AldiTalk stopt ermee

Jona
Starter
Starter

Re: AldiTalk stopt ermee

Berichtdoor Jona » 2 weken 6 uur 44 minuten geleden (15 Apr 2017, 15:34)

fred_be9300 schreef:Ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn madam. Twijfel tss Dommel en Scarlet Red.

Dommel heel gunstig om weinig te bellen (incl betalen per seconde, vanaf eerste seconde), maar ietsje duurder als je bvb 400mb of meer /maand mobiele data verbruikt.

Een outsider optie is Jim mobile 10€ abonnement. Geeft flexibiliteit tussen data en bellen.

Dommel is een ramp op gebied van klantendienst en back office

blidi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor blidi » 1 week 6 dagen 23 uur geleden (15 Apr 2017, 23:03)

fred_be9300 schreef:Ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn madam. Twijfel tss Dommel en Scarlet Red.

Dommel heel gunstig om weinig te bellen (incl betalen per seconde, vanaf eerste seconde), maar ietsje duurder als je bvb 400mb of meer /maand mobiele data verbruikt.

Een outsider optie is Jim mobile 10€ abonnement. Geeft flexibiliteit tussen data en bellen.

Als jou madame vooral lange gesprekken voert dan is orange maghreb mobile zeker ook te overwegen.
Herladen voor 10 euro. Internet 1 gb voor 5 euro en dan nog 22 gesprekken die tot 3 uur mogen duren.
Bij laden 15 euro zelfs 45 gesprekken.
Zijn de gesprekken eerder kort dan ben je inderdaad beter af met Dommel of Scarlet.

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor jnsvr » 1 week 2 dagen 56 minuten geleden (20 Apr 2017, 21:22)

Interessante wending. Zowel de Simyo als Aldi Talk pagina toont nu het volgende:

'WORD BASE EN BEHOUD JE BELWAARDE !

Aldi Talk stopt haar activiteiten op 7 juni, maar laat haar trouwe klanten niet zomaar in de steek.
Bij BASE kan je gewoon verder bellen, surfen en sms'en met je huidige nummer. Alle Aldi Talk-klanten kunnen hun huidige belwaarde overdragen met een minimum van € 15, indien ze voor 7 juni kiezen voor een BASE tarief.'

Je behoudt je belkrediet dus, maar ENKEL als je naar hen overstapt.

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 59 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Berichtdoor Sinna » 1 week 2 dagen 46 minuten geleden (20 Apr 2017, 21:32)

Of dat nu een goede wending is, laat ik in het midden. Mijn lezing is namelijk dat je die €15 cadeau kwijtspeelt als je nog meer dan €15 beltegoed hebt. Mocht het het resterende beltegoed zijn + €15, dan zou het pas een verbetering zijn.
Please correct me if I'm wrong.
Computer(k)nul

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor jnsvr » 1 week 2 dagen 43 minuten geleden (20 Apr 2017, 21:35)

Lijkt inderdaad het geval te zijn dat als je minder dan €15 overhebt je die verliest en gewoon €15 krijgt. Als je meer dan €15 had krijg je €15 + het verschil extra. In het geval van: De gebruiker heeft nog €20 belkrediet is dat dus nog €5 extra.

Actievoorwaarden
Van 4 april tot 7 juni 2017 ontvangt een Aldi Talk-klant in een BASE shop zijn resterende belwaarde terug met een minimum van € 15 op vertoon van de sms die hij hiertoe ontving en indien hij zijn Aldi Talk-nummer overbrengt naar een BASE herlaadkaart of abonnement. De € 15 ontvangt hij onmiddellijk als korting in de BASE shop. Indien het resterend bedrag op het moment van nummeroverdracht meer is dan € 15 dan ontvangt de klant het verschil na activatie van de kaart als belwaarde op zijn herlaadkaart of als korting op zijn abonnement. Indien de Aldi Talk-klant via een ander verkoopkanaal zijn nummer overbrengt naar een BASE herlaadkaart of abonnement dan wordt de resterende belwaarde op zijn Aldi Talk-kaart op het moment van de nummeroverdracht na activatie van de kaart toegevoegd aan zijn belwaarde of in mindering gebracht van zijn factuur.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer

Berichtdoor wied » 1 week 1 dag 9 uur geleden (21 Apr 2017, 12:33)

''van die boer geen eieren meer'' vind ik! Mijn nieuwe Scarlet simkaart ligt hier klaar voor activering :-D
Internet: Proximus VDSL2 start (test 57/3,9 B-box3/S)
Tel: OVH vaste-lijn-in naar Tempo Easy, Scarlet Mobile Red
TV: Sony 50" FTA DVB-T2/S2, Netflix, Google Play

Experiment626
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 2 keer

Berichtdoor Experiment626 » 1 week 9 uur 35 minuten geleden (22 Apr 2017, 12:43)

blidi schreef:

Als jou madame vooral lange gesprekken voert dan is orange maghreb mobile zeker ook te overwegen.
Herladen voor 10 euro. Internet 1 gb voor 5 euro en dan nog 22 gesprekken die tot 3 uur mogen duren.
Bij laden 15 euro zelfs 45 gesprekken.
Zijn de gesprekken eerder kort dan ben je inderdaad beter af met Dommel of Scarlet.

Tot voor kort was dat inderdaad zo, maar Dommel heeft zijn tarieven aangepast:
Niet meer per seconde, maar wel 5 cent per begonnen minuut...

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 204 keer
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer

Berichtdoor on4bam » 1 week 9 uur 28 minuten geleden (22 Apr 2017, 12:50)

Ondertussen kan je Alditalk niet meer opladen.
Jammer, ik wou nog €5 bijladen om de volgende maand een 400MB databundel te hebben.

Ik overweeg nu een overstap naar Base (€15 belkrediet wegens overstap) om dan daarna over te stappen naar Jimmobile met hun maandelijkse databundel van €5. Nog steeds overkill maar het lijkt mij de voordeligste oplossing.
Helaas nog niets te vinden over de roaming tarieven (EU en niet EU) bij JM.

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 96 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Berichtdoor silencer » 1 week 8 uur 42 minuten geleden (22 Apr 2017, 13:36)

wied schreef:''van die boer geen eieren meer'' vind ik! Mijn nieuwe Scarlet simkaart ligt hier klaar voor activering :-D

Scarlet heeft zwitserland wel niet als EU roaming, base wel!
Hoe het bij MV zit weet ik niet.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 1 week 8 uur 28 minuten geleden (22 Apr 2017, 13:50)

kom nooit in zwitserland, niettemin dank voor de tip :-D

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 6 dagen 5 uur 55 minuten geleden (23 Apr 2017, 16:23)

Net mijn nieuwe simkaart geactiveerd bij Scarlet en voor ik de tijd kreeg een frisse pils te drinken was mijn nummeroverdracht een feit! Wat een luxe zeg...

fred_be9300
Member
Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Berichtdoor fred_be9300 » 6 dagen 5 uur 36 minuten geleden (23 Apr 2017, 16:42)

Experiment626 schreef:

.

Tot voor kort was dat inderdaad zo, maar Dommel heeft zijn tarieven aangepast:
Niet meer per seconde, maar wel 5 cent per begonnen minuut...

Bedankt. Weet niet meer wanneer ik dat gelezen had, en in welke taal. Maar ook vandaag beweert de Engelse versie van Dommel website nog dat per seconde wordt betaald. Nederlands , Franse versie beweren het niet (meer).

BartR
Starter
Starter

Berichtdoor BartR » 4 dagen 9 uur 48 minuten geleden (25 Apr 2017, 12:30)

Op hln.be lees ik net
Klanten Aldi Talk kunnen dan toch beltegoed recupereren

Aangetekend schrijven
Wie niet in zee wenst te gaan met Base, kan eveneens zijn of haar beltegoed recupereren bij Telenet. Je moet dan tussen 7 juni en 31 augustus een aangetekend schrijven richten aan Telenet met de vraag een terugbetaling van het resterende saldo op je rekening te laten storten. Je moet je simkaart van Aldi Talk mee opsturen, net als het nummer van die simkaart, je bankrekeningnummer en een kopie van je identiteitsbewijs. Base zal tegen dan op haar website een formulier aanbieden dat je kan downloaden om alle gevraagde gegevens in te vullen. Nog één voorwaarde: je moet tenminste tot 31 mei klant blijven bij Aldi Talk. Wie intussen al overschakelde, valt dus voor deze optie uit de boot.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/3141890/2017/04/25/Klanten-Aldi-Talk-kunnen-dan-toch-beltegoed-recupereren.dhtml

Lijkt er op dat men toch het beltegoed kan terugkrijgen.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 4 dagen 9 uur 36 minuten geleden (25 Apr 2017, 12:42)

Dat is een begin natuurlijk. Blijft de vraag of het belkrediet dat men kan terugkrijgen opweegt tegen de moeite + kost van aangetekend schrijven. Blijft de vraag waarom dit niet in de base winkels kan (omdat velen dit niet gaan doen natuurlijk).

€6.03 voor een aangetekende zending (€7.28 met ontvangstbevestiging). Mooi rendement als je misschien maar 10 Euro belkrediet hebt.

Didymus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

Berichtdoor Didymus » 3 dagen 5 uur 38 minuten geleden (26 Apr 2017, 16:40)

In voorkomend geval kan je het er nog altijd op wagen om het niet aangetekend te doen.
Ja r2504, je hebt gelijk!

on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor on4bam » 3 dagen 3 uur 50 minuten geleden (26 Apr 2017, 18:28)

Didymus schreef:In voorkomend geval kan je het er nog altijd op wagen om het niet aangetekend te doen.

Natuurlijk... "Nee, dat hebben we niet ontvangen... hebt u aangetekend verstuurd? ... Nee, tja, dan zal het in de post verloren gegaan zijn zeker.. spijtig..." case closed.

Didymus
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

Berichtdoor Didymus » 2 dagen 23 uur 33 minuten geleden (26 Apr 2017, 22:45)

Als je belkrediet inderdaad zo laag is dat het toch bijna volledig opgaat aan dat aangetekend schrijven is het het proberen waard. Lukt het niet, tant pis. Als ze het echt vuil willen spelen kunnen ze die brief inderdaad negeren, maar een bedrijf als Telenet ontvangt dagelijks zoveel brieven dat ze die echt niet een voor een kunnen nakijken op welke manier ze precies zijn verstuurd.
Ja r2504, je hebt gelijk!

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Berichtdoor fluppie » 2 dagen 12 uur 5 minuten geleden (27 Apr 2017, 10:14)

Ik heb nog een 20€ belwaarde,(maar dat zal nog wel wat minderen).
Hier ook nog aan het twijfelen over Dommel en gewoon een abo van Scarlet (RED) voor 8€ p/m/
Het enige waar ik echt schrik voor heb is de reputatie van Dommel,en ook nog iets anders,ik heb nl. ook gelezen dat men het max. bedrag bij Dommel (Per Maand)zelf kan instellen,maar ik vind daar niets van terug op de site,wat is daar van aan?

blidi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 13 keer

Berichtdoor blidi » 2 dagen 11 uur 35 minuten geleden (27 Apr 2017, 10:43)

Ik heb naast Orange Maghreb mobile ook een dommel kaartje in mijn dual sim gsm.
Nog nooit problemen mee gehad. En voor het instellen van een max bedrag kun je gewoon een mailjte sturen. Zij passen dat dan aan.

Ricky1
Starter
Starter

Berichtdoor Ricky1 » 2 dagen 11 minuten 58 seconden geleden (27 Apr 2017, 22:07)

base geeft 15 euro als je overstapt van AT... klinkt goed maar dat gaven ze daarvoor ook als je klant werd dus dat heeft verder niet met AT te maken een sigaar uit eigen doos... plus het tarief van base ligt ook nog eens een stuk hoger

vreemd dat AT Duitsland die registratie wel kan verwerken maar AT BE dat niet kan...
Base kan het wel...
oplossing leek ons simpel: had AT behouden en had de administratie dan door Base laten doen, is toch allebei van Telenet en AT zou op die manier toch een extra verkoopkanaal blijven...

nete
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor nete » 1 dag 23 uur 8 minuten geleden (27 Apr 2017, 23:10)

Ricky1 schreef:base geeft 15 euro als je overstapt van AT... klinkt goed maar dat gaven ze daarvoor ook als je klant werd dus dat heeft verder niet met AT te maken een sigaar uit eigen doos... plus het tarief van base ligt ook nog eens een stuk hoger

vreemd dat AT Duitsland die registratie wel kan verwerken maar AT BE dat niet kan...
Base kan het wel...

Omdat Telenet niet wil natuurlijk. Op termijn, als alle luizen uit de Telenet pels zijn, zullen de Base tarieven ook wel opgaan in de nog duurdere Telenet tarieven.

Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”