Probleem met Telenet en iPhone X

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Hi All!

Ik ben sinds kort overgeschakeld naar Telenet met mijn mobiele abonnementen en heb in dezelfde periode mijn iPhone X gekocht.
Sinds de overstap merk ik dat vaak meerdere keren per dag mijn telefoongesprek beginnen te "stotteren". Het is niet het standaard wegvallen van verbinding, het is echt heel snel aan-uit qua geluid. Zoals een stroboscoop bij licht. Soms gebeurt het na enkele minuten bellen, dan weer vanaf de eerste paar seconden.

Ik heb Telenet reeds gecontacteerd hiervoor maar zij kunnen niets vinden en hebben me aangeraden om te proberen met een ander toestel. Het probleem is natuurlijk dat ik het vaak enkele dagen niet heb dus het valt zeer moeilijk te simuleren.

Zijn er eventueel andere mensen met een gelijkaardig probleem met ofwel de iPhone X op een ander netwerk of via Telenet met een andere telefoon?

Op deze manier kan ik te weten komen waar het probleem juist zit.

Alvast bedankt!

Kimme
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Leen eens een simkaart van iemand die bij een andere operator zit en steek die in je smartphone. Dan weet je meteen of het probleem bij de operator of het toestel zelf ligt.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb dit probleem ook bij base! Had dit met de iPhone 7 en nu dus ook met de iPhone X!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb sinds deze namiddag een nieuwe sim via Telenet. Afwachten dus.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Rke schreef:Ik heb dit probleem ook bij base! Had dit met de iPhone 7 en nu dus ook met de iPhone X!
Zelfde provider dus .... !!!! Base is ondertussen Telenet.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Da's tegenwoordig elke keer bij een nieuwe iPhone release :-( .

Vorig jaar met de 7/7 Plus, in september met de 8/8 Plus en blijkbaar nu met de X dus ook. In het begin dachten we dat het aan de toestellen zelf lag, maar zelfs na ze onder garantie te hebben omgeruild blijven die problemen gewoon exact hetzelfde terugkomen. Ligt dus quasi zeker aan de provider. Base, Telenet en Orange in mindere maten lijken de enigen te zijn die er last mee hebben, Simkaart wisselen etc hielp niet veel, enkel wachten tot er een carrier update/zij god weet wat bijwerken op hun netwerk.
Vorig jaar met de 7 hebben we dit redelijk sterk gedocumenteerd en ermee naar hen getrokken, maar pas na enkele maanden zagen we echt verbeteringen.

Spijtig dat het dus blijkbaar bij elke nieuwe release is en ze dit niet op voorhand kunnen anticiperen, wat het exacte probleem ook mag zijn.

Om echt uit te sluiten of het niet aan je toestel ligt kan je eens proberen een paar dagen een Proximus prepaid sim of zo te gebruiken.
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

butskristof schreef:Da's tegenwoordig elke keer bij een nieuwe iPhone release :-( .

Vorig jaar met de 7/7 Plus, in september met de 8/8 Plus en blijkbaar nu met de X dus ook. In het begin dachten we dat het aan de toestellen zelf lag, maar zelfs na ze onder garantie te hebben omgeruild blijven die problemen gewoon exact hetzelfde terugkomen. Ligt dus quasi zeker aan de provider. Base, Telenet en Orange in mindere maten lijken de enigen te zijn die er last mee hebben, Simkaart wisselen etc hielp niet veel, enkel wachten tot er een carrier update/zij god weet wat bijwerken op hun netwerk.
Vorig jaar met de 7 hebben we dit redelijk sterk gedocumenteerd en ermee naar hen getrokken, maar pas na enkele maanden zagen we echt verbeteringen.

Spijtig dat het dus blijkbaar bij elke nieuwe release is en ze dit niet op voorhand kunnen anticiperen, wat het exacte probleem ook mag zijn.

Om echt uit te sluiten of het niet aan je toestel ligt kan je eens proberen een paar dagen een Proximus prepaid sim of zo te gebruiken.
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Ik hoop dat er inderdaad snel een carrier update komt dan!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

kimme schreef: Ik ben sinds kort overgeschakeld naar Telenet met mijn mobiele abonnementen en heb in dezelfde periode mijn iPhone X gekocht.
Sinds de overstap merk ik dat vaak meerdere keren per dag mijn telefoongesprek beginnen te "stotteren".
Waarom stap je dan niet terug over?
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

ddd schreef:
kimme schreef: Ik ben sinds kort overgeschakeld naar Telenet met mijn mobiele abonnementen en heb in dezelfde periode mijn iPhone X gekocht.
Sinds de overstap merk ik dat vaak meerdere keren per dag mijn telefoongesprek beginnen te "stotteren".
Waarom stap je dan niet terug over?
Scheelt ons als koppel 30eur per maand en mijn vrouw heeft veel meer voordelen qua bellen/data en ik blijf hetzelfde.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

kimme schreef:Ik heb sinds deze namiddag een nieuwe sim via Telenet. Afwachten dus.
Anders gewoon eens binnenbellen bij Telenet en vragen of ze daar meerdere berichten over hebben gehad, kan inderdaad iets zijn van algemene problemen waarbij zowel Telenet/Base/Orange/(insert provider die dit probleem heeft) samen met Apple aan een update moeten werken. Heb hier al eerder van gehoord bij, volgens mij, de iPhone 7 of 7+ die dezelfde problemen vertoonde.

Bij mijn OP5 was bij de release ook een soort probleem (in Nederland dan wel) waarbij ge bij Vodafone geen 4g of 4g+ kon gebruiken.
Nuja, belt eens een keer binnen, wie weet krijgt ge een goeie aan de lijn die meer nakijkt dan de gemiddelde medewerker en zijt ge al iets geholpen :)
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

PHENOM schreef:
kimme schreef:Ik heb sinds deze namiddag een nieuwe sim via Telenet. Afwachten dus.
Anders gewoon eens binnenbellen bij Telenet en vragen of ze daar meerdere berichten over hebben gehad, kan inderdaad iets zijn van algemene problemen waarbij zowel Telenet/Base/Orange/(insert provider die dit probleem heeft) samen met Apple aan een update moeten werken. Heb hier al eerder van gehoord bij, volgens mij, de iPhone 7 of 7+ die dezelfde problemen vertoonde.

Bij mijn OP5 was bij de release ook een soort probleem (in Nederland dan wel) waarbij ge bij Vodafone geen 4g of 4g+ kon gebruiken.
Nuja, belt eens een keer binnen, wie weet krijgt ge een goeie aan de lijn die meer nakijkt dan de gemiddelde medewerker en zijt ge al iets geholpen :)
Heb ik reeds 2x gedaan maar buiten simwissel zijn we nog niet ver geraakt... Tot nu toe ook nog niet echt moeten bellen dus kan er nog niks over zeggen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

In NL waren er alleszins ook problemen met iphones: https://www.onemorething.nl/2017/11/t-m ... phone-8-x/
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb contact opgenomen met base. Ik was blijkbaar de enige die dit probleem had dus kunnen ze niks voor mij doen. Het enige dat zij zeggen is dat ik maar naar Apple moet bellen omdat het een toestel probleem is. Argumenten op tafel leggen had geen nut.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Rke schreef:Ik was blijkbaar de enige die dit probleem had dus kunnen ze niks voor mij doen.
Man man man, de arrogantie van die providers. "De enige". Echt? Echt?
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Fliz schreef: Man man man, de arrogantie van die providers. "De enige". Echt? Echt?
Er werken honderden mensen voor Telenet op de frontline desk, dan nog eens een hele boel op de back office.
Indien er, let's say, 20 mensen zijn met dit probleem is de kans zeer groot dat men inderdaad niet direct weet dat er meerdere gevallen van dit probleem zijn en waarbij men dan denkt dat hij de enige met het probleem is..
De kans is groot dat het een probleem van bij Apple zelf is, zou niet de eerste keer zijn (heb hier op forums vaker over gelezen bij oudere iPhone toestellen)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Fliz schreef:
Rke schreef:Ik was blijkbaar de enige die dit probleem had dus kunnen ze niks voor mij doen.
Man man man, de arrogantie van die providers. "De enige". Echt? Echt?
Ze zouden beter providers verplichten transparant te zijn zoals bv. OVH doet :

http://travaux.ovh.net/

Een soort van bugtracker dus voor providers. Lijkt me een must als je tegenwoordig serieus wilt genomen worden.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
kimme
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2014, 13:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Tijd voor een update!
Vorige week kreeg ik terug vaker het probleem van een hakkelende lijn.
Uiteraard weer alle nummers genoteerd en doorgegeven aan Telenet.

Tot hier dus nog niets wereldschokkends totdat de helpdeskmedewerker een beetje is gaan doorvragen bij de technische dient. Daar blijkt dus dat het een gekend probleem is voor iPhones vanaf de 7. Er werd door Telenet een ticket aangemaakt bij Base om hiervoor een carrier update te voorzien. Aangezien geen van beide bedrijven nog/al gemotiveerd is om hieraan te werken door de overname is er nog geen bevestiging van hoelang het zou duren alvorens dit is opgelost. We staan dus nog geen stap verder maar op zen minst hebben we nu toch al een bevestiging dat men weet waaraan het ligt en dat men naar een oplossing zoekt.

Wordt vervolgd...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Jup, die reactie kregen wij ook van de providers. Wij begonnen het te merken vanaf de release van de 7, daarna ook bij de 8 en X. Ligt sowieso aan hun kant want een omgeruild (nieuw) toestel geeft exact hetzelfde probleem.
Bij de 7 is er dan halverwege 2017 eens een carrier update gekomen die de grootste problemen van de baan hielp. Geen idee wat de status van de 8 en X is op dit moment, maar we krijgen in ieder geval al een pak minder mensen binnen met het probleem.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik heb gelijkaardige problemen maar dan met Proximus.

Vreemde is dat het probleem zich niet stelt als ik de EarPods gebruik om te bellen EN ik de iPhone niet vast hou (gewoon plat neerleggen).

Flinke AntennaGate herinneringen, alhoewel ik vermoedens heb dat er iets anders aan de oorzaak ligt hier.

Zou zeker nuttig zijn voor de documentatie mocht kimme eens proberen met de EarPods te bellen om te zien of het probleem zich stelt of niet (earpods zijn meegeleverd in de doos van de iPhone, je moet die niet apart gaan halen).

Gewoon de EarPods inpluggen, telefoonnummer intoetsen op de iphone, bellen, en meteen iPhone plat neerleggen (niet in de hand houden). Je iPhone zal automatisch de ingebouwde mic in de EarPods gebruiken. Maak wel dat je iPhone goed bereik heeft wanneer je belt (niet 1 bar) anders vertekent dat de resultaten.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Proximus is eigenlijk de enige waarbij wij nooit iemand problemen hebben gehad.

Ik weet wel niet wat de situatie bij andere providers is in het buitenland, en wat uiteindelijk bij de 7 voor de oplossing heeft gezorgd.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”