Anderhalf uur surfen op smartphone kost Bornemnaar 4.300 euro

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Als ik dit bericht zag, dan besef ik wat voor een boeven telenet (en telco's) zijn:

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... euro.dhtml

Telenet rekent dus 10 euro per megabyte in Turkije

Even duiden: voor 10 euro koop je als ISP meer dan 1 mbit bandbreedte op maandbasis ip transit, daar doe je dus 320 gigabyte per maand mee als je deze zou voltrekken. Vermoedelijk zit de prijs daar nog ver onder als ze maar genoeg afnemen.

320 gigabyte = 327680 megabyte

Waarom is internationale 3G/4G data meer dan 300.000 en vermoedelijk op basis van wat ISP's data aankopen, meer dan een miljoen keer duurder dan IP transit?

Dit is toch gewoon pure afzetterij/oplichting? Het feit dat telenet/base de factuur deels kwijtscheld is omdat het hen bijna niks kost.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Telenet is duur op dat vlak, dat ga ik niet ontkennen. Maar als je leest dat de klant dacht, op het netwerk van het hotel te surfen, en Telenet wel degelijk de tarieven kenbaar heeft gemaakt, dan kan je toch niet van oplichting spreken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vind ik ook, ge weet op voorhand hoeveel het kost.
Ge kunt hen toch niks kwalijk nemen è !
Al vragen ze 100€ per mb als je het te duur vind surf dan niet of ga naar een andere provider.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Hij kreeg dus een SMS om hem te waarschuwen dat hij aan 50 € zat en heeft die beperking zelf met een unblock bericht opgehoffen? Sja... :bang: Als ge na enkele minuten surfen al zo'n bericht krijgt weet je toch dat je uw centen erdoor jaagt?

Los daarvan zijn roamingtarieven schandalig hoog.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Daar word ik dus wild van hé ... dat nodeloos gebash op de providers.
Die klant met zijn verkeerde veronderstellingen is de enige schuldige in dit verhaal!

Standaard staat er zelfs een "data barring service" actief op je oproepnummer die je roaming data blokkeert als je meer dan 50€ (zelfs 60€ met BTW in) verbruikt. De tarieven zijn héél duidelijk op voorhand gecommuniceerd.

En dat voorbeeld van de prijs voor wat IP traffic is hier helemaal niet mee te vergelijken. De grootste kost komt van het vreemd netwerk dat ook gewoon superduur factureert aan Telenet. Telenet doet daar dan zelf nog een hele hoop bovenop om er nog aan te verdienen, het is in god's naam een commercieel bedrijf, het doel ervan is OM WINST TE MAKEN.

Staat u al die voorwaarden niet aan - ik specifieer: staan de voorwaarden DIE JE OP VOORHAND WEET niet aan - neem een andere provider! Ga weg bij je huidige leverancier en zoek een andere.

Vergelijk het met op restaurant:
- ober, zorg dat niemand aan onze tafel ooit met een leeg glas wijn zit, vul maar bij van je duurste flessen!
- ja, maar de kosten daarvan zullen wel heel hoof oplopen...
- och dat zal wel meevallen, doe maar!

En dan bij het afrekenen "oei, zo duur, dat had ik niet verwacht".

Zelfs dat verhaal klopt niet, want Telenet had er zelfs nog bijgezegd hoeveel zo'n fles kostte!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Grote probleem hier is dat Turkije niet EU is waardoor je in de worldwide-roamingtarieven terecht komt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

selder schreef:Zelfs dat verhaal klopt niet, want Telenet had er zelfs nog bijgezegd hoeveel zo'n fles kostte!
Stond er in de SMS, u bent geblokkeerd,opgelet want verdersurfen kost 10 euro per MB, u kan dit deblokeren door DESTOP te sms'en ....

Neen ik denk niet dat Telenet die moeite zou nemen om dat te automatiseren, waardoor de klant dacht dat het wel ging meevallen.
De klant was niet op de hoogte van 10 euro ripoff per megabyte.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

"Ah sorry meneer de rechter, ik wist niet dat ik die man niet mocht vermoorden."
Je gaat zelf akkoord met de voorwaarden van je provider (die je altijd kan raadplegen).

Het is schandalig duur, daar niet van, maar wel zijn eigen schuld in dit geval.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik kom heel vaak in NL en FR. Elke keer opnieuw krijg ik bij het binnenrijden een SMS met de tarieven. Is dat dan niet zo buiten de EU?

Los daarvan, 'ik dacht dat ik op wifi zat' is een zwak excuus. Elke onnozelaar weet dat roaming niet goedkoop is, zet roaming dan gewoon uit. :roll:

Mocht hij nu massaal heeft moeten bellen wegens ongeval ofzo, dan kan je er nog begrip voor opbrengen, maar nu? niet echt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ik vind nu ook wel dat er een 2de warning moet inzitten op €250 of dergelijke aleeja Bij 50 krijg je eentje (5mb) maar daarna laten ze het doorlopen tot in de 1000. (zijn 2de warning)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat zou inderdaad niet slecht zijn, maar alweer, dat kan je zelf.

Android biedt dat standaard aan, in iOS zal dat ook wel lukken zeker?

En voordat er zwaar op Telenet zijn kap gezeten wordt. Ik ben het net even gaan nakijken. Mocht ik surfen met mijn gsm in Turkije zou ik €14,52/MB moeten betalen. :beerchug:
Laatst gewijzigd door cadsite 24 jan 2017, 13:21, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Trouwens, de data die via roaming gaat, gaat deze all the way tot aan telenet/base om dan de IP transit van Base/Telenet te gebruiken, of krijg je data direct van de Turkse provider.

In dat laatste geval is het pure afzetterij gezien we weten wat IP transit in groothandel kost, en 10 euro per megabyte zeker al 1 miljoen keer duurder is.

Dus dit is gewoon de onwetenden uitmelken/uitbuiten.

Als ik mijn producten een miljoen keer te duur zou verkopen zou iedereen mij een oplichter noemen en met mij geen zaken doen.
Het truukje dat hier gebruikt wordt is het feit dat de klant denkt dat het wel gaat meevallen.

Dit is hetzelfde als een taxirit waar vooraf de prijs niet werd afgesproken omdat je dacht dat het ging meevallen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

ub4b schreef:Het feit dat telenet/base de factuur deels kwijtscheld is omdat het hen bijna niks kost.
Ze schelden hem ocharme € 212 kwijt, de overige € 4158 moet hij wel betalen. Voor veel mensen zijn dit drie maandlonen, en dat voor nog geen 500 MB mobiel internet! Verloopt die verbinding misschien via een paar andere planeten of waarom moet dat anders zo duur zijn? Akkoord, hij is dom geweest door die blokkering zomaar op te heffen, maar zo'n bedragen zijn gewoon pure afzetterij; wie dat tegenspreekt is een grote hypocriet. Als een loodgieter € 5000 zou vragen om een nieuwe kraan te plaatsen dan zou iedereen schande spreken en toch zijn er hier mensen die de operatoren nog verdedigen wanneer zij zulke woekerprijzen aanrekenen. Begrijpe wie begrijpe kan...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Met Dommel zou ik € 0,24 / mb betalen :banana:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

On-ge-loof-lijk. Maakt echt niet uit wat het verhaal of de reden is, maar de provider is al-tijd de boosdoener.

Al die informatie over de tarieven zijn duidelijk gecommuniceerd OP VOORHAND. Er is een techniek standaard geactiveerd zodat die hoge facturen geblokkeerd worden. Die tzchniek moet de klant ZELF desactiveren.

En dan nog is de provider de boosdoener, onbegrijpelijk.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Die operatoren vragen hier inderdaad compleet absurde tarieven. Goed dat er zo'n €60 alarm is, maar er zou er zeker nog een betere bij mogen.
Eentje die betaling vooraf vraagt vanaf €500 bijvoorbeeld. Nog veel geld, maar doenbaar.
Ik hoor hier niemand die tarieven verdedigen, wel dat iedereen weet dat roaming belachelijk duur is, dus dat je weet dat je moet opletten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Natuuurlijk is dit melkerij maar wel op uitdrukkelijke vraag van de klant en op basis van een contract waarvan verondersteld wordt dat de klant dit leest.

Je zal altijd domoren zoals Gregory hebben...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Prepaid heeft toch zijn voordelen :-)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Uhu, en hier zijn de techneuten aan het woord...
Er zijn ook mensen die denken van zodra ze in een gebouw zijn waar staat "gratis wifi", dat dat allemaal vanzelf gaat hoor...
Of bij wie "internet" onmogelijk op een telefoon kan omdat dat dat blauw bolletje is in de taakbalk van een windows machine...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Of die beweren dat ze geen internet verbruik kunnen hebben: "Die app Internet heb ik nog nooit opengedaan, ik gebruik alleen Facebook en Whatsapp."
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is ier al aangehaald. Als je in 30 min 4300€ verstookt dan zal je vliegensvlug een blokade aan u been hebben (60€) dus dan moet er al een belleke rinkelen dat het heel duur is.
Ga dan een plaatselijk simkaartje kopen voor data hé.
voor een goeie 22€ heb je 15gb
En natuurlijk is het een melkkoe voor operatoren, maar niemand lijkt ook te beseffen hoeveel de operatoren zelf moeten ophoesten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef: Ga dan een plaatselijk simkaartje kopen voor data hé.
voor een goeie 22€ heb je 15gb
Uiteraard klopt dit, maar nogmaals, sommige mensen weten nog niet voor wat een simkaart dient...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

woutervh schreef:
proximusboyke schreef: Ga dan een plaatselijk simkaartje kopen voor data hé.
voor een goeie 22€ heb je 15gb
Uiteraard klopt dit, maar nogmaals, sommige mensen weten nog niet voor wat een simkaart dient...
Je hebt helemaal gelijk, ik ben getrouwd. :angel:

De vraag blijft, wie is hier in fout? Als je "unblock" stuurt, dan kan je moeilijk zeggen dat je van niets wist?
Nogmaals, die tarieven zijn gewoon degoutant hoog. Als dommel het kan voor €0,24 dan zullen ze daar geen verlies op maken, dus telenet moet dat ook (ongeveer) voor dat geld kunnen.

Je kan verwijten aan providers wat je wilt, maar als de taxi chauffeur je na 200m zegt, meneer nu zit je aan €60, moet ik nog 100km verder rijden en jij zegt ja...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

woutervh schreef:Uhu, en hier zijn de techneuten aan het woord...
Er zijn ook mensen die denken van zodra ze in een gebouw zijn waar staat "gratis wifi", dat dat allemaal vanzelf gaat hoor...
Dat zijn echter wel ook de mensen die direct gaan panikeren bij het zien van een SMS dat hun rekening al €50 bedraagt, en wellicht zelfs hun GSM gaan afzetten voor de rest van hun vakantie. Ze gaan ZEKER niet een unblock SMS sturen... :bang:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Of bij Dommel. Sta steeds versteld hoe goed hun roamingtarieven zijn. 24ct/MB valt goed mee als ik hier zie dat bv Cadsite 14,52 EUR/MB moet betalen.

500 MB is nog altijd 120 EUR bij Dommel maar da's wel wat anders dan 4300 :angel:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het tarief dat ik hier plaatste is voor Proximus, gewoon even voor de volledigheid.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

in turkije kan je geen plaatselijk simkaartje meer kopen, je moet naar een stadhuis in een grootstad en al direct 100 euro betalen als buitenlander,
simkaartjes worden ook heel snel gedesactiveerd, enkel data bestaat er niet hebben ze mij verteld...
mss als je iemand ter plaatse kent... vorig jaar ben ik niet naar Turkijke geweest als nasleep van de aanslagen, de 3 voorgaande jaren wel en telkens geprobeerd maar er niet in geslaagd ter plaatse aan een simkaart te geraken, telkens bovenstaand antwoord...

maar idd bij mij staat datarouming altijd UIT, kan ik dergelijke zaken niet tegenkomen, tenzij ik zoals deze zomer binnen Europa van de Orange actie kon genieten waarbij mijn data en beltijd van Belgie ook in Europa kon gebruikt worden en met 4Gb data was dat wel interessant dan en zonder risico, echter in de praktijk bleek de 4G heel wat minder te zijn en bij een perfect signaal ging het amper vooruit....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Voor mij is dit duidelijk een geval waar de Phone smarter is dan de user.
Meer niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Moest men met 1 sms'ke iemand een lening van €4000 kunnen aansmeren, de politiek zou binnen een dag maatregelen nemen. Uiteraard is er een aspect van verantwoordelijkheid maar de toestand van de gebruiker kan al eens variëren in vakantiemodus.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hoe het met andere smartphones gesteld is weet ik niet maar 1 ding weet ik wel zeker: mijn Lexus schakelt NIET automatisch tussen wifi en mobiel internet. Verder moet ik manueel het ene of het andere inschakelen. En als je als gebruiker het onderscheid niet kent tussen mobiel internet en wifi blijf er dan met je fikken vanaf. En verder: als je het verschil niet kent of ziet tussen het pictogram voor wifi en dat voor mobiel internet ben je ofwel blind ofwel dom.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

In een ander topic werd onlangs verwezen naar een optie van Proximus: voor 2 of 5 euro per dag 80 MB + 20 min bellen + 20 min gebeld worden + 20 sms: het Daily Travel Passport. Dat vind ik een vrij schappelijke optie om buiten de EU te roamen. Zijn er zo nog formules bij andere operatoren? Ik zoek trouwens vooral een oplossing voor Oekraïne. Dommel rekent daarvoor ter vergelijking een stevige 5,65 euro/MB, beduidend meer dus dan die 24 eurocent voor Turkije
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Trouwens, elke week of maand of whatever staat er wel zo'n verhaal in de kranten...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

nickz schreef:
ub4b schreef:Het feit dat telenet/base de factuur deels kwijtscheld is omdat het hen bijna niks kost.
Akkoord, hij is dom geweest door die blokkering zomaar op te heffen, maar zo'n bedragen zijn gewoon pure afzetterij; wie dat tegenspreekt is een grote hypocriet. Als een loodgieter € 5000 zou vragen om een nieuwe kraan te plaatsen dan zou iedereen schande spreken en toch zijn er hier mensen die de operatoren nog verdedigen wanneer zij zulke woekerprijzen aanrekenen. Begrijpe wie begrijpe kan...
Inderdaad, dit is dan ook de reden waarom ik telco's bash, dit is gewoon om oneerlijke toestanden aan te kaarten.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Maar daar is helemaal niks oneerlijk aan!!!! Ja dat is schandalih duur, maar je weet dat op voorhand!!! Waarom moet elke idioot tegen zijn/haar eigen beschermd worden, als je een contract aangaat met voorwaarde A, B en C, moet je achteraf toch niet komen mekkeren!!!!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

wel is het zo dat die smskes helemaal niet realtime verzonden worden, soms 24h onderweg zijn, dus een verwittiging aan 50Mb kan je i d praktijk wanneer je stevig bezig bent, filmpke of zo 500Mb zijn.......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ub4b schreef:
selder schreef:Zelfs dat verhaal klopt niet, want Telenet had er zelfs nog bijgezegd hoeveel zo'n fles kostte!
Stond er in de SMS, u bent geblokkeerd,opgelet want verdersurfen kost 10 euro per MB, u kan dit deblokeren door DESTOP te sms'en ....

Neen ik denk niet dat Telenet die moeite zou nemen om dat te automatiseren, waardoor de klant dacht dat het wel ging meevallen.
De klant was niet op de hoogte van 10 euro ripoff per megabyte.
Voor zover ik weet krijg je een sms van zodra je je gsm in het buitenland opzet met daar de tarieven in. Als je die negeert valt de provider weinig te verwijten natuurlijk. En als je na een paar minuten een waarschuwing krijgt van 50 Euro over budget zou het tijd moeten zijn voor belletje 2 natuurlijk.

Voor dat bedrag had een Skyroam een goede uitkomst kunnen bieden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

laroyj schreef:wel is het zo dat die smskes helemaal niet realtime verzonden worden, soms 24h onderweg zijn, dus een verwittiging aan 50Mb kan je i d praktijk wanneer je stevig bezig bent, filmpke of zo 500Mb zijn.......
Vandaar dat er toegegeven wordt op die eerste dag.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Vandaar dat er toegegeven wordt op die eerste dag.
En dat SMSje dat hij geblokkeerd was en "unblock" moest terugsturen, had hij dus duidelijk wél gekregen...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zet altijd mijn data uit als ik in het buitenland ben. Wifi spots genoeg en indien er geen is dan surf ik niet.
Vroeger genoeg collega's geweten met rekeningen van 500 - 2000 euro.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Yarisken schreef:Ik zet altijd mijn data uit als ik in het buitenland ben. Wifi spots genoeg en indien er geen is dan surf ik niet.
Vroeger genoeg collega's geweten met rekeningen van 500 - 2000 euro.
Ik tot vorig jaar ook, maar tegenwoordig is het in de EU redelijk te doen. Als je enkel wat berichten stuurt en eens een tekst mail bekijkt kost het je niet veel meer.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”