Ik heb nu een maandje of 2-3 scarlet red + 1GB .
Over het netwerk(proximus) en de prijs geen klachten werkt super .
Echter oveer hun "verbruiksmeter" heb ik niks anders dan klachten ..
Hiervoor al 3 klachten naar de ombudsman gestuurd en diverse klachten op fb naar scarlet zelf .
Ik kreeg een overusage factuur van 20 euro voor 400mb data .. gezien hun meter pas om de 24h of langer update kan ik het live niet checken .
Ik had mijn data uitgezet toen ik een sms kreeeg ' databundel is op " ..
Scarlet wil hier niks aan doen , geen creditnota , geen toegeving .. ik moet betalen zeggen ze .
Nu vandaag check ik terug mijn scarlet .. ik heb zaterdag en zondag zeker data gebruikt ..
En nu staat de meter op "Laatste meting op 10/12/2016 13:19 "
Dat wil dus zeggen dat ik in die 2 dagen evengoed 2gb data kan gedaan heb zonder melding - zonder dat ik het kan zien ..
Ik heb nu wel op mijn android gsm data limiet op 1,3gb gezet ..gezien scarlet hun meter waardeloos is ...
Nu vraag ik me eigenlijk af kan dat zomaar .. de klant extra data aanrekenen maar geen realtime meter aanbieden .. eentje die soms 48uur of meer achterloopt ...
Scarlet Mobile - verbruiksmeter een ramp ..
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6309
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 613 keer
- Recent bedankt: 7 keer
wat zegt de ombudsman van die vraag ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Niet veel .. hij begrrijpt mijn standpunt .. maar Scarlet vertikt elke medewerking .Joe de Mannen schreef:wat zegt de ombudsman van die vraag ?
J.
Hij suggereerde zelfs om te veranderen van operator .. maar ik ben eigenlijk tevreden van scarlet ..
De data probeer ik nu wat onder controle te houden met eigen meter op gsm .. ter info de meter staat nu op 1,3GB deze maand .
Hun mijn scarlet interface .. 722mb .. belachelijk gewoon ..
Ook hun waarschuwing bij factuurbedrag is een lachtertje .. staat op 25 euro ( het laagste)
Echter dit is ook dubbel je krijgt maar een melding alsje 25 euro OVER je factuur gaat ..
In mijn geval is dat 13 euro +25 euro .. dus ik krijg maar een reminder op 38 euro factuur ..( wat uiteraard al veel te veel is .. )
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
klopt .. ik kom van MV .. maar base is hier vrij slecht .lanadekat schreef:Bij Mobile Vikings werkt de tracker veel beter
over ontvangst en snelheid data heb ik absoluut geen klagen .
ook de roaming in buitenland is wel leuk ( ja ik weet het in juni 2017 normaal allemaal zo .. )
update .. er staat nog steeds 10/12 en het verbruik is al omhoog ... totaal geen logica in !
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 12 keer
voor mij zit er ook vaak 12 a 48 uur vertraging op.
ik vertrouw daarom meer op de verbruiksmeter op mijn telefoon.
Ik draai daarvoor "3g watchdog" - https://play.google.com/store/apps/deta ... hdog&hl=en
Maar vanaf Android 5 of 6, zit er ook een goeie mobile-data meter in de Settings.
btw, ik zit ook bij Scarlet vanwege het roamen, maar ook vanwege de mogelijkheid 3x 1GB databundels bij te kopen in een goedkoop abonnement, iets wat ik bij andere providers niet heb gevonden
ik vertrouw daarom meer op de verbruiksmeter op mijn telefoon.
Ik draai daarvoor "3g watchdog" - https://play.google.com/store/apps/deta ... hdog&hl=en
Maar vanaf Android 5 of 6, zit er ook een goeie mobile-data meter in de Settings.
btw, ik zit ook bij Scarlet vanwege het roamen, maar ook vanwege de mogelijkheid 3x 1GB databundels bij te kopen in een goedkoop abonnement, iets wat ik bij andere providers niet heb gevonden
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Vandaag nog maaar es reactie gekregen van de Ombudsman .. scarlet blijft rond te pot draaien ...
En een commerciële gueste naar de klant toe .. dat kennen ze niet ... tis ik die in fout ben .. mijn fout dat er bugs in hun meter zijn ?
Het gaat mij nu echt niet meer over de 20 euro data die ze aangerekend hebben ( en ik nog steeds weiger van de betalen .. alle hoofdsommen zijn wel betaald )
Echter ik vraag me af of dit wettelijk allemaal zomaar kan ??
Scarlet zond ons het volgende:
"Het verbruik wordt via de app wel degelijk correct weergegeven. Door een bug in het systeem wordt er wel als er enkel
data verbruik wordt pas een aanpassing van de datum gedaan als er een uitgaande sms of een uitgaand gesprek gebeurd.
De grafiek die men te zien krijgt en het verbruik is echter wel volledig correct en up to date. Men is reeds op de hoogte
van de bug en men bekijkt hoe dit opgelost kan worden. Dit heeft echter geen invloed op de correcte weergave van het
verbruik."
De Ombudsdienst wenst daar het volgende aan toe te voegen:
Het komt er dus op neer dat het dataverbruik altijd correct wordt weergegeven maar de datum niet. De datum wordt pas
aangepast als u eens sms of belt.
Gelieve ons te antwoorden voor 07/01/2016
Dat is toch de grootste onzin ?? Hoe kan ik dan nog weten wat mijn echt verbruik is ... ?
Ik gebruik nu ook de datameter in android en leg deze naast mijn scarlet ...
Ook ondertusen gebeld / smst die datum blijft leuk op gisteren staan ... m.a.w je bent echt niks met die meter om je verbruik in de schatten ..
Heb de indruk dat scarlet hoopt dat je erover gaat dan kunnne ze cashen per MB ....
En een commerciële gueste naar de klant toe .. dat kennen ze niet ... tis ik die in fout ben .. mijn fout dat er bugs in hun meter zijn ?
Het gaat mij nu echt niet meer over de 20 euro data die ze aangerekend hebben ( en ik nog steeds weiger van de betalen .. alle hoofdsommen zijn wel betaald )
Echter ik vraag me af of dit wettelijk allemaal zomaar kan ??
Scarlet zond ons het volgende:
"Het verbruik wordt via de app wel degelijk correct weergegeven. Door een bug in het systeem wordt er wel als er enkel
data verbruik wordt pas een aanpassing van de datum gedaan als er een uitgaande sms of een uitgaand gesprek gebeurd.
De grafiek die men te zien krijgt en het verbruik is echter wel volledig correct en up to date. Men is reeds op de hoogte
van de bug en men bekijkt hoe dit opgelost kan worden. Dit heeft echter geen invloed op de correcte weergave van het
verbruik."
De Ombudsdienst wenst daar het volgende aan toe te voegen:
Het komt er dus op neer dat het dataverbruik altijd correct wordt weergegeven maar de datum niet. De datum wordt pas
aangepast als u eens sms of belt.
Gelieve ons te antwoorden voor 07/01/2016
Dat is toch de grootste onzin ?? Hoe kan ik dan nog weten wat mijn echt verbruik is ... ?
Ik gebruik nu ook de datameter in android en leg deze naast mijn scarlet ...
Ook ondertusen gebeld / smst die datum blijft leuk op gisteren staan ... m.a.w je bent echt niks met die meter om je verbruik in de schatten ..
Heb de indruk dat scarlet hoopt dat je erover gaat dan kunnne ze cashen per MB ....
-
- Elite Poster
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 83 keer
Let er wel op dat de kosten snel kunnen oplopen als je niet betaald, bij Base is het 10 euro per herinnering en nog eens 10 Euro extra om alles terug te activeren mochten ze je afsluiten. ( wat ze vrij snel doen )
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
Oké kitt, een tool in je mailbox die een melding geeft van zodra ze het aanpassen de meter + log. Elke minuut draaien, dan krijg je mooi de laatste info live door. Zo kan je hun laten weten dat de meter toch niet zo live is als ze beweren
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
nog niks gekregen .. factuur van 4 november.( is deels betaald ).. klacht van ombudsman is nog altijd lopende ..mss daarmee ?lanadekat schreef:Let er wel op dat de kosten snel kunnen oplopen als je niet betaald, bij Base is het 10 euro per herinnering en nog eens 10 Euro extra om alles terug te activeren mochten ze je afsluiten. ( wat ze vrij snel doen )
Al de rest is betaald he .factuur van 5 december is al betaald .. is niet dat ik niet wil betalen .
Ben alleen niet akkoord met de overusage aangerekend omdat hun meter totaal waardeloos is .
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
Bij scarlet duurt het dus een 6 uur vooraleer je data er op staat en hun meter update maar maximaal 6x per dag... Checken hier om de minuut of SMS/data/Belminuten update of de " Laatste meting op "
Dus let op wie klant wordt en net tot de laatste MB wenst op te gebruiken, 6 uur later kan je ineens 20 euro extra data op gebruikt hebben zoals Kitt
Dus let op wie klant wordt en net tot de laatste MB wenst op te gebruiken, 6 uur later kan je ineens 20 euro extra data op gebruikt hebben zoals Kitt
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5784
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1771 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Natuurlijk. De bundelprijs, datalimiet en verbruikstarief buiten bundel staan duidelijk op hun website.Kitt schreef:Echter ik vraag me af of dit wettelijk allemaal zomaar kan ??
Een eigen Scarlet-verbruiksapp is puur een (vergiftigd) cadeautje voor hun klanten.
Als je geen verbruiktarief buiten bundel wil betalen, stel je toch gewoon zelf een verbruikslimiet in op je smartphone.
https://www.androidplanet.nl/tips/datal ... n-android/
https://itunes.apple.com/us/app/my-data ... 65384?mt=8
Of je neemt prepaid zonder automatische herlading.
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 14 keer
Er is denk ik maar één witte raaf in het "verbruik" landschap en dat is Mobile Vikings.
Via hun app en/of Widget heb je een bijgewerkt saldo na een paar seconden.
Vroeger een tijdje PX geweest en daar kon het zelfs tot 24 uur duren.
Nu ja, als de "kudde" (de grote hoop mensen die bij "gsm" enkel Proximus kennen) toch hondstrouw blijven, dan heeft Proximus geen enkele reden om tijd en geld in een treffelijke meting te steken.
In feite zou de wetgever dat moeten verplichten voor elke operator.
Via hun app en/of Widget heb je een bijgewerkt saldo na een paar seconden.
Vroeger een tijdje PX geweest en daar kon het zelfs tot 24 uur duren.
Nu ja, als de "kudde" (de grote hoop mensen die bij "gsm" enkel Proximus kennen) toch hondstrouw blijven, dan heeft Proximus geen enkele reden om tijd en geld in een treffelijke meting te steken.
In feite zou de wetgever dat moeten verplichten voor elke operator.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De wetgever, de wetgever, de wetgever
Hebben we al geen wetten genoeg?
De consument heeft de vrije keuze van provider ....
Hebben we al geen wetten genoeg?
De consument heeft de vrije keuze van provider ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
- Bedankt: 110 keer
Bij Proximus zelf is het trouwens nog altijd even triestig. Nog regelmatig de eerste paar dagen na starten van een nieuwe maand zogezegd geen verbruik, updates na >24h en sms'en met melding die pas 12 uur of zo na het overschrijden van de limiet verzonden worden.
En op iOS kan je nog steeds geen harde limiet/waarschuwing instellen voor je gebruik (of zelfs de ingebouwde meter automatisch resetten).
Maar het is wel een punt dat voor zo'n dingen altijd weer naar 'de wetgever' lopen ook niet echt de oplossing is. En zelfs als het toch gebeurt zijn er weer zo veel uitzonderingen of is de wet gewoon slecht gevormd.
En op iOS kan je nog steeds geen harde limiet/waarschuwing instellen voor je gebruik (of zelfs de ingebouwde meter automatisch resetten).
Maar het is wel een punt dat voor zo'n dingen altijd weer naar 'de wetgever' lopen ook niet echt de oplossing is. En zelfs als het toch gebeurt zijn er weer zo veel uitzonderingen of is de wet gewoon slecht gevormd.
-
- Pro Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 14 keer
Inderdaad, je hebt gelijk, de consument moet maar een beetje kritischer worden. Als morgen een miljoen klanten weggaan bij PX met als reden de kompleet nutteloze verbruiksmeter, dan zal het niet lang duren eer die accuraat zal werken.philippe_d schreef:De wetgever, de wetgever, de wetgever
Hebben we al geen wetten genoeg?
De consument heeft de vrije keuze van provider ....
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6309
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 613 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Probleem is dat je geen kritische massa gaat vinden om iets te betekenen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 971
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Inderdaad, te weinig mensen trekken er zich iets van aan en zullen gewoon betalen. Bij Proximus is het inderdaad een even grote ramp die verbruiksmeting. Dit stoort mij echt mateloos, zeker als je aan het roamen bent. Spijtig genoeg is Proximus de minst slechte keuze voor mij momenteel. Ik kan me goed voorstellen dat die trage meting niet per ongeluk is. In tegendeel...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
- Bedankt: 110 keer
Idem hier. Momenteel nog steeds op een oud abonnement zodat ik voor 10 euro per maand 3 GB heb en daar kom ik mee toe. Dus blijft het voorlopig bij Proximus.
Ze hebben er natuurlijk niks aan dat ze het zouden verbeteren, want nu zijn er heel wat klanten die hun meer verbruik gewoon betalen. Zeker bij Proximus aangezien daar naar ervaring de minst reclamerende klanten zitten.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ze hebben er natuurlijk niks aan dat ze het zouden verbeteren, want nu zijn er heel wat klanten die hun meer verbruik gewoon betalen. Zeker bij Proximus aangezien daar naar ervaring de minst reclamerende klanten zitten.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 25 keer
wel 'vreemd' dat ze het bij prepaid wel kunnen hé.. Als het in hun nadeel zou zijn, kunnen ze veel meer.butskristof schreef:Bij Proximus zelf is het trouwens nog altijd even triestig. Nog regelmatig de eerste paar dagen na starten van een nieuwe maand zogezegd geen verbruik, updates na >24h en sms'en met melding die pas 12 uur of zo na het overschrijden van de limiet verzonden worden.
Als ik surf of speedtest doe en nadien verbruiksmeter refresh, zie ik onmiddellijk de aanpassing!
Bij prepaid kan je dan echter wel via myproximus geen geschiedenis opvragen, wegens 'technische problemen' die al jaar en dag in popupje verschijnen na inladen van de pagina.