Buiten abonnement gegaan: uitschakelen mogelijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Gisteren kreeg mijn vrouwtje om 18u04 een sms dat haar mobiele data in het abonnement opgebruikt was.
De eerste reactie die ik had was: schakel mobiele data uit.

Om 18u06 kreeg ze daaropvolgend een sms met een bericht dat ze al 10 euro buiten de bundel verbruikt had.

Nu vind ik het persoonlijk niet kunnen dat er zoveel vertraging op deze berichten zit. In die 2 seconden tussen het ontvangen van de sms en het uitzetten van data zou het mij verbazen dat er zoveel data zou doorgevlogen zijn die 10 euro waard is.

Nu moet ik erbij zeggen: toen wij dit abonnement afgesloten hebben, hebben we in de winkel specifiek gevraagd om niet de mogelijkheid te hebben om buiten de bundel te gaan, tenzij we daar eenmalig eens om vragen.
Het feit dat we dit gevraagd hebben, is natuurlijk niet te bewijzen naar de buitenwereld toe helaas...

Maar dus, ik zelf vind niet meteen die optie terug.
Kan ik niet zelf instellen dat dit mogelijk zou moeten zijn, om dus niet buiten je bundel te gaan?

En heeft er iemand ervaring met de klantvriendelijkheid van Base op vlak van terugbetalingen?
Akkoord, we zijn buiten de bundel gegaan, en ze hebben in feite dus recht op hun geld. Maar in principe dan weer niet, vind ik, daar de (wettelijk verplichte?) meldingsberichten veel te laat verzonden geweest zijn, alsook omdat we gevraagd hebben om die mogelijkheid niet te hebben...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

gekend probleem bij Base, maar ook bij de andere operatoren komen de smsen met enige vertraging binnen....
Dacht wel dat er toch een mogelijkheid was om niet buiten bundel te kunnen gaan, in principe moet je na de meldingssms eerst je goedkeuring geven..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Ja die meldingen komen altijd te laat, bij iemand dat ik ken (scarlet) kwam zelfs de melding dat hij door de databundel er pas een dag of 2 later. Dus 20+ euro door. Zelfs hun teller staat mooi bij "* Hou rekening met een verwerkingstijd van 24u."

Dus ik denk dat providers hun zou wel kunnen indekken. Wil je dit niet, vrees dat je dan pre-paid moet gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”