Mijn ervaringen met Lycamobile tot hiertoe

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste UB'ers,

Zoals enkele reeds weten ben ik enige tijd geleden overgestapt van Orange naar Lycamobile. De reden was simpel : voor mij (Panter 45) en mijn vriendin (Dolfijn 15) moest het goedkoper kunnen. En dat kon : ik ging van €60/maand naar €25/maand voor beide GSM abonnementen. Hierbij de voordelen en de nadelen...

1. De simkaart krijg je vrij snel in huis, ongeveer na 2 dagen reeds
2. Overzetten van GSM nummer is een ramp! Je moet eerst een formulier downloaden via de website (dat je eerst mag zoeken : http://www.lycamobile.be/nl/transferyournumber), dat moet je afprinten en vervolgens mailen naar hun. Hoewel ik dit nog dezelfde dag deed, duurde het 14 dagen eer het nummer effectief was overgezet.
3. Het 0800 telefoonnummer noch het verkorte nummer is goed bereikbaar : via zowel Proximus als Orange kreeg ik continue hetzelfde voor : je belt en plots was verbinding verbroken. Alsof het boeltje overbelast is (je krijgt dus echt niemand aan de lijn). Het enige waarmee je hun vlot kan bereiken is Facebook. Daar zit een zeer behulpzaam persoon die blijkbaar het manusje van alles is. Nadeel : only English!
4. Je kan uiteraard data versturen/ontvangen, maar je moet alle settings wel manueel ingeven in je GSM. Als je even tijd hebt kunnen ze deze ook pushen. Standaard zitten deze er dus niet in (wat wij wel gewoon zijn)
5. De SIM kaart levert men zonder PIN code. SIMkaart in je GSM en gaan met de banaan. Zo onveilig als iets natuurlijk. Je kan de PIN code veranderen maar dan vraagt je GSM eerst de oude pincode. En deze weet niemand (ook niet Facebookman). Tip : deze is gewoon 0000.
6. Ik heb overal waar ik kom meestal 4G, net zoals ik gewoon ben van Orange. De snelheden varieren natuurlijk maar het traagste dat ik tot hier toe heb meegemaakt is 4mbit down/3mbit up. Het snelste is 89Mbit down/61Mbit up. In elk geval in dagelijks gebruik is dit ruim voldoende voor te surfen etc. Als ik kijk naar het gemiddelde van alle speedtests tot hiertoe (52, genomen op elk tijdstip van de dag) kom ik uit op 22mbit down/17mbit up.
7. Standaard staat signaal tweede oproep aan
8. Na elk telefoontje krijg je een melding (soort van SMS, maar is niet in een SMS app, gewoon een melding op je scherm) met hoelang je nog kan bellen en hoelang je bundel nog geldig is. Handig!
9. Via My Lycamobile (op de site) kan je je kaart herladen en zien hoeveel smsjes je nog hebt, hoeveel data, ...
10. Het sharen van je internetverbinding (tethering) werkt inderdaad niet, maar daar zou begin september verandering in komen toen ik er hun heb op gewezen dat dit Europees gezien niet mag uitgezet worden.

Hoewel het een enorme lijdensweg was om mijn nummer over te zetten ben ik persoonlijk wel tevreden. Vroeger konden mijn vriendin en ik gratis naar elkaar bellen dankzij de Orange Circle, maar met Lycamobile is dit eveneens zo : Lycamobile klanten bellen gratis onderling.

Bij mijn vriendin waren de grootste beperkingen bij een Dolfijn 15 voornamelijk de beperkte hoeveelheid belminuten (150min) en sinds korte tijd ook de datalimiet (1GB). Hoewel ze nu 5 euro minder betaald (van Dolfijn 15 naar All-In-One 10) heeft ze nu wel 500 belminuten naar andere nummers buiten het Lycamobile netwerk en 1.5GB dataverkeer. Qua SMS is ze er wel op achteruit gegaan : van onbeperkt naar 500. Daar ze slechts 100smsjes stuurt per maand is dit nog steeds ruim voldoende.

Bij mezelf was de grootste beperking bij een Panter 45 voornamelijk het dataverkeer : met 4GB kwam ik nipt toe als ik overal wifi gebruikte en echt lette op mijn verbruik. SMS en belminuten moest ik mij niet aantrekken : deze had ik onbeperkt. De Orange app wist me wel te zeggen dat ik telkens ongeveer 7 a 8 uur belde naar "andere" mensen en ongeveer 3 uur binnen de Orange Circle met mijn vriendin. Ik heb bij Lycamobile nu een All-In-One 15 genomen : 600 belminuten naar anderen (=10 uur), onbeperkt naar andere Lycamobile nummers (mijn vriendin is de enige wel die ik ken, maar goed), onbeperkt smsen (niet echt nodig) en 5GB data. Mocht er een dag komen dat ik hiermee niet toe kom kan ik beslissen om een All-In-One 20 te nemen : 20 euro ipv 15 euro maar dan wel 750 belminuten en 10GB dataverkeer.

Lycamobile werkt helaas niet als abonnement, maar enkel als herlaadkaart. Je kan echter wel instellen dat de GSM automatisch moet herladen worden als de belwaarde onder een bepaald bedrag komt. Ook kan je instellen welke "formule" hij dan automatisch moet nemen. Op zich dus ook wel handig...

Mocht Lycamobile een deftige service desk hebben, dan zou dit zeker een concurrent zijn voor de gevestigde waarden! Het heeft mij serieus wat moeite gekost maar ik bespaar zo wel een pak geld. Van €60/maand naar €25 per maand is maar even €35 per maand dat ik bespaar. Ofwel €420/jaar! Ik denk dat er bij het "nieuw speelgoed" topic wel eens wat zaken gaan bij komen ;-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Bedankt voor deze review Krisken, soms zit ik er aan te denken om ook over te stappen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik kan alleen maar zeggen : neem een oude smartphone (of leen er eentje van iemand), bestel je gratis SIM kaart, zet er wat geld op en test zo of LycaMobile goed genoeg is voor je (ik heb hier op UB echte horrorverhalen gehoord betreffende traag internet, iets wat ik tot op heden echt niet kan beamen). Ben je tevreden? Zet je nummer over :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Wat zijn je ervaringen met de sms'en? Ik dacht hier ooit eens gelezen te hebben dat sommige sms'en wel eens niet durven toekomen, of dat het soms héél lang kan duren.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nog geen smsen gehad die nie toekwamen?
Want ik heb dat gehad (nieveel) maar bij andeen hier wel regelmatig.
Als eens data willen gebruiken in auto ? Dit vind ik een echte ramp.
persoonlijk zou ik dan liever iom nemen icm freevoipdeal of wat anders.

is ook voor iedereen verschillend hé, ik denk nu onbeperkt bellen, smsen en 3gb data voor 19.12€ dat ik niet goedkoper kan vinden in mijn geval bij telenet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Data heb ik reeds geprobeerd in de auto, door middel van een continue audiostream) via bluetooth naar de boxen te sturen. Dit zowel van Gent naar Koksijde als van Gent (via Brussel) naar Mechelen. Geen enkel probleem gehad.

Wat SMSjes betreft : tot hiertoe heb ik ze allemaal ontvangen (ik heb met eigen SMS gateways getest en tot 50smsjes per keer naar mijn GSM afgevuurd, kwamen allemaal prima toe!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Die tethering als dat er komt zou een goede zaak zijn.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

De enorm veel belminuten en data zijn een pluspunt, maar de tethering was wel een struikelblok, en één van de redenen dat ik niet wou overstappen.

Leuk dat dat eindelijk wordt opgeheven. Ze hadden het al in redelijk veel landen opgeheven.

De link in de UK, de vertraging op sms'en en gesprekken, sms'en die niet aankomen, momenten van onbereikbaarheid, een slechte tot geen internetverbinding tijdens piekmomenten, sms'en die verstuurd worden in UK-tijd en hun manier van roaming zijn nog enkele dingetjes die me tegenhouden, maar ik ga ze binnenkort zeker en vast nog eens opnieuw uittesten.

De belminuten, vele data, internationale tarieven, telefoonfuncties en prijzen zijn natuurlijk wel heel interessant!

Bedankt voor je uitgebreide review!
Blond doesn't mean stupid :roll:
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik ben sinds anderhalve maand ook overgeschakeld naar Lycamobile. Serieus veel belminuten en data voor weinig geld. Er voldoende tevreden van om ermee verder te gaan. Tethering is inderdaad het enige wat ontbreekt maar dat zou dus binnenkort gedaan zijn verneem ik hier nu net. Wow.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Hoe blokkeren ze tethering eigenlijk? Kunnen ze het zelfs blokkeren in Android?
Werkt het aanpassen van de user agent om dit te voorkomen?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

stefken1969 schreef:Tethering is inderdaad het enige wat ontbreekt maar dat zou dus binnenkort gedaan zijn verneem ik hier nu net. Wow.
Ik had hun er ook op gewezen dat het niet kan wat ze doen, en had ook al hogere instanties ingeschakeld, maar zonder resultaat.
Héél blij dat het krisken wel is gelukt. Werd tijd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ik zit ook op Lycamobile sinds paar maanden en ik ben er tevreden van. In het begin wat zoeken hoe alles werkt.. Het enige waar je moet voor opletten is data in het buitenland. Doordat je in Frankrijk en Engeland ook Lycamobile hebt weet uw telefoon dus niet dat je aan roaming bezig bent. Opletten dus. Ikzelf heb een iPhone en die staat op Carrier 24.0 ik krijg ook geen 4g maar lte. Ken iemand mij dit bevestigen ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

hardyscript schreef:Doordat je in Frankrijk en Engeland ook Lycamobile hebt weet uw telefoon dus niet dat je aan roaming bezig bent.
Dat is gewoon hoe Lycamobile hun netwerk heeft geconfigureerd.
Als je aan de grens woont, heeft het het voordeel dat je sowieso het meest optimale bereik hebt. Aan de zee kan je dus perfect met een netwerk uit Nederland (KPN NL) verbonden zijn, zonder dat je het weet.
Dit is op zich een goed idee, ook omdat je belminuten en sms'jes in 18 Lycamobile-landen gelden, maar het negatieve punt is dat je data niet meetelt.
Roaming uitschakelen heeft geen zin. Woon je aan de grens, of ga je op reis, kan je belkrediet dus zomaar worden leeggetrokken door data zonder dat je het weet.
hardyscript schreef:Ikzelf heb een iPhone en die staat op Carrier 24.0 ik krijg ook geen 4g maar lte.
Ik heb ook een iPhone en ook LTE.
Als er Carrier xx.x staat, betekent het dat de operator niet geverifieerd is door Apple, en ook geen carrier bundle heeft bij Apple. Ik heb Orange (vroegere Mobistar), en bij mij staat er 'Orange B 24.1'.
Je wordt dan gewaarschuwd dat het 4G-netwerk niet getest is door Apple en mogelijk de ervaring met je iPhone negatief kan beïnvloeden...
Ik denk niet dat Apple effectief netwerken test, als ze geld krijgen van providers om een carrier bundle in te geven, zijn ze 'geverifieerd'.

Als het netwerk dus onbekend is bij Apple, verschijnt er 'LTE'. Haalt je provider gegevens uit een carrier bundle die geregistreerd staat bij Apple (zoals Proximus, Orange, Telenet, ... maar ook bv. Dommel via een Proximus-carrier bundle), dan verschijnt er '4G'.
LTE en 4G betekenen hetzelfde. Sinds iOS 7 gebruikt Apple in Europa voornamelijk de term '4G'.
In Amerika gebruiken ze ook voor geverifieerde providers 'LTE', maar dit heeft met allerlei commerciële redenen en deals te maken tussen Apple en AT&T.

Dus: LTE = 4G.
Nadeel aan een niet-geverifieerde provider is dat je alle internetgegevens zelf moet invullen. Deze zijn standaard leeg, maar ik heb al gemerkt dat je bij Lycamobile gewoon kan surfen zonder het internettoegangspunt in te vullen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Kan je geen android app installeren voor tethering mogelijk te maken?
Er zijn zo van die apps zoals bv https://play.google.com/store/apps/deta ... ZGFuZXQiXQ..
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

IYZY schreef:
hardyscript schreef:Doordat je in Frankrijk en Engeland ook Lycamobile hebt weet uw telefoon dus niet dat je aan roaming bezig bent.
Dat is gewoon hoe Lycamobile hun netwerk heeft geconfigureerd.
Als je aan de grens woont, heeft het het voordeel dat je sowieso het meest optimale bereik hebt. Aan de zee kan je dus perfect met een netwerk uit Nederland (KPN NL) verbonden zijn, zonder dat je het weet.
Dit is op zich een goed idee, ook omdat je belminuten en sms'jes in 18 Lycamobile-landen gelden, maar het negatieve punt is dat je data niet meetelt.
Roaming uitschakelen heeft geen zin. Woon je aan de grens, of ga je op reis, kan je belkrediet dus zomaar worden leeggetrokken door data zonder dat je het weet.
Ben je daar zeker van?

Ik heb namelijk een Nederlandse Lyca sim liggen, en toen ik terug kwam naar België zei m'n gsm doodleuk dat ik aan het roamen was via Proximus.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb destijds vanalles geprobeerd. Geen enkele app werkte behalve PDANet maar dit dus enkel via USB regering.
Ik heb toen uren aan de telefoon gehangen en ze weigerden ervoor te kijken. Heb zelfs tekstjes voorgelezen waarin stond dat elke provider verplicht is om tethering toe te staan. Op mails antwoorden ze ook niet. Lycamobile is goed zonder meer maar als je miserie hebt is het prijs...

Kan iemand met Lycamobile eens de app DNSet gebruiken op hun smartphone ? Dit forceert de Google DNS-servers over mobiele data. Misschien dat ze daar de boel toetrekken ?

BertG3
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

blaatpraat schreef:Ben je daar zeker van?
Ja, hoor. Ik spreek uit eigen ervaring.
Met een Belgisch nummer zat ik in NL op het netwerk 'Lycamobile' (dit is KPN NL).
Met Vodafone of T-Mobile kon hij niet verbinden, enkel met 'Lycamobile', en ik had enkel toegang tot 3G (maar daar is 4G ook voor Nederlanders een optie, dacht ik).

Deze screenshot is gemaakt in Nederland:
Afbeelding

Zoals je ziet, heet het netwerk ook Lycamobile, staat roaming uit, en heb ik toch nog 3G (LTE is aangeduid, maar ik kreeg enkel 2G en 3G).

Ook op dit forum heb ik soortgelijke verhalen gehoord, en verhalen van mensen die meerdere Europese landen hebben bezocht een Belgische Lycamobile-simkaart, en ook zij zeiden dat ze altijd het netwerk 'Lycamobile' hadden, met soms 3G en soms 4G.

Ik weet niet wanneer jij het hebt getest, of dat het anders is voor een Nederlandse simkaart, of misschien heb je geen 'plus'-kaart, maar wel apart dat je kon roamen op Proximus. Ik dacht dat je enkel kon roamen op de netwerken waar zij deals mee hebben (Orange voor BE, O2 voor UK, KPN voor NL, ...).

Met een Belgische simkaart gaat je telefoon dus wel smooth van een Orange-antenne naar een KPN-antenne, zonder dat je er iets van merkt, en je telefoon merkt niet dat je aan het roamen bent. Leuk idee, maar niet als je data apart wordt verrekend. :-(
Blond doesn't mean stupid :roll:
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik heb een All In One bundel bij Lyca en ga binnenkort naar Nederland. Telt mijn beschikbare data daar nu mee of moet ik hiervoor nu toch extra betalen ? Vorige berichten hebben me nu aan het twijfelen gebracht.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

stefken1969 schreef:Ik heb een All In One bundel bij Lyca en ga binnenkort naar Nederland. Telt mijn beschikbare data daar nu mee of moet ik hiervoor nu toch extra betalen ? Vorige berichten hebben me nu aan het twijfelen gebracht.
Extra betalen.
Volgens de website zullen je belminuten en sms'jes uit je bundel wel geldig zijn, maar data niet.

Hiervoor wordt je extra aangerekend (zorg dan wel dat je belkrediet hebt), of — volgens de website — zou je ook een 'data bolt-on' kunnen aanschaffen, en deze zou ook in het buitenland geldig zijn (€5 voor 500MB en €8 voor 1GB, een goede deal dus).

Of dit effectief werkt, weet ik niet. Volgens de website kan je zonder databundel ook niet roamen, maar dit kan dus weldegelijk (internationale dataroaming-tarieven zijn ook niet terug te vinden op hun website).

Het antwoord op je vraag is dus nee.

Zet je datatoegang wel uit van zodra je in de buurt van NL bent, want als je belkrediet hebt, wordt dat gebruikt om pushberichten, e-mails, etc. binnen te halen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

lycamobile is niet super slecht, enkel jammer dat klantenservice niet bestaat, internet op sommige momenten verschrikkelijk is (de laatste tijd merk ik wel verbetering, maar youtube kan nog steeds echt niet hoger dan 360p bij mij), sommige apps die niet werken door verbinding in gb, en geen hotspot (voor mij geen probleem).

ik las ook dat iemand ooit zijn nummer kwijt was omdat hij zogezegd te lang niet had herladen, maar dat was dus niet zo.
professioneel zijn ze niet enorm.

maar ze zijn wel goedkoop en interessant voor als je internationale contacten hebt en niet wil klungelen met voip apps enz.
klantenservice helaas nog maar 1 keer telefonisch kunnen bereiken, verder nooit.

en dat van roaming heb ik nu exact 1 week geleden zelf ondervonden. 1 groot netwerk.
vind het prettig qua bereik enzo (precies gelijk dit amerika is en wij allemaal staten zijn), maar dat met die data vind ik niet ok. bundel activeren lukt ook niet bij mij.
als roaming gratis moet zijn in de eu zal het wel opgelost zijn, maar tot dan... smerige praktijk.
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Waar zie je dan deze info ?
Als ik op volgende pagina kijk zie ik staan:

"Bundels voor roaming" met daaronder de "all in one" bundels.

http://www.lycamobile.be/nl/geen-roaming-kosten
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

stefken1969 schreef:Waar zie je dan deze info ?
Zoals eerder aangegeven: eigen ervaring.
Het staat trouwens ook (ietwat verborgen) op hun website, bij de veelgestelde vragen. Heb je die al bekeken?

Afbeelding

Heel professioneel ook dat de All In One-bundels die op deze pagina weergegeven worden niet eens kloppen.
Dit zijn de gewone nationale bundels (kan je zien aan de code die je moet gebruiken om ze te bestellen).
De bundel 20, 29 en 39 ontbreken, en het aantal data dat je ontvangt klopt niet.

Opnieuw: het antwoord op je originele vraag is nee.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ben in Londen op dit moment en heb een extra data bundel aangeschaft VOOR dat ik naar Engeland vertrok en het werkt goed.Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ik ben in Londen op dit moment en heb een extra data bundel aangeschaft VOOR dat ik naar Engeland vertrok en het werkt goed.Afbeelding

Ps : laagste resolutie van screenshot om data te sparen Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

hardyscript schreef:Ik ben in Londen op dit moment
Heb je daar LTE?

Weet iemand of je je voicemail (als mensen jou opbellen) eigenlijk in het Nederlands kan zetten?
En kan je de boodschap die je krijgt, na een gesprek, dat aantoont hoeveel belminuten je nog overhebt, uitzetten?
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Neen , kheb alleen 3G


Sent from my iPhone using Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

hardyscript schreef:Neen , kheb alleen 3G
Ok, bedankt.
Geniet van Londen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Wel spijtig dat Griekenland niet tot ėėn van de achttien landen behoord.
Anders zou ik er ook over nadenken om over te stappen.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe doen jullie dat om data te gebruiken in die 18 landen ? Want er staat toch duidelijk geen data van je bundel
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

amaai hoe pokkeduur 55€ voor 1gb in frankrijk
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Ja Frankrijk is duur. Geen idee hoe dat komt


Sent from my iPhone using Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:Hoe doen jullie dat om data te gebruiken in die 18 landen ?
Geldt helaas niet eens in alle 18 landen.
Geen bundel voor USA, heel jammer.
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Ik neem mijn woorden terug dat ik dacht dat hun dataverbinding verbeterd was.
Om nog even over de 'horrorverhalen' van hun LTE-snelheden terug te komen: bij mij thuis werkte het prima. Ping is misschien 10 ms hoger dan Orange, maar dus nog steeds goed genoeg. Websites reageren wel duidelijk trager.
Heb het ook vaak voorgehad dat een website niet geladen kan worden, omdat de server 'te traag reageert', maar op WiFi werkt het meteen.
Filmpjes op Facebook laden zijn een ramp (buffert de hele tijd), en ondanks de snelheid die het toelaat, is het mij nog nooit gelukt een YouTube-filmpje in iets hoger dan 240p te kijken, terwijl het in 720p kan met Orange (op de computer kan het zelf perfect in 4K, op een iPhone wordt handmatige keuze niet toegelaten).

Gisteren heb ik ook weer een heel traject moeten afleggen, en de verbinding in de auto is duidelijk verbetert. Vroeger vaak 1 bolletje onbruikbare 3G, nu vaak goede ontvangst LTE, dat snel genoeg was om mijn favoriete afspeellijst van Apple Music te streamen.

Helaas, bij ons in het dorp (nochtans een heel rustig dorpje) gewoon ronduit rotslechte LTE. Ook op de ring van Leuven, in Tienen, Aalst, etc. gewoonweg zéér slechte LTE.
Afbeelding
^ Ping: 37 ms - Down: 0,21 Mbps - Up: 0,03 Mbps
Leuven (Aan de ring, Carrefour Express, buiten), LTE1800 band 3
Via Orange zelf: 26 ms ping, 47,81 Mbps down en 13,27 Mbps up

Afbeelding
^ Ping: 35 ms - Down: 0,31 Mbps - Up: 0,71 Mbps
Tienen (Industrieterrein, buiten), LTE800 band 20
Via Orange zelf: 17 ms ping, 16,64 Mbps down, 7,03 Mbps up

En het was dan ook écht onbruikbaar. Je zou zeggen dat je er nog wel iets me kan, door de lage latency, maar echt niets wou werken.
Ik denk niet dat hun link in London te vol zat, omdat de latency relatief laag was, en ik wel berichtjes op Whatsapp kon versturen via 3G (werkte niet met LTE), maar hier ben ik niet zeker van.
Wat ook mogelijk is, is dat ik gewoon op een overvolle antenne zat.
Het is een feit dat MVNO's (behalve Mobile Vikings) vaak niet de hele infrastructuur huren.

Beide plaatsen zijn redelijk druk, dus ik kan me inbeelden dat Orange hier meerdere antenne's plaatst voor meer capaciteit.
Bij drukte worden de gebruikers dan verspreid. Als Lycamobile er dan maar één huurt, en je zit dan al op een redelijke volle én Orange bevoordeelt zijn eigen klanten dan nog eens (logisch), en die van Telenet voor een stukje waarschijnlijk, dan heb je pech.
Ik denk wel dat dit het geval is: redelijk volle antenne + een beetje minder bandbreedte zodat hun eigen klanten nog genoeg hebben, want anders was de latency waarschijnlijk veel hoger.

Geen MMS, helaas, maar dat is niet zo héél belangrijk.
Enkel die data, echt jammer. Ik heb mijn verbinding heel vaak nodig on the go, voor werk, dus zoiets kan ik me écht niet permitteren.
Hun aanbod is héél goed. Of het goedkoper is dan Orange (met thoorn), durf ik niet te zeggen, maar ik zou het gewoon al nemen omdat het veel handiger is, en een minder grote hassle is om in één keer veel data te krijgen.
En de belminuten... wow!
En als ze tethering gaan toestaan is het al een hele vooruitgang voor velen (maar wat ben je ermee als je verbinding het niet goed doet?).

Weet er trouwens al iemand of je de voicemail (als mensen je opbellen) in het Nederlands kan zetten? En of je die boodschap kan wegdoen dat zegt hoeveel belminuten je nog overhebt als je klaar bent met bellen?
Ik weet ook dat je het nummer achter de voicemail-knop op je iPhone kan wijzigen a.d.h.v. een code (al gedaan met dommel.com), maar met Lycamobile is me dit helaas nog niet gelukt. :(

Verdel wel een leuk idee, maar helaas... :?
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bizar, ik gebruik internet 24/7 en heb daar nog geen noemenswaardige problemen mee tegen gekomen?
Zit nu in Walem (Mechelen) en zal straks op weg naar huis eens hier en daar een speedtest doen, en results hier zetten

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

hier in kortrijk was het ook een ramp de eerste week prima maar de volgende weken ook 0.31 ofzo.
Moet wel zeggen was dan paasfoor en druk.
soms heel goed en 2 dagen nadien niks.
Ik vond lyca heel onstabiel.
Binnen paar weken zal ik nog eens voor 5 of 10 euro opladen om eens te zien of al verbetering is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Bizar, ik gebruik internet 24/7 en heb daar nog geen noemenswaardige problemen mee tegen gekomen?
Ik heb hun hiervoor nog eens 2 keer uitgetest, en de eerste keer (begin 2015) waren ze gewoon compleet nutteloos (sites die amper laadden, VTM-stream die haperde, slecht bereik overal en vooral in de auto, ...), en de tweede keer (zomer/herfst 2015) was het bruikbaar, maar nog steeds héél slecht (met dagelijks van die snelheden zoals hierboven).

Deze keer ging het echt beter, zoals jij ook aangaf, en merkte ik vaak waardes op die tegen die van Orange zelf aanliggen, totdat ik wat verder dan enkel mijn straat ging testen... Vanaf dat ik ons huis verliet, totdat ik terug was, had ik amper een bruikbare internetverbinding, helaas. :(

Ben zeer benieuwd naar je resultaten. :)
proximusboyke schreef:Ik vond lyca heel onstabiel.
Inderdaad. Het varieert enorm, en het is ook heel duidelijk dat ze te weinig capaciteit inkopen, daar in Londen, voor al hun gebruikers, en dat ze wat te weinig infrastructuur huren (niet onlogisch als je alles goedkoop wil houden).

Wou daarnet een filmpje voor de vergadering van morgen (straks, eigenlijk) uploaden dat ik via mail had doorgekregen op m'n telefoon.
De wachttijd ging van 29 minuten naar 7, naar 14, naar ... En uiteindelijk duurde het nog veel langer.
Dit is iets dat ik vaak doe via mijn Orange-verbinding, zowel op m'n gsm als op m'n laptop via hotspot.
Dit gaat vaak redelijk snel, en als ik buiten ergens rustig aan het werken ben, vaak nog sneller dan thuis of op het werk door de 1800 MHz-frequentie, en de schatting van hoelang het gaat duren is meestal correct en stabiel.

Wat voor mij een voordeel is, is dat bestanden uit mijn iCloud Drive véél sneller geladen worden (de servers van Apple voor ons staan in de UK). Hoewel het internet op het bedrijf, thuis of onderweg via Orange sneller is dan Lycamobile, gaat het echt véél vlotter via Lycamobile (op de momenten dat ze genoeg bandbreedte kunnen aanbieden :p).
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat bedoel je met te weinig infrastructuur huren? Ik lees hier verhalen (in andere threads) dat ze niet overal 4G hebben omdat ze op die plaatsen geen 4G afnemen. Dit blijkt echter niet te kunnen : ofwel huur je het hele netwerk af, ofwel huur je niks. Dus geen idee van waar deze verhalen komen?

Onderstaande zijn diverse speedtests welke ik de voorbije dagen heb gedaan met Lycamobile. Zowel vanaf thuis als van op andere plaatsen, zowel stilstaand als met de wagen als per trein. De trage snelheden welke hier vernoemd worden heb ik nog niet echt mogen ervaren (gelukkig maar). Ik heb als WAN ip trouwens inderdaad een Brits IP (intern : 10.190.173.60 extern : 185.13.106.219)
Zie ook https://apps.db.ripe.net/search/query.h ... ultsAnchor en http://bgp.he.net/AS31404
Screenshot_2016-08-01-13-53-30.png
Screenshot_2016-08-01-13-53-17.png
Screenshot_2016-08-01-13-53-10.png
Screenshot_2016-08-01-13-52-57.png

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat wel kan gezegd worden is dat de pagina's van Lycamobile op zn minst "onduidelijk" benoemd kunnen worden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

proximusboyke schreef:amaai hoe pokkeduur 55€ voor 1gb in frankrijk
Gewoon LycaMobile kaartje nemen in Frankrijk (http://www.lycamobile.fr/en/bundle?id=DBL) en dan betaal je plots 10 euro voor 1GB. Steek dat in een oude smartphone en klaar :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”