geript door nieuw abo base 20

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
gobber31
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2016, 16:54

reeds jaren klant van base met eerst BASE C POSTPAID, daarna POSTPAID BASE CHECK 15. twee maand geleden overgestapt naar BASE20SMART in base shop na aankoop promo gsm. hierbij bevestiging gekregen van basemedewerker dat alles ongeveer hetzelfde zou blijven. nu volgen eerste 2 fakturen van respectievelijk 62 euro en 110 euro !!!!.voordien altijd rond de 25 euro betaald. nu blijkt dat bij vorige abo Postpaid base check15 per extra mb 0,03 cent tegen 0,10 cent nu. heb zo het gevoel dat promos van gsm's gekoppeld aan abonementen enkel dienen om oude (voordelige contracten) te laten verdwijnen om zo de mensen meer geld uit hun zakken te kloppen.had beter gsm gewoon betaald. promo ben ik al kwijt aan nieuwe faktuur en voordelig abo op deze manier ook :bang: wou dit maar even kwijt.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp je frustratie, maar is het niet beter om op voorhand - met je oude verbruiksgegevens in de hand - eens te berekenen wat een nieuw tariefplan je kan opbrengen of kosten (want beiden zijn mogelijk).
Een verkoper die zegt dat alles zowat hetzelfde blijft... dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

waren dat geen tijdelijke abbo's enkel in de zomer ofzo?
in ieder geval kan je niet verwachten dat je winst maakt door een gsm met abbo te kopen (je zal er quasi altijd duurder uitkomen dan apart)...
maar je bent dus gegaan van een abbo met 150 minuten, onbeperkt sms, 1gb data naar een abbo met dezelfde specs...
de verkoper heeft dus effectief niet gelogen.

wel is het zo dat je blijkbaar je mobiel abbo niet afstemt op je gebruik (en als je de verkoper daarvan niet verwittigde, dan is het echt zijn fout niet).

even kijken als je vroeger aan 25 euro zat, dan is dat 25 - 15 = 10 euro aan 0.03 euro / mb dus pakweg een 500mb erbij.
dan zou je maandelijks tegen de 1.5gb aanzitten en ben je beter af met een base 15.

het is een beetje zoals met de verkopers van elektra: het is goed en wel als je er niks van kent, maar doe altijd je huiswerk ipv te zeggen "oh dat klinkt goed".
verkopers hebben namelijk 1 doel... en als je niet kan raden hetwelk, kijk dan nog even naar de naam van de job :)

in ieder geval... geen idee of je met de combinatie van een gsm zomaar om kan schakelen naar een ander abbo, maar je kan altijd eens informeren.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sorry, maar dat versta ik echt niet.
Data is blijkbaar een belangrijk iets voor jou en je vergelijkt dat tarief niet voordat je overstapt???
Als je een ander abonnement neemt kijk je toch de voorwaarden na?

Wat zit er in de bundel?
Hoeveel kost bellen buiten de bundel
Hoeveel kost een sms buiten de bundel
Hoeveel kost een Mb buiten de bundel.

Vergelijk dat in voor en na en je kan een beslissing nemen.

Zo moeilijk is dat toch niet?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Inderdaad, providers willen mensen wegkrijgen van oude abo's aangezien die te voordelig zijn ( niet alleen bij Base en in België het geval )

Het enige dat je kan doen is je er bij neerleggen en iets anders zoeken dat voordeliger is, als je veel data verbruikt is Mobile Vikings waarschijnlijk goedkoper. Die bieden tegenwoordig ook abonementen aan als dat een vereiste is.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Abonnementen zijn de melkkoeien van de operatoren.
Ik had een tijd geleden een abbo bij Base, 12 euro via het net voor 150 minuten bellen en 1GB data. Die data kostten dus in feite 2,4 cent per MB.
Op een keer is die 1GB er op een paar uur door (weet nog altijd niet hoe). Wat kon ik voor de volgende 29 dagen doen ? Data gaan gebruiken aan 10 cent per MB... Als "trouwe" klant mocht ik dus 4 keer méér gaan betalen.
Dan maar terug naar Mobile Vikings: Prepaid 15 euro per maand (die NIET vervallen) en als bonus 2 of 4 GB data voor 1 maand.
Bellen is vrij duur, maar met het beltegoed koop ik VikingTalk punten en bel ik voor 2,5 cent per minuut naar alle klassieke Belgische nummers, vast of GSM, en voor 5 cent per minuut naar de EU landen en de USA.
Vrouwtje intussen ook bij MV, 10 euro voor 1GB en gratis 1 uur per dag bellen naar mij en andere MV-ers, voor de rest ook VikingTalk.
En mocht ik toch eens boven de data limiet gaan dan herlaad ik gewoon en kosten mijn data die periode het dubbel en niet het viervoudige.
Bovendien krijg je nog Vikingpunten bij aankopen in diverse winkels (Coolblue, Travelbird, Bol.com....).

Wie doet beter ?
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Je probeert toch nooit boven je abbo te gaan. Dus stel dat je 1GB per maand data verbruikt dan neem je een abbo van minstens 1GB.
Mijn vrouw krijgt van alles een alert als ze erboven gaat.
Zelf heb ik 500MB data. Ben ik er bijna dan gaat 4G gewoon uit tot begin van de volgende maand.
Heb vroeger ook eufony / mobistar toestanden meegemaakt met rekeningen tot 70 - 80 euro .... :-).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is een smart 20 geen Proximus abonnement?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”