Telenet WIGO en FRITZ!Box 6820 LTE: MyFRITZ! web-interface niet bereikbaar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

Beste

Sinds kort overgestapt naar WIGO met 5 simkaarten, omdat ik met dit abonnement data kan delen over verschillende simkaarten.
Eén van de simkaarten heb ik geïnstalleerd in een FRITZ!Box 6820 LTE en waaraan ik een IP security camera wil installeren.

Nu geraak ik met de FRITZ!Box vlotjes online: de modem registreert op het Telenet mobiele netwerk, en surfen op internet via het WiFi signaal van de FRITZ!Box lukt perfect.

In een volgende stap heb ik de MyFRITZ! web-interface geactiveerd en bereikbaar gemaakt via het internet. Dat resulteert in:
* via het lokale netwerk: MyFRITZ! web-interface is bereikbaar via de WiFi van de FRITZ!Box 6820 LTE
* via het internet: MyFRITZ! web-interface is niet bereikbaar via het publieke internet

Nochtans heb ik deze modem geregistreerd in mijn MyFRITZ! account:
registration.png
Staat "Internet access to the FRITZ!Box via HTTPS enabled" actief:
internet access.png
Iemand een idee wat de oorzaak daarvan kan zijn? Blokkeert Telenet inkomende poorten op het mobiele netwerk?
Laatst gewijzigd door tommie_c 24 jun 2018, 16:44, in totaal 1 gewijzigd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ligt dat niet aan de CGNAT op het Telenet Mobile netwerk? Je krijgt dus een cgnat (intern Telenet IP) adres en geen publiek IP adres.
Als je een Fritzbox thuis hebt staan kan je evt een permanente VPN van je Fritzbox LTE naar je FritzBox thuis opzetten?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als je via het internet wil connecteren, wat geef je dan in als url ???
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

Roygenz schreef:Ligt dat niet aan de CGNAT op het Telenet Mobile netwerk? Je krijgt dus een cgnat (intern Telenet IP) adres en geen publiek IP adres.
Als je een Fritzbox thuis hebt staan kan je evt een permanente VPN van je Fritzbox LTE naar je FritzBox thuis opzetten?
Dat lijkt te kloppen. Op basis van die info heb ik de FRITZ!Boxen geconfigureerd met volgende tutorials:
* VPN-verbinding tussen twee FRITZ!Box-netwerken configureren
https://nl.avm.de/service/fritzbox/frit ... figureren/
* VPN-verbinding tussen twee FRITZ!Box-netwerken kan niet tot stand worden gebracht
https://nl.avm.de/service/fritzbox/frit ... -gebracht/

Hiermee heb ik nu een VPN tussen beide FRITZ!Boxen en is mijn IP security camera bereikbaar voor mijn Synology. Een bijkomend voordeel van deze werkwijze is dat de IP camera op deze manier niet met het publieke internet verbonden. Mooi meegenomen! :banana:
mailracer schreef:Als je via het internet wil connecteren, wat geef je dan in als url ???
Ik ben toch terughoudend om een publiek IP adres of een DNS naam publiekelijk op het internet te posten.
't Lijkt inderdaad CGNAT gerelateerd waarvoor bovenstaande een oplossing biedt.

Mvg
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Top! Well done! ;-) Op die manier is dat inderdaad een pak veiliger.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

tommie_c schreef:
mailracer schreef:Als je via het internet wil connecteren, wat geef je dan in als url ???
Ik ben toch terughoudend om een publiek IP adres of een DNS naam publiekelijk op het internet te posten.
't Lijkt inderdaad CGNAT gerelateerd waarvoor bovenstaande een oplossing biedt.

Mvg
mijn bedoeling was niet dat je dat bekend zou maken, maar dat je de benaming zou opgeven zoals "mijn wan-ip van de Fritzbox" Bijv.
maar ik ben blij dat je een oplossing hebt gevonden. Alleen als hij continu met je synology verbonden is via VPN, neemt hij dan continu op ?
Je data zou er dan wel eens snel door geraken.
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

mailracer schreef:Alleen als hij continu met je synology verbonden is via VPN, neemt hij dan continu op ?
Je data zou er dan wel eens snel door geraken.
Inderdaad, ondertussen ben ik overgeschakeld naar het webcam systeem van Blink. Goedkoop in aanschaf en deze gebruikt extreem weinig data omdat er enkel data gebruikt wordt bij bewegingsdetectie. Daarom is het Blink systeem uiterst geschikt om aan een 3G router te hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”