Movile viking bellen via WIFI

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Ik had me ook ingeschreven voor de VOIP test via WIFI van mobile vikings ..

Kreeg daarnet een smsje met de link voor de install ...

Tot zover succesvol geinstalleerd op m'n Samsung Apollo 5800 ... even telefoon thuis laten rinkelen ging alvast prima ..

De applicatie noemt MMC .
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Hier ook geinstalleerd en bellen ging perfect. Alleen tegenpartij had blijkbaar wat last van echo.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Hier was het maar van korte duur ... kreeg telkens de keuze menu welke app ik wilde gebruiken voor te bellen ..

Telefoonkiezer / Skypeout / Csip(weepee) .. dus niet de app van MV ..

Ondertussen de app er af gehaald en apk file nog es geinstalleerd .. en nu kan ik nie meer registreren ..

"Zorg dat je mobiel bereikbaar bent" dooooh ... is duidelijk nog in beta stadium ...
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb daarstraks ook een sms gekregen waarin de download link naar de app stond, maar ik krijg de melding: "unsupported device" op mijn samsung galaxy s. Iemand dit ook ondervonden?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij mij (ook Galaxy S) lukt het goed. Al eens gebeld naar een vast nummer en een GSM, telkens ging dit goed. Kwaliteit was niet denderend, maar de tegenpartij was toch duidelijk en goed te horen, zij het wel met een lichte lag.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

@matx5 had ik ook op htc wildfire als ik via opera mobile probeerde te registreren, via de stock browser werkte het wel

Probleem bij mij, de app is geïnstalleerd maar als ik op de registratie knop druk krijg ik telkens: "registratie mislukt, zorg dat je mobiel bereikbaar bent..." dit met
100% cel ontvangst, what now?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je mag toch niet meedoen als je een Apollo hebt? Ik heb die ook. Had ik geweten dat het ging... ik had mij ook ingeschreven... :")
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kheb ook de link gekregen, bij mij loopt hij wel vast maar ga straks nog eens kijken hoe dit op te lossen. Is dit eigenlijk gratis als je belt? Zou wel tof zijn om gratis naar gsm te bellen en vaste lijn tot de beta fase voorbij is.
Afbeelding
Tommy78
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Mobilevikings heeft op twitter gemeld dat het inderdaad gratis is, strak word er ook nog een mail rondgestuurd met meer informatie.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

MIj werd voor mijn gesprekken (zowel naar vast als GSM) toch niets aangerekend.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Tommy78 schreef:@matx5 had ik ook op htc wildfire als ik via opera mobile probeerde te registreren, via de stock browser werkte het wel
Ah dat was het dus, ik heb de link met de standaard browser geopend en heb de app zonder problemen kunnen downloaden.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

en hoe meld je je voor deze service aan?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Ofloo schreef:en hoe meld je je voor deze service aan?
Inschrijving was vorige week en gelimiteerd tot 200 deelnemers. Je zal waarschijnlijk moeten wachten tot de volgende beta test of lancering.

Iemand trouwens last van sterk verminderde batterijduur door de applicatie of echo aan de ontvangende kant van het gesprek?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mijn batterij was vanmorgen 30% lager dan gisterenavond (normaal verbruik ik 2-3% per nacht). Nu weet ik wel niet of dit aan MMC lag of aan het feit dat ik de dag voordien een nieuwe ROM er op heb geflashed. Vannacht eens testen zonder dat MMC actief staat.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Lord Utopia schreef:Je mag toch niet meedoen als je een Apollo hebt? Ik heb die ook. Had ik geweten dat het ging... ik had mij ook ingeschreven... :")
proberen kan toch geen kwaad :)

Da app zelfs werkt perfect .. alleen krijg ik nu geen audio meer door .. ( het heeft 1 x gewerkt ! )
Tommy78
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Maglor schreef:Mijn batterij was vanmorgen 30% lager dan gisterenavond (normaal verbruik ik 2-3% per nacht). Nu weet ik wel niet of dit aan MMC lag of aan het feit dat ik de dag voordien een nieuwe ROM er op heb geflashed. Vannacht eens testen zonder dat MMC actief staat.
Het is wel degelijk MMC, dat appje zuigt je batterij supersnel leeg! heb het ondertussen uninstalled want de registratie lukt nog steeds niet :(
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

Mobile Vikings werkt hiervoor(MMC) samen met Mondial Telecom
die zelf iets gelijkaardigs heeft (Cherry).

http://www.becherry.be/tabid/206/Default.aspx
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb één keer kunnen bellen als test, de eerste dag, vlak na de installatie. Daarna is het mij niet meer gelukt (ofwel FC, ofwel error code 402). Er is nog werk aan de winkel denk ik :)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat is ondertussen opgelost, er zijn al een aantal updates gepasseerd aan de applicatie.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tommy78
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Ter info: het bellen is ook hier ondertussen gelukt, de problemen met de registratie kwamen doordat ik de link eerst opende met opera die dan mijn phone als "unsupported" flagde, met een nieuwe link en registratie rechtstreeks in de stock browser geen problemen meer.
De kwaliteit van de gesprekken is vrij goed, tegenpartij had soms wat echo.
Enige minpunt is dat het batterij vreet aan sneltempo.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”