Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Spreek je nu niet jezelf tegen?

MV noemt dit niet "frauduleus" en zeker niet "illegaal"

"Of dit wettelijk mag? Geen idee, dat is een zaak voor het BIPT ..."

Het is dus een grijze zone hé.
Wat een zever natuurlijk mag dat !
Het zou ver gekomen zijn dat ze geen baas meer zijn over hun eigen netwerk maar de klanten zelf ! :-D
Neem nu jij hebt een beenhouwrij en je beslist binnen 2 maand geen worst meer te verkopen omdat ge dat ongezond vind.
Dan ga je toch ook geen toestemming moeten vragen aan de federatie van beenhouwers of je dat al dat niet mag.
Als providers van hun eigen land dat mogen en kunnen verbieden waarom zouden de providers van belgie dat niet mogen ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor zover ik weet leeft een provider wel van de overeenkomsten met zijn klanten en heeft die zich nog wel aan de regelgeving te houden. Het dossier is doorgegeven aan de ombudsdienst. Nu wachten voor ontvangst. Ook bericht gestuurd naar MV uit beleefdheid.
En stop aub met die vergelijkingen met beenhouwers en hamers etc. Dat houdt absoluut geen steek.

Ik heb vandaag terug een bundeltje aangekocht. En na een maand bel ik gewoon naar een sexlijn om mijn beltegoed om te zetten. Dan kunnen we nog eens lachen.

In mijn gezin hebben we allemaal een pre-paid van MV van telkens 15 euro per maand waarvan in totaal zo'n 16 euro (op die 60) wordt omgezet in cash uit beltegoed. Onderling bellen we nauwelijks. We zijn een gezinnetje dat nog met elkaar praat op de normale manier en de gezinsleden hier gebruiken de babbelknook vooral voor mobiele data aka voip etc. Dus MV heeft niet te klagen denk ik.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hou ons op de hoogte van 'de zaak' bij de ombudsman...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Petrikske schreef:Ga denkelijk ook overstappen naar Orange, ik deed immers geen cent op en zie het opgespaarde tegoed nu gewoon verdwijnen.
Nog een reden om MV vaarwel te zeggen is omdat de bedekking alsmaar minder word, we volgen het hier thuis al een tijdje met meerdere telefoons.
Gisteren 55km gaan wandelen in Mol regelmatig smartphone geraadpleegd en ook aldaar heel vaak overschakelen naar 2G.
Mijn nummeroverdracht van Mobile Vikings naar Orange Tempo Giga is ingezet.
Bedoeling is om bij Orange met direct billing, via Google Play Store films te huren of te kopen met mijn resterende belkrediet.
Ik ben ook benieuwd naar het betere netwerk van Orange! :wink:
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

heb de direct billing bij orange nog niet werkende gekregen. Maar dat zal wel aan mij liggen?

Wat betreft het blokkeren van thoorn en co...er zullen uiteraard wel dingen zijn waar meer marge op zit voor MV. Maar zijn de tarieven van al die nummers niet wettelijk vastgelegd? Maw is het niet kunnen bellen naar die nummers geen inkrimping van de telefoniedienst?
En voor iedereen die vind dat de provider dit zelf mag kunnen kiezen...wat als speler X het niet toelaat om te bellen naar netwerk Y?
Zou toch zo vlug niet durven zeggen dat dit keuze van de provider moet zijn..waar leg je dan de grens met andere dingen als , parkeren, buskaartjes kopen enz....
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Dit is een beetje zoals de discussie over netneutraliteit, maar dan voor bellen ipv internet. Belneutraliteit?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Nu, Thoorn is geblokkeerd, daar valt niet zoveel meer tegen in te brengen. Maar als ik terugdenk aan de periode dat dergelijke betaallijnen uitkwamen, waren er niet meerdere die dit aanboden? Misschien dat een van de anderen nog werkt?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Beste tommekentom, misschien moeten we hier niet te veel andere sites vermelden omdat MV, de vijand in deze thread, meeleest.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Enerzijds is het te begrijpen dat ze diensten zoals Thoorn blokkeren maar anderzijds zouden ze dan toch ook moeten inzien dat er groep klanten weinig belt en een oplossing zoekt om het overtollige krediet ergens op te gebruiken.

Datapacks lijken me een logische oplossing, bv 10 euro voor een 1 gb.
Of het bv mogelijk maken om krediet naar een veel bellend gezinslid over te zetten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Om één of andere reden denk ik dat 'de oude vikings' het zouden gedaan hebben als het financieel mogelijk was. Dat zal het niet geweest zijn, denk ik dan.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wat decat voorstelt is niet slecht. Ik had ook al in die richting geopperd. Een deel klanten zit duidelijk met dat beltegoed in de maag. Zoals ik al eerder zei, zijn er klant vriendelijkere opties dan het afsluiten van diensten en zich eerst efkes rap indekken door de algemene voorwaarden te veranderen. Zo behandel je je cliënteel niet. Ja J, de echte vikings zouden zoiets niet gedaan hebben.

Trouwens aan heel de tralala rond de extra commerciële aanbiedingen heb ik ook geen boodschap. Dat is ook iets dat van Medialaan is overgewaaid? Ik wil gewoon mobiele diensten krijgen. Al de andere verlakkerij hoeft niet voor mij. En ik denk dat dat ook geld kost binnen het businessplan, niet?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Je kunt ook de overgebleven belwaarde schenken an het goede doel. Dit suggereert MV zelf in hun mail omtrent het vervallen van je belwaarde na 6 maand.

Blijkbaar verdient MV dan meer aan deze SMS voor het goede doel dan dat men de belwaarde via Thoon recycleert. Nogal dubbelzinnig allemaal :-(

Mijn vrouw heeft wat van haar overshot gebruikt om the stemmen voor Tjops. Dit gaat dus naar VTM en finaal terug naar MV...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen staat er hier ook al 150 euro op de 5 kaartjes samen...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

iemand de belgische 'tak' van thoorn al eens geprobeerd ? die betaallijn.be ?
The eternal and true pessimist :D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

petrol242 schreef:Spreek je nu niet jezelf tegen?

MV noemt dit niet "frauduleus" en zeker niet "illegaal"

"Of dit wettelijk mag? Geen idee, dat is een zaak voor het BIPT ..."

Het is dus een grijze zone hé.
Misverstandje:
  • "frauduleus/illegaal ..." ging over de praktijk om beltegoed te cashen. Hierbij gaf ik als commentaar dat MV nergens over fraude spreekt (maar eerder over misbruik van hun systeem).
  • of het wettelijk mag ..." ging over het feit dat MV bepaalde 0900 blokkeert (niet over het cashen). Hierover kan je klagen bij het BIPT.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik zou het wel weten hoor, een provider die op iets meer dan een uurtje van mening verandert.
Of nog erger: gewoon eerst foute informatie geeft "het is onze schuld niet..." om daarna een correctie te sturen. Voor mij is het kalf dan al wel verdronken hoor.
Twitter: https://twitter.com/mobilevikings/status/861656368117317633 En dan een uurtje later:
Twitter: https://twitter.com/mobilevikingsBE/status/861672366803480578
Twitter: https://twitter.com/mobilevikingsBE/status/861672453822611456
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

selder schreef:Ik zou het wel weten hoor, een provider die op iets meer dan een uurtje van mening verandert.
Ik zie een simpele verklaring:

Hun twitterkanaal werd gisteren figuurlijk overspoeld door mensen die vroegen of er iets scheelde met het netwerk (want het lag inderdaad plat). Hun eerste foutieve antwoord lag volledig in lijn met wat ze antwoordden op vragen wat er scheelde met de dataverbinding van MV.

Pas nadien viel hun frank dat het eigenlijk niet over de netwerkpanne ging, maar over iets geheel anders.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dat begrijp ik toch niet uit Dit beslist onze netwerkbeheerder hoor...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

selder schreef:Dat begrijp ik toch niet uit Dit beslist onze netwerkbeheerder hoor...
Ze waren de hele avond bezig met alle schuld op Base en Telenet te steken, dus hebben ze lompweg het (foute) standaardantwoord gegeven zonder de vraag goed te lezen.

Maar ik geef toe dat deze verklaring niet waterdicht is, het kan best zijn dat ze meteen perfect begrepen wat uw vraag was. Een andere verklaring was dat ze veel volk moesten mobiliseren om mensen te woord te staan, waarbij dus ook minder 'savvy' mensen mee moesten doen.

Ok, ik geef op. :banana:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

decat schreef:Enerzijds is het te begrijpen dat ze diensten zoals Thoorn blokkeren maar anderzijds zouden ze dan toch ook moeten inzien dat er groep klanten weinig belt en een oplossing zoekt om het overtollige krediet ergens op te gebruiken.

Datapacks lijken me een logische oplossing, bv 10 euro voor een 1 gb.
Of het bv mogelijk maken om krediet naar een veel bellend gezinslid over te zetten.
maar dan liefst aan gebruikelijke voorwaarden, in slovenië krijg 1GB per 24u voor 1€
Als zij dit kunnen dan pluimen ze ons hier zeker.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Als ge maar 4 GB voor 15 eur krijgt zult ge zeker geen GB voor 1 eur krijgen. :lol:
Pidgey
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Bedankt iedereen voor de steun aan betaallijn.be en thoorn.nl!
We doen ons best om zo snel mogelijk een nieuw 090x nummer online te krijgen. (hopelijk deze week nog!)

De reden dat er niet meer diensten zoals betaallijn.be/thoorn in Belgie zijn is simpelweg omdat de berekening van proximusboyke niet klopt. De assumptie dat thoorn 0.56c winst neemt van de 2euro belwaarde die je opbelt is ver weg van de realiteit.
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

decat schreef:Als ge maar 4 GB voor 15 eur krijgt zult ge zeker geen GB voor 1 eur krijgen. :lol:
Indien je elke dag 24u internet wil zal je 30€/maand betalen.
Echter als je 24u ticket vervalt tijdens je slaap zal je niet meteen een nieuw ticket starten. (Je gsm misschien wel)
Dus verschuift de 24u zone zich een beetje.
Misschien ben je content met 15 keer een 24u ticket per maand, maar dan is er ook geen gezeur niet meer over centen en volumes
En in de piekmomenten moeten ze misschien een beetje cappen om iedereen aan de bak te laten.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Zo had ik het nog niet bekeken en lijkt het toch zéér interessant.
Er zijn een aantal dagen per maand dat ik soms een 3 a 4 gb nodig heb,en de rest van de maand niets.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ikzelf ben niet voldoende juridisch onderlegd maar als ik dit lees :

Artikel 9.1: uitbreiding van de definitie van “onredelijk gebruik” naar: “elk gebruik van de dienst dat gericht is op het misbruiken van de dienstverlening, zoals een onredelijk verbruik naar premium nummers waarbij dit verbruik gericht is op het omzetten van belwaarde naar cash, waardebonnen, of activatie- dan wel toegangscodes;“.


Dan moeten ze smsen naar delijn, sms naar televoting, smsen voor goede doelen etc allemaal ook blokkeren, want dat valt allemaal onder de vorige regel, een lijnticket is een toegangscode / waardebon voor een rit, etc.

Ik ben benieuwd dat iemand het doordrijft tot bij het bipt, en aan de 090x nummers verdienen de providers ook goed.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Mobile Vikings is snel met blokkeren van nieuwe betaalnummer.

Via email van Thoorn.nl
Goed nieuws, er is een nieuw betaalnummer beschikbaar om je beltegoed te cashen via Thoorn.nl! Het nummer was sinds april geblokkeerd.

De reden dat u deze e-mail ontvangt is omdat u na deze blokkade nog heeft ingelogd op onze website. Vermoedelijk heeft u daardoor op dat moment geen gebruik kunnen maken van de dienst. Mocht dit niet het geval zijn, bieden wij onze excuses aan voor het tot last zijn door het sturen van deze e-mail. Dit is een eenmalige e-mail.

Het nieuwe nummer van de 'Per minuut'-betaallijn is 0904-44368 (€ 2,00 per minuut). Dit nummer is nu ook zichtbaar op de website.

Nieuw is de unieke en blijvende pincode voor uw account (waardoor u niet elke keer een nieuwe pincode hoeft op te vragen).

Optioneel kunt u nu zelfs zonder pincode bellen (na eenmalige koppeling van uw telefoonnummer aan uw account). Zodra er als pincode een '0' wordt ingetoetst, wordt op basis van uw telefoonnummer het gesprek aan uw account gekoppeld.

Probeer de nieuwe betaallijn uit via onze website:
En halfuur later....
Excuses voor de verzending van de vorige e-mail. Het blijkt dat Mobile Vikings zeer snel heeft gehandeld, en ons nieuwe betaalnummer reeds hebben geblokkeerd.

U kunt helaas de vorige mail als niet-verzonden beschouwen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tja. Een lijntje code toevoegen en klaar. Hoe los je dit op? Een geheim nummer maken voor ingelogde gebruikers zodat de juristen van MV het niet meer kennen?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

liegebeestig schreef:Tja. Een lijntje code toevoegen en klaar. Hoe los je dit op? Een geheim nummer maken voor ingelogde gebruikers zodat de juristen van MV het niet meer kennen?
Was ook mijn eerste idee om het nummer in de account zichtbaar te zetten zonder een mailing te sturen.

Maar als ze bij MV zo snel zijn, een half uur na de email, hebben ze mss ook een account?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gewoon uw fb account volgen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Alleszins is duidelijk dat we hier op het forum ook niet meer te openlijk mogen communiceren over systemen. Anders zullen de smeerlapjes aan de macht bij MV heel snel die opties ook proberen lam te leggen. Ik vind dit echt een schandalige praktijk, want thoorn doet niks anders dan wat De Lijn doet met sms-verkoop of MEdialaan zelf doet met de vele sms-lijnen voor spelletjes of op de radio etc.

MV gaat hier openlijk het verdiensysteem van prepaid en voorafbetaalde bonnetjes etc optimaliseren: je koopt iets vooraf en de verkopende partij hoopt dat je de diensten die je er achteraf voor kunt krijgen niet gebruikt. Dat kan geoptimaliseerd worden door zeer korte geldigheidsduur of door zelfs inperken van de diensten.

Uiteindelijk beperkt MV hier vrije telefoonnummerkeuze.

Ik kan het niet anders zeggen: wat een fout bedrijf is MV geworden. Waw. De consument kwam vroeger bij hen op de eerste plaats en nu op de allerlaatste. Ik zal deze maatregelen blijven bestrijden met alle mogelijke middelen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En ik hoop dat THoorn eens op zoek gaat naar de account van MV (medialaan Vilvoorde mochten ze op adres kunnen zoeken) en die alvast ook blokkeren zodat MV geen toegang meer heeft tot THoorn wegens misbruik van hun kant.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dat zal niet geregistreerd zijn op MV zelf, vermoed ik. Wel op de medewerkers hun persoonlijke naam. Enfin, ik vermoed toch dat ze zo slim wel zijn bij MV :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zo groot is dat team nu ook weer niet. We kunnen hier de namenlijst doorgeven aan de hand van service mailtjes waar al eens een naam onder staat.

THoorn moet dan in de gebruikersvoorwaarden opnemen dat medewerkers van telefoonproviders niet toegelaten zijn tot de diensten van THoorn en hun account blokkeren.

Juridisch exact hetzelfde als wat MV doet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

liegebeestig schreef:De consument kwam vroeger bij hen op de eerste plaats en nu op de allerlaatste. Ik zal deze maatregelen blijven bestrijden met alle mogelijke middelen.
Misschien speel ik hier advocaat van de duivel, maar MV heeft duidelijk en tijdig zijn spelregels gecommuniceerd, waarbij ze het gebruik van betaalnummers, met als enige bedoeling het omzetten van belwaarde naar cash, als "onredelijk verbruik" beschouwen.

Als je hiermee niet akkoord gaat, kan je beter een andere operator kiezen...
liegebeestig schreef:Uiteindelijk beperkt MV hier vrije telefoonnummerkeuze
Je kan hiervoor klacht indienen bij het BIPT. Dat is in België de enige bevoegde instantie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ok. Dat ga ik inderdaad gewoon doen. Eens zien wat er mogelijk is. Overigens ben ik niet langer bij MV met mijn hoofdnummer om deze reden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Petrol heeft al een klacht lopen bij de ombudsdienst, ik vraag me trouwens af hoe het daarmee is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Omdat het een meer algemene kwestie is heb ik niet naar de ombudsdienst gemaild, maar wel naar deze dienst (info op website BIPT):
Het betreft een probleem met de korte nummers of de nummers met toeslag
Neem contact op met de Ethische Commissie voor de telecommunicatie:

Ellipse Building - Gebouw C
Koning Albert II laan 35
1030 Brussel
Tel.: + 32 +2 226 87 57
Fax: + 32 2 226 88 41
[email protected]
http://www.telethicom.be/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Joe de Mannen schreef:Petrol heeft al een klacht lopen bij de ombudsdienst, ik vraag me trouwens af hoe het daarmee is...

J.
De klacht is lopende bij de ombudsdienst Telecommunicatie. Van zodra ik hierop reactie krijg, zal ik niet nalaten dat hier te vermelden.
Gebruikersavatar
BarGus
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mei 2011, 20:27
Bedankt: 2 keer

Ik heb al reeds eind december een klacht ingediend, net na de vermelding in de algemene voorwaarden. Nooit niks meer van gehoord daarna. :?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

17/3/17 mail gestuurd naar [email protected], 'Gebruik eigen kabelmodem bij Orange/Telenet'. Kreeg ik via helpdesk van hen. Geen antwoord. :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”