Nul Abonnement

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik had tot op heden een GSM niet echt nodig. Echter zou mijn vriendin graag hebben dat ik voor haar bereikbaar ben.
We hebben samen een zoontje van 4,5 jaar. Zodoende, ga ik overstag, en ben nu op zoek naar een GSM toestel alsook bijhorend GSM abonnement of prepaid kaart

Ik heb al wat zitten googlen. Het valt me op dat je bij een prepaid kaart je nummer kunt verliezen, als je om de zoveel tijd niet herlaad of belt.
Nu ben ik via een collega op een "nul abonnement" formule terecht gekomen.

Dit bied volgende voordelen:
a) Als je in een maand voor 0 euro gebeld of gesms't hebt, betaal je ook maar 0 euro
b) Je hebt geen verplichting om de zoveel maand te bellen noch een bepaald belwaarde te herladen (zoals bij een prepaid kaart)
c) Je nummer kan dus niet afgesloten worden.

Deze formule - die zoveel vrijheid bied - lijkt me ideaal.

Mijn gebruikersprofiel waarmee ik mijn GSM avontuur start is deze:
1) Ik wil bereikbaar zijn
2) Ik heb voorlopig totaal geen behoefte anderen op te bellen (mocht dit veranderen, kan ik mijn abonnement daaraan passen)
3) De mogelijkheid eens een SMS te kunnen sturen is handig
4) Ik hoef geen smartphone. Enkel een gewone GSM om te bellen en SMS'en, eventueel een foto nemen kan ook nog handig zijn.
5) Heb liefst een GSM met een lage SAT straling (de gezondheidsindex voor GSM/Smartphone straling)

Er zijn twee nul GSM abonnementen op de markt:
1) Base B0
Eenmalige activatiekost: 0 euro, Bellen: 0,25 €/min, Sms'en: 0,10 €/sms (Surfen heb ik niet nodig)

2) Telenet 0
Eenmalige activatiekost: 5 euro, Bellen: 0,15 €/min, Sms'en: 0,07 €/sms (Surfen heb ik niet nodig)
Op de website staat wel het volgende nog vermeld: Connectiekost/gesprek: € 0,10 - Aanrekening per seconde

Dit brengt me tot volgende vragen.
Als ik voor 90 seconden bel, hoeveel bedraagt dan mijn kost ?
a) Bij Base: 90 sec wordt afgerond naar eenheid in minuten ? => 2 min x 0,25 /min = 0,50 euro (?)
b) bij Telenet: 0,10 connectiekost + (90 sec x (0,15/min / 60) = 0,225) = 0,325 euro (?)
c) Is roaming (om te kunnen bellen in buitenland) mogelijk, alsook automatisch geactiveerd bij deze abonnementen ?


Is er iemand die (bij base 0 of telenet 0 zit) me dit kan vertellen ?

Tot slot, wat het telefoon toestel betreft, heb ik onder "senioren" ;) volgend GSM toestel gevonden.
Doro Primo 406 Zwart

Dit toestel voldoet aan mijn verwachtingen en behoeften.
Als iemand hier negatieve/positieve ervaringen mee heeft.

Ik hoor het graag

Groetjes,
Gent32m

Edit: Ik heb dit topic onder Base geplaatst. Als dat hier niet correct staat. Laat ik het aan de Userbase moderatie ploeg over, dit wel in de juiste rubriek te zetten.
Laatst gewijzigd door Gent32m 14 sep 2016, 13:17, in totaal 5 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gent32m schreef:Er zijn twee nul GSM abonnementen op de markt
Je bent Dommel nog vergeten.
Is nog goedkoper.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Flippi schreef:
Gent32m schreef:Er zijn twee nul GSM abonnementen op de markt
Je bent Dommel nog vergeten.
Is nog goedkoper.
Hoe is de kwaliteit van dit netwerk ? Tov het base/telenet telefonie netwerk.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Gent32m schreef:Hoe is de kwaliteit van dit netwerk ? Tov het base/telenet telefonie netwerk.
Dommel gebruikt het Proximus netwerk.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Telenet heeft Base gekocht, maar maakt zelf (tot 2018) gebruik van het Orange netwerk!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Is er een verschil inzake kwaliteit, van deze netwerken:
- Base
- Orange (Telenet -> tot 2018)
- Proximus (Dommel)

Is bij alle drie de kwaliteit even goed ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik heb lange tijd gebruik gemaakt van Base B0. Grotendeels tevreden van, enige waar ik niet over te spreken ben is dat ze halverwege de tarieven hebben aangepast zonder mij daar van op de hoogte te stellen. Qua facturatie is het inderdaad simpel, verbruik je niets krijg je gewoon geen factuur. Op je eerste twee vragen kan ik niet antwoorden. Roaming werkt wel gewoon zonder activatie voor zover ik weet, maar is natuurlijk duur.

Het kwaliteitsverschil zit hem vooral in het internet en de dekking van 3G/4G. Bellen en smsen zal je overal kunnen doen.

Als je je GSM echt heel weinig gebruikt of enkel gebruikt om bereikbaar te zijn is het een goede formule, maar let op wanneer je toch wat meer begint te bellen/smsen. Ben ondertussen overgeschakeld op MV omdat ik regelmatig toch rond de €10 zat. Indien je €10 per maand met B0 verbruikt, kan je beter MV nemen aangezien je daar voor €10 meer krijgt dan bij B0.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik zou inderdaad MV niet vergeten te noemen:
  • - bij een herlading (prepaid) van 10€ belkrediet, bel je aan 20 cent/minuut (afrekening per seconde na de eerste minuut)
    - krediet blijft 6 maanden geldig
    - na die 6 maanden heb je dus geen belkrediet meer, maar je blijft nog wel bereikbaar (nummer vervalt niet onmiddelijk)
    - geen idee hoelang het duurt voor je nummer vervalt indien niet bijgeladen wordt.
- de eerste maand na herladen krijg je 500MB data en 500 sms, alsook 9000 SMS + 1800 min. bellen naar Belgische Mobile Vikings.
- indien je echtgenote ook MV is, en regelmatig bijlaadt, belt ze jou dus gratis
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Dommel. Niet twijfelen.
5 cent per minuut, gefactureerd per seconde vanaf de eerste seconde (en dus niet vanaf de eerste minuut). Geen connectiekost. Een gesprek van 90 seconden kost je dus welgeteld 7,5 eurocent.
2 cent per sms.
Bovendien lage kosten voor roaming.

Enig nadeel: de klantendienst van Dommel laat wel eens op zich wachten. Net zoals de SIM-kaart. Eens geactiveerd hoef je echter geen problemen meer te verwachten. Neem wel geen domiciliëring, maar betaal maandelijks met een overschrijving.

Base en Telenet zijn uiteraard ook niet slecht, maar voor een kleine gebruiker is de prijs/kwaliteitsverhouding bij Dommel onklopbaar. Zeker als die gebruiker allergisch is aan prepaidtoestanden.
Laatst gewijzigd door johann 14 sep 2016, 14:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Absoluut de goedkoopste is Dommel, slechts één beperking: je moet minimum 1 gesprek (5 cent/minuut), sms (2 cent) of dataverbinding (2 cent/Mb) maken per jaar. Gesprek kwaliteit is goed (Proximus netwerk), enkel sms'jes lopen heel soms een grotere vertraging op bij extreme netwerkbelasting (bv: tijdens oudejaar). Mijn vrouw en dochters zaten vorig jaar nog bij Dommel en ik bij Proximus (werk gsm). Tijdens oudejaar hebben we gemerkt dat mijn sms'jes over het algemeen vlotter doorgingen dan die van hen.
Ondertussen zitten we allemaal bij Proximus, maar dat heeft alleen te maken met een zeer voordelige formule via mijn werkgever. :-D
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gent32m schreef:Is er een verschil inzake kwaliteit, van deze netwerken:
- Base
- Orange (Telenet -> tot 2018)
- Proximus (Dommel)

Is bij alle drie de kwaliteit even goed ?
1. de kwaliteit van een netwerk wordt bepaald door je locatie (woonst, werk, reisweg...)
2. als je amper belt is het opzoeken van de "goedkoopste" totaal irrelevant

Zelf uitproberen dus is de boodschap :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb een aantal van die 0-euro abonnementen bij de 3 hierboven genoemde providers. Voornamelijk in gebruik als SMS gateway. Werkt allemaal eigenlijk prima

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

johann schreef:Neem wel geen domiciliëring, maar betaal maandelijks met een overschrijving.
Waarom ? Ik gebruik domiciliëring bij Dommel en dat werkt perfect...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Wat is MV ? (vind dit niet meteen terug)
Het wordt waarschijnlijk 'Dommel', die prijs is gewoon onklopbaar...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Gent32m schreef:Wat is MV ?
http://www.mobilevikings.com
Afbeelding
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

johann schreef:Dommel. Niet twijfelen.
Neem wel geen domiciliëring, maar betaal maandelijks met een overschrijving.

Dat wil ik ook wel weten waarom we dat niet zouden doen?

Heb hier ook een aantal nummers bij Dommel en die doe ik liefst met domicil, anders teveel opvolging.

Ik moet wel eerlijk toegeven, ze hebben af en toe wel problemen met hun betalingen.
Dat ze mails uitsturen dat we met achterstallige betalingen zitten, een probleem bij hun of hun bank lijkt mij, want deze mails ontving ik van verschillende klanten (stuk of 5) op het zelfde moment, en deze hadden allemaal voldoende krediet op hun rekening.

Even naar hun gebeld, blijkbaar kan dit al eens gebeuren zeiden ze..
Is wel wat vernederend voor correcte betalers..
Ik ontvang niet graag zo'n mail..

Maar toch, ik hoor graag jou feedback hierover.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

MV is duurder dan Dommel.

Als ik 100 smsjes per maand haal, zal dit al heel veel zijn. 100 x €0.02 (tarief dommel) = 2 euro
100 bel minuten (ik bel wss niet zoveel, maar dit terzijde) x €0.05 (tarief dommel) = 5 euro
Data trafic heb ik niet (met een gewone GSM) = 0 euro
Komt op 7 euro. Mits ik zoveel SMS en bel... (kan ook nul zijn)

Waar dit abonnement bij MV je aan een vaste prijs steeds 10 euro / maand kost.

Mijn partner maakt geen gebruik van Mobile Vikings (dus gratis bellen hebben we niet)
Zo ja, zou dat inderdaad ook een goede optie zijn. Mits je veel belt.
MV beschikt niet echt over een 0 abonnement.

P.S. Straks begin ik hier als vroeger (the old times) terug Dommel te promoten ;)
Het kan verkeren in het leven. Ze hebben echter momenteel wel het beste aanbod op de markt, lijkt me...
Laatst gewijzigd door Gent32m 14 sep 2016, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik dacht hier gehoord/gelezen te hebben dat dommel op z'n minst "in slechte papieren verkeert" en onbetrouwbare klantenservice had?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

ITnetadmin schreef:Ik dacht hier gehoord/gelezen te hebben dat dommel op z'n minst "in slechte papieren verkeert" en onbetrouwbare klantenservice had?
Dat vraag ik me ook af. Ik heb er zelf een slechte ervaring mee gehad, jaren geleden. Ik was klant af en ze hebben me toen nog een volle tweede extra maand gefactureerd. Terwijl ze ondertussen wel geen enkele dienst meer leverden. Iets wat wettelijk niet mag. Je kan dit ook bij andere operatoren tegenkomen natuurlijk. Maar netjes was dit van Dommel wel niet. Ik had beter die dreigbrieven (van kosten deurwaarder, e.d.) toen niet betaald. Want ik was in mijn recht. Het omgekeerde doen, eerst betalen en achteraf via de ombudsdienst (die me in het gelijk gesteld heeft) je geld nog terugkrijgen, dat lukt niet meer... :-( De ombudsdienst heeft daarvoor geen bevoegdheid. Ze hebben enkel een adviserende functie. Die iedere operator naast zich neer kan leggen. Voor 100 euro geleden schade, stap je ook niet naar de vrederechter. Dommel weet dit...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

@Mr.mister: waarom geen domiciliëring? Twee redenen:

1. Zoals je zelf aangeeft heeft Dommel geen vlekkeloos trackrecord op het vlak van facturatie. Het zal maar gebeuren dat de dommelsche computersoftware een komma verkeerd plaatst en jouw rekening debiteert voor een veel te groot bedrag. Dan kan je via hun klantendienst e.e.a. wel trachten recht te zetten en dat zal ook wel gebeuren, maar dat is puur tijdverlies. Dommel heeft bij mijn weten ook nog nooit een te veel aangerekend bedrag terugbetaald. Ze zetten dat steevast om in krediet, dat dan met de volgende facturen wordt verrekend. Dat is in mijn ogen niet helemaal correct, hoewel het eindresultaat wel hetzelfde zal zijn.

2. Sowieso ben ik ook niet akkoord met de uitwerking van het Sepa Direct Debit-schema (SDD). Om een SDD stop te zetten moet je de leverancier contacteren. Je kan een SDD niet zelf annuleren via de bank zoals bij de oude Belgische DOM80-systeem wel het geval was. Bijgevolg heb ik geen enkele actieve SDD en zijn mijn rekeningen ook geblokkeerd voor SDD. Dat is dus een principiële kwestie: ik en ik alleen beslis wanneer ik hoeveel betaal aan wie. Niemand anders. Er zijn wel een aantal veiligheidsmechanismen voorzien, maar die kunnen mij niet overtuigen.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

johann schreef:@Mr.mister: waarom geen domiciliëring? Twee redenen:

1. Zoals je zelf aangeeft heeft Dommel geen vlekkeloos trackrecord op het vlak van facturatie. Het zal maar gebeuren dat de dommelsche computersoftware een komma verkeerd plaatst en jouw rekening debiteert voor een veel te groot bedrag.

Bij elke domicil kan je via e-banking of bij je bank terecht om een maximum limiet in te stellen per leverancier.
Zet ik deze dus op €50, dan kunnen ze ook maar €50 afhouden.

So far dit heuvel.

En dan nog, je krijgt eerst je factuur en dan wordt de betaling aangeboden.
Op het moment dat je de factuur krijgt moet je deze nakijken.
Merk je hier iets op dan bel je op dat moment in, en niet na debitering.
Helaas is dit niet wat de meeste klanten bij andere operators doen, ze reclameren eerst dat er teveel van hun rekening gegaan is terwijl ze niet eens op hun factuur gezien hebben dat ze 'zeg maar 5x naar CardStop gebeld hadden vorige maand'. Sorry maar kijk het eerst na voor je belt.

Maar mij lijkt dit dus niet echt een reden om domicil niet te gebruiken.

De kans dat je de betaling dan zelf te laat doet of vergeet is groter dan dat ze een verkeerd bedrag afhouden.. (voor de meeste mensen dan toch)...

En voel je zeker niet aangevallen, maar ik werk reeds jaren in de telecom, en deze frustratie wou ik even lozen, helaas wordt ik hier dagelijks mee geconfronteerd ;-)
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Gent32m schreef:Waar dit abonnement bij MV je aan een vaste prijs steeds 10 euro / maand kost.
Voor jou zou ik de prepaid formule aanraden, niet het abonnement. Maar je hebt gelijk, voor jou verbruik zal Dommel waarschijnlijk goedkoper zijn.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden met Dommel. Ze leveren gewoon de service die ze moeten leveren tegen de afgesproken prijs.
Stuurde ik 1 sms'je in een maand dan kreeg ik gewoon een factuur van €0,02 en werd er via domiciliëring €0,02 afgeschreven.

Gewoon zoals het moet dus :beerchug:
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Is dit geen optie: https://www.scarlet.be/nl/prepaid , Proximus netwerk....
Heppie NY!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

gm123 schreef:
Gent32m schreef:Waar dit abonnement bij MV je aan een vaste prijs steeds 10 euro / maand kost.
Voor jou zou ik de prepaid formule aanraden, niet het abonnement. Maar je hebt gelijk, voor jou verbruik zal Dommel waarschijnlijk goedkoper zijn.
Ik had het natuurlijk over de Mobile Vikings prepaid optie van €10 (kost = 10€ per 6 maand, geen 10 euro/maand :-) )
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Juist philippe_d :-)

Heb ik overgelezen. Met al die formules kwam ik op de website van MV toevallig op die 10 euro abonnement terecht.
Die prepaid was me ontgaan.

Ik verkies een nul abonnement (zonder herladen, om de zoveel maand, met geen risico op deactivatie van je nummer)
De geldigheid van je prepaid bij MV is 'slechts' 6 maanden geldig.

Ik wens in hoofdzaak voor mijn vriendin bereikbaar te zijn. Zij mag me lastig vallen ;)
Zelf heb ik geen intentie andere 'mensen' veel lastig te vallen. Met hun te bellen of sms'en.
Dus zo een nul abonnement lijkt me echt iets voor mij (mijn 'start' profiel).
Laatst gewijzigd door Gent32m 15 sep 2016, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik bel ook zo goed als nooit, maar eenmaal je een gsm op zak hebt begin je dat ding te gebruiken voor data. Muziek, mail, ...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ah, daar had ik nog nooit van gehoord...
Dus als ik mijn huidige privé aldi-prepaid kaart die al 3-4 jaar op een schap ligt wegens gsm/nummer van het werk, maar waarvan het nummer nog actief is (onlangs nog gecheckt), kan ik deze probleemloos overzetten naar zo'n base b0 abonnement? En daarna nooit meer bang zijn dat mijn nummer effectief vervalt? En dat allemaal zonder enige kost? (Ja, ik ben gehecht aan mijn eerste nummer :P )
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

woutervh schreef:Ah, daar had ik nog nooit van gehoord...
Dus als ik mijn huidige privé aldi-prepaid kaart die al 3-4 jaar op een schap ligt wegens gsm/nummer van het werk, maar waarvan het nummer nog actief is (onlangs nog gecheckt), kan ik deze probleemloos overzetten naar zo'n base b0 abonnement? En daarna nooit meer bang zijn dat mijn nummer effectief vervalt? En dat allemaal zonder enige kost? (Ja, ik ben gehecht aan mijn eerste nummer :P )

Ik weet niet op welke reactie je precies antwoord, maar dat klopt idd, als je een actief nummer hebt kan je deze gratis laten overzetten naar een B-0.
Je krijgt daar zelfs nog €15 welkomstbonus bij!

Maar na die €15 zou ik toch naar Dommel gaan, deze tarieven zijn veel beter.
En het netwerk is Proximus ipv Base, dat zegt natuurlijk ook al iets.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Er staat 15 euro korting op je eerste factuur. Als je eerste factuur dan €5 is, krijg je dan €10 of niks ? Of kan je die €15 opsparen voor de andere maanden.

Ik verbruik niet veel dus zou dit wel interessant kunnen zijn :lol:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mr.mister schreef:

Ik weet niet op welke reactie je precies antwoord, maar dat klopt idd, als je een actief nummer hebt kan je deze gratis laten overzetten naar een B-0.
Je krijgt daar zelfs nog €15 welkomstbonus bij!

Maar na die €15 zou ik toch naar Dommel gaan, deze tarieven zijn veel beter.
En het netwerk is Proximus ipv Base, dat zegt natuurlijk ook al iets.
Ik reageerde op niemand specifiek :-) Gewoon op het bestaan van een nul-abonnement
En voor mij doen de tarieven zelf er echt niet toe, is toch maar om in mijn schof te blijven liggen. Ik wil gewoon mijn oud nummer niet kwijt ;-)
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Sedert mei 2014 heb ik zo´n B-0 abo met 15 € welkomsbonus , daar is nu nog iets meer dan 8€ van over.
Tot nu toe nog niets betaald dus .
Heb het om bereikbaar te zijn en af en toe wat buitenshuis op het net op te zoeken.
Inderdaad ideaal om je nummer aktief te houden.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

BertG3 schreef:Er staat 15 euro korting op je eerste factuur. Als je eerste factuur dan €5 is, krijg je dan €10 of niks ? Of kan je die €15 opsparen voor de andere maanden.

Ik verbruik niet veel dus zou dit wel interessant kunnen zijn :lol:

Je kan deze effectief opsparen, er is niet echt een limiet.
Ik heb een nummer waar nog een €6 opstaat, en dat is al een jaar of 2 oud.
Het tarief noemde toen zelfs nog anders ;-)
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

B-0 van Base biedt nog een ander (minder gekend) voordeel: wanneer je een hoger bedrag betaalt dan vermeld op je factuur blijft het saldo geldig! Maw, deze abo formule kan in feite ook gebruikt worden als prepaid formule...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:B-0 van Base biedt nog een ander (minder gekend) voordeel: wanneer je een hoger bedrag betaalt dan vermeld op je factuur blijft het saldo geldig! Maw, deze abo formule kan in feite ook gebruikt worden als prepaid formule...
Dat is ook het geval bij proximus.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Het is dommel mobile freedom geworden!

Heb gisteren mijn SIM kaart in de brievenbus gehad.
Vandaag wordt mijn nieuw gsm nummer geactiveerd...

Spannend! :wink:

Bedankt allen voor de hulp en informatie.

P.S. Mijn GSM is deze geworden: Doro PhoneEasy 609

De stralingswaarde is 0,4 (net geen Type A) ipv de 0,2 stralingswaarde bij de Doro Primo 406 (dit toestel had wel een minder goede batterij, fotocamera, etc.). Zodoende is het deze Doro PhoneEasy 609 geworden. Heb die reeds in mijn bezit. Besteld bij Bol.com aan 75 euro.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Oh ja.

Ik heb dit eens nagevraagd bij Base en Telenet...
Gent32m schreef: Dit brengt me tot volgende vragen.
Als ik voor 90 seconden bel, hoeveel bedraagt dan mijn kost ?
a) Bij Base: 90 sec wordt afgerond naar eenheid in minuten ? => 2 min x 0,25 /min = 0,50 euro (?)
b) bij Telenet: 0,10 connectiekost + (90 sec x (0,15/min / 60) = 0,225) = 0,325 euro (?)
c) Is roaming (om te kunnen bellen in buitenland) mogelijk, alsook automatisch geactiveerd bij deze abonnementen ?
Mijn veronderstellingen klopten.
a) Base rond af naar minuten. Voor 61 seconden betaal je dus de volle 2 minuten aan hun tarief.
b) Telenet niet, daar betaal je per seconde. Al heb je wel telkens die connectiekost van 10 cent erbij.
c) Dommel is dus de goedkoopste. Met geen connectiekost, laagste tarief en betalen per seconde.

Ik zit ondertussen op dit Dommel (= proximus) mobiel netwerk.
En alles gaat goed. Heb al een paar SMSjes verstuurd. :-)

Het bellen (via roaming) merk ik binnen enkele weken wel, wanneer ik in Duitsland (Essen) zit.
Op de grote bordspelbeurs. Benieuwd of daar alles goed doorkomt...

Oh ja, misschien iets interessant voor Philippe_d e.d. om te weten.

Ik heb gisterenavond op de Jumblo website, via mijn account, een SMS naar mijn GSM gestuurd.
Dit tarief bij Jumblo ligt hoger (0.053 euro). Deze SMS kwam echter maar vandaag toe! Geen idee, waarom daar zoveel vertraging op zat.

Edit: Heb daarnet terug een sms via de website van Jumblo gestuurd. Deze kwam exact 2u later pas toe op mijn GSM. Dit ligt dus zeker aan Jumblo. Want de andere sms-en kwamen snel toe (binnen de 5 minuten).

Tot zover deze info.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Dommel is ook geweldig voor een alarm! Je moet wel inderdaad 1x per jaar een smsje/belletje doen
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

SMS versturen via Betamax clonen heb ik ook geen goeie ervaring mee. Ofwel duurt het zeer lang voor ze aankomen ofwel komen ze helemaal niet aan.
Wat het bellen betreft via Betamax, dit werkt super.
pippo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2014, 13:02

Dag allemaal ( sorry voor mijn Nederlands, Ik spreek Frans ^^ )

De geldigheid van de kaart is 3 maanden? zeg je 1 jaar, maar dat is niet het antwoord dat ik kreeg van de technische dienst. Iemand heeft al meer dan drie maanden vertrokken zonder een telefoontje, sms, data ? dank je wel!

(Dat is voor een alarm)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”