Mijn ervaringen met Lycamobile tot hiertoe

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

jep, het is die cs@ dat je moet gebruiken... en het is die cs@ dat terugkomt met de melding dat die vol zit :)

van wat je zo op internet leest komt het -als je een keer of 10 probeert- soms wel eens door, maar zo gek ben ik ook weer niet
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Stuur anders even een PM met je mailadres in, dan regel ik t wel even met LM :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben voor het werk in Gabon (West-Afrika) en heb geen netwerk op mijn lycamobile SIM. Manueel selecteren van een netwerk werkt niet. Switchen van 2g naar 3g en naar 4g en terug werkt ook niet. Op mijn dommel SIM heb ik wel gewoon toegang tot een Gabonees netwerk (Libertis). Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Is roaming wel geactiveerd op je gsm-nummer van Lycamobile? Bv. bij Proximus is dit een dienst die ProxiWorld of Pay&Go World heet en die je kan activeren en deactiveren. Geen idee hoe dat zit bij Lycamobile, je kan best eens contact opnemen met hun klantendienst.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lycamobile plots een stuk minder interessant.

AIO15 (15 euro - 600 belminuten - onbeperkt SMS - 4GB) en AIO20 (20 euro - 750 minuten - onbeperkt SMS - 7GB) zijn verdwenen. Nu heb je enkel nog AIO 10 (10 euro - 500 belminuten - 500 SMS - 1.5GB) en dan meteen AIO29 (29 euro - 1000 (inter)nationale minuten - onbeperkt SMS - 10GB).

http://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=NT

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

AIO15 staat er nog steeds... maar staat nu wat beter verborgen bij de "bekijk meer bundels" knop.

Code: Selecteer alles

 €15.00
Standaardprijs €19.00
/30 Dagen
All in One 15

    600Nationale Minuten

    OnbeperktNationale sms'jes

    3 GBNationale Data

Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Mijn god ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gehalveerd in data? :-D
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoezo data gehalveerd?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vroeger had je toch 5 GB (of 6 GB) voor 15 €? Alvast meer dan Orange Tempo Giga 15.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ah zo bedoel je. Vroeger had je inderdaad wat meer data, maar volgde je gehalveerd niet goed.
Vroeger had je voor €15 euro 5GB en voor €20 euro 10 GB.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

proximusboyke schreef:zoals ik eerder al zei en ook over heb geschreven hier ergens is dit geleden van pasen 2016.
Ik ga je rond nieuwjaar nog eens aanspreken over de bevindingen :-)
We zijn nog niet nieuwjaar (maar we beginnen er naartoe te gaan :)) en zowel ik als de vriendin zitten nog steeds bij LM. Waar ik vroeger toe kwam met de AIO van 20 euro heb ik nu eentje van 15 euro (kan meer op de wifi zitten op de plaatsen waar ik kom, wat ik vroeger deed op 4G).

Op zich nog steeds vrij tevreden van LM. Zoals gezegd : eens je je hebt gesparteld door het proces van nummeroverdracht en je er mee kan leven dat hun telefonische support rampzalig is, maar dat deze via facebook nog werkbaar is ... is het niet zo slecht. Bij een herlading van 15 euro heb ik nu 600 belminuten, waarvan ik gemiddeld er een 400 a 500 op doe. Van de 3GB internet verbruik ik tussen de 2.5 en 2.8GB gemiddeld.

Op de meeste plaatsen merk ik nog steeds een goed 4G signaal, al moet ik zeggen dat op plaatsen waar er 3G is dit ook nog vlot werkbaar is. Idem dito voor Edge. Een pak trager uiteraard, maar ik herinner mij bvb van vroeger bij Proximus dat Edge gewoon niet werkte. Kan inmiddels anders zijn?

Wat downloadsnelheden betreft : ik begin ook te merken wat hier al eens is geopperd : het lijkt alsof er een cap is op 15Mbps down, 10Mbps up. Alleen is dit duidelijk niet overal zo. Het is alsof het verschillend is van mast tot mast. Ik heb downloadspeeds via speedtest.net van +90Mbps en uploadspeeds van +40Mbps. Zeer bizar dus. Mijn gok is LM meer snelheid krijgt op masten die rechtstreeks op fiber hangen ofzo. Nu, 15/10Mbps is voor wat ik doe eigenlijk meer dan snel genoeg...

Wat calls betreft : heb wel een paar onderbroken gesprekken gehad inmiddels maar dit is vergelijkbaar met Base, Orange of Proximus. Inmiddels ook een aantal keren in het buitenland gezeten (Nederland, Frankrijk en Duitsland) en daar schakelde ik telkens mooi over naar het lokale "lycamobile" netwerk. Natuurlijk wel handig dat als je vanuit het Lycamobile netwerk van Duitsland of Nederland naar België belt dit gewoon afgetrokken word van je andere belminuten. En zelfs gratis als de contactpersoon ook LycaMobile is.

Het blijft natuurlijk een cheapass provider met typische cheapass problemen : een helpdesk die zijn naam niet waard is. Je word vrij snel geholpen via Twitter en Facebook maar dit kan/mag uiteraard niet de bedoeling zijn. Maar eens je het stadium van nummeroverdracht etc voorbij bent moet je je niet veel zorgen meer maken.

De kaartjes kochten we vroeger bij de wekelijkse boodschappen maar nu gaat het rechtstreeks van de Visakaart zodat we telkens op tijd herladen zijn. Ik kijk uit wat LycaMobile gaat doen met de Europese wetgeving die komende zomer in voege treed met betrekking tot roamingverkeer binnen de EU.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

krisken schreef: De kaartjes kochten we vroeger bij de wekelijkse boodschappen maar nu gaat het rechtstreeks van de Visakaart zodat we telkens op tijd herladen zijn. Ik kijk uit wat LycaMobile gaat doen met de Europese wetgeving die komende zomer in voege treed met betrekking tot roamingverkeer binnen de EU.
Online herladen krijg je ook 10% extra. Weet niet of dat voor automatisch ook zo is. Dus 10 EUR in de winkel is 11 EUR online, en je hoeft er niet voor naar de winkel :-p
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Het blijft natuurlijk een cheapass provider met typische cheapass problemen : een helpdesk die zijn naam niet waard is. Je word vrij snel geholpen via Twitter en Facebook maar dit kan/mag uiteraard niet de bedoeling zijn. Maar eens je het stadium van nummeroverdracht etc voorbij bent moet je je niet veel zorgen meer maken.

Ik kijk uit wat LycaMobile gaat doen met de Europese wetgeving die komende zomer in voege treed met betrekking tot roamingverkeer binnen de EU.
Maak je je geen zorgen, dat je er niet meer weggeraakt met zo'n helpdesk? :eek: life imprisonement :beerchug:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Eerlijk? Niet echt. Als ik verhuis is die toekomstige provider de ontvangende provider en moet deze zorgen voor de correcte afloop van de verhuis. Dit moet gebeuren binnen de 24 uur, zo niet is de ontvangende provider degene die mij x euro (moet het eens opzoeken) moet betalen per dag dat de verhuis niet is doorgevoerd. Zit rond de 2 a 3 euro/dag.

Dus als ik bijvoorbeeld naar Proximus wil dan moeten zij dit in orde brengen en moet er zelfs aan de kant van LycaMobile niks gebeuren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vandaag eens veel tijd, 3 iphones naar huis genomen de iphone 6s en orange base en lycamobile speedtest gedaan :-D
eerst nieuw kaartje besteld bij lyca wantja na 2 jaar kon ik niet meer opladen.

kortrijk groeninge poort

orange 20 22.93 15.66
base 26 33.45 12.44
lyca 68 15.93 6.31 geen 4g enkel H+


kortrijk lange steenstraat (heel druk) winkelstraat solden

orange 16 83.09 46.96
base 22 43.45 23.84
lyca 78 15.52 6.00


kortrijk grote markt

orange 12 102.94 47.96
base 16 78.54 28.87
lyca 69 15.40 6.33


kortrijk station

orange 18 96.94 44.29
base 26 41.21 17.84
lyca 76 5.18 7.03 geen 4G enkel H+



Sorry krisken maar voor mij is en blijft dat rommel !!!!
gewone man is da voldoende maar ik vinnet vel te hoge schommelingen in resultaten.
Wat ge ook heel veel ziet het begint hoog maar daalt zienderogen.
dus mijn conclussie is en blijft surf je graag goed en vlo blijf er zo ver mogelijk van weg.
Je bent beter met giga van orange of mv die veel data geeft dan dit hier.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat zijn testen in de buurt van Kortrijk, en allen vrij dicht op elkaar.

Het zou inderdaad eens een goeie test zijn om 4 dezelfde toestellen te nemen, met elk een aparte SIM kaart er in en zo het hele land rond te testen. Helaas heb ik niet het budget om 4 GSM toestellen te kopen voor dergelijke tests...

Lycamobile is langs geen kanten te vergelijken met Orange of Base : qua surfvolume zal je voor je prijs evenveel krijgen, maar de belminuten liggen een pak hoger. Dat blijk je gewoon niet mee te rekenen?

Kleine uitdaging voor je : gebruik die LycaMobile kaart eens intensief (je hebt ze nu toch aangeschaft) zoals je je huidige provider gebruikt en laat dan eens hier weten wat voor jou een mindere gebruikservaring is/was dan bij je huidige provider?

De 15Mbit downloadsnelheid die jij vermeld is iets waar ik *soms* ook tegenaan loop (heel raar, het kan de ene keer 100Mbps zijn, de andere keer dan het ergens anders 15Mbps zijn). Het kan zijn - zoals hier al eens is vermeld - dat er op sommige masten een cap staat van 15Mbps. Aan de andere kant kan ik niet veel dingen opnoemen waarom je meer datasnelheid zou nodig hebben op mobiele basis.

Dit zijn een aantal speedtests, genomen in heel BE (willekeurige plaatsen, als ik er eens aan dacht) :

Als ik deze CSV in excel gooi, en gemiddelden ga berekenen kom ik uit aan 25,74 Mbps download, 53,02 Mbps upload en een latency van 15,62ms. Lijkt me echt niet zo slecht? Er zijn mensen met een vaste internetverbinding die het met minder moeten doen ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ik de discussie hier een beetje volg dan zou het dan kunnen zijn dat Lyca vrije bandbreedte krijg, gecapt indien er niet veel vrij is?
Indien dit technisch mogelijk is:
Zou er een verschil zitten tussen abonnementen en prepaid kaarten bij eenzelfde provider?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

wat ik raar vind is als je in een vrij drukke omgeving bent dat ge veelal geen 4G krijgt.
die ping is en blijft zeer hooh.
Ben ook naar izegem gereden ja op de autostrade ga ik geen woorden aan vuil maken.
en die belminuten, ja cobineer dan een giga met voip en je bent ook al een heel stuk verder.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Een giga met voip combineren geeft hetzelfde resultaat hoor : een pak duurder. Heb nu 600 belminuten in België (ongeacht GSM of vast netwerk), dus 10 uur. Reken maar eens uit met voip hoeveel er daar extra bijkomt (eerlijk : ik gebruik er tussen de 400 en 500 per maand).

Als jij toch makkelijk aan toestellen kan geraken moeten we deze test misschien wat meer uitvoeren, wil zeker eens mee op pad gaan en taxi spelen? Heb je met LycaMobile eigenlijk ooit 4G gehad tijdens je testen? Want dat heb je ook niet meteen, duurt een dagje of 4 eer je op 4G zit (bij mij toch, +/- 6 maand geleden).

4G+ heb ik bij Lycamobile nog nooit gezien, wel bij Orange.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik zal binnenkort ook eens wat speedtests doen. Voorlopig nog Mobile Vikings en Base maar ik ben van plan om 1 naar Orange over te zetten en de ander naar Lycamobile.

Hoeveel verbruikt zo'n speedtest maximum?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat hangt voornamelijk af van de snelheid. Hoe sneller je kan downloaden, hoe groter de bestanden zijn.

Ik zou zeggen : test het eens? Vorm op je LycaMobiletoestel *137# en duw op de beltoets. Je hebt dan je hoeveelheid resterende belminuten, sms en dataverkeer. Doe een test, en zet direct erna de dataverbinding uit. Na een kwartiertje a half uurtje terug *137# doen en je ziet het verschil :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb 14 speedtest gedaan (13 vond ik ongelukkig :-D ) en heb nog 152 over van de 600 mb.
enja krisken had mijn lyca donderdag en vrijwel meteen 4g maar heb pas gisteren getest dus zeker 4G.
Mijn gevoel is, waar geen kat loopt werkt het, maar drukke plaatsen minder, heel drukke plaatsen geen 4G maar H en H+
4G+ zou ik me niet kunnen uitspreken daar ge dat niet kunt zien op een iphone.
Volgende zaterdag ga ik eens met een 950xl op pad, enkel met lyca dezelfde plaatsen of een verschil opzit.
Trouwens heb jij al 1 keer kunnen testen waar de ping normaal is laat ons zeggen tussen 15-30 (ruim gerekend)

eentje er niet bij gezet

kortrijk schouwburgplein

orange 17 94.23 46.31
base 11 174.54 78.21
lyca 78 9.95 4.36

base was da kan nie, nog eens enja het was zo. Nu stel ik mij de vraag zijn ze daar aan het testen met4G+ want tenslotte mijn popup zit daar en base is al jaren partner.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Base is inderdaad bezig met 4G+, dus het kan inderdaad hoor.

Zoals ik zei (zie één van mn vorige posts) heb ik een gemiddelde ping waarde in al mijn testen van 25ms.
Zie de laatste kolom van deze link, dit is de latency. Lijkt me behoorlijk?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Allemaal een Xiaomi Redmi 4A international edition (1 van de goedkoopste 4G smartphones met een moderne Qualcomm soc) kopen en op testrit naar verschillende locaties :wink: . Maar ik vrees dat die smartphone geen hoge snelheden zal halen en zelf de bottleneck is.

Misschien is het ook interessant om bepaalde bands te blokkeren. Misschien maakt Lycamobile op drukke momenten niet gebruik van band 20 wat zou verklaren waarom je op 3G komt te zitten terwijl Orange wel 4G heeft op die locatie.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je degelijke 4G telefoons kent die redelijk performant zijn, en niet al te duur is het misschien een idee. Waarom niet immers?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

werkt lyca eigenlijk in een mifi bakje
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef:werkt lyca eigenlijk in een mifi bakje
Bij mij alleszins niet (Huawei en MiFi). Dit omdat Lycamobile tethering blokkeert.
Ik heb gehoord dat er wel 4G-routertjes zijn die het kunnen, omdat ze online gaan alsof jij gewoon met je smartphone op LTE zit.

Je kan wel verbinden met de wifi en hij zal aangeven verbonden te zijn, maar niets laadt...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

lanadekat schreef:Ik zal binnenkort ook eens wat speedtests doen. Voorlopig nog Mobile Vikings en Base maar ik ben van plan om 1 naar Orange over te zetten en de ander naar Lycamobile.

Hoeveel verbruikt zo'n speedtest maximum?
Proximus op 3G was bij mij ongeveer 24 Mb met Speedtest.net.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Prepaid bundels

Let op dat je niet langer je bundeltegoeden kunt gebruiken tijdens roaming.


ik vraag me af wat ze hiermee bedoelen ?
http://www.lycamobile.be/nl/eu-roaming-verandert
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Hoe ik het lees gaan ze het doen zoals Scarlet bij prepaid. De bonus/bundels zullen enkel nationaal zijn. Bij roaming zal het nationale tarief toegepast worden en de bundels niet aangesproken worden. Of dit wetttelijk is, is nog maar de vraag.
Met de prepaidregistratie zijn ze al twee keer de mist in gegaan, benieuwd of dit het volgende gaat zijn waar BIPT hen op de vingers voor gaan tikken.
Laatst gewijzigd door jnsvr 10 jun 2017, 23:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

De vraag is zoals ik me al maanden afvraag en hier ook al heb gemeld, zijn ze verplicht van de bundels aan te spreken ?
Staat het zo in de wettekesten ?
Indien nee dan zullen de anderen kijken en volgen.
En wat zal je dan zien dat ze de gewone tarieven omhoog zullen doen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Los van de wijzigende roaming-regels had lycamobile natuurlijk al geruime tijd hun 'feel like home' dienst. Zal deze wel nog blijven bestaan?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, kan je gratis mee bellen en smsen in de andere landen waar LycaMobile actief is. Zonder enige vorm van Roaming kosten.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

De eerste en laatste keer dat ik Lycamobile had geprobeerd was in de zomer van 2016. Waar ik woon kan ik 4G+ ontvangen via Orange (Tempo Giga). Met Lycamobile kreeg ik ook 4G te zien op mijn GSM maar een willekeurige app van 5 MB downloaden in de Play Store duurde 7 minuten. Ook van het bellen was ik niet tevreden; soms moest ik 3 of 4 keer herproberen voor ik eindelijk een werkende verbinding kreeg. Eens de verbinding was gemaakt was de kwaliteit van het gesprek wél goed.

Naar wat ik toen begrepen heb zou dit gelegen hebben aan het feit dat hun netwerk via de UK ging en daardoor zo slecht was.

Ik ben nieuw op Userbase en zag deze thread in de trending lijst staan. Omdat ik de TS zo'n goeie review over Lycamobile zag geven ben ik uit nieuwsgierigheid nog maar eens naar hun site gegaan en nu zie ik dat ze op hun site reclame maken over 'hun Belgische 4G netwerk'.

Dus... loopt hun netwerk nu niet meer door de UK maar bevindt het zich werkelijk in België? Is LycaMobile echt veel verbeterd tegenover 2016? Als ik goed kan bellen en goeie internetsnelheden haal op hun netwerk ben ik namelijk wel geïnteresseerd in hun 30 GB bundel.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

LycaMobile maakt tot op heden nog steeds gebruik van Orange, maar zou dit jaar nog naar het Base netwerk gaan. Hun datatraffic stuurt men echter nog steeds via de UK.

Qua downloadsnelheid merk ik vrijwel altijd snelheden op tussen de 15 en 20Mbps in download. Hier en daar zal je ook wel eens snellere masten tegenkomen (soms tot 100Mbps!), maar dit is eerder zeldzaam. Voor mij is pakweg 15Mbps meer dan snel genoeg om comfortabel mijn GSM te kunnen gebruiken, daar heb ik echt geen snelheden van 50 a 80Mbps voor nodig om wat te surfen en te mailen. Ik begrijp echter dat er mensen zijn die snelheid wel belangrijk vinden, en hier dus tot dubbel zoveel geld voor betalen per maand.

Ik ben op zich blij dat ik voor mezelf en mijn vriendin samen nu op €30/maand uit kom, wat bij de concurrentie minstens €10/maand duurder blijkt te zijn. Zo bespaar ik toch gauw een €120 per jaar minimum (afhankelijk welke concurrent) uit.

Qua onderbroken gesprekken : ik heb dit inderdaad ook al meegemaakt met Lycamobile, maar eveneens bij andere providers. Denk dat 1 op de 40 gesprekken eens faalt en dat je dan moet dicht leggen en opnieuw moet proberen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

goja ik heb graag een stabiele internetverbinding met geen up en downs.
Bij lyca onbeperkt bellen smsen en 7gb 20€ ik bij telenet onbeperkt bellen smsen 5gb voor 18,75€
sit hzb ik toch liever. Natuurlijk ieder zijn goeste en ge moet met een paar samenleggen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Mij hoor je nergens zeggen dat de verbinding niet stabiel of betrouwbaar is? Overigens vergelijk je nu appels met peren : een stand-alone product versus een product uit een bundel.

Ikzelf heb een "Belgium PLAN L" : onbeperkt bellen/sms'en + onbeperkt bellen naar andere LM nummers + 7GB data voor €20/maand.
Vriendin heeft een "Belgium PLAN S" : 500 belminuten, 500 sms + onbeperkt bellen naar andere LM nummers, 1.5GB data voor €10/maand.

Ikzelf kom toe met +/- 5GB/maand maar bel wel vrij vaak. Vriendin belt amper, smst eveneens niet vaak, maar verbruikt tussen de 1.1 en 1.3GB per maand.

Bij Telenet (https://www2.telenet.be/nl/mobiel/abonn ... king-kong/) zou ik dus moeten kiezen voor een "Kong supersize" (45 euro/maand, tijdelijk 40 euro/maand) en mn vriendin voor een "King supersize" van 20 euro/maand, of nu met de korting 15 euro/maand.

Lycamobile totaal : €30/maand
Telenet totaal : €65/maand of met de promo tijdelijk €55/maand

Lijkt me toch al een serieus verschil : 25 euro/maand ofwel 300 euro/jaar als we de promoprijs bekijken. Bekijk je de echte prijs dan is dit maar eventjes 420 euro op jaarbasis!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja is al te zien hoe de noden zijn en hoe je kan regelen zoals gezegt kost mij dat 18,75€.
Een groot verschil met de prijzen die U opgeeft :banana:
nu gelukkig is het prepaid en kan iedereen het een keer testen en is het uw ding niet dan kan je veranderen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Kan ik met een Bel & Sms bundel ook data gebruiken na het ingegeven van de Apn gegevens , of moet ik een AIO aanvragen ?
Op de Lyca site vind ik dit niet terug in hun Faq.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”