Scarlet, binnen geen ontvangst

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Met m'n smartphone en Scarlet abbo heb ik op het werk geen ontvangst, dus geen bellen, sms of data (3g-4g).
Enkel in het bedrijf, een stalen constructie. Op de parking heb ik wel ontvangst.

Is dit gewoon pech en zal dit bij een andere provider ook zo zijn of zijn er verschillen waardoor ik misschien beter overstap?

Ik ben overigens de enige met Scarlet en de enige met dit probleem.

Plaats: Maaseik, industrieterrein Jagersborg. Halfweg Maaseik-Neeroeteren.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Kijk eens of er collega's zijn die Proximus hebben en vraag of zij hetzelfde probleem hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik denk dat je in dat industrieterrein in een blind spot zit, want Mobistar en Base hebben ieders een mast daar, maar Proximus heeft er pas eentje in het dorp van Neeroeteren of in centrum Maaseik.
Zie http://www.lne.be/themas/milieu-en-gezo ... enneskaart

Het kan je misschien helpen om 4G en 3G uit te zetten als je het bedrijf binnenkomt, zodat er hopelijk nog een straaltje GSM binnenkomt?
Zoals hierboven ook gezegd: vraag aan jouw collega's die Proximus hebben of ze ook problemen zoals jij ervaren (want Scarlet zit gewoon mee op het netwerk van Proximus - is een volle dochter)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Carto mobile opensignal app installeren en even kijken welke masten van welke providers er in de buurt staan en waar je hoeveel signaal je nog ontvangt. Waar je wel goede ontvangst hebt ook even het signaal noteren en dan kan je vergelijken.
Succes

Sent from my D6000 using Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

bruma schreef:Carto mobile opensignal app installeren en even kijken welke masten van welke providers er in de buurt staan en waar je hoeveel signaal je nog ontvangt. Waar je wel goede ontvangst hebt ook even het signaal noteren en dan kan je vergelijken.
Succes

Sent from my D6000 using Tapatalk
Zeer goede tip maar de app is helaas hopeloos verouderd. Er is al maanden geen enkele update meer.
Ik heb die app ook, en deze werkte zeer goed!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Intussen eens een kleine test kunnen doen. Mobistar kaartje van mijn echtgenote gaf meteen vol bereik en 4G, idem met Base van de ploegbaas.
3 collega's bevestigen ook dat ze regelmatig geen ontvangst hebben met Proximus.

Volgende week stap ik dan maar over.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”