Lycamobile roaming

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

Hallo, ik ben nieuw op dit forum omdat ik een vraagje had omtrent Lycamobile.

Laatst ging ik naar Nederland en had ik €5 extra belkrediet opgeladen om 500 MB voor €5 aan te kopen dat geldig is in 1 v/d 18 Lyca-landen.
Dataroaming stond uit. Ik dacht ook dat dataroaming bij Lyca niet zomaar mogelijk was, zonder databundel.
Op het einde van de dag, nadat ik terug naar huis wou vertrekken, merk ik dat ik op 3G zit en mijn belkrediet op is...
Ik had de bundel niet geactiveerd, omdat het niet nodig was.

Dataroamen kan dus wel bij hun, hoewel op hun site staat van niet, en je niks terugvindt over de prijzen.
Ze doen alsof ze één groot netwerk hebben over al hun landen, en dat vind ik goed, maar niet als je dan roaming aanrekent.
Voor alle duidelijkheid: roaming stond uit!
Als je dan aan de grens woont, kan hij prima met KPN NL verbinden, omdat het zogezegd hetzelfde netwerk is, en toch wordt je aangerekend voor roamingverbruik (en je merkt er niks van af).
Je sms'jes en belminuten zijn dan weer wel geldig binnen de 18 landen, maar de data die bij je bundel hoort niet... Dat is toch onnozel?
Ze waarschuwen je ook helemaal niet dat je over de grens bent.
En bovenal hebben ze nog niet eens LTE in het buitenland...

Wat vinden jullie hiervan?
Hebben jullie ervaringen met deze provider?
Eén groot netwerk lijkt me een leuk idee, maar zorg er dan voor dat je je bundel ook overal kan gebruiken, je weet niet wanneer je aangerekend zal worden... En die extra data is niet via de website te activeren, en die code kan je niet 'bellen' op een iPhone, want hij probeert een echt gesprek te voeren... Via sms werkt het niet.

Ik ga hun proberen te contacteren, hoewel de klantenservice gewoon een telefoonkabel is dat op een aardappel is aangesloten volgens mij...
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Ik denk niet dat ze gaan antwoorden op uw vraag.
Zeker niet als het in het Nederlands is. Deze mails gaan waarschijnlijk naar de prullenbak.

Als ze niet antwoorden zal de enige oplossing de ombudsdienst zijn.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Enige manier om met hun in contact te komen is via facebook : het 0800 nummer noch het verkort nummer werkt hier (zowel via Mobistar als via Proximus). Uiteraard als je daar geen zin in hebt : ombudsdienst!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Voor zover ik hun webstek begrijp is er alleen roaming in Europa binnen het forfait met tariefplannen all in one 10, 15 en 45?
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

tommydnp schreef:Ik denk niet dat ze gaan antwoorden op uw vraag.
Zeker niet als het in het Nederlands is. Deze mails gaan waarschijnlijk naar de prullenbak.
Die service trekt nu toch ook echt op niks he!
krisken schreef:Enige manier om met hun in contact te komen is via facebook : het 0800 nummer noch het verkort nummer werkt hier (zowel via Mobistar als via Proximus).
Via het 0800-nummer heb ik één keer een West- of Oost-Vlaamse man aan de lijn gehad, maar hij begreep niet goed wat er aan de hand was.
Via Facebook nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag van een half jaar terug.
Typisch...
kurtcockaert schreef:Voor zover ik hun webstek begrijp is er alleen roaming in Europa binnen het forfait met tariefplannen all in one 10, 15 en 45?
Website idd niet duidelijk. Op de ene pagina staat dat je voor €15 2 GB krijgt, en op de andere pagina staat 5 GB...
Ik wissel tussen All In One 15 en 20, en je kan dan gratis bellen en sms'en binnen alle 18 Lyca-landen (ook Amerika).
Maar omdat Lyca doet alsof het 1 groot netwerk is, heb je overal al data aanstaan zonder roaming aan te zetten.
Als je dan aan de zee woont, en KPN heeft net een sterker signaal dan Orange, betaal je dus extra voor je data, zonder dat je dit weet!
Je krijgt geen sms'je, geen dataroaming, zelfde netwerknaam, schakelt over alsof je tussen 2 antenne's in België overschakelt.
Leuk idee, maar niet als je extra wordt aangerekend.

Ik dacht nl. dat dataroaming niet mogelijk was. Enkel tot voor kort met één van hun extra bolt-ons-paketten, maar blijkbaar kan je dus wel gewoon roamen met je belkrediet.
Smerige praktijk.
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

krisken schreef:Enige manier om met hun in contact te komen is via facebook
Krisken, mag ik u vragen welke van de zoveel pagina's van Lycamobile u gebruikt om met hun in contact te komen?
Gebruik je gewoon de officiële geverifieerde pagina? En kan die problemen oplossen voor Belgische klanten?
Bedankt!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb meestal binnen de 2 uur antwoord via https://www.facebook.com/lycamobile/ van een zekere Hector (volgens mij de enige echte mens die dat opvolgt).

Ik zat eergisteren (en vandaag terug) voor een hele dag in Nederland waarbij ik met mijn AIO 15 perfect kon gebeld worden zonder roaming, sms versturen/ontvangen zonder kosten. Alleen voor data is er inderdaad geen roaming optie.

Bekijk ook eens deze PDF : http://www.lycamobile.be/sysimages/medi ... lgium1.pdf. Je kan dus (zie pagina 2) bij je AIO plan een extra formule nemen, bijvoorbeeld een home data M1 van 7 euro voor 500MB of een home data L1 van 12 euro voor 1GB

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn onlangs nog veroordeeld voor het aanrekenen van te hoge roamingtarieven.
https://tweakers.net/nieuws/112589/lyca ... ieven.html
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Flippi schreef:Ze zijn onlangs nog veroordeeld voor het aanrekenen van te hoge roamingtarieven.
Ik wou het net zeggen!
Net contact gehad met hun, met een AIO-tariefplan rekenen ze binnen de EU 10ct/MB aan.
Dit vind je nergens terug op de wesbite, én dit is hoger dan toegestaan binnen de EU.

De lijst die Krisken heeft gepost is ook zo wazig... De informatie omtrent de tariefplannen op de eerste pagina zijn outdated en voor o.a. Frankrijk vragen ze zelf in de databundels prijzen die hoger liggen dan toegelaten (€20 voor 250MB).

Den Hector viel een beetje uit de lucht...
Blond doesn't mean stupid :roll:
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Als je de facebook pagina bekijkt, zie je op elke post van Lyca mobile ook alleen maar reacties met klachten :-)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

devastator schreef:Als je de facebook pagina bekijkt, zie je op elke post van Lyca mobile ook alleen maar reacties met klachten :-)
Maar dat is vrijwel bij elke provider zo ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

krisken schreef:Bekijk ook eens deze PDF : http://www.lycamobile.be/sysimages/medi ... lgium1.pdf. Je kan dus (zie pagina 2) bij je AIO plan een extra formule nemen, bijvoorbeeld een home data M1 van 7 euro voor 500MB of een home data L1 van 12 euro voor 1GB
had ik ook gezien maar vertrouwde het niet omdat het niet eens juist was.
vind dan wel dat ze voor roaming niet zo enorm goedkoop zijn als ik vorige berichten lees.
heb ook een bericht gestuurd op facebook, hopelijk krijg ik een antwoord! :)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je wordt er inderdaad tureluurs van als je op zoek bent naar informatie op hun site over roamingtarieven. Zeker als blijkt dat op dezelfde site tegenstrijdige informatie wordt verstrekt.

'k Ben ooit eens een projectje gestart om de roamingtarieven te vergelijken, maar k'zag op den duur door het bos de bomen niet meer... :-(
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Flippi schreef:'k Ben ooit eens een projectje gestart om de roamingtarieven te vergelijken, maar k'zag op den duur door het bos de bomen niet meer... :-(
Is 't echt? Die website heb ik nl. al vaker gebruikt.
Heb ooit ook al eens de voor mij meest interessante aanbiedingen willen bij elkaar zetten, en kijken hoeveel data je er kan krijgen, wat de mogelijkheden zijn qua roaming, wat de voordelen zijn na het gebruik van thoorn etc... maar het is ingewikkelder dan gedacht.

Voor Lycamobile geldt dit eigenlijk voor Australië, Oostenrijk, Denemarken, Duitsland, Ierland, Polen, Roemenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Verenigd Koninkrijk en Nederland:
€1,99 - 50 MB (bel *139*7011#)
€5,00 - 250 MB (bel *139*7001#)
€7,00 - 500 MB (bel *139*7051#)
€12,00 - 1GB (bel *139*7101#)
Voor Noorwegen, Frankrijk en/of Portugal en Italië heb je een andere, duurdere bundel nodig.

Heel spijtig dat ze geen bundel hebben voor de VS, en ook niet 1 soort bundel voor de EU-landen (of dan toch voor hun landen, waar deze 4 landen toch ook onder vallen).

Absoluut verkeerd van hun. Ze bieden (vrijwel) geen klantenservice aan in de taal van het grondgebied waar Lycamobile diensten levert, hun website voldoet niet aan de regel niet ondubbelzinnig te zijn, ze zeggen helemaal niks van de dataroaming die binnen de EU 10ct/MB kost, wat trouwens tegen wet van de EU is, waarin dataroaming binnen de EU maximaal iets meer dan 6ct/MB mocht kosten, én ze blokkeren tethering met opzet, waardoor ze dus jou verhinderen om de door jou aangekochte dienst te gebruiken op de manier dat jij wil.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”