Heeft Scarlet ook de M-Pay scam?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik vraag me eigenlijk af: Scarlet is van Proximus. Als je overstapt naar een Scarlet prepaid kaart. Heb je dan dezelfde problemen als bij Proximus: dus verschillende betaal-SMS'en en m-pay betaaldiensten die je constant aangerekend worden zonder enige reden?

En voor dat mensen beginnen dat het niks met Proximus te maken heeft: heb het al met 6 (!) nummer voorgehad, bij minstens 3 verschillende providers, en enkel bij Proximus is het altijd hetzelfde waarbij ik gewoon constant belkrediet kwijtraak. In totaal over de 6 nummers ben ik denk ik al minstens 300€ kwijt aan al de oplichting van Proximus. En ik wens daar niet meer aan deel te nemen. Nu vraag ik me af: is Scarlet dus ook een oplossing of niet. Lijkt me gewoon een redelijk voordelige SIM-kaart :)

EDIT: PS: is het ook mogelijk om belwaarde Proximus>Scarlet over te zetten?
Laatst gewijzigd door Dima_2005 29 mei 2016, 11:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hi Dima,

Ben recent(maart) met 2 nummers richting proximus gestapt en heb nog geen misbruik vastgesteld? Valt hier niets tegen te doen dan?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

fryelectro schreef:Valt hier niets tegen te doen dan?
Met abonnementen overdrijven ze niet zo erg. Daar valt het mee. Maar prepaid wordt gewoonweg langs alle kanten misbruikt! Ergste van al: volgens Proximus kunnen (willen) ze het niet blokkeren. Je kan zelfs niet "alle betaalnummers" blokkeren.

Als je Proximus contacteert, zeggen ze "we hebben er niks mee te maken, contacteer de "leverancier van de SMS-diensten". Die zeggen dan "we werken in naam van onze klant, contacteer hun". En die laatste zijn niet te bereiken en willen natuurlijk het geld niet teruggeven.

Maar ergste van al: enkel bij Proximus gehad! Nog NOOIT zelfs maar 1 foute SMS gezien bij alle andere providers.

Dusja, daarom dat we nu onze laatste nummer gewoonweg overzetten. Een tijdje (paar maanden, net na het in de pers te komen) niks gezien. Maar sinds eergisteren toch alweer een SMS ontvangen die 2€ gekost had en nog eens 1€ betaald om het stop te zetten.
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Gewoon de payment, adult en premium services laten blokkeren voor je kaart

En tot op heden heeft Scarlet nog geen MPAY (eg. De Lijn, parking tickets, Google AppStore, Facebook credits, allerlei adult services via web, ...) maar wel premium SMS hetgeen waar u mogelijk last van heeft gezien u betalende SMS'en ontvangt.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

Toen ik bij Proximus een prepaidnummer had kreeg ik nooit spam en nu bij Scarlet ook niet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ook in al die jaren nooit last van gehad. Wel mijn ma 1 keer na het klikken op een of andere link in de browser op haar gsm. Dan contact opgenomen met die firma, hun eigen voorwaarden tegen hen gebruikt en het was snel stop gezet en terug gestort :beerchug: Maar als je die dingen niet gebruikt best af zetten inderdaad.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Punt is: Proximus wilt het niet afzetten. Meerdere keren daarover klantendienst gecontacteerd. Ze zeggen dat het onmogelijk is voor prepaid.
SvenV schreef:En tot op heden heeft Scarlet nog geen MPAY (eg. De Lijn, parking tickets, Google AppStore, Facebook credits, allerlei adult services via web, ...) maar wel premium SMS hetgeen waar u mogelijk last van heeft gezien u betalende SMS'en ontvangt.
Eigenlijk bijna alle scam-dingen gebeuren via m-pay. Dus da's goed om te weten, dat betekent dan ook dat ik dus veiliger zit bij Scarlet voor dat nummer.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik ben al jaar en dag klant bij Proximus, ik heb zowel herlaadkaarten als abonnementen gehad en nog nooit last gehad daarvan. Het heeft wellicht te maken met de (louche?) websites die je bezoekt via je mobiele internet verbinding. Je gsm-nummer kan dan mee worden doorgestuurd via de headers voor factureringsdoeleinden. Dit kan ook door op pop-ups of banners te drukken.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb prepaid, ik ga naar Proximus E-services. Klik op My Products. Klik op men gsm-nummer. Bij services zie ik Proximus M-Pay staan. Daar klik ik op Configure . Current status of Service: Your Proximus M-Pay is activated => modify. :roll:

Wat niet wegneemt dat de klantendienst dit had moeten kunnen doen of op zen minst de weg had moeten wijzen. Er is zelfs een maximum bedrag in te stellen, minimum 10 weliswaar.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

nickz schreef:Het heeft wellicht te maken met de (louche?) websites die je bezoekt via je mobiele internet verbindin
Ik heb er last van gehad zelfs op telefoons die geen mobiel internet hadden!
En dan nog: waarom enkel bij Proximus?
MClaeys schreef:Ik heb prepaid, ik ga naar Proximus E-services. Klik op My Products. Klik op men gsm-nummer. Bij services zie ik Proximus M-Pay staan. Daar klik ik op Configure . Current status of Service: Your Proximus M-Pay is activated => modify. :roll:
E-services zijn op dat nummer niet werkend (omdat het een business nummer is, en prepaid en dan werkt e-services om een of andere reden niet). Er kan absoluut niks aangepast worden.

Nuja, in ieder geval ga ik weg bij Proximus. Ben hun gepruts bijzonder beu en ga er verder geen woorden aan vuil maken. Mijn vraag vooral was of Scarlet te vertrouwen was.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Enkel bij Proximus omdat het diensten zijn die bij M-Pay geregistreerd zijn, daar verschuilen ze zich ook achter bij klachten (lijstje).

Ok, ik wist niet dat het om een zakelijke prepaid ging, geen idee hoe het daarmee zit :). Het is niet mogelijk overigens om belkrediet over te dragen (om op uw laatste vraag van uw openingspost te antwoorden).
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”