Steam Mobile Authenticator

R3ap4r
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Locatie: Herent
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Steam Mobile Authenticator

Berichtdoor R3ap4r » 20 Jun 2016, 08:17

Mijn vraag aan support, ongeveer een maand geleden:

Code: Selecteer alles

Ik gebruik de Steam Mobile Authenticator, voor het instellen van het account sturen ze mij sms berichten die blijkbaar niet doorkomen, andere sms berichten zijn geen probleem. het nummer waarvan de berichten verstuurd worden is
 +44 7781 470659 wordt dit tegengehouden aan de kant van base, zoja, kunnen jullie die laten doorgaan zodat ik alsnog gebruik kan maken van de app. dank bij voorbaat



Antwoord:

Code: Selecteer alles

Beste klant,

Het spijt ons te vernemen dat u hinder ondervindt bij het gebruik van uw app.

Wegens een technische redenen is het niet mogelijk om berichten van deze nummers te ontvangen.

Onze technische dienst is hiervan reeds op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Peter
BASE Support



Welke zou deze technische reden dan kunnen zijn?
Voordien had ik Proximus en waren er geen problemen met het ontvangen van deze berichten.
Heb ook een aantal mensen die bij Mobistar(Orange) zitten, alsnog geen probleem met het ontvangen.

Lijkt me sterk, maar dan zou ik een pre paid kaartje moeten halen bij Proximus om alsnog gebruik
te maken van de app, dit om mijn account te beveiligen en ruiloffers instant te laten doorgaan
i.p.v. dagen te moeten wachten voordat ze goedgekeurd worden.

Of, is er nog iemand met dit probleem, zoja, hoe heb jij het opgelost?
Afbeelding

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 525
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 37 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Steam Mobile Authenticator

Berichtdoor lanadekat » 20 Jun 2016, 12:09

Ik heb geen problemen bij Mobile Vikings ( het Base netwerk dus )

amaducias
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 Dec 2012

Re: Steam Mobile Authenticator

Berichtdoor amaducias » 02 Sep 2016, 05:28

lanadekat schreef:Ik heb geen problemen bij Mobile Vikings ( het Base netwerk dus )

Vermoedelijk is het dan via een ander nummer, want iedereen zou in principe dit probleem moeten hebben.

Sony heeft onlangs 2staps authenticatie ingevoerd, enkel via sms, waardoor ik ook op dit probleem gebotst ben. Na wat info door te geven aan Mobile Vikings konden ze mij het volgende zeggen:

De netwerkbeheerder ziet geen poging tot het ontvangen van een sms van het nummer +447781470659.

Is het mogelijk dat de provider van dit nummer 'UK Vodafone' is? In dit geval kan de sms niet bezorgd worden. Vodafone verstuurt zijn sms'en niet via de HUB van Base (onze netwerkbeheerder). Deze HUB werd geïnstalleerd om internationale spam en phishing berichten te filteren. Enkele internationale providers weigeren hun sms te sturen via deze HUB. Hierdoor kunnen sms'en van deze provider jammer genoeg niet aankomen op jouw nummer.

Viking groet,
Sara


Een oplossing voor jouw probleem is er wel: je kunt namelijk de steam mobile authenticator configureren om codes te tonen ipv smsen te sturen, dit is hoe ik het opgelost heb.

Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3504
Lid geworden op: 18 Okt 2003
Locatie: Hasselt
Bedankt: 64 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer

Re: Steam Mobile Authenticator

Berichtdoor AnD » 02 Sep 2016, 06:34

Zelf gebruik ik ook Mobile Vikings en ook geen problemen.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1471
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Contact:

Re: Steam Mobile Authenticator

Berichtdoor devilkin » 02 Sep 2016, 15:38

Idem. Geen enkel probleem op MV.
Telenet Whoppa -- using TP-Link Archer C5 & DIR-825 with OpenWRT
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 3 (ROM: Stock)


Terug naar “BASE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast