Overname Base door Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Mocht Snow van de eerste dag gewerkt hebben zoals een klant dat verwacht, dan zouden ze nu waarschijnlijk nog bestaan. Er bestaat geen slechtere reclame dan de launch van Snow.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Of je scoort 2 keer een promo.
Een promo om klant te worden bij de nieuwe provider.
Mocht die dood vallen, neem je een promo (desnoods op de naam van uw vrouw) bij PX/TN als nieuwe klant.

Het is wel handig als je dan nomadisch bent met uw telefoonnummer: VOIP :angel:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Lord Utopia schreef:Die bedrijven zijn er enkel om extreme lage tarieven aan te bieden, om dat na een paar jaar te kunnen doorverkopen voor heel veel geld.
Dat zijn ook bedrijven die de markt kapot concurreren (zie Frankrijk).

Als dat positief is, ben je nog verder van huis.
Wat is daar negatief aan?
Die bedrijven maken de markt wakker, bieden diensten aan tegen goedkope prijzen en maken dat de rest ook moet volgen met hun prijzen? Zo werkt toch elke sector?

Ja er zijn klassieke telecomoperatoren met een (goed) netwerk, veel fysieke winkels en hopen personeel. Die zullen moeite hebben om dezelfde lage prijzen aan te bieden, maar worden zo gedwongen het efficiënter aan te pakken om nog te kunnen concurreren. Dan betaalt de consument minder bij elk van de 4 operatoren dan dat de originele drie gewoon voort hadden gedaan.
Win-win? Met een hoop mensen op straat die er eigenlijk nooit hadden mogen/kunnen werken mocht er echte concurrentie zijn geweest.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

natuurlijk win-win, maar wellicht omdat de fransen niet onder een duopolie gebukt gaan :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik zou het niet erg vinden mocht er een 3G of 4G only provider komen. Denk aan bedrijven zoals Free, Hutchison Whampoa, Tele2 (NL),...
Aan 2G heb ik toch niks, en ik neem graag wat minder coverage of 2G national voice/sms roaming als ik daarbij snelle 4G/3G krijg met veel data in steden voor een kleinere prijs.

Ik ben eens benieuwd of deze overname veel invloed zal hebben op Mobistar hun 4G uitrol. Waarschijnlijk zal het wel wat trager gaan dan dat het voorzien was.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

monopolisten zijn als de dood (en terecht) om een prijzenslag te beginnen. Het vereist moed en inzicht dus om als derde speler een "mobile only" netwerk op te zetten en een wig te drijven in de monopolie status quo. Vraag: wie heeft "de ballen" om deze weg te volgen?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ik las gisteren in de krant dat Mobile Vikings 230.000 mobile klanten heeft in Belgie.
Telenet 894.500 eind december 2014
En Base 3.300.000.

Volgende dinsdag 28 april maakt Telenet de eerste kwartaalcijfers over 2015 bekend.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

AndRo555 schreef:Ik ben eens benieuwd of deze overname veel invloed zal hebben op Mobistar hun 4G uitrol. Waarschijnlijk zal het wel wat trager gaan dan dat het voorzien was.
Of net wel sneller, al was het maar marketingsgewijs dat voordeel te hebben (claim van beste 4G dekking bijvoorbeeld kunnen maken/behouden), gepaard met nieuw vrijgekomen bandbreedte door het verliezen van de Telenet MVNO belasting en eventueel deels kunnen vervangen door rechtstreekse klanten. Het zou nog eens positief kunnen uitdraaien.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

vrijkomen van bandbreedte is niet voor onmiddellijke toekomst. Afwachten dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iRockabizzydilly schreef:
AndRo555 schreef:Ik ben eens benieuwd of deze overname veel invloed zal hebben op Mobistar hun 4G uitrol. Waarschijnlijk zal het wel wat trager gaan dan dat het voorzien was.
Of net wel sneller, al was het maar marketingsgewijs dat voordeel te hebben (claim van beste 4G dekking bijvoorbeeld kunnen maken/behouden), gepaard met nieuw vrijgekomen bandbreedte door het verliezen van de Telenet MVNO belasting en eventueel deels kunnen vervangen door rechtstreekse klanten. Het zou nog eens positief kunnen uitdraaien.
Ik denk dat marketing niet veel te zeggen zal hebben als de omzet van 900k klanten wegvalt. Vooral capaciteitsuitbreiding (1800/2600MHz en small cells) zullen minder snel uitgerold worden de komende jaren. Landelijke 800MHz kunnen ze nog baat bij hebben om dat snel uit te rollen.
Ze zullen eerder binnen een aantal jaar de kaart van snelheid trekken, waarschijnlijk is 4G+ (CA LTE) tegen dan al veel verspreider, zit base met meer klanten dan capaciteit en is Proximus.... Proximus.
Maar het is allemaal nog relatief ver weg.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Van de drie operatoren (Proximus, Mobistar en Base) is Base het netwerk waar ik thuis 0,0 bereik heb binnenshuis. Als Base nu Telenet gaat worden, dan zullen ze een heel pak mogen beginnen investeren om bijkomende antennes te plaatsen om op het niveau van Proximus en Mobistar te komen (in de gemeente waar ik woon).
Voor mij valt Telenet ook weg als optie die mogelijk was om uit te kiezen. Waardoor op dit moment de keuze beperkter wordt. Want zoveel resellers zitten er niet op het Proximus en Mobistar netwerk.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Moet u van telecomoperator veranderen?
De overname van BASE die Telenet afgelopen week aankondigde, gaat niet meteen iets wijzigen aan het Belgisch mobiel landschap. Maar het zou de markt voor de combinatiepakketten voor telefoon, internet en televisie wel kunnen verstoren. Hoe dan ook, waarom benut u het moment niet om uw telecombudget onder de loep nemen?
http://netto.tijd.be/budget/Moet_u_van_ ... 0-1630.art
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

AndRo555 schreef:Ik zou het niet erg vinden mocht er een 3G of 4G only provider komen. Denk aan bedrijven zoals Free, Hutchison Whampoa, Tele2 (NL),...
Aan 2G heb ik toch niks, en ik neem graag wat minder coverage of 2G national voice/sms roaming als ik daarbij snelle 4G/3G krijg met veel data in steden voor een kleinere prijs.

Ik ben eens benieuwd of deze overname veel invloed zal hebben op Mobistar hun 4G uitrol. Waarschijnlijk zal het wel wat trager gaan dan dat het voorzien was.
Heb ook onlangs het aanbod van Free gezien... Amai ! 20 euro voor onbeperkt bellen naar verschillende landen, onbeperkt sms'en en 20 gb data... Daar kan België nog wat van leren !!!
Appels/SMS/MMS illimités en France métrop.
Appels illimités vers fixes 100 destinations
SMS illimités depuis Europe et DOM
Internet 3G : 3Go / 3G + 4G : 20Go (Débit réduit au-delà)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Mooi filmpje,van de VRT Over deze topic,maar ik kan het filmpje niet apart op het internet krijgen.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

fluppie schreef:Mooi filmpje,van de VRT Over deze topic,maar ik kan het filmpje niet apart op het internet krijgen.
Plaats gewoon de VRT link.
Of de URL link.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

qua investering voor base is de overname door telenet een goede zaak.
Want ik kan me voorstellen, dat ze ook hier de snelste gaan willen zijn met 4G
Voor de prijzen ? Tja da zal een ander paar mouwen zijn vrees ik.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ook is Telenet van plan om 240 miljoen te investeren in het BASE-netwerk.
Dat wordt gewoon doorverekend aan de klant als het zo ver is.
Zo werkt elke onderneming.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

AndRo555 schreef:Ik denk dat marketing niet veel te zeggen zal hebben als de omzet van 900k klanten wegvalt. Vooral capaciteitsuitbreiding (1800/2600MHz en small cells) zullen minder snel uitgerold worden de komende jaren. Landelijke 800MHz kunnen ze nog baat bij hebben om dat snel uit te rollen.
Ze zullen eerder binnen een aantal jaar de kaart van snelheid trekken, waarschijnlijk is 4G+ (CA LTE) tegen dan al veel verspreider, zit base met meer klanten dan capaciteit en is Proximus.... Proximus.
Maar het is allemaal nog relatief ver weg.
Helemaal akkoord, het is allemaal nog niet voor vandaag. Maar dat marketing niet veel zal te zeggen hebben als de omzet van 900 000 onrechtstreekse klanten wegvalt lijkt mij een eigenaardige redenering daar het net met marketing is dat men nieuwe rechtstreekse klanten kan krijgen. En hun beste troef waar ze nu toch al even aan werken is toch wel hun nieuw netwerk. Ik zie dus niet in waarom ze iets ook in die strategie zouden wijzigen/vertragen wel integendeel.
Trouwens, zoals ik al eens eerder opgegooid had; die onrechtstreekse klanten zouden wel eens (veel) minder kunnen opgebracht hebben dan rechtstreekse klanten (zie eerdere comment met link naar Datanews artikel) en vergeet niet dat met het wegvallen van klanten niet alleen een inkomst wegvalt maar ook een uitgave. En als die klant kan vervangen worden door een klant die meer opbrengt (= rechtstreekse klant en volgens de algemene tendens van stijgende opbrengst per klant door stijgend gebruik van mobiele data - net de key tot hun in vernieuwing zijnde netwerk) mede door middel van goede marketing... kan het dus allemaal nog positief uitdraaien.

Nogmaals, in de huidige situatie zou indien we de mobiele klanten van Telenet wegnemen Mobistar maar 20% aan winst moeten inboeten. Dat wil zeggen: 80% van de huidige winst blijft behouden. Hoe dat na 2017 zal vertaald worden in cijfers kan nu nog niet echt ingeschat worden aangezien er zoveel andere factoren op die 2,5 jaar tijd meespelen, maar er is maar weinig ruimte voor doemdenken.
proximusboyke schreef:qua investering voor base is de overname door telenet een goede zaak.
Want ik kan me voorstellen, dat ze ook hier de snelste gaan willen zijn met 4G
Voor de prijzen ? Tja da zal een ander paar mouwen zijn vrees ik.
mac_donaldo schreef:Ook is Telenet van plan om 240 miljoen te investeren in het BASE-netwerk.
Dat wordt gewoon doorverekend aan de klant als het zo ver is.
Zo werkt elke onderneming.
Inderdaad, voor Base is de overname door Telenet op zich een goede zaak qua investering. Al kan je gerust stellen dat die investering gewoon noodzakelijk zou kunnen zijn om 900 000 klanten "in een keer" te kunnen droppen op het Base netwerk zonder al te zware impact. Hoe dan ook is het gemelde investeringsbedrag niet voldoende om de mastencapaciteit te verhogen (~verdubbelen) om op gelijke hoogte te komen met de andere twee spelers. Er is natuurlijk meer dan enkel fysieke masten dat deel uitmaakt van een mobiel netwerk, maar het is vanzelfsprekend niet de minst belangrijke factor. Of we op termijn door de overname op vlak van 4G veel verschillen gaan zien is maar zeer de vraag want ook Base zonder Telenet investeerde reeds in het uitbouwen van een 4G netwerk, dus eigenlijk is die investering die Telenet aankondigt niet veel meer dan een voortzetting van de al lopende investeringen. Kortom, Telenet kondigt hiermee in feite vooral aan dat de al van voor de overname lopende investeringen niet zullen worden stopgezet. Al is het marketingsgewijs een slim verpakte aankondiging, en zo kennen we Telenet reeds (Netwerf).
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Telenet investeert de komende vijf jaar in totaal 500 miljoen euro om het kabelnetwerk in Vlaanderen als eerste operator in Europa, uit te breiden naar een Giga-netwerk.
Die 240 miljoen extra die ze in base gaan pompen komt wel bij hun lopende inversteringen van 500 miljoen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik had het wel duidelijk over de investeringen bij Base voor de overname, niet bij Telenet zelf ;-). Uiteraard komen die investeringen in mobiel voor Telenet nu bovenop de investeringen in hun eigen kabelnetwerk. Net als het bedrag dat Telenet heeft moeten betalen voor de overname van Base (leningen, maar dan nog).
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Er is door Telenet nog niets betaald.
De overname van BASE door Telenet heeft op korte of middellange termijn geen invloed op het huidige abonnement van hun klanten noch op het netwerk dat gebruikt wordt. Het MVNO-contract (Mobile Virtual Network Operator of virtuele mobiele netwerkoperator) dat Telenet voor mobiele telefonie aan Mobistar verbindt, loopt nog tot eind 2017. ‘En we blijven dat contract naleven tot de vervaldag’, zegt Stefan Coenjaerts, woordvoerder van Telenet.
Hij wijst er tegelijk op dat de overname van BASE nog lang geen feit is. ‘De bevoegde mededingingsautoriteiten moeten de overname nog onderzoeken en goedkeuren.’

De downloadsnelheid van het BASE 4G-netwerk werd verhoogd van 86 Mbps naar 129 Mbps (theoretische maximumsnelheid).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Die overname moet dus nog goedgekeurd worden, dus er is nog een kans dat dat niet goedgekeurd wordt en dan gaat het feest niet door. :|
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Of goed gekeurd onder voorwaarden: volledige openstelling van de kabel, zoals Belgacom dat al JAREN verplicht is op hun DSL netwerk.
En - ik zeg maar wat - geen mobiele business abonnementen de komende 2-3-4 jaar.

Op die manier geef je Mobistar wat meer ruimte
- om een TV aanbod uit te rollen -> triple&quadruple aanbod
- meer ademruimte in de business abonnementen

Kabel lijkt me een evidente keuze, andere voorwaarden lijken me minder evident.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

heist_175 schreef: ik zeg maar wat - geen mobiele business abonnementen de komende 2-3-4 jaar.
Dat geloof je toch zelf niet.Met de overname van Base is proximus niet langer meer heer en meester in de bedrijfsmarkt.

Uit 'de Tijd'
In de bedrijfsmarkt was Belgacom (nu Proximus) heer en meester. Daar waar we in de consumentenmarkt spreken over een duopolie zouden we - met enige slechte wil - in de bedrijfsmarkt altijd hebben kunnen spreken van een feitelijk monopolie van Belgacom/Proximus.

De overname daar is simpelweg goed nieuws. We gaan er daar op vooruit, mede omdat Base nooit echt een geloofwaardige speler was in de bedrijfsmarkt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

heist_175 schreef:Of goed gekeurd onder voorwaarden: volledige openstelling van de kabel, zoals Belgacom dat al JAREN verplicht is op hun DSL netwerk.
En - ik zeg maar wat - geen mobiele business abonnementen de komende 2-3-4 jaar.
Dat laatste zou wel zeer anti-competitief zijn.
Vaar mij zijn de voorwaarden simpel: het afschagffen van alle privileges die Telenet kreeg omdat ze een "kleine " speler waren, onder andere:
  • - inderdaad het openstellen van hun netwerk voor derden, tegen competitieve prijzen ...
    - het toelaten van andere telefonie providers (carrier select) zoals Belgacom dat al JAREN verplicht is ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Wat als de prijzen van het BIBT volgende maand nog te hoog zijn.
Aan de andere kant.
Hoe lager de prijzen,hoe minder inkomsten voor vadertje staat.En die hebben de centen momenteel hard nodig.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wanneer krijgt macdonald hier eindelijk zijn "troll"muts?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

wied schreef:wanneer krijgt macdonald hier eindelijk zijn "troll"muts?
Jij kan slecht tegen de waarheid.Kijk links naar mijn positieve verkregen punten,op enkele posts,wat vind je daar zelf van.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 25 apr 2015, 18:15, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hoogmoed komt voor de val (cfr electrabel) 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Van 'n gezond bedrijf dat nog wil investeren moeten ze afblijven,die zijn er niet veel meer in Belgie.De tijden van goedkoop zijn al lang voorbij.
Niemand verplicht je welke provider te nemen.
Electrabel is nog lang niet dood.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Gezond?
Enkele jaren geleden (10-15) was TNET bijna op de fles, door hun financiële structuur.
Als je kijkt naar hoe TNET als wingewest dient voor de USA-aandeelhouders, dan zie ik weinig redenen om te jubelen?

Artificiële inkomsten door asymmetrische concurrentiebepalingen van de staat.
DSL is al JAREN open, de kabel niet. En het is de overheid - BIPT - die de tarieven daarvoor vastlegt.

Het enige waar Telenet echt goed in is, is marketing.
Verder is het gewoon één van de vele beursgenoteerde bedrijven, die zich evenzeer aan de overheidsbepalingen dienen te houden.
We zullen zien als en wanneer het BIPT een uitspraak doet.
De vorige keer dat het BIPT zich roerde in dit dossier, ging de koers meteen onderuit. (6/10/2014 €46,495 -> 16/10 €41,595).

edit:
Ondertussen staan ze op €55,50, de aankondiging van de overname van Base heeft hen geen windeieren gelegd: 17/4/2015 €52,49 -> 24/04 €55,50.
In perspectief:
1Y Belgacom: +60,77%
1Y Telenet: +31,14%
1Y KPN: +39,32
1Y Mobistar: +24,82% (stonden 1/4 op +50%)
1Y BEL20: +22,92%
DUs om nu te zeggen dat Telenet hét gezonde bedrijf is? Ze staan achter tov de sector - op het dipje van Mobistar na.
Laatst gewijzigd door heist_175 25 apr 2015, 18:35, in totaal 2 gewijzigd.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Liberty global wil al lang alle resterende(42%) aandelen kopen.Liefst zo goedkoop mogenlijk.
Dan zie je ze niet meer op de beurs.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140127_00949439

Waarom is Mobistar destijds gestopt met internet vaste telefonie en tv via de koperlijn van proximus aan te bieden.
Gewoon niet rendabel,wegens te duur.Dat zal niet beter worden via de kabel,mijn gedacht.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 25 apr 2015, 19:26, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

geen hoogmoed, maar leedvermaak dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

De hamvraag blijft wat het BIPT nu zal doen,de huidige groothandelstarieven zijn veel te hoog,niemand twijfelt daaraan(nochtans ook goedgekeurd door het BIPT).Nu moeten ze dus hun werk overdoen,afwachten hoeveel er nog afgaat,zodanig dat het leefbaar word voor anderen(het BIPT zou aan dat werk moeten beginnen,na de vakantie).
Pas nadien kunnen de andere zaken herbekeken worden.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Bijna niemand betaald de groothandelstarieven bij Belgacom aar heeft eigen onderhandelde contracten toch voor het resellen van zakelijke producten.

Eerlijk het feit van 1 euro meer gaat het nooit maken. Consumer moet je gewoon in een zeer grote massa kunnen doen, en vooral niet vergeten gelijk welke alternatieve speler die tv wil aanbieden, zij het via belgacom of telenet je moet opnieuw onderhandelen voor de rechten met de zenders. Misschien moeten we die tarieven ook reguleren dan ?
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Misschien wat wishful thinking, maar laat ons even van een ideale wereld uitgaan. Technisch gezien kunnen ze gedurende de looptijd van het contract met Mobistar er toch voor zorgen dat de gebruikers roamen tussen Mobistar en Base?

De kleine lettertjes hier en daar zullen dat wel voorkomen, maar het zou best tof zijn. Dekking alom!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef: In perspectief:
1Y Belgacom: +60,77%
1Y Telenet: +31,14%
1Y KPN: +39,32
1Y Mobistar: +24,82% (stonden 1/4 op +50%)
1Y BEL20: +22,92%
DUs om nu te zeggen dat Telenet hét gezonde bedrijf is? Ze staan achter tov de sector - op het dipje van Mobistar na.
Sinds wanneer is de beurskoers een indicatie voor de gezondheid van een bedrijf ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Sinds altijd.
Is dat perfect? Zeker niet. Kijk maar naar Fortis in de zomer 2008 of L&H nog langer geleden.
Het is wel de meest perfecte benadering die er is.
Heel wat analisten en institutionelen fileren een bedrijf en bepalen mee de prijs, dus de koers als proxy voor financiële gezondheid, makes sense.
Ook in "de literatuur" is dat de meest gebruikte parameter.

Anderzijds: doe eens een suggestie :)?
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Telenet aandeel vandaag 55 euro is volgens mij voor Liberty global veel te hoog.Voor de resterende 42% andere aandeelhouders is dit wel gezond.
Liberty global wilde eerder al (in 2012) de resterende aandelen volledig opkopen aan 35 euro,en dan verdwijnen van de beurs.
http://www.zdnet.be/telecom/143456/libe ... t-opkopen/
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”