Aanpassing voorwaarden Mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Net mail gekregen dat de algemene voorwaarden bij Mobile Vikings gewijzigd worden vanaf 20/01/2017.

Ze laten uitschijnen dat het vooral rond de identificatieplicht draait, maar voor mij was dit wel een erg belangrijke:
Artikel 9.1: uitbreiding van de definitie van “onredelijk gebruik” naar: “elk gebruik van de dienst dat gericht is op het misbruiken van de dienstverlening, zoals een onredelijk verbruik naar premium nummers waarbij dit verbruik gericht is op het omzetten van belwaarde naar cash, waardebonnen, of activatie- dan wel toegangscodes;“.
Dit betekent dus niet langer belwaarde cashen via Thoorn; hoewel er geen definitie is van "onredelijk verbruik".
Ik weet nog niet wat ik ga doen, want ik "pot" wel veel belwaarde op, en ze hebben ook al een mail gestuurd dat die ook zal vervallen na 6 maanden.
Een abo is voor mij niet interessant, 2 GB is net te weinig data (heb nu 4 GB met data focus); zelfs met de ongebruikte minuten die data zouden worden, is het soms wat krap.

Alle details hier: https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... orwaarden/
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Commercieel gezien een begrijpbare zet maar nu weet ik niet meer wat hun meerwaarde is ten opzichte van Tempo Giga van Orange :-( . Bij 15EUR is het aanbod hetzelfde en bij Orange is de belwaarde dubbel zo lang geldig of je kan het nog cashen... Njah, MV zal nu toch dringend iets uit hun mouw mogen schudden genre hoe ze de markt open gebroken hebben 7 jaar geleden want ik vreesde het al een tijdje maar nu verhuizen ze toch echt richting middenmoot met hun aanbod en de uitleg "we werken er aan om full-MVNO te worden" heeft alvast ook nog geen verbetering gebracht :-(
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Sinds de overname door Medialaan is MV niet meer de Viking die het geweest is.
Ben aan het uitkijken naar iets ander.
Met mijn 1 GB data verbruik per maand kijk ik naar Jim Mobile 1GB voor 5 Euro.
Base herlaadkaart 10 euro. 1 GB voor 5 Euro of Maghreb mobile orange eveneens 1 GB voor 5 Euro.
Bij deze laatste kan ik nog 22 gesprekken voeren voor de resterende 5 euro. ( bij een herlading van 10 euro aan 0,22 euro per gesprek)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ze zijn inderdaad één voor één hun troeven aan het verliezen.
Het is ook niet duidelijk wat nog wel mag met je belkrediet:
- advertenties uppen op 2dehands.be via sms? Is er een limiet?
- sms-tickets van De Lijn of parkeren? Is er een limiet?

De enige troef die overblijft, is het gratis bellen naar andere Vikings. Ik ga nu wat testen met bellen via Whatsapp of Google Duo. Als dat behoorlijk werkt, kijk ik vooral naar Tempo Giga van Orange. Voordeel daar is ook dat je datavolume behouden blijft als je binnen de maand herlaadt. Je kan dan herladingen van 10 en 15 euro afwisselen.

We hebben in ons gezin een mooie reeks van 5 opeenvolgende gsm-nummers en ik wil die niet verliezen omdat ik volgens MV buiten de lijntjes kleur.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

'Ook vikings dragen toga's' schrijven ze als grapje onder de mail. Zegt genoeg: de creatieve spirit is er compleet uit en wordt enkel nog wat opgeklopt door copywriters. Als MV wil verbieden om te bellen naar bepaalde premium nummers dan is dit wat mij betreft 'onredelijk' en een schending van net neutraliteit en/of privacy op telefoongebied. Zij hebben geen zaken met welke nrs ik bel.

Ik heb echter nog veel vikingpunten staan. Tijd om ze er door te jagen en dan wegwezen! Of hoe ze een schitterend concept uiteindelijk toch kapot krijgen.

Ik denk concreet aan alles cashen voor 20/1. Dan pas gaan de nieuwe voorwaarden in.
Laatst gewijzigd door liegebeestig 21 dec 2016, 10:17, in totaal 2 gewijzigd.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb gisteren ook een poging ondernomen bij thoorn.
Op hun site stond deze mededeling:
Sinds gisteren ervaren meerdere Belgische klanten problemen met het bijwerken van gesprekken. Wij werken zo snel mogelijk aan een oplossing. Indien u heeft ervaren dat er vandaag of gisteren bepaalde gesprekken niet zijn bijgewerkt, neem dan contact met ons op.
En het is inderdaad niet gelukt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Tijd om ze er door te jagen en dan wegwezen!
Als je naar Orange prepaid zou gaan, kan je beter hier ca$hen. Hogere return, en kan je nadien gebruiken om te herladen. Heb je de problemen van Thoorn niet. :-)
https://beltegoed.nl/orange-herladen

Orange -legaal- belkrediet ca$hen
https://corporate.orange.be/nl/news-med ... rekenen-de

Kopen in de google play store
https://www.orange.be/nl/hulp/facturen- ... ge-factuur
johcla schreef:- sms-tickets van De Lijn of parkeren? Is er een limiet?
beter via m-ticket, 1,8 €
http://nieuws.vtm.be/binnenland/216665- ... rs-duurder
2,15 € vanaf 2017

https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... icket.html
Vervolgens registreer je je eenmalig en kies je een betaalwijze (afhankelijk van de gekozen app: prepaid krediet, domiciliëring, kredietkaart, PayPal of facturatie).

Tja, hun vikingpunten vond ik ook al zo'n belachelijk idee. Je moet dan dingen gaan kopen in shops die sowieso duurder zijn dan waar jij koopt. Waar is je profijt dan? Dan liever cumuleerbare data, zonder probleem 100% return belkrediet. 4000 SMS ipv 2000 via MV (heb ik trouwens niet nodig). En dan vind ik de gratis cadeau's van Orange toch beter hoor...vb. filmtickets 1+1. Om nog niet te spreken dat hun LTE+ netwerk een pak beter is. Nee, ik ben toen Proximus GC gekomen is er al vertrokken. Veel bla bla, weinig boem boem. :-D
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt voor de tip. Wat bedoel je trouwens met 'afhankelijk van de gekozen app' kun je het m-ticket betalen met prepaid belkrediet? Het kan dus volgens jou enkel als je een specifieke app gebruikt? In de apple app store zie ik alvast maar 1 app die m-tickets aflevert.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Voor De Lijn is het goedkoopste (tot 40% goedkoper) een 10 rittenkaart aan 15 euro (da's 1,5 euro per rit). Zo'n kaart is zelfs niet persoonsgebonden.
Maar ja, je kan dan geen SMS-je versturen hé :-D

Ik begrijp echt niet dat er zoveel SMS tickets gekocht worden...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik had ook wat vernieuwingen verwacht vanaf 2017. Betalen op google play of playstation vind ik zelf ook interessant. Of misschien usenet toegang of domeinnaam, arduino uno ofzo via beltegoed.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

nete schreef:Voor De Lijn is het goedkoopste (tot 40% goedkoper) een 10 rittenkaart aan 15 euro (da's 1,5 euro per rit). Zo'n kaart is zelfs niet persoonsgebonden.
Maar ja, je kan dan geen SMS-je versturen hé :-D

Ik begrijp echt niet dat er zoveel SMS tickets gekocht worden...
Voorlopig zelfs nog €14. Op de site van bPost kan je ze met gratis verzending kopen...

Bij de lijnkaart mag je trouwens je rit afmaken als je op de bus zit, dit in tegenstelling tot alle (!) andere vervoersbewijzen, waarbij je na 60 minuten wel een nieuw vervoersbewijs moet kopen.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

liegebeestig schreef:Bedankt voor de tip. Wat bedoel je trouwens met 'afhankelijk van de gekozen app' kun je het m-ticket betalen met prepaid belkrediet? Het kan dus volgens jou enkel als je een specifieke app gebruikt? In de apple app store zie ik alvast maar 1 app die m-tickets aflevert.
Be Mobile
Olympus Mobility
Ticket Touch

Ik weet niet als ze op elk platform beschikbaar zijn...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ok. En enig idee wie toelaat om met prepaid belkrediet (van een andere provider dan mobile vikings) te betalen? -- sorry OFF topic. Misschien een ander onderwerp waard?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zorba schreef:
Bij de lijnkaart mag je trouwens je rit afmaken als je op de bus zit, dit in tegenstelling tot alle (!) andere vervoersbewijzen, waarbij je na 60 minuten wel een nieuw vervoersbewijs moet kopen.
Is dat zo ? Ben je daar zeker van ?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Een rit met een Lijnkaart volgt een tijdstarief van 60 minuten, waarbinnen u onbeperkt mag overstappen. Na 60 minuten mag u uw rit uitrijden, maar overstappen kan dan niet meer.

Bron: delijn.be
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vroeger was het inderdaad zo dat alles wat je binnen de 60 minuten had getikt, je de rit kon afmaken. Heb dat vroeger ook nog regelmatig zo gedaan. Sinds 2 jaar, denk ik, is dat gewijzigd naar 60 minuten geldigheid... Een serieuze achteruitgang.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Ik kan nu wel begrijpen nu je Viking punten kan delen dat ze liever hebben dat dat als krediet gebruikt wordt om te bellen/data. Zeker als je kijkt dat je bij Coolblue redelijk veel Viking punten kan vergaren door een nieuwe computer of tv te kopen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zorba schreef:Voorlopig zelfs nog €14. Op de site van bPost kan je ze met gratis verzending kopen...
http://www.gezinsbondmenen.be/korting-bij-de-lijn
Als lid van de Gezinsbond krijg je 10% korting
bij aankoop van een lijnkaart op je 'lidkaart waarmee je spaart'.
= 1,26 €/rit i.p.v. 2,15 € SMS ticket (vanaf 1/2/2017) of 1,8 € (m-biljet via belkrediet evt. :-D )
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Vaganzza schreef:Sinds 2 jaar, denk ik, is dat gewijzigd naar 60 minuten geldigheid... Een serieuze achteruitgang.
Waar heb je dat dan gehoord? Dat klopt niet voor lijnkaarten. Je mag binnen 60 minuten na ontwaarding nog overstappen en je rit afmaken, zoals Zorba hierboven van de site van De Lijn heeft geplakt.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ah nee, klopt. Heb het compleet verkeerd op. Zie het ook net staan bij alle type kaarten op de site van De Lijn.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

als je tot 1 minuut voor je verval-tijd nog overstapt en ontwaardt bij de chauffeur(dit is een overstap)mag je dié rit nog volledig uitdoen...ook al duurt ze nog bv 50 minuten
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

De volgende stap in de "ontmanteling" van Mobile Vikings: ze stoppen met VikingTalk eind deze maand.

Wat zal het volgende zijn ? Vermoedelijk de Viking Deals ?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik denk eerder einde van de prepaid formule
waarom zouden ze een voor de gebruiker slechter abonnement gemaakt hebben?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik vermoed dat ze bij prepaid bundels gaan aanbieden die je moet aankopen met je belkrediet, zoals de roamingpakketten.
Het feit dat belwaarde nog maar 6 maanden geldig is en ze beperken wat je met je belkrediet kan doen, wijst toch in de richting om van prepaid een soort prepaid-abonnement te maken.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

De vikings hebben blijkbaar hun maatpak aangetrokken.
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

blidi schreef:De vikings hebben blijkbaar hun maatpak aangetrokken.
Ik vrees er ook voor. Onlangs las ik dit:
https://appleweetjes.be/2016/12/2016-he ... te-zinken/

Nu ben ik ook op zoek naar alternatieven maar jammer genoeg vind ik ze niet echt. Ok, Tempo GiGa komt in aanmerking. Maar Mobile Vikings heeft voorlopig nog zen uitstekende website waar je zelf alles eenvoudig kan regelen. Betalingen gebeuren eenvoudig via bv de Bancontact app enzovoort. Op die puntje heeft MV goch nog een streepje voor. Echter merk ik ook wel dat de beste deals verleden tijd zijn bij hen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Billy. schreef:
blidi schreef:De vikings hebben blijkbaar hun maatpak aangetrokken.
Ik vrees er ook voor. Onlangs las ik dit:
https://appleweetjes.be/2016/12/2016-he ... te-zinken/

Nu ben ik ook op zoek naar alternatieven maar jammer genoeg vind ik ze niet echt. Ok, Tempo GiGa komt in aanmerking. Maar Mobile Vikings heeft voorlopig nog zen uitstekende website waar je zelf alles eenvoudig kan regelen. Betalingen gebeuren eenvoudig via bv de Bancontact app enzovoort. Op die puntje heeft MV goch nog een streepje voor. Echter merk ik ook wel dat de beste deals verleden tijd zijn bij hen.
Jim mobile abbo €15 3G 200belminuten ik twijfel!
Voorlopig hebben ze nog een aantal voordelen maar die lijken weg te vallen...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

q-tec schreef:
Billy. schreef:
blidi schreef:De vikings hebben blijkbaar hun maatpak aangetrokken.
Ik vrees er ook voor. Onlangs las ik dit:
https://appleweetjes.be/2016/12/2016-he ... te-zinken/

Nu ben ik ook op zoek naar alternatieven maar jammer genoeg vind ik ze niet echt. Ok, Tempo GiGa komt in aanmerking. Maar Mobile Vikings heeft voorlopig nog zen uitstekende website waar je zelf alles eenvoudig kan regelen. Betalingen gebeuren eenvoudig via bv de Bancontact app enzovoort. Op die puntje heeft MV goch nog een streepje voor. Echter merk ik ook wel dat de beste deals verleden tijd zijn bij hen.
Jim mobile abbo €15 3G 200belminuten ik twijfel!
Voorlopig hebben ze nog een aantal voordelen maar die lijken weg te vallen...
Ik weet niet of je het door had, maar even om zeker te zijn:
Let op het woord 'Tot' bij 'Tot 3 GB' en 'Tot' 200 belminuten. Dus geen 'en' verhaal. Afhankelijk van wat je veel gebruikt zal het andere dus minderen.
€ 0,005/MB
€ 0,075/MIN

Er bevinden zich sliders onderaan om het te simuleren: https://www.jimmobile.be/nl/tarieven/abonnement.html
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

q-tec schreef:Jim mobile abbo €15 3G 200belminuten ik twijfel!
Voorlopig hebben ze nog een aantal voordelen maar die lijken weg te vallen...
3GB data is nog steeds geen 4GB data aan het bedrag van 15 Euro. Dus nog niet echt een oplossing om Mobile Vikings hiermee te vervangen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

vandaag heeft een familielid gebeld naar thoorn, men begon in t Nederlands en halverwege de franse uitleg dat er 2€ per minuut ging afgerekend worden werd de verbinding verbroken met de melding dat het nummer niet toelaat om gebeld te worden.

JIM mobile zou voor sommige een voordeel kunnen zijn, niet voor de standaard 4GB gebruikers/maand.
indien je on-line een oplading doet voor 20€, dan krijg je 1+1=2GB, geldig 1 maand - 20€ belwaarde ter beschikking
wil je meer dan dien je van je belwaarde te gebruiken à rato van 10€/GB echter die gaan pas in op het ogenblik dat je ze aanvraagt

OK 5GB is 5€ duurder maar als je ze niet volledig opgebruikt elke maand dan kan je schuiven in functie van de tijd
belwaarde (12 maand geldig) kan je op de drukkere on-line momenten dan inzetten

Vergelijkbaar met het momenteel nog goedkopere Orange Tempo
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

[quote="bruma"JIM mobile zou voor sommige een voordeel kunnen zijn, niet voor de standaard 4GB gebruikers/maand.
indien je on-line een oplading doet voor 20€, dan krijg je 1+1=2GB, geldig 1 maand - 20€ belwaarde ter beschikking
wil je meer dan dien je van je belwaarde te gebruiken à rato van 10€/GB echter die gaan pas in op het ogenblik dat je ze aanvraagt
[/quote]

Vergeet niet dat die actie een tijdelijke actie is:

https://www.jimmobile.be/nl/tarieven/go ... ernet.html
Gebruik de belwaarde van je JIM Mobile herlaadkaart om super goedkoop mobiel internet te kopen.
Tot 31 januari krijg je 1 GB voor €5 en 2 GB voor €10.

Bovendien...Mobile Vikings was top! Tot en met Medialaan er zich mee ging moeien. Het bedrijf wil centen zien, hierdoor zijn de ludieke acties zijn voorgoed verdwenen. Jim Mobile is van in het begin al onder controle van de Medialaan...
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

https://appleweetjes.be/2016/12/2016-he ... te-zinken/

Is inderdaad een nuttig artikel..

Helaas harde waarheid, als trouwe Viking van het eerste uur moet ik bijna een traantje wegpinken.

Gedaan met de ideale wereld.

Jammer, Echt jammer.

Maar vergeet niet dat Vikings een aantal opties gratis hebben die je bij Orange zelfs niet kan krijgen als Prepaid klant.
- Voicemail uitschakelen
- Second Call activeren
- Conference Call
- Personal Hotspot

+ reeds eerder gezegd, een klantenzone die werkt!

Dit is allemaal niet toepasbaar voor prepaid klanten bij Orange.
Is echter wel een evidentie bij Viking.

Ik vind het grootste struikelblok die belwaarde vervalling binnen 6 maanden.
Ik pot idd ook heel wat op aangezien ik amper bel..
En dat je je belwaarde dan ook niet meer mag gebruiken om te cashen dat is ook jammer, want nu ga je ze dus gewoon moeten opbellen wat absurd is..
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

De HotSpot gaat wél via Orange hoor.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

decat schreef:De HotSpot gaat wél via Orange hoor.
Op een iPhone met Tempo Giga?
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Misschien dat ze het voor iPhone blokkeren maar op Android werkt het zonder probleem, ik maar er regelmatig gebruik van.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

decat schreef:Misschien dat ze het voor iPhone blokkeren maar op Android werkt het zonder probleem, ik maar er regelmatig gebruik van.
Android werkt wel idd, iPhone helaas niet.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Normaal moet dit op iPhone ook lukken hoor. Misschien eens contact opnemen met Orange ? Staat alles qua APN en dergelijke goed ingesteld ?

Mobile Vikings is inderdaad niet meer wat het geweest is. In mijn omgeving gaan er binnenkort ook heel wat weg (waarschijnlijk naar Orange).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik ben bijna 3000 dagen (trotse) MV'er, maar ik vrees dat ik ook ga overstappen, als ze zo verder doen.
Mijn zoon heb ik alvast overgezet naar Orange Giga, hij is super content omdat hij nu zijn belkrediet voor PlayStation kan gebruiken :-)
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik vind het ook jammer dat MV is moeten opgaan in Medialaan, dat dat geen goede zaak was zag ik meteen. Nu moet ik zeggen dat ik voorlopig nog geen dusdanige wijziging heb gezien waarom ik zou afhaken.

- Helpdesk is nog altijd de beste.
- Beheer van je producten online en in de app werkt goed en werkt altijd.
- Ik heb nog altijd even veel data (4GB) als bij Orange voor 15 euro.
- Dekking in Antwerpen is nog steeds perfect op het BASE netwerk, als ik in 2016 2x geen 3G of 4G heb gehad ergens zal het veel zijn.
- Roamingopties zijn de beste in de markt, voor zolang dat nog van belang is.
- Ondanks de abonnementen zijn de voorwaarden voor herlaadkaarten niet gewijzigd en nog altijd zeer interessant.

Dat je beltegoed niet eindeloos kan blijven opsparen vind ik geen punt. Eigenlijk heb je voor dat geld al een hele hoop data, gratis SMS en gesprekken gehad. Ruim waar voor je geld dus. Om diezelfde reden vind ik het terugcashen van beltegoed behoorlijk asociaal. Ik heb het ooit een keer geprobeerd maar als je even nadenkt snapt toch iedereen dat dit niet zou moeten kunnen. Dat het nu niet meer kan vind ik dan ook maar normaal.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

jantje81 schreef:Om diezelfde reden vind ik het terugcashen van beltegoed behoorlijk asociaal. Ik heb het ooit een keer geprobeerd maar als je even nadenkt snapt toch iedereen dat dit niet zou moeten kunnen. Dat het nu niet meer kan vind ik dan ook maar normaal.
Waarom is iedereen hier toch altijd tegen? Als je het belkrediet opmaakt aan een sekslijn krijgt de provider even veel van het bedrag per minuut. Waarom zou dat nog wel mogen en de betaallijn niet?
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”