Steam Mobile Authenticator

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Mijn vraag aan support, ongeveer een maand geleden:

Code: Selecteer alles

Ik gebruik de Steam Mobile Authenticator, voor het instellen van het account sturen ze mij sms berichten die blijkbaar niet doorkomen, andere sms berichten zijn geen probleem. het nummer waarvan de berichten verstuurd worden is
 +44 7781 470659 wordt dit tegengehouden aan de kant van base, zoja, kunnen jullie die laten doorgaan zodat ik alsnog gebruik kan maken van de app. dank bij voorbaat

Antwoord:

Code: Selecteer alles

Beste klant,

Het spijt ons te vernemen dat u hinder ondervindt bij het gebruik van uw app.

Wegens een technische redenen is het niet mogelijk om berichten van deze nummers te ontvangen.

Onze technische dienst is hiervan reeds op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Peter
BASE Support

Welke zou deze technische reden dan kunnen zijn?
Voordien had ik Proximus en waren er geen problemen met het ontvangen van deze berichten.
Heb ook een aantal mensen die bij Mobistar(Orange) zitten, alsnog geen probleem met het ontvangen.

Lijkt me sterk, maar dan zou ik een pre paid kaartje moeten halen bij Proximus om alsnog gebruik
te maken van de app, dit om mijn account te beveiligen en ruiloffers instant te laten doorgaan
i.p.v. dagen te moeten wachten voordat ze goedgekeurd worden.

Of, is er nog iemand met dit probleem, zoja, hoe heb jij het opgelost?
Afbeelding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik heb geen problemen bij Mobile Vikings ( het Base netwerk dus )
amaducias
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31

lanadekat schreef:Ik heb geen problemen bij Mobile Vikings ( het Base netwerk dus )
Vermoedelijk is het dan via een ander nummer, want iedereen zou in principe dit probleem moeten hebben.

Sony heeft onlangs 2staps authenticatie ingevoerd, enkel via sms, waardoor ik ook op dit probleem gebotst ben. Na wat info door te geven aan Mobile Vikings konden ze mij het volgende zeggen:
De netwerkbeheerder ziet geen poging tot het ontvangen van een sms van het nummer +447781470659.

Is het mogelijk dat de provider van dit nummer 'UK Vodafone' is? In dit geval kan de sms niet bezorgd worden. Vodafone verstuurt zijn sms'en niet via de HUB van Base (onze netwerkbeheerder). Deze HUB werd geïnstalleerd om internationale spam en phishing berichten te filteren. Enkele internationale providers weigeren hun sms te sturen via deze HUB. Hierdoor kunnen sms'en van deze provider jammer genoeg niet aankomen op jouw nummer.

Viking groet,
Sara
Een oplossing voor jouw probleem is er wel: je kunt namelijk de steam mobile authenticator configureren om codes te tonen ipv smsen te sturen, dit is hoe ik het opgelost heb.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Zelf gebruik ik ook Mobile Vikings en ook geen problemen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Idem. Geen enkel probleem op MV.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”