Aldi Talk vraagje

nete
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Aldi Talk vraagje

Berichtdoor nete » 16 Jan 2017, 16:47

We hebben een AldiTalk simkaartje in een gewone GSM voor als mijn zoon die in de States zit eens op bezoek komt.
Ik denk eraan om ook voor mijn Smartphone over te stappen. Bij mijn AldiTalk zie je het resterende beltegoed en rechts een kadertje "Mijn bundels". Kan je daar dan de resterende data uitlezen ? Ik zie nergens een methode omdat bv via SMS op te vragen.

woutervh
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 79 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Aldi Talk vraagje

Berichtdoor woutervh » 16 Jan 2017, 17:03

Per SMS: Stuur BUNDLE USAGEALL naar het gratis sms-nummer 1966.

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 22 Jan 2017, 09:33

Wat krijg je als antwoord via "bundle usageall" ?

Ik hoop het resterende aantal data, maar ik vrees dat er gewoon zal staan bundel geldig tot ....

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 214 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer

Berichtdoor nickz » 22 Jan 2017, 11:13

Dat zou alle resterende krediet/bundels moeten geven als antwoord.

Maar: heb je een idee van je gemiddeld maandelijks verbruik (belminuten/sms'en/data)? Voor smartphones is ALDI TALK meestal niet zo interessant. Bovendien had ik hier onlangs gelezen dat de ADLI TALK-Startsets momenteel niet meer verkocht worden. Als je een herlaadkaart wenst (geen abonnement), dan is Mobile Vikings (BASE-netwerk) of Orange Tempo Giga vaak een betere keuze. ALDI TALK maakt overigens ook gebruik van het BASE-netwerk.

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 06 Feb 2017, 09:05

nickz schreef:Voor smartphones is ALDI TALK meestal niet zo interessant.

Dat weet ik zo nog niet: voor mijn vrouw bv.: ik koop 10 euro en zet 4 euro om in 400MB data. Ze kan bellen aan 13 cent per minuut, wat een peulschil is in vergelijking met de beltarieven van MV. En als ik ook Alditalk zou worden dan belt ze naar mij voor 5 cent/min.
Ze belt niet zo veel, dus na een maand kan ik normaal nog eens 400MB data aanschaffen van die 6 (of iets minder) overblijvend beltegoed.
Nu zijn we allebei MV en bellen voor 95% via VikingTalk, maar helaas stopt MV daarmee op 18 februari.
Spijtig dat de Betamax klonen zo wispelturig zijn van kwaliteit.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 175 keer
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer

Berichtdoor wied » 06 Feb 2017, 11:52

mijn vrouw zweert al jaren bij de bundels van Alditalk (320 minuten voor 8 € of ca 2,5 cent/minuut). Hard to beat...
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

petervm
Member
Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor petervm » 06 Feb 2017, 16:53

nete schreef:

Dat weet ik zo nog niet: voor mijn vrouw bv.: ik koop 10 euro en zet 4 euro om in 400MB data. Ze kan bellen aan 13 cent per minuut, wat een peulschil is in vergelijking met de beltarieven van MV. En als ik ook Alditalk zou worden dan belt ze naar mij voor 5 cent/min.
Ze belt niet zo veel, dus na een maand kan ik normaal nog eens 400MB data aanschaffen van die 6 (of iets minder) overblijvend beltegoed.
Nu zijn we allebei MV en bellen voor 95% via VikingTalk, maar helaas stopt MV daarmee op 18 februari.

nete, je neemt het tarief en de provider die volgens jou het meest aansluit bij je behoeften, maar voor 10 euro (prepaid) krijg je bij je huidige provider 1GB data, 500 sms, een 60 minuten bellen onderling per dag en nog meer gratis sms onderling (en andere MV) plus 25 belminuten. In jouw voorbeeld krijgt je vrouw 800MB en 13 belminuten of 40 minuten onderling.
Proximus Comfort Pack Internet/tv - Mobile Vikings - OVH - Lycachat - Netflix - Amazon Prime Video

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 08 Feb 2017, 09:31

petervm schreef:
nete schreef:

nete, je neemt het tarief en de provider die volgens jou het meest aansluit bij je behoeften, maar voor 10 euro (prepaid) krijg je bij je huidige provider 1GB data, 500 sms, een 60 minuten bellen onderling per dag en nog meer gratis sms onderling (en andere MV) plus 25 belminuten. In jouw voorbeeld krijgt je vrouw 800MB en 13 belminuten of 40 minuten onderling.

Ingewikkeld hé ! Je vergelijkt nu wel het aanbod van MV 1 maand met wat mijn vrouw zou hebben bij 2 maand AldiTalk (10 euro -4 euro en nog eens volgende maand - 4 euro, blijft 2 euro om te bellen (= 15 minuten bellen à 13 cent/min). Je vergelijkt dus een uitgave 10 euro met een uitgave van 20 euro (waarbij ze dan bij MV 2GB en 50 belminuten heeft))

petervm
Member
Member
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor petervm » 08 Feb 2017, 14:18

U heeft volkomen gelijk! :oops: :-)
Proximus Comfort Pack Internet/tv - Mobile Vikings - OVH - Lycachat - Netflix - Amazon Prime Video

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 09 Feb 2017, 09:10

petervm schreef:U heeft volkomen gelijk! :oops: :-)

Blijft het probleem AldiTalk: ik vrees dat ze er de brui gaan aan geven, hoe kan je anders verklaren dat ze de startpakketten niet meer (willen) verkopen. Onder het mom van de "meldingsplicht". Larie natuurlijk, wat is er nu eenvoudiger dan al die nummers maar te activeren NADAT je het nummer aan je identiteit hebt gekoppeld ? Bij nummerbehoud is er al helemaal geen probleem.
Ik begrijp echt niet waar ze problemen zoeken.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 09 Feb 2017, 12:54

Verkoop van belkrediet is OK, account beheer via website is OK! Mogelijk moeten de start-paketten van (nieuwe) uptodate instructies worden voorzien ivm registratie-wetgeving :-) Aldi blijft een speler van (europees) formaat...

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 10 Feb 2017, 22:04

Voorlopig dan maar onze 2 smartphones omgezet naar een 10 euro abo bij MV.
Waar MV onklopbaar blijft is hun Viking app: je belt bv. 2 minuten of je surft een paar MB en na een paar seconden is dat aangepast in je tegoed in hun app.
Daar kan Proximus nog een poepje aan ruiken, als je daar na 24 uur een aanpassing ziet mag je blij zijn.

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 06 Mar 2017, 19:40

nete schreef:
petervm schreef:U heeft volkomen gelijk! :oops: :-)

Blijft het probleem AldiTalk: ik vrees dat ze er de brui gaan aan geven, hoe kan je anders verklaren dat ze de startpakketten niet meer (willen) verkopen. Onder het mom van de "meldingsplicht". Larie natuurlijk, wat is er nu eenvoudiger dan al die nummers maar te activeren NADAT je het nummer aan je identiteit hebt gekoppeld ? Bij nummerbehoud is er al helemaal geen probleem.
Ik begrijp echt niet waar ze problemen zoeken.

Vandaag nog eens geïnformeerd in Aldi Lochristi: volgens de verkoopsters daar komen de starterpakketten niet meer terug. Dus AldiTalk wil geen nieuwe klanten meer ? Begin van het einde mijns inziens.

diepvries
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Berichtdoor diepvries » 07 Mar 2017, 10:48

Misschien twijfelt Aldi-Talk aan de Fair Use Policy?

Fair Use Policy
Om misbruik te voorkomen, legt Europa hier een beperking op met een ‘Fair Use Policy’. In deze richtlijnen wordt een maximum opgelegd voor het aantal sms’en, belminuten en dataverbruik. Hoe hoog deze limiet is wordt naar aanloop van de afschaffing vastgelegd op basis van het gemiddelde verbruik op dat moment. Daarnaast voorkomt dit policy ook dat u een abonnement kunt aangaan met een buitenlandse provider. Dit om oneerlijke concurrentie te voorkomen.
:???: Telenet Basic Internet 50/5 + Telenet TV
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone (1) - Base business
:???: iPhone (2) - Scarlet Red

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 07 Mar 2017, 12:13

of misschien zijn er nog schermutselingen aan de gang tussen aldi en telenet/base omtrent contract voorwaarden! Duimen maar :-)

nete
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor nete » 24 Apr 2017, 14:17

nete schreef:
Vandaag nog eens geïnformeerd in Aldi Lochristi: volgens de verkoopsters daar komen de starterpakketten niet meer terug. Dus AldiTalk wil geen nieuwe klanten meer ? Begin van het einde mijns inziens.

Het was dus wel degelijk mijn laatste zinnetje.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 24 Apr 2017, 14:44

juist, uw glazen bol is duidelijk beter dan de mijne :-D
Al bij al nog een geluk bij een ongeluk want mijn nieuwe Scarlet formule lijkt stukken beter dan alditalk bundelM...

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 222 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Berichtdoor satsurfer » 24 Apr 2017, 14:57

wied schreef:Al bij al nog een geluk bij een ongeluk want mijn nieuwe Scarlet formule lijkt stukken beter dan alditalk bundelM...

wied schreef:makkelijk te vervangen door Alditalk/Medionmobile bundel M: 320 belminuten voor 8,00 € (= ca 2,5 cent/minuut)...
http://www.alditalk.be/nl/mix-bundels/bundel_m.php

Allée wied, zijn uw paardenkleppen -eindelijk- afgevallen, want al 6 jaar (of langer) ram je ons Alditalk BundelM + Proximus Start + TVV door de strot. :-D
Misschien zie je nu nog het licht i.v.m. een betere internetaanbieder en nu TVV weer zijn prijzen verhoogd heeft? Juust, je bekijkt alles via internet zeker en FTA? :-)

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 24 Apr 2017, 15:14

bespeur ik daar enig leedvermaak? En dat bij de man die zijn eigen kroost opzadelt met callback voip :-D

Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”