Ervaringen met BASE / Mobile Vikings (netwerk)?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh, dat is bijna onmogelijk om te doen. Jaartje of 2 terug hadden mijn vriendin en ik dezelfde smartphone (acer, big mistake). Daaruit bleek dat zij vaak edge had waar ik perfecte 3G had. Ook vielen gesprekken etc vaak weg. Daar we bij dezelfde provider zaten hebben we het toestel binnen gedaan ter reparatie, echter daar vonden ze ... niks!

Uiteindelijk kon ik mij niet langer houden en heb ik beide toestellen eens open gedraaid. Alles was identiek op één detail na : de antenne was duidelijk verschillend. Wel op dezelfde plaats en dezelfde aansluiting maar er zat een verschil op van bijna 1cm in lengte en 3mm in breedte. Zou me niet verwonderen mocht dit al een deel van het verschil verklaren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Natuurlijk hangt het ook af van je toestel, maar ik vraag het net hier omdat ik er vanuit ga dat ze hier met 'redelijk goeie' smartphones online gaan. Smartphones die heel veel andere mensen ook gebruiken, en dus populair zijn (iPhone, Samsung, OnePlus, ...).
Trouwens, ik las (op dit forum) dat Samsung Galaxy's geen geweldige antenne's hebben? Ik gebruik deze toestellen niet, dus ik kan niet bevestigen of dit echt zo is.

De meesten hier hebben ook meerdere providers geprobeerd, én meerdere toestellen. Ik denk dat je dan wel makkelijker kan opsporen of het kwaliteitsverschil te wijten is aan gebrekkige service van de provider, of je telefoon.
En als iedereen nu problemen ervaart met een specifieke provider (en/of op specifieke plaatsen), dan denk ik dat je daar wel je conclusies uit kan trekken.

De meesten hier weten echt wel waarover ze spreken. ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Chi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016, 09:09

Onlangs een abonnement genomen bij Viking mobile maar de ontvangst buitenshuis was slecht. Inderdaad weinig of nooit 4G.
En het grootste probleem was dat ik geen smsjes uit nederland van mijn familie kon ontvangen. Klacht ingediend bij vikings hierover. Ze hadden gevraagd vanalles uit te testen. Allemaal gedaan. Niks hielp. Blijkbaar is het een algemeen probleem en krijgen ze het niet opgelost. Dan gisteren overgestapt naar scarlet. Probleem was direct opgelost. Alles werkt weer zoals t hoort. Ontvang nu terug sms uit nederland zonder probleem. Heb ook de indruk dat de internetverbinding beter en sneller is op scarlet dan op viking. Dus voor mij geen viking meer....
LANterfant
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 dec 2016, 13:43
Locatie: Gent

Woon zelf in een buitenwijk van Gent, in de stad vaak 4G met soms terugval op H+ in gebouwen. Op het platteland E/G, met af en toe H. Als je op de trein zit naar bv. Antwerpen of Brussel wel veel slechter netwerk dan bv. Proximus, vaak val je terug op edge terwijl je bij Proximus of Orange nog op 4G/3G zit...
Speedtests op 4G geven tussen 25/15 en 80/30.
Klantenservice is verder wel top, als je belt heb je bijna meteen iemand aan de lijn. Ook al hulp gekregen bij verkeerde herlading (optie data i.p.v. call), zonder gedoe omgezet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”