Veel verkeerde oproepen - GSMnr eindigend op 1307

DIBO
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 68 keer
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer

Veel verkeerde oproepen - GSMnr eindigend op 1307

Berichtdoor DIBO » 02 Mar 2017, 21:03

Hoi,

sinds een paar weken een extra sim-kaart (Dommel) in gebruik, bedoeld om in kader van mijn werk 24/7 bereikbaar te zijn (en om werk en privé sim volledig gescheiden te houden). Nu sinds ik die Dommel-sim in gebruik heb, heb ik al verschillende 'verkeerde' oproepen gehad terwijl nog niemand dit nieuwe nr. kent. Oproepen zijn op alle mogelijke uren, maar GSM 's nachts afzetten is geen oplossing omdat juist bedoeling is om 24/7 bereikbaar te zijn. Meestal franstaligen/anderstaligen. Was al zelf wat aan het zoeken, welk 'populair' nr. met mijn nr. grotendeels zou overeenkomen, maar zonder resultaat. De piste die ik hier even wil delen, is 1307 (franstalige inlichtingen) omdat mijn nr. op 1307 eindigt. Heb al gezocht maar nog niet gevonden, welk het volledig nr. van 1307 zou zijn. Ik weet zelfs niet of dat bestaat/gepubliceerd is (misschien om vanuit buitenland 1307 te kunnen bellen??). Als dat iets in de zin van 04xx/ xx 13 07) zou zijn, met dan de XX-en, nrs. die dicht bij mijn nr. liggen. Mocht dat het geval zijn, dan kan ik de sim/GSM nr. beter wegsmijten, want dan is het onbegonnen werk om nog verder de verkeerde oproepers in mijn 'blacklist' te zetten...
Iemand die iets meer weet van 1307??

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Veel verkeerde oproepen - GSMnr eindigend op 1307

Berichtdoor lanadekat » 02 Mar 2017, 21:18

Gewoon een ander nummer nemen, makkelijkste oplossing.

Ikzelf wissel ook regelmatig van nummer omdat ik te lui ben om nummeroverdracht aan te vragen als ik van operator wissel. Ik moet toch maar 3 mensen inlichten als ik van nummer verander :)

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Berichtdoor bruma » 02 Mar 2017, 22:26

Ik kan een priority mode inschakelen en enkel een deel van mijn geregistreerde nummers toelating geven om me te storen

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk

Quid pro quo
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor Quid pro quo » 03 Mar 2017, 18:07

Ik weet niet of je het Frans machtig bent, indien wel waarom vraag je niet eens gewoon welk nummer ze exact bellen of hoe ze aan dit nummer komen? Misschien is het een welbekend nummer van een bedrijf/zelfstandige/vrij beroep wiens nummer is gedeactiveerd en na quarantaineperiode is vrijgekomen en nu aan u is toegekend.
Of iemand heeft misschien een verkeerde doorschakeling geprogrammeerd op zijn lijn naar uw nummer.

Ik kreeg op een bepaald moment dagelijks SMS van verschillende Franse nummers om mijn Peugeot 207 (die ik niet heb) te verkopen.

Bleek dat er iemand mijn nummer op Autoscout had gezet bij een advertentie voor verkoop van zijn wagen (foutje van de verkoper of een oplichter, heb er het raden naar)

Na een mailtje naar Autoscout heb ik geen SMS meer gekregen.

Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”