Dommel Mobile

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

na bestelling, geen bevestiging in mailbox hiervan. :-(

moest id-kaart opsturen, maar was ingelogd met login van mijn vrouw....dus haar id-kaart hebben ze toch al??? is sim voor minderjarig kind. Heb dan maar 2 ID-kaarten doorgemaild.

kort na bestelling wel aanvraagstatus in 'my packages' gewijzigd naar 'active'.

Hopelijk moet ik geen 3 weken wachten zoals eerste sim. Ik denk het niet, want iedereen gaat nu weglopen. :-D
jnsvr schreef:De klanten die dit momenteel nog hebben kunnen hier nog een tijd van gebruiken maken.
er staat wel renew date: 01/04/2015, dus veronderstel dat vanaf dan op dommel mobile freedom wordt overgeschakeld.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

UPDATE:
http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
u dient eerst een dommel.com mobiel abonnement te bestellen via de rode bestelknop op http://www.dommel.com. hierna ontvangt u binnen het uur, op het e-mail adres dat u opgaf bij uw bestelling, het contract dat u dient te tekenen. samen met een kopie van voor- en achterzijde van uw identiteitskaart stuurt u het ondertekende contract terug naar schedom nv - sint-lambertusstraat 87 - 3401 landen, ingescand via [email protected] of per fax op 011 92 00 00. op het ogenblik dat we deze documenten duidelijk leesbaar hebben ontvangen, wordt door ons uw sim-kaart per post opgestuurd.

niet ontvangen, heb dan gewoon 2 ID-kaarten opgestuurd. geen reacties op ticket. Tja, 't is Dommel voor iets hé :twisted:

dan maar eens gebeld. Na 10' nam iemand op!!! :-D Hij had dan nagekeken of er mail van hen verstuurd was. Nee dus. Dan zij hij dat het niet nodig was om contract te ondertekenen, aangezien ik al een simkaart had (en contract getekend). Maar waarom controleer je dit dan, hij trekt zelf die conclusie doordat het systeem niet automatisch een mail verstuurd heeft?!
Ik heb gewoon id-kaart doorgestuurd ouder+kind. Dan heeft hij ticket opgestart voor de mobiele diensten om te melden dat ID ok is en sim mag verstuurd worden.

Nu staat status 'actief', dan zal er 'pending' komen te staan....(tot sim geactiveerd wordt)

krijg plots antwoord op dat intern ticket dat hij titelde 'klant heeft sim niet ontvangen'???? een antwoord: het gsmnr. 048******* staat al actief! :evil: Da's wel het nummer die al 1 jaar gebruikt wordt, en op lijn 2 heb ik een nieuwe sim aangevraagd... :oops:
man man man, heb toch geantwoord waarom het bij dommel altijd zo moeilijk moet gaan, en als het hen zal lukken op 5 werkdagen een sim te versturen.

UPDATE 11/02 14:15: er blijkt schot in de zaak te komen: sim zou morgen verstuurd worden (hopelijk geen valse belofte om me rustig te houden)

Als binnen 1-2 jaar dochterlief veel gaat begin sms'en en dit tariefplan niet meer correspondeert met haar profiel, ik dit gsmnr. ga willen overzetten nr. andere operator. Tja, da zal ook niet makkelijk zijn, daar er dus 2 nummers op 1 profiel staan. Dat gaan ze ook weer kunnen verklo***. eens het werkt ok, maar ALTIJD miserie.

http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
"bepaal indien gewenst uw maandelijkse limiet: ontvang dagelijks of wekelijks een gratis sms met de status van uw kosten voor de lopende maand"
Ik vraag mij af of je dit voor elke sim afzonderlijk kan instellen? Ik wil nl. niet voor verrassingen komen te staan met dochter die eerste smartphone krijgt. :-D
Laatst gewijzigd door satsurfer 11 feb 2015, 15:37, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Vandaag ( maandag namiddag aangevraagd ) mijn MV sim-kaart ontvangen en ondertussen de SMS voor nummer overdracht verstuurd .

Benieuwd hoe lang het duurt voor ik over ben :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sim maandag aangevraagd, zou vandaag moeten toekomen. Nada! (Accessoires in Duitsland besteld dinsdagavond, vandaag al toegekomen!). Dommelservice inbegrepen id prijs :-)

We zijn maandag: sim weer niet toegekomen. :-(
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Zijn er nog een alternatief buiten mobile vikings? Ik was aan het zoeken naar proximus generation connect, maar de link lijkt niet meer te werken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

GC werd een aantal maanden geleden afgevoerd... Proximus heeft geen alternatief prepaid plan meer... Misschien in internet-on-mobile van Mobistar iets voor jou als je GC wou overwegen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Dank u, ik had er over gekeken op hun site. Ik heb het besteld.
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Net 4G gehad in Hasselt op Yin :)

Spijtig dat ik binnen een maand dan weer moet vertrekken :/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

nog altijd geen sim van Dommel. :bang:

De service en klantvriendelijkheid van Dommel krijg je er gratis bij. Doet me denken aan wachten & bediend worden aan een overheidsloket. :-D

Is Dommel al een parastatale? :-D

Zoals ze in het Duits mooi zeggen: 'Abwarten und tee trinken' of 'de trein der traagheid'

nog altijd geen sim!!! ze stuurden dinsdag antwoord

'Beste
Deze werd verstuurd naar *************************** ** te **** **********.
Klopt dit adres? '

Of je het moet geloven is een andere zaak! in 17 jaar online bestellingen zelden verlies gehad, en zeker geen brief! soit, dit bedrijf is te mijden als de pest, helaas zijn hun tarieven voor lage verbruikers te verleidelijk... maar hun internet -hoe laag de prijs ook is- kunnen ze houden met zo'n 'help'desk die er geen is.

Vandaag gebeld (hun tickets beantwoorden ze toch niet)....'We zijn het aan het onderzoeken'...Ben niet boos aan de telefoon geworden, maar op mail ben ik wel scherp. Service hoef ik niet, maar als ik een sim bestel, verwacht ik wel dat ze slim genoeg zijn om deze op te sturen en te linken aan mijn bestaande account...(en wat moeite doen om hem asap op te sturen en geen 2 weken te wachten) Tja...

Als het nog lang duurt, zal het wss. Mobi* Internet On mobile worden of aldi talk...
Laatst gewijzigd door satsurfer 21 feb 2015, 10:34, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

na dagen geen informatie, nogmaals gebeld...nu zeggen ze dat er een technisch probleem is. Ergens iets met de nieuwe formule e.d.
sims hebben ze.

Ik zeg dan, waarom zeg je dit gewoon niet aan de klant? Ze zeiden vorige week woensdag dat de sim de donderdag zou verstuurd worden. ZEG DIT DAN NIET. Beloof niet iets wat je niet kan waarmaken. En ondanks talrijke tickets (1 ticket met meerdere replies van mij uit), zetten ze hun fouten niet recht....

Nee, nog liegen paar dagen later met te vragen...'klopt uw adres', terwijl hun nieuwe sims nog niet in orde zijn.

m.a.w. veel te vroeg gelanceerd, of wordt het weer afgevoerd omdat ze tarieven niet kunnen waarmaken? Amai, triestig bedrijf.

UPDATE: op vrijdag 20/2 om 17.35 u. (na mijn beklag via bestaande ticket 3 u. voordien en 10' later via telefoon heel kort)
"We kunnen met zekerheid zeggen dat de simkaart maandag naar u verzonden zal worden."

Schrijf het op mensen! :-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

1X belofte waargemaakt: dinsdag kwam de sim aan!!!

welkom op het dommel netwerk, het beste in België stond er of zo...
onmiddellijk naar de link gesurft om te activeren, dan moet je 1 werkdag wachten. Daags nadien probeerde ik te bellen met gsm en dit lukte!

Kort nadien kreeg ik bevestigingsms met mijn nieuwe gsmnr. (wat ik zelf al wist dus). Op de brief staat dat je eerst een sms krijgt, en nadien kan bellen :-)

woensdag kreeg ik op 1 u. tijd 2 antwoorden (op vraag dat crm niet klopte) van dommel!!!

"Dit is omdat ons systeem alles nog moet verwerken en vanaf morgenvroeg zou alles in orde moeten staan. Als u wilt kan u al een limiet instellen."

In de CRM is het nog altijd niet in orde: :cry:

op hun site:
"bepaal indien gewenst uw maandelijkse limiet"
niets van terug te vinden in de crm

dommel mobile freedom
new-mobile-number (hier zou nieuw nr. moeten staan!)

free sms sent from belgium unlimited?!
free sms sent from europe unlimited?
current activated packagetype ????? => bij mijn andere sim staat hier 'time'

Ik geef Dommel als telecomoperator geen lang leven. Als je ziet aan welke bodemtarieven ze werken, hoeveel tijd & energie ze in 1 klant moeten stoppen? bedenkelijke service. en ik lever misschien 50 € op/jaar (- hun kosten van de gesprekken/sms'en). Zie grote speler Colruyt Mobile die ook handdoek in de ring mocht gooien en toch top-service gaven. (mede door Dommel vermoed ik).
Aangezien ze na 1 jaar gans hun tarievenplan mochten omgooien. Proximus kreeg te veel concurrentie? marge te laag? te weinig klanten om degelijke prijzen bij proximus te bedingen? Dit heb ik toch nooit in telecomland gezien.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

In het andere dommel mobile topic staat er dat op 31 maart iedereen omgezet zal worden naar de Freedom abonnementen.

Hier ben ik als klant niet mee gediend natuurlijk. Officieel weet ik van niets, het was per toeval dat ik dat bericht zag.
Hoelang op voorhand moet Dommel mij inlichten dat ze mij verplichten om te veranderen van abonnement, zodat ik tijdig kan opzeggen?
Want... Die opzeg zouden ze vandaag moeten binnen krijgen (1 maand) om goed te zijn, en ik ga echt niet naar het veel te dure Freedom overstappen...
trissbe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 maa 2014, 12:54

Ik heb ook al naar uitleg gevraagd, en heb nadien een standaard brief gekregen dat het inderdaad gaat veranderen.
Wij zijn hier natuurlijk ook niet mee gediend, vooral de data zal heel duur worden. Kijk bv naar 3 GB verbruik per maand, zal je 60 euro ENKEL voor data gaan kosten. Dit is natuurlijk belachelijk!!
Voor mij was Dommel een ideale telecom provider, aangezien mijn ouders in Spanje wonen, kon ik regelmatig gratis roamen, gratis sms'en naar Belgie, en 2 uur/ maand bellen naar hun. Vind maar eens een andere telecom provider met dezelfde opties voor die prijs.
Jammer!!!
Ze zullen de rekening van Proximus ontvangen hebben zeker?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vandaag hun opzeg opvangen.
Vraag me af hoe wettelijk die is.

1. Is per email, niet per aangetekende zending (hoe zijn zij zeker dat ik die wel gekregen heb?)
2. Is minder dan een maand voor de aangekondigde datum (moeten zij niet minstens dezelfde opzegtermijn gebruiken als ik zou gebruiken bij hen? 1 maand)

Even wat juristen contacteren... Ja, ik ga moeilijk doen, ben namelijk niet akkoord dat ik automatisch 100 euro per maand zou moeten betalen voor hetzelfde verbruik.
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Heb ook de mail ontvangen.
Heb toch al gereageerd naar Dommel toe, dat ik deze beslissing jammer vind, en gevraagd de bundel gewoon te kunnen behouden.
Ben benieuwd naar hun antwoord...

Elrocco 8)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zouden ze wel communiceren dan :-) Helaas, de factuur van proximus zal hen te hoog geweest zijn ..dus downsizing!

dommel is geen ocmw he.

Hier zullen ze veel klanten mee verliezen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik ben alvast op zoek naar een nieuwe provider.
Als iemand een goed voorstel heeft, in dezelfde prijsklasse, bring it on.
Zelfs MV is dubbel zo duur als dommel yin... :(
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Hun antwoord (sneller als gewoonlijk :? )
De account die u heeft is end-of-life en wordt dus niet meer verder gezet na 31 maart. Het spijt me.
Op dat ogenblik wordt uw account automatisch overgeschakeld naar onze mobile freedom.
U kan er inderdaad ook voor opteren uw account over te dragen naar een andere provider.
Dat beslist u uiteraard zelf.

... :cry:

Elrocco 8)


elrocco schreef:Heb ook de mail ontvangen.
Heb toch al gereageerd naar Dommel toe, dat ik deze beslissing jammer vind, en gevraagd de bundel gewoon te kunnen behouden.
Ben benieuwd naar hun antwoord...

Elrocco 8)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn sim werkt, maar kan nog altijd geen limiet instellen en staat nog 'new mobile number' antwoorden doen ze weer niet. Vermoed dat het de kinderziektes zijn en ze het zelf nog nie goe weten? Soms krijg je op 5' antwoord, soms op 5 dagen :-)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ondertussen al mogelijk de limiet in te stellen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee, maar je kan het via helpdesk laten instellen vertrouwden ze mij toe.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Even een vraag hier droppen:

Met dat Yin/Yang weg zijn, ben ik ook overgestapt van Dommel.
Redenen hoef ik niet te geven, veronderstel ik...
De overstap is uitgevoerd op 18 maart, sinds dan zit ik bij Mobistar.

Nu heb ik gisteren een factuur gekregen voor maart, waarin er nog kosten zijn die niet in de bundel vallen.
Dit betwist ik niet, ben op reis geweest, heb daar een paar telefoontjes moeten doen (en de wifi werkte niet).
Echter vraag ik me nu af: de eerste maand van mijn Dommel abo begon niet op de eerste van de maand, toen hebben ze uitgerekend hoeveel het me zou kosten "pro rata" voor die maand, en dan pas begonnen aan 16/maand voor de andere maanden.
Nu was maart geen volledige maand.
Kan ik niet vragen of ze die kosten die buiten de bundel vallen kunnen aftrekken van een pro rate creditering van die 13 dagen dat ik betaald heb, maar geen klant meer ben?

Het draait me meer om het principe, als het echt niet gaat betaal ik het wel natuurlijk...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Als update op m'n vorig bericht:
Het is me, na veel heen-en-weer mailverkeer gelukt om de factuur kwijtgescholden te krijgen.
De restwaarde van de maand zie ik echter ook niet terug, maar daar deed ik het niet voor.
Zoals gezegd: het was voornamelijk principieel (betalen voor een ganse maand, omdat de opzeg niet op tijd kon binnen zijn van mijn kant, omdat Dommel hun opzeg veel te laat gegeven had -dit heeft dan ook de doorslag gegeven om m'n gelijk te halen-, maar slechts een halve maand gebruiken en dan nog een factuur erbij).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Krijg je als klant van Dommel mobile op het einde van de maand een factuur via e-mail of hoe gaat dit in zijn werk ?
En hoe kan ik wekelijks een sms ontvangen van de lopende kosten ?
(ik ben net overgestapt van Aldi talk naar Dommel vanwege de enorm slechte netwerkverbinding van Base)
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Facturen komen inderdaad via email.
De sms instellen doe je op deze manier.
Log in op dommel. Klik op de letter U.
Ga naar mijn pakketten. Onder 'receive bundle and extra charges info via a free sms' kun je de instellingen aanpassen.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Gelukt, bedankt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ai ai, heb mij ook eens gewaagd aan Dommel Mobile.
Wat een martelgang.
Ik zat bij Simyo, maar had de laatste tijd wat technische problemen, dat belkrediet soms niet opgeladen werd, en ik dan contact op moest nemen, en dat duurde dan soms meerdere dagen dat ik zonder belkrediet zat.
Dan gelezen dat Telenet Base overnam, dus al die virtuele operatoren die van het Base netwerk gebruik maken zouden dan mettertijd duurder gaan worden.
Op een forum schreef iemand dan van "zit jij nog bij Simyo ? kijk eens bij Dommel, veel interessantere prijzen en ze zitten op het Proximus netwerk".

Ja, dus ik sluit mij aan.
Eerst een online formulier ingevuld om aan te sluiten, daar zou een mail op volgen.
Die mail bleef al een uur weg, wat toch vreemd is, want je zou denken dat zoiets automatisch gaat, en dus quasi ogenblikkelijk aankomt.
7 bladzijden contract moeten afdrukken, ondertekenen en opnieuw inscannen, 1 bladzijde domiciliëringsopdracht van hetzelfde, en dan nog voor- en achterzijde identiteitskaart.
Heel die santeboetiek doorgestuurd.
Daarna krijg je een mailtje dat het zal verwerkt worden.
De SIM kaart bleef maar op zich wachten.
Dan eens gaan kijken naar de status van mijn ticket.
Er stond te lezen dat er nog documenten ontbraken.
Ik antwoord op dat ticket, "wat ontbreekt er dan nog ?"
Antwoord dat ze enkel de voorkant van mijn ID ontvangen hebben, niet de achterkant.
Gecontroleerd in de originele mail die ik verstuurde, dat zat er dus gewoon wel in ! :bang:
Wat een knoeiers.
Geantwoord dat het er wel inzat, maar dat ze hem nog eens mochten hebben (met in attachment nog eens de copie van de achterkant erbij) :roll:
Nu staat de status op : "mobile account is not fully active yet

your simcard has been sent via postal services recently, once you have received the card please activate it first according to the instructions in the letter!"

Ik hoop dat het waar is en dat de lijdensweg dan voorbij is, want als ik lees wat er in andere berichten staat, dan krijg ik al een heel slecht gevoel.
Het probleem is, je herlaadt je bestaande systeem niet meer, want dat belkrediet ga je na de omschakeling kwijt zijn, dus ondertussen kun je niet meer bellen, en het duurt maar en het duurt maar...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

wie zegt dat het duurder zal worden ?
Dat zijn veronderstellingen, maar op gsmvlak en prijs heeft telenet wel een boost gegeven.
Op data vlak was het MV
dommel vind ik vooral heel duur !!!!
ik denk voor de modale gebruiker dat het de duurste operator is gekomen
lycamobile is dan nog stukken goedkoper dan dommel en op mobistar netwelk wel geen 4g
aldi stukken goedkoper
neem nu 120 min bellen 100sms en 100mb data kost 8€ bij dommel ga je vlug 10€
dan spreken we nog nie als je veel data verbruikt want ze rekenen 20.96€ per GB daarmee zijn ze waarschijnlijk kampioen !
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

medionmobile: 320 belminuten voor 8,00 €, hard to beat! Werkt al jaren feilloos, en volledig te volgen/sturen online :-D
Bovendien betwijfel ik of TN honderdduizenden (base) klanten zo maar ga laten stikken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1234
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Medionmobile = base en dat is hier hopeloos. Verbinding valt steeds weg, smartphone niet bereikbaar.
Nu Dommel = proximus en dit is een perfecte verbinding.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

lycamobile is ook goed
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

proximusboyke schreef:wie zegt dat het duurder zal worden ?
Dat zijn veronderstellingen, maar op gsmvlak en prijs heeft telenet wel een boost gegeven.
Op data vlak was het MV
dommel vind ik vooral heel duur !!!!
Is dat niet vooral afhankelijk of je data wilt verbruiken of niet ?
Als ik nu gewoon wil bellen, dan zie ik staan : 5€c/minuut, en afgerekend per seconde.
Wil ik SMS'en, 2€c/SMS.
Waar is dat dan goedkoper ?
Ik zie dan direct weer vergelijkingen met systemen waarbij je ineens betaalt voor x aantal minuten en y aantal SMS'en, en z aantal MB's dataverkeer.
Maar dan betaal je iedere maand een vast bedrag, ook als je niet belt, en anders kun je ze misschien één keer cumuleren, en daarna ben je ze toch kwijt.
Neen, ik zocht een systeem om alleen te betalen wat ik verbruik.
Simyo had dat, maar dan was het wel 15€c/min om te bellen naar andere mobiele nummers, wat toch 3x zo duur is, en SMS'en was 10€c/SMS, wat 5x zo duur is.

Zolang ik niet van plan ben met dataverkeer te beginnen, zie ik het voordeel niet van die andere operatoren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Een redenering waar ik me helemaal in kan vinden, boulder. Mijn telefoonverbruik schommelt van maand tot maand, maar komt zelden uit boven de 8 of 10 euro, wat bij de andere spelers met bundels zowat de ondergrens is. In die 10 euro van mij zitten dan ook al buitenlandse belminuten en data, waarvoor je elders ook nog eens extra mag betalen.

Eens je correct geactiveerd bent, loopt het met Dommel vlotjes. Dat activeren kan wel héél lang duren, maar uiteindelijk komt het wel in orde. Wat ik wel niet gedaan zou hebben, is het ondertekenen van een domiciliëringsopdracht. Het blijft wel Dommel, hein. Met 1 foute factuur op 12 moet je toch rekening houden, en dan wil ik niet dat mijn bankrekening geplunderd is voor de fout werd hersteld.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder als je echt niet veel belt smst en data verbruikt is het ok.
maar geloof in tegenstelling wat dommel doet uitschijnen is dit echt heel weinig.
enja vergelijk met zo een bundel is het best, voor 90% van de mensen gaat bvb aldi talk het best zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik kijk toch graag naar de 'zuivere' prijzen, en dan zie ik dat Aldi Talk niet goedkoper is.
Het is allemaal mooi dat je x aantal minuten mag bellen, SMS'en en MB's verbruiken, maar wie zegt dat dat profiel bij mij past ?
Misschien zit ik de ene maand heel veel te SMS'en, en bel ik heel weinig, en dan moet ik toch weer bijbetalen.
Of omgekeerd.
En als je dan een paar maand minder belt en SMS't verlies je weer krediet, of je blijft het eindeloos opsparen.
Ik ben niet gek op bundles, volgens mij zorgt het ervoor dat je bijna altijd voor meer betaalt dan je nodig hebt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder: da's ik die U wakker geschud heeft :-D

Ik vind Dommel spotgoedkoop als je geen data nodig hebt. Eens je sim actief is, geen klagen over. Is voor mijn vrouw & dochter (11 jaar). Mijn vrouw betaalde vroeger de 6 €/maand, nu zit ze aan 2 €/maand. :eek: Mijn dochter belt mss. 2X /maand (wordt occassioneel meegenomen) en paar sms'en. Dommel toch ideaal....geen belkrediet verliezen na 1 jaar e.d.

Tarieven 0.05 €/min. zonder abbokost vind ik spotgoedkoop (veel goedkoper dan alle andere grootwarenhuis MNVO's). Bel eens met uw vast toestel in piek met nog connectiekost via vaste lijn, of aan 0.3 € via de prepaidkaarten.

Ik heb Mobistar IOM omdat ik wel data gebruik, maar bel ook zelden (behalve via wifi/4G naar thuisfront 'on-net' via weepee)...Ouderwets als ik ben, gebuik ik enkel gsm om in noodgeval te bellen, niet om mijn leven mee te vertellen zoals velen op de trein doen. Heb de indruk dat ze 'kicken' erop als anderen moeten meeluisteren naar hun oeverloos gezwam.

Als ik iets te vertellen heb, gebruik ik de thuistelefoon (telenet of voip) en dit is gratis bellen. Waarom moet ik dan een onbeperkt bellen via gsm in godsnaam hebben. Bedoel wel als privé-persoon (dus beroepsmatig kan je dit wel gebruiken).

Dommel had een goed product, maar is voor het profiel van mijn vrouw & dochter ideaal. Voor mij niet. Da's het leuke aan kunnen kiezen. :-D Nu afwachten hoe lang hun nieuwe product zal 'overleven'....
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

'k Was nu ook niet echt aan 't slapen, hee, Satsurfer :)
Ik ben een van de weinigen die voor TV, vaste telefonie, GSM en internet 4 andere providers heeft, dus dat betekent al dat ik op zijn minst de moeite gedaan heb om eens te vergelijken.
Natuurlijk, om dat iedere 3 maand opnieuw te doen, dat komt er dan niet van.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Hmm, volgende problematische stap.
De brief met de SIM kaart is aangekomen, en ik moet activeren via de site.
Op de brief staat mijn GSM nummer en een activatiecode vermeld.

Op de site wordt een activatiecode, maar ook een crm paswoord gevraagd.
In de mails die ik eerder kreeg staat een paswoord dat ik zou moeten gebruiken bij updates.
Gaat het over dit paswoord, want ik krijg iedere keer als ik wil activeren melding dat ik de activatiecode moet ingeven.
Anderzijds staat er op de brief ook dat activeren van de SIM kaarten enkel van maandag tot vrijdag, van 09:00 tot en met 18:00 uur gebeurt.
Wil dit nu zeggen dat je ook echt tussen die 2 uren moet aanloggen, of zou ik nu al moeten kunnen de activering inzetten, en dat die morgen wordt uitgevoerd ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat laatste :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Oef, nu weet ik welk paswoord ze bedoelen.
Activatie is aangevraagd, dus hopelijk heb ik het na 1 werkdag, morgen dus.
Een mens mag al eens optimistisch zijn, nietwaar :lol:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”