Het zinkend schip van Mobile Vikings

Gebruikersavatar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2728
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Twitter: fusabe
Locatie: ::1
Bedankt: 372 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Contact:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Tim.Bracquez » 5 dagen 3 uur 49 minuten geleden (06 Dec 2018, 17:02)

bambipower schreef:Op 2 kaarten problemen, 4g die wegvalt, niet kunnen sms sturen, .... er zit geen logica in. Op andere 2 kaarten geen problemen gemerkt, maar we zijn ook half overgestapt naar orange (dual sim).

Ikzelf heb soms ook het vermoeden dat er een grote lading slechte simkaartjes zijn verzonden. Ik kan ook niet anders verklaren waarom het bij de ene werkt en de andere niet.

Inderdaad, zelfde probleem!, geen response van hun :(
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3787
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 201 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor wied » 5 dagen 6 minuten 1 seconde geleden (06 Dec 2018, 20:46)

@Didymus

Misschien ondervinden zij tegenwerking van Base, of van TN! Wie weet?
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Hb+Astra1&2

VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 Jul 2018
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 18 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor VikingSaskia » 4 dagen 4 uur 18 minuten geleden (07 Dec 2018, 16:33)

Didymus schreef:
Joe de Mannen schreef:wat denk je zelf ?


Zou het graag van VikingSaskia horen, dank u.


Vikingpunten is een loyaltysysteem. We belonen onze Vikings door punten te kunnen verzamelen als ze 'klant' zijn bij ons. Dus voor ons is het logisch dat je alleen als 'klant van' Vikingpunten kan sparen, en je niet van het systeem te laten gebruik maken als je dat niet meer bent.


We hebben trouwens met heel veel mensen van andere afdelingen al meegeholpen op de helpdesk intussen. Met het marketingteam zelfs 3 weken. Maar de problemen die zich voordoen moeten uiteraard ook opgelost worden, en door met het hele bedrijf op customer care te gaan werken zal dat helaas niet gebeuren.(druppel, hete plaat...) De helpdesk stafft nu constant bij, maar de nieuwe aanwinsten moeten ook opgeleid worden. Dus da's een traag proces, en bij ieder issue dat er is, groeit hun backlog.
En ja, we bloeden, het is hier alle hens aan dek. Maar we doen wat we kunnen, in alle afdelingen, in iedere rol wordt er nu gefocust op stabilisatie en issues oplossen en Vikings helpen. En hopelijk vertaalt zich dat binnenkort weer, en kunnen we ons terug herpakken.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4978
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 583 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Jack Daniels » 4 dagen 11 minuten 50 seconden geleden (07 Dec 2018, 20:40)

Ik ben zelf ook ooit MV klant geweest maar ben uiteindelijk vertrokken. De reden voor overstap was de dekking. En dat was ook de enige reden. Maar als ik nu op dit forum lees welke moeilijkheden of problemen MV nu kent, dan heb ik wel medelijden met hen. Problemen zijn er bij elke provider maar dit lijkt toch wel een opeenstapeling te zijn. De oorzaak? Daar hebben wij het raden naar en MV zal ook nooit het achterste van zijn tong laten zien. Ik hoop voor hen dat ze de boel daar recht kunnen trekken.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2327
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 208 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 510 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor bambipower » 3 dagen 21 uur 47 minuten geleden (07 Dec 2018, 23:04)

Idd, jammer, weer een concurent minder als ze dit niet snel hersteld krijgen.... voor ons allen een jammere zaak
de koe zegt boe

Didymus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 711
Lid geworden op: 17 Jun 2004
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Didymus » 3 dagen 11 uur 12 minuten geleden (08 Dec 2018, 09:39)

VikingSaskia schreef:Vikingpunten is een loyaltysysteem. We belonen onze Vikings door punten te kunnen verzamelen als ze 'klant' zijn bij ons. Dus voor ons is het logisch dat je alleen als 'klant van' Vikingpunten kan sparen, en je niet van het systeem te laten gebruik maken als je dat niet meer bent.


Bedankt voor het antwoord, maar waarom is dat nu plots logisch geworden terwijl er de voorbije jaren geen bezwaar was?

De nieuwe realiteit is dat je nog steeds zonder actieve SIM punten kan innen, je moet ze alleen op tijd versluizen. Evenmin zie ik hoe dit zij die grossieren in Vikingpunten of er de kantjes aflopen door deze maatregel worden gehinderd.

Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1463
Lid geworden op: 31 Jul 2005
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Block » 3 dagen 10 uur 56 minuten geleden (08 Dec 2018, 09:55)

Zinkend schip.... Volgens mij is MV 1 van de hardste groeiers op de markt. Reclame van sushi met ma legt volgens mij geen windeieren?

Dat het niet meer dezelfde speler is als vroeger, dat volg ik wel.
Scarlet one

Didymus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 711
Lid geworden op: 17 Jun 2004
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Didymus » 3 dagen 8 uur 56 minuten geleden (08 Dec 2018, 11:56)

Een woordvoerder van Mobile Vikings heeft net toegeven dat ze aan het bloeden zijn, maar volgens jou zijn ze hard aan het groeien. :roll:

Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1463
Lid geworden op: 31 Jul 2005
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Block » 3 dagen 8 uur 7 minuten geleden (08 Dec 2018, 12:44)

Ik dacht niet dat ze op het op het klantenbestand doelde. Zou ik zelf raar vinden dat ze zoiets hier zou mogen zeggen.
Scarlet one

Didymus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 711
Lid geworden op: 17 Jun 2004
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Didymus » 3 dagen 7 uur 19 minuten geleden (08 Dec 2018, 13:32)

Volgens de gangbare definitie betekent het nochtans dat de inkomsten teruglopen, m.a.w. een daling van het aantal klanten.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3787
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 201 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor wied » 3 dagen 6 uur 42 minuten geleden (08 Dec 2018, 14:09)

Hopelijk voor hun is dat een tijdelijke situatie. Zij gaan daarentegen voor 5 jaar hun lot verbinden met Orange. Logisch gesproken gaan die twee gezamenlijk een derde entiteit vormen in de mobiele markt. Geen wonder dat althans één monopolist die dreiging wel inziet en daarom hals over kop de VRTNU app promoot 8)
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Hb+Astra1&2

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 62 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor jantje81 » 3 dagen 4 uur 50 minuten geleden (08 Dec 2018, 16:02)

Jack Daniels schreef:Maar als ik nu op dit forum lees welke moeilijkheden of problemen MV nu kent, dan heb ik wel medelijden met hen.

Niet vergeten dat niet alle klanten dit soort problemen ondervinden. Zelf heb ik 1 dag problemen gehad door de omzetting naar het nieuwe platform ( duurde even voor de interconnectie vanaf andere operatoren was geregeld) maar dat loste zichzelf op. Ik heb heel wat Vikings in mijn omgeving en die hebben allemaal hooguit een dag dit soort problemen gehad.

Eigenlijk is het jammer dat ze niet duidelijk (nog steeds niet) aan klanten melden dat bij die overzetting naar het nieuwe platform je een dagje niet bereikbaar kan zijn vanaf bepaalde netwerken. Dat zou heel wat werk voor de klantendienst bespaard hebben want nu schiet iedereen natuurlijk in paniek.

Daarnaast is het vervelend voor mensen die écht problemen ondervinden dat de helpdesk momenteel niet (meer) op het normale niveau kan werken, maar het is niet zo dat iedereen die klant is bij MV met moeilijkheden, problemen en niet-werkende simkaarten blijft zitten.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 14 Mei 2008
Locatie: Bevergem :-)
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor johan.devos » 3 dagen 3 uur 37 minuten geleden (08 Dec 2018, 17:14)

Ik “beheer” 10 MV simkaarten en heb met geen enkele problemen gehad na de omschakeling. Als echte Viking ben ik ook wereldreiziger :-D en heb in geen enkel land problemen gehad met roaming.

Het is natuurlijk jammer voor de mensen met problemen maar ik denk toch dat dit een minderheid is van de Vikings en heb dan ook wat last met de schreeuwerige titel van dit onderwerp.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3619
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 441 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor Joe de Mannen » 3 dagen 3 uur 29 minuten geleden (08 Dec 2018, 17:22)

Hier ook 5 out of 6 overgezet en geen problemen buiten even in vliegtuigmodus zetten in het buitenland, maar ik denk dat ik dat vroeger ook al had dus is het eerder toestelgebonden.
J.

VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 Jul 2018
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 18 keer

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Berichtdoor VikingSaskia » 3 dagen 2 uur 56 minuten geleden (08 Dec 2018, 17:56)

Block schreef:Ik dacht niet dat ze op het op het klantenbestand doelde. Zou ik zelf raar vinden dat ze zoiets hier zou mogen zeggen.


Ik bedoel met bloeden inderdaad dat het pijnlijk is voor ons om in deze situatie te zitten.


Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten