , begrijp dus niet goed waarom hier nu alles over postpaid gaat.
Is het zo dat telenet in hun communicatie de simyo klanten naar postpaid wil pushen?
B0 en B9 zijn allen duurder. Vooral voor diegene die (bewust) veel naar vast bellen met simyo.
Mijn vriendin (die nog geen mobiele data gebruikt) heb ik enkele maanden geleden laten overstappen op dommel feedom. Is merkbaar goedkoper dan simyo.

Het is al even niet meer mogelijk nieuwe klant te worden en dat telenet zich (nog) niet meer wil bezighouden met budget-merken in de markt te zetten was ook duidelijk. Maar het proberen uitmelken van de overgenomen klanten (doet me denken aan het indi verhaal) dat vind ik toch ver gaan, begrijp niet dat veel mensen dit slikken.
Bij simyo was belwaarde 1 jaar geldig (vaak tegenwoordig 6 maand bij andere). Mij lijkt het me dan ook meer dan logisch dat ze als nieuwe eigenaar de rechten/plichten van simyo overnemen en de dienst aan dezelfde tarieven moet blijven verzekeren 1 jaar na de laatste herlading. Als men dus de dienst wil uitdoven moet men nieuwe herladingen onmogelijk maken.
Is er nu technisch echt geen beter oplossing dan alles op 7 juni stopzetten? Wat met ongebruikte belwaarde enz... Ik zie hier heel veel onwil en de statistiekjes zijn waarschijnlijk al gemaakt , als xx procent naar base gaat zal er xx meer winst zijn.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor WalterB1 » 03 Apr 2017, 23:09

Fluppeke schreef:Simyo is prepaid , begrijp dus niet goed waarom hier nu alles over postpaid gaat.


Simyo was voor mij heel goed omdat het belkrediet lang geldig bleef voor een lage prijs. Om bereikbaar te zijn en beperkt te bellen.

Een geschikte oplossing is iets dat dit kan vervangen. Dat mag een pre-paid kaart zijn maar een abonnement met een vaste kost van 0 euro is voor mij perfect vergelijkbaar. Daarmee is men ook bereikbaar en voordelig bij minimaal gebruik.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3061
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor wied » 04 Apr 2017, 10:35

Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 Jun 2008
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Matthias_VL » 04 Apr 2017, 23:58

Gisteren sms van Simyo gekregen met inhoud : Beste klant, Simyo stopt zijn activiteiten op 7 juni 2017. Je kan je nummer gewoon behouden. Als welkomstgeschenk ontvang je bij BASE 15 euro gratis belkrediet op vertoon van deze sms. Ga voor 1 mei naar een BASE shop en kies samen met een medewerker je beste tarief. Meer info en voorwaarden op www.BASE.be/simyo. Tot snel! :nono:

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor WalterB1 » 08 Apr 2017, 17:30

Overstap daar juist gedaan. Eerst via thoorn.nl het belkrediet opgedaan. En dan naar een BASE-shop. Vrij lang moeten wachten maar toen het aan mij was verliep het heel vlotjes.

Een uurtje later was ik bereikbaar terug via mijn eigen nummer en ik heb niets moeten betalen en heb 15 euro krediet. En 1 maand lang: 500mb, 1000 sms'en en 120 minuten naar base om te bellen.

De voice-mail is enkel in het Frans zonder optie de taal te wijzigen via de IVR. Geen zin het echt uit te zoeken. Wanneer de 15 euro op is ga ik naar Dommel. 30 cent per minuut is niet ernstig, veel te duur.

Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 08 Dec 2008
Bedankt: 287 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Muziekbos » 08 Apr 2017, 18:15

Simyo, AldiTalk ... straks ook nog CarrefourMobile en andere kleintjes op het Base netwerk de nek omdraaien. Telenet is goed bezig zo te lezen. Alles moet eruit, kwestie van de markt verder te verstoren en aan een geforceerd duopolie te werken in de toekomst. Dank u wel BIPT.

2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 12 Mei 2010
Bedankt: 36 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Contact:

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor 2Flip » 08 Apr 2017, 19:02

@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...
Afbeelding

blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 Okt 2004
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor blidi » 08 Apr 2017, 23:25

2Flip schreef:@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...

Of met de roaming tarieven, waardoor de inkomsten verminderen, of het heronderhandelen van de tarieven met telenet.
Ik gok op het laatste. Hoe minder luizen in de pels hoe hoger de inkomsten voor telenet.

Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 08 Dec 2008
Bedankt: 287 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Muziekbos » 09 Apr 2017, 04:25

2Flip schreef:@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...


Zou toch simpel opgelost kunnen worden. Ofwel / en de klanten dit online laten doen met de Eid ofwel / en hen naar een Base winkel of Base verkooppunt laten gaan en daar registreren. Kan dan toch simpel door Base doorgestuurd worden naar AldiTalk, Simyo, Carrefour Mobile, ....

Blidi schreef:Of met de roaming tarieven, waardoor de inkomsten verminderen, of het heronderhandelen van de tarieven met telenet.
Ik gok op het laatste. Hoe minder luizen in de pels hoe hoger de inkomsten voor telenet.


Zoals ik reeds heb aangegeven zal het vooral (99,9%) aan de houding van Telenet liggen die alle kleintjes er bewust uit filtert om een machtsgreep op de telecom markt te plegen en zo bewust marktverstorend te werken. Hoe minder alternatieven hoe beter voor Telenet, zo kunnen ze straks de prijzen (jaarlijks) de hoogte in jagen en weet maar zeker dat Proximus als een gedwee schoothondje zal volgen. Orange zal niet meer meedoen en op termijn wel verdwijnen na de miljoenen klanten die Telenet ondertussen rechtstreeks en onrechtstreeks heeft afgesnoept. Het enige wat Orange nog kan doen is zo snel mogelijk de nieuwe "Base" worden. De uitdager die Base jarenlang is geweest. Maar dan moeten ze net zoals Base een batiljon kleintjes in hun portfolio steken (zoals een AldiTalk, Simyo, Carrefour Mobile, ....) Maar voorlopig zijn er nog geen tekenen die daarop wijzen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2252
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor fluppie » 09 Apr 2017, 09:57

Volgens mij maakt Telenet nu gewoon gebruik van het registratie verhaal om deze aanbieders gewoon te doen stoppen,men moet er geen tekening bij maken,iedereen hier weet wat de bedoelingen zijn van Telenet.
Hier ook iemand bij Aldi Talk,vorige week nog geregistreerd(gewoon op hun site,met een card reader),ik vind het heel jammer,ik hoop dat er hier ook mensen zijn die even alternatieven willen vermelden??
Ik vraag me ook af of Orange geen zin had om een alternatief de bieden aan Aldi,Carrefour,Simyo??

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 896
Lid geworden op: 06 Jan 2014
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor bruma » 09 Apr 2017, 10:06

Al die kleintjes moeten zelf instaan voor wat ze verplicht zijn te doen. Ze nemen enkel bel, sms en datavolume af tegen afgesproken prijzen. Een registratieplatform opzetten kost geld, het draaiend houden ook, de kosten/baten zullen negatief geweest zijn. Later registreren bij Base of TN zal ook wel een ferme kost per sms kaart geweest zijn. Dus over en uit.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3061
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor wied » 09 Apr 2017, 11:26

fluppie schrijft: hoop dat er hier ook mensen zijn die even alternatieven willen vermelden??

mijn vrouw heeft jarenlang alditalk bundelM gebruikt (320 eenheden voor 8,00 €). Scarlet Mobile Red lijkt op het eerste gezicht de beste vervanger te zijn hiervoor...
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1417
Lid geworden op: 31 Jul 2005
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Block » 09 Apr 2017, 11:54

http://www.gva.be/cnt/dmf20170409_02824 ... or-terreur


Aldi heeft nochtans een simpele registratieprocedure als je een id-lezer hebt. Maar of dat de echte reden is, das natuurlijk iets ander paar mouwen.
Scarlet one

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4314
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 243 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 284 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor MClaeys » 09 Apr 2017, 21:39

Het gaat dan ook om registratie in de winkels, dus voor wie een nieuwe sim haalt in de Aldi. Al zou men dat kunnen oplossen door de sim maar te activeren na registratie online (maar zo een registratieplatform is 1 ding, support bieden hierop aan gebruikers is 2).
Xbox Live: MClaeys

Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 Nov 2005
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Fluppeke » 09 Apr 2017, 22:08

Die support is er toch al?
volgens de algemene voorwaarden : MEDIONmobile: handelsnaam onder welke Telenet Group de MEDIONmobile diensten aanbiedt.
Met andere woorden is het telenet group die stopt met medion mobile.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3061
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor wied » 10 Apr 2017, 09:38

uiteraard is Telenet waarschijnlijk de spelbreker in dit geval. Aldi-winkelketen is een speler van europees formaat, en voor zover mij bekend gaan zij dapper verder met verlenen van (goedkope) telefonie-diensten in andere landen :-(
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 22 Mei 2013
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor SpecialK » 10 Apr 2017, 09:50

Het is toch opvallend dat ze allemaal op 7 juni stoppen. Andere thread hier over buyway:

Belangrijk bericht:

Sinds 27 maart 2017 worden de Prepaidkaarten van Buy Way niet meer verkocht. Niet in de winkelpunten, noch via deze site.

Vanaf 7 juni 2017 zullen al de kaarten geblokkeerd worden.

Dus volgens mij heeft het toch eerder met de aangepaste wetgeving te maken.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3061
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor wied » 10 Apr 2017, 10:13

misschien is die wetgeving juist bedacht om Telenet te plezieren :-D
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2252
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor fluppie » 10 Apr 2017, 10:42

wied schreef:fluppie schrijft: hoop dat er hier ook mensen zijn die even alternatieven willen vermelden??

mijn vrouw heeft jarenlang alditalk bundelM gebruikt (320 eenheden voor 8,00 €). Scarlet Mobile Red lijkt op het eerste gezicht de beste vervanger te zijn hiervoor...


Ik heb ook even gekeken bij Dommel,maar ik durf er mij niet aan wagen(wegens nogal veel klachten) daarna lijkt Scarlet inderdaad het beste alternatief,ik moet hier nog even luisteren wat het word,een prepaid,of Scarlet Red.
Ik heb ons nog geregistreerd bij Aldi Talk(paar weken geleden),met een I.D. reader,was eigenlijk vrij gemakkelijk hoor.Ik ben zeker ook van mening dat zeker Telenet achter deze move zit,minder providers betekend natuurlijk een hogere prijs(in de visie van Telenet) ik vind het vooral jammer dat Proximus zowel als Orange geen moeite doen om deze ruimte op te vullen,mss zal dit nog wel gebeuren??
Ik denk nu ook niet dat klanten van deze ter ziele gaande providers bij Telenet gaan aankloppen(te duur),winnaar zou inderdaad Scarlet kunnen zijn.
Telenet gebruikt gewoon die registratie om van de goedkopere alternatieven af te geraken,dat is mijn mening daarover.

Forza
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Forza » 10 Apr 2017, 14:19

Orange Tempo Easy is anders ook een alternatief naast Scarlet voor de kleine gebruikers.

Bellen, sms'en en surfen aan 0,10€/minuut-sms-mb.

Voordeel tov Scarlet is dat je belwaarde 1 jaar geldig is.
Bij Scarlet maar 6 maanden.
Nu 15€ herladen is 30€ belwaarde bij Orange.

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2757
Lid geworden op: 13 Jul 2010
Bedankt: 536 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 600 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor eternum » 10 Apr 2017, 14:32

fluppie schreef:Ik heb ook even gekeken bij Dommel,maar ik durf er mij niet aan wagen(wegens nogal veel klachten)

Mijn partner heeft sedert enkele maanden zo'n Dommel Mobiel abonnement, zonder domiciliëring.
Absoluut geen klagen over.
Alles is perfect verlopen inclusief nummeroverdracht.
Intussen is dit kaartje al in diverse Europese landen gebruikt: alles OK.

De afrekening:
  • In het begin van de maand krijg je een "gedetailleerd mobiel telefoon overzicht": van ieder gesprek, SMS bericht of data verbruik ontvang je de details met de kostprijs.
  • Enkele dagen later een proforma faktuur: deze dien je te betalen. Je hebt ongeveer 3 weken om deze betaling uit te voeren.
  • Na betaling van de proforma faktuur ontvang je de uiteindelijke factuur.

Mijn mening.
Zo'n Dommel Mobiel abonnement is ideaal om te bellen / gebeld te worden aan een voordelig tarief. Wel met de voordelen van postpaid (rekening volgt) en zonder de nadelen van prepaid (belkrediet opladen in het buitenland).
Voor intensief data gebruik is het te duur, maar het kan uiteraard wel altijd gebruikt worden als noodoplossing.
Afbeelding

WalterB1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor WalterB1 » 10 Apr 2017, 15:00

eternum schreef:
Mijn partner heeft sedert enkele maanden zo'n Dommel Mobiel abonnement, zonder domiciliëring.


... goed dat het kan / mag zonder domiciliëring.

Maar wie dat toch wil doen maar tegelijk liever niet; vergeet niet dat men de frequentie van de inning kan beperken net als het inbaar bedrag.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3061
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor wied » 10 Apr 2017, 15:03

@Forza

dank zij een ander draadje hier op UB ben ik al langere tijd best tevreden met mijn Orange Tempo Easy omdat ik geen veelbeller ben. Voor meer intensief gebruik heeft Scarlet Mobile Red daarentegen betere tarieven lijkt mij :-D
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

Forza
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Forza » 10 Apr 2017, 15:55

@weed, daarom dat ik erbij geschreven heb: voor de kleine gebruikers. :wink:

nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 274
Lid geworden op: 16 Mar 2008
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor nete » 18 Apr 2017, 23:11

2Flip schreef:@Muziekbos: Zou mogelijks ook te maken kunnen hebben met de extra identiteitscontroles die men moet uitvoeren...


Zijn jullie nu zo naïef om ook maar één woord te geloven van wat Telenet voorspiegelt als reden voor het opdoeken van de kleintjes ???

Het is gewoon HET uitgelezen moment om via een drogreden de kleintjes te liquideren. Punt.
Ze zijn zelfs zo onbeschoft om het resterende beltegoed niet terug te betalen.

pjvdveer
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 Jan 2009
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor pjvdveer » 19 Apr 2017, 09:11

Van de Orange website:

"Voortaan is het wettelijk verplicht om alle klanten met een herlaadkaart te identificeren. Doe dit voor 6 juni 2017, anders wordt je kaart geblokkeerd voor gebruik."

Dit lijkt toch sterk te suggereren dat deze wettelijke verplichting Aldi Talk, Simyo etc de nek omdraait. Er zijn waarschijnlijk zoveel niet geregistreerde kaarten op deze netwerken dat deze providers op 6 juni anders een enorm pak van hun klanten zouden kwijtraken.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2252
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor fluppie » 19 Apr 2017, 10:00

Base(die de leverancier was,van de goedkoope belformules Aldi Talk,Carrefour Mobile,Simyo e.d. )is overgenomen door Telenet,en vervolgens maakt Telenet gebruik van de verplichte registratie om die goedkopere providers de nek om te wringen,waardoor er heel wat potientele klanten erbij komen,dit is mijn visie van de feiten.
Ondertussen kan ik zeggen dat ik zal kiezen uit Scarlet RED (8€ p/m abonement) of Dommel Freedom Mobile,een formule die alleen aanrekend wat men verbruikt heeft,dus zonder abonement.Wel zijn de prijzen (Per min,en SMS en MB de meest intresante die ik in Belgie tegengekomen ben.

dmdude
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 Apr 2017

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor dmdude » 26 Apr 2017, 18:14

Ik gebruikte Simyo voor mijn alarmcentrale met gsm module (1 oproep per dag naar meldkamer).
Kostte mij 0,05 Euro per oproep.
Zijn er gelijkaardige alternatieven ?
Ik zag nu Dommel Freedom met zelfde tarief. Maar in de voorwaarden staat : "niet toegestaan om dommel mobile freedom te gebruiken voor machine-to-machine toepassingen".
Wordt dit werkelijk gecontroleerd ?

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2252
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor fluppie » 03 Mei 2017, 10:13

Geen idee,maar een oproep per dag zal dan wel geen probleem zijn,vermoed ik.

Albert Peetermans
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jan 2012
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Albert Peetermans » 03 Jun 2017, 12:30

Ik ben deze week overgestapt van Simyo naar Dommel Mobile. De overstap ging vlekkeloos; als ook de eerste factuur deftig aankomt, zal ik heel tevreden zijn.
Het valt mij nu pas op hoe duur Simyo geworden was. 5 cent per minuut naar vaste lijnen leek indertijd "een koopje", maar 15 cent naar GSM's is niet bepaald bijzonder, en met 10 cent per SMS (!) loopt de rekening bij de jongere generatie snel op. Ik lees ook dat ze een halve euro aanrekenden per Mb Internetverkeer.
Bij Dommel is het 5 cent per minuut naar vaste lijn EN GSM, 2 cent per SMS, en 2 cent per Mb Internet (d.w.z.: Simyo was hiervoor 25x duurder!?)
Ik probeer (nogmaals...) te onthouden dat je tarieven moet blijven vergelijken, zowel bij je GSM operator als bij je elektriciteitsleverancier.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2252
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor fluppie » 03 Jun 2017, 17:24

Ik ben nu ook Dommel klant,voor gsm,en ik heb gisteren mijn eerste rekening gehad,1,80 € dus mij gaat U niet horen klagen.Ik heb mijn Moeder ondertussen ook klant gemaakt,deze formule is niet intresant voor mensen die regelmatige data verbruiken,op zijn best voor bellen(0,05€ per minuut,maar eerst minuut word altijd voll. aangerekend..dit is ongeveer 2 Belgische Fr) en sms.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2247
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 147 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor boulder » 04 Jun 2017, 07:47

Ik was al Dommel klant, en heb nu ook mijn ma overgezet.
Dit lijkt mij de meest interessante provider voor wie kosten bewust is, en enkel gebruik maakt van bellen en SMS'en.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2252
Lid geworden op: 18 Feb 2008
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor fluppie » 04 Jun 2017, 10:09

Men moet er alleen op letten indien men iemand klant wil maken,en men logt in,het nr (en de betalingen)dan gewoon van Uw rekening gaan,dit is geen probleem als het om Uw kind,moeder of vader gaat.
Als men iemand anders nog klant wil maken(en de rekening niet betalen)dan moet men niet inloggen,maar U gewoon gedragen als nieuwe klant,en een nieuw acount aanmaken,dit met een andere e-mail adres,zodoende kan U dan ook een ander rekenig nr ingeven enz.

Albert Peetermans
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jan 2012
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor Albert Peetermans » 04 Jun 2017, 11:05

Fluppie, moet je eigenlijk een rekeningnummer ingeven? Ik heb dat niet gedaan toen ik mij registreerde. Volgens mij hebben ze dat niet nodig.

nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 274
Lid geworden op: 16 Mar 2008
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Simyo stopt ermee

Berichtdoor nete » 04 Jun 2017, 20:45

Albert Peetermans schreef:I
Ik probeer (nogmaals...) te onthouden dat je tarieven moet blijven vergelijken, zowel bij je GSM operator als bij je elektriciteitsleverancier.


Voeg er de (groot)banken maar bij: mijn betaalverkeer brengt me ongeveer 200 (tweehonderd) euro op per jaar, meeste zichtrekeningen kosten rond de 50 euro indien je er een VISA kaart bij neemt, dat maakt een verschil uit van 250 euro ofte 10000 oude frankskes. Elk jaar opnieuw !!!


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten