Slechte dekking Netwerk BASE

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Wanneer gaat base eindelijk werk maken om hun 3G en 4G netwerk te optimaliseren?

Hier in het centrum van Roeselare op bepaalde plaatsen amper 3G. Zit je de ganse tijd op Edge, wat tegenwoordig amper nog lukt om degelijk mee te kunnen surfen.

Zou telenet hier in de toekomst meer in investeren nu ze BASE hebben opgekocht?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vraag het eens op de social media aan Telenet hoe dat zit met hun investeringsplan ;)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Dat is toch de reden waarom telenet 2 jaar langer bij orange blijft.
Trouwens base klanten die een wigo aanvragen gaan automatisch naar het orange netwerk.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Telenet gaat zeker investeren in het netwerk. Maar dat is niet van de ene op de andere dag gebeurd. En aangezien ze sowieso nog vast zitten aan het orange contract hebben ze ook nog even tijd.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

https://snap.telenet.be/actueel/artikel ... e-toekomst

Of je die werken ergens kan opvolgen dat weet ik niet.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Block schreef:https://snap.telenet.be/actueel/artikel ... e-toekomst

Of je die werken ergens kan opvolgen dat weet ik niet.
https://www.lne.be/kaart-zendantennes
Zou je kunnen gebruiken om te zien waar er wordt geïnvesteerd.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

10 blauwe bollekes geteld. Da's nogal mager, niet ? En dat is dan nog voor alle operatoren samen.
En zodra een aanvraag is goedgekeurd, zie je hem ook niet meer, en wil het niet zeggen dat de antenne/upgrade er al is. Toch ?
Zulke informatie zou veel transparanter (/gedetailleerder) mogen zijn.
Ik wil als consument een goeie keuze kunnen maken (ook al kijkt maar 0,01% van de bevolking naar deze kaart misschien...)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben zelf bij mobile vikings, dus Base netwerk. Regio Denderwindeke (grote baan van/naar Edingen) valt zelfs de telefoon verbinding helemaal weg. Als ik bel moet ik wachten tot ik deze regio gepasseerd ben. Word ik zelf opgebeld dan wordt het gesprek gegarandeerd afgebroken. En dat is nu niet om te zeggen dat het daar een of ander boerengat is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

http://www.sites.bipt.be/#

deze is beter vind ik, in mijn geval is ze veel meer up to date
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

proximusboyke schreef:http://www.sites.bipt.be/#

deze is beter vind ik, in mijn geval is ze veel meer up to date
Die site is inderdaad beter, wat wel opvalt is dat de aanvragen die Telenet doet toch echt wel heel mager zijn. (in Vlaanderen toch want in Brussel zie je wel redelijk wat aanvragen voor Telenet). Maar wat nog het meeste opvalt is hoeveel aanvragen Orange heeft gedaan en op hoeveel plaatsen ze goedkeuring gekregen hebben ondertussen! In Antwerpen en Gent bijvoorbeeld (waar Base toch de neiging heeft slecht te scoren indoor) zie je bijna geen enkele aanvraag van Telenet... De pogingen van Telenet zijn niks waard als je kijkt naar de sites (aanvraag/goedgekeurd/reeds geplaatst) van Orange en Proximus. Aan dit tempo zal het netwerk niet klaar zijn voor de deal met Orange afloopt.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Indoor BASE is écht miserabel. Mij zien ze niet terug. Alsof je 10 á 15 jaar in de tijd wordt terug gekatapulteerd. Edge verbinding binnenshuis terwijl Orange perfect 4G+ heeft...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

ygeffens schreef: Zulke informatie zou veel transparanter (/gedetailleerder) mogen zijn.
In tegendeel.

Die informatie zou *niet* publiek beschikbaar mogen zijn tot op het moment dat de antenne's volledig goedgekeurd, geplaatst en actief zijn, want eerdere publicatie remt net de aanvragen en de uitbreiding van het netwerk af!

Er bestaat een clubje mensen met waanbeelden die bezwaar aantekenen tegen elke aanvraag voor antenne's die ze kunnen vinden, zelfs als ze er niets mee te maken hebben.
Het beste zou zelfs zijn moest men alles mbt tot bouwaanvragen en antennedossiers voor mobiele communicatie gewoon achter gesloten deuren kan afhandelen zonder enige vorm van publicatie, tot op het moment dat de antenne's er zijn, en actief zijn. Zodat er geen vormen van vertraging of bezwaar meer mogelijk is.
De huidige "pogingen" tot openheid leveren meer problemen en kopzorgen op, dan dat ze voordelen opleveren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ze mogen bij mij direct een mast naast mijne achtertuin plaatsen.
Maar niet op een 100-200m van mijn huis, bedankt; dan krijg je de volle lading van die antennes.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:http://www.sites.bipt.be/#

deze is beter vind ik, in mijn geval is ze veel meer up to date
De site van BIPT vermeldt enkel de antennesites (masten dus) zelf. In heel veel gevallen plaatst een operator geen fysieke antennemasten bij, maar hangen ze hun eigen antennes in bestaande masten of vernieuwen ze hun bestaande antennes (bvb van 900/1800Mhz naar 800/900/1800Mhz). Dit is op de site van BIPT niet zichtbaar. De site van LNE toont echter wat er in die masten hangt en dat is net veel interessanter (is het EDGE, UMTS, LTE?). Als je de changelog bekijkt van LNE dan valt het wel op dat Telenet toch wel de actiefste is in het aantal aanvragen. Het is wel niet zo omdat een dossier is goedgekeurd, dat een bepaalde antenne/technologie onmiddellijk actief toegankelijk is voor de klanten. Als we kijken naar Telenet bvb zie je heel veel dossiers die al maanden geleden goedgekeurd zijn met LTE800, maar in praktijk kan je op 1m van de mast er nog geen gebruik van maken. Ik vermoed dat ze nu al alle goedkeuringen aanvragen om dan met hun nieuwe leveranciers daadwerkelijk de apparatuur te plaatsen.

Ik ben trouwens zelf bezig om een betere site te maken (http://www.zendantennes.be/), maar er is nog wat werk aan.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Hier kan je enkel buiten gebruik maken van het Base / Telenet netwerk. Binnenshuis (binnen gebouwen) valt elk signaal gewoon weg. Dit is anno 2017 ronduit onaanvaardbaar. Telenet zal er serieus zijn broek aan scheuren aan de aankoop van het Base netwerk. Als de huidige Telenet (Orange) klanten worden overgezet op Telenet (Base) zullen die snel wegtrekken wegens onwerkbaar. In plaats van de zoveelste jaarlijkse prijsverhoging onder het valse voorwendsel van de "index" zullen ze hun product "gratis" nog niet aan de straatstenen kwijt geraken. :beerchug:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is met elk netwerk wel overal iets. Bij mij thuis is Proximus echt belachelijk qua ontvangst - ik moet aan een raam gaan staan, of niks meer. Orange is iets beter, BASE werkt daarentegen zonder problemen. Ik heb contact gehad met Proximus hierover, blijkt dat we inderdaad net op het grensgebied van 2 masten wonen, dus ja... "pech".

Zo zie je maar. Altijd afgeven op 1 operator is onnozel. (wat ik hier constant zie gebeuren)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

In nevele schommelt het altijd tussen Edge en 3G...laatste tijd wel iets beter in de tuin heb ik al 3G.
Orange en Proximus volle dekking.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Same here, de slechtste indoor provider bij ons is proximus. De beste is base... Orange hangt er wat tussenin.
hangt allemaal af van veel omstandigheden uiteindelijk..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb alle begrip dat het bij iedereen anders is. En elke operator zal zijn prioriteiten wel ergens leggen.
Alleen, waarom ik voor meer openheid pleitte, weet ik graag op iets langere termijn in welke mand ik mijn eieren leg.

Wat @FlashBlue zegt begrijp ik, straks komen er helemaal geen masten bij.
Maar ik wil ook graag weten of een bepaalde operator voor mij (al dan niet op korte termijn) beter is dan dewelke ik nu heb.
Nu moet ik rekenen op mensen die hier op bezoek zijn bij mij, en die bij een andere operator zijn, om te weten te komen of (op dat eigenste ogenblik) er betere ontvangst is met operator X.
Ik zou graag weten of over 1, 2, 3 maanden een operator verbeteringen doet bij mij en of ik dus nog maar even wacht met overstappen, of dat ik weet dat het er toch niet van komt, en dat ik gerust op een aanbieding van operator Y mag ingaan en me vastzet met een contract voor 12 of 24 maanden.

Het gaat hier niet over een energiecontract. Daar maakt het bij mij niet uit van wie de factuur komt, als mijn lamp maar aan gaat. En voel ik bij die leverancier niet gelukkig, verwissel ik na 6 maanden wel.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

devilkin schreef:
Zo zie je maar. Altijd afgeven op 1 operator is onnozel. (wat ik hier constant zie gebeuren)
Ik denk dat iedereen zich baseert op wat ze in het algemeen beleven en horen. Het is geen geheim dat in het algemeen Base slechter scoort (lokaal zoals bij jou kan dat uiteraard anders zijn)(en vergeet niet dat ook andere elementen dan netwerkdekking een rol spelen en bepalen of een operator al dan niet goed is). De kwaliteit van het netwerk van Base valt ook objectief te motiveren. Er zijn al meer dan voldoende "onafhankelijke" onderzoeken gedaan die concluderen dat het Base netwerk de zwakkere is, zelfs kaarten als die van het BIPT tonen toch echt nog een achterstand. En als je kijkt naar het aantal sites van Base tegenover de rest weet je genoeg. Ze hebben te weinig geïnvesteerd, dat toont zich tot op de dag van vandaag nog altijd. Is dit bewust ? Ik denk het wel want Base heeft zich nooit willen profileren als de beste maar wel als de goedkoopste en de marktuitdager (wat ten koste van de gezonde concurrentie verloren is gegaan nu Telenet, Base heeft gekocht.).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die 'onafhankelijke' onderzoeken spreken zich continue tegen hoor. Als je continue reclame maakt met 'we zijn de beste' en daarbij ook nog de duurste bent, dan heb je veel mensen die dit ook gaan geloven. Feit is dat In nieuwbouwwoningen alle operatoren tegenwoordig problemen hebben om overal een goede dekking aan te bieden. Dankzij de superisolatie van de woningen geraakt het signaal niet goed meer binnen. Vandaar dat operatoren gaan offloaden naar wifi wanneer de dekking te slecht is (bvb Vodafone NL).
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

lithion schreef:Feit is dat In nieuwbouwwoningen alle operatoren tegenwoordig problemen hebben om overal een goede dekking aan te bieden.
Dat mag je dus niet veralgemenen. Wij zitten in zo'n nieuwbouwwoning, en Orange komt hier loepzuiver binnen. Iets wat ik niet van Base op Proximus kan zeggen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

devilkin schreef:
Zo zie je maar. Altijd afgeven op 1 operator is onnozel. (wat ik hier constant zie gebeuren)
Bij BASE 8 kansen op 10 dat wanneer je ene gaat drinken in een café (centrum!!!) je binnen op Edge belandt. Dit is zo voor West-Vlaanderen en wanneer ik in Gent ben. Bij Orange had ik dat niet hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

ygeffens schreef: Dat mag je dus niet veralgemenen. Wij zitten in zo'n nieuwbouwwoning, en Orange komt hier loepzuiver binnen. Iets wat ik niet van Base op Proximus kan zeggen.
Hier omgekeerd ... ook in een nieuwbouw. Had voorheen Proximus op het werk met prima ontvangst (mijn vrouw MV en ook prima ontvangst). Sinds kort zijn we op het werk overgegaan op Orange en ontvangst is bijna onbestaande in huis.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Hier ook mooie snelheden met Base (MV) binnenshuis. Dekking zal op sommige plaatsen wel slecht zijn maar dat is zeker geen algemene regel.
Afbeelding
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ygeffens schreef:10 blauwe bollekes geteld. Da's nogal mager, niet ? En dat is dan nog voor alle operatoren samen.
En zodra een aanvraag is goedgekeurd, zie je hem ook niet meer, en wil het niet zeggen dat de antenne/upgrade er al is. Toch ?
Zulke informatie zou veel transparanter (/gedetailleerder) mogen zijn.
Ik wil als consument een goeie keuze kunnen maken (ook al kijkt maar 0,01% van de bevolking naar deze kaart misschien...)

Dit is wat ik heb gevonden in hun kwartaalresultaten. Het is niet veel maar wel correcte info.
Schermafdruk 2017-02-07 01_opt-2.png
oissin
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2014, 13:50
Bedankt: 3 keer

De kaart van het BIPT (http://www.sites.bipt.be/) geeft aan waar operatoren sites hebben met antennes en wat de status van zo'n site is (bv. bouwaanvraag). Die site heeft als doel de site-sharing mogelijk te maken. Dat wil zeggen dat antennes van verschillende operatoren zoveel mogelijk gebundeld worden (bv. alle operatoren op één mast ipv drie masten vlak bij elkaar).

De site van LNE heeft als doel om te laten zien welke antennes er komen en hoe het zit met de blootstelling in de omgeving van die antennes. Die informatie staat in het attest, dat recht geeft op het laten zenden van de antennes. Op dit moment kan je op de kaart met antennes (https://www.lne.be/kaart-zendantennes) alle aanvragen voor een attest (ook die van een tijdje geleden) terugvinden die ooit gedaan zijn. Op termijn zal er enkel nog het laatst afgeleverde attest op de kaart staan en kan je de historiek wel nog bekijken per site.

Het klopt inderdaad dat een attest niet wil zeggen dat die antennes er onmiddellijk staan. Soms worden attesten toegevoegd aan stedenbouwkundige vergunningsaanvragen en dan kan er wel een tijdje overgaan voor de site echt gebouwd wordt omdat die aanvraag eerst moet afgerond zijn. Hier vind je nog meer informatie over hoe de plaatsing van antennes in zijn werk gaat: https://www.lne.be/zendantennes-informa ... e-besturen.

Het BIPT geeft ook wel dekkingskaarten, die mogelijk wel een idee kunnen geven van het bereik per operator: http://www.bipt.be/nl/consumenten/inter ... -netwerken

Dep LNE
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

oissin schreef: Het klopt inderdaad dat een attest niet wil zeggen dat die antennes er onmiddellijk staan. Soms worden attesten toegevoegd aan stedenbouwkundige vergunningsaanvragen en dan kan er wel een tijdje overgaan voor de site echt gebouwd wordt omdat die aanvraag eerst moet afgerond zijn. Hier vind je nog meer informatie over hoe de plaatsing van antennes in zijn werk gaat: https://www.lne.be/zendantennes-informa ... e-besturen.
In de kwartaalresultaten van Telenet zie je dat ook. Ze hebben 1800 sites die ze kunnen upgraden (en waarvan de attesten al in orde zijn) maar er zijn nog maar 400 effectieve upgrades gedaan.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

skynetbbs schreef:https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... uari-2015/
weliswaar dus niet uptodate
Best op de BASEwebsite zelf kijken voor een recentere kaart. Alhoewel die alles behalve duidelijk is, niet inzoombaar is en je kan ook niet zien wat de indoorcoverage is (al weten we allemaal waarom ze dat niet tonen).
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Zelf heb ik proximus en orange en ik vind de dekking van px stukken beter, halverwege van de maand schakel ik wel om omdat ik 2 data abo's heb
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Sinds deze week merk ik bij Base (MV) dat 4G in Brussel centrum heel traag is. 3G is wel ok.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

petzl schreef:Zelf heb ik proximus en orange en ik vind de dekking van px stukken beter, halverwege van de maand schakel ik wel om omdat ik 2 data abo's heb

Die twee zijn aan elkaar gewaagd denk ik! Heb beide ook gehad en over de dekking valt bij beide weinig te klagen, 't is de effectieve snelheid en vlotheid van het "surfen" die het verschil maken!
Qua 4G+ staat Orange wel verder
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Net nog eens getest, indoor, gsm op juist hetzelfde plekje gelegd voor speedtest

BASE: 50mbit down, 20mbit up
Orange: tussen de 5-7mbit down, nog geen 2-3 up.

Mja, keuze is snel gemaakt ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

natuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Ik zie net dat het dekkingskaart een update heeft gekregen bij het BIPT. Daar lijken de meeste blinde vlekken van het Base netwerk in Midden-West-Vlaanderen (Izegem - Ingelmunster - Lendelede - Kuurne - ...) weg gewerkt te zijn (met uitzondering van Meulebeke, Moorslede, Tielt en Dentergem).

Ik zou een overstap willen wagen naar Mobile Vikings of Jim. Kwestie van nog wat te besparen op de telecom factuur. Maar als er geen bereik is in huis of een slecht geïsoleerde loods is dat natuurlijk geen optie. Het kaartje ziet er (in theorie) beter uit dan vier jaar geleden.

Is het voldoende dat de bestaande antennes een upgrade krijgen om ook effectief een beter bereik te garanderen? Of moet ik afgaan op het effectieve aantal antennes die er opgesteld staan? Ik zie dat er voor Base geen antennes zijn bijgekomen op het grondgebied en enkel upgrades zouden gebeurt zijn op bestaande sites. Orange heeft er hier drie staan en Base blijft op 1 steken.

Heeft er iemand een zicht hoe het nu zit in de praktijk? Theorie en praktijk kunnen soms nog wel eens ver uit elkaar liggen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Je kan een gratis sim-kaart bij Base aanvragen (bijvoorbeeld B-0 abonnement) om te testen. Nadien kan je nog altijd je nummer overzetten.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Zeer interessante website lijkt mij, zo is het voor mij meteen duidelijk waarom mijn vrouw (Scarlet) veel betere ontvangst heeft dan ikzelf (Base).
De antenne van Base staat bij ons 4 keer zo ver als die van Proximus, al is er wel een bouwaanvraag voor een nieuwe vlakbij :beerchug:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die kaarten worden gemaakt door data aangeleverd op basis van computersimulaties door de operatoren zelf en moet je met een korrel zout nemen. In mijn dorp is er weinig 4G dekking door BASE en Proximus (buiten wel, maar binnen niet). Het is ook logisch want de mast in het dorp heeft nog geen 4G upgrade gekregen en door het golvend landschap zijn andere masten niet in staat voldoende signaal te bieden. Proximus kleurt de kaart echter mooi in terwijl BASE geen 4G dekking aangeeft. Orange daarentegen is ook ingekleurd en heeft wel dekking binnen (mast voorzien van 4G op 800Mhz)

Je mag ook niet vertrouwen op de aanvragen van de masten op de site van LNE. Het gat bij BASE in Tielt - Dentergem is volgens de aanvragen al lang gedicht, maar de apparatuur is nog niet actief (bijna jaar geleden al goedgekeurd)
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Is de geluidskwaliteit bij het mobiel bellen eigenlijk afhankelijk van de signaalsterkte en provider? Ik heb de indruk dat de kwaliteit overal laag is. Is een gesprek tussen 2 Proximusklanten beter dan tussen 2 Base-klanten?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”