Base & Roaming

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste UB'ers,

Steeds meer merk ik op dat Base dezelfde problemen begint te krijgen als Telenet vroeger had : bij het roamen duurt het makkelijk een half uur eer hij het buitenlands netwerk opvangt en er contact mee legt.

Vorige week dinsdag ben ik vertrokken naar Duitsland en moest hiervoor door Luxemburg en Frankrijk rijden. Achteraf ben ik van Duitsland naar Tsjechië gereden, om daarna van Tsjechië via Duitsland en Nederland terug te rijden naar België. In het totaal dus door 5 Europese landen gereden en gebruik gemaakt van één of meerdere netwerken aldaar. Telkens mijn GSM van het ene netwerk moest overschakelen naar het andere duurde het minimaal 5 minuten, met uitlopers tot een half uur.

Ik had nog een dual SIM toestel mee, waar een Telenet (Prijs Volgens Gebruik) en een Dommel (mobile) abonnement in zat, deze registreerden telkens zowat meteen op het partnernetwerk.

Bovenstaande viel overigens niet alleen voor bij mezelf, maar eveneens bij twee reisgenoten (1x professioneel Base abonnement en 1x Mobile Vikings) en mijn vriendin (Base abonnement).

Nog mensen met ervaringen hier in?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Geen ervaring, maar preventief gewoon van zodra je merkt dat je ontvangst weg is gevallen even airplane mode aan- en terug uitschakelen?
Op die manier wordt de sim terug geregistreerd op het netwerk en dan zou dat zeker in orde moeten zijn..
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is één van de zaken welke we meteen hebben gedaan (tot zelfs echt de GSM uitzetten, en opnieuw aanzetten) maar zonder resultaat. Gewoon wachten tot de andere operator op het scherm kwam.

In Luxemburg koos hij voor "POST", Frankrijk voor "SFR" en "BOUYGES" (toen SFR weg viel), in Duitsland voor "E-PLUS" (maar ook "VODAFONE" kon gebruikt worden), in Tsjechië voor "O2" of "VODAFONE" (bij wegvallen van O2) en in Nederland "KPN".

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Vorige maand toen ik naar NL ging moest ik manueel een netwerkselectie doen om met mijn MV kaartje op een NL netwerk te raken.
Mijn Lyca Mobile kaart vond de netwerken lekker snel en automatisch. Intussen mijn MV overgezet naar Mobistar Internet on Mobile.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

jnsvr schreef:Geen ervaring, maar preventief gewoon van zodra je merkt dat je ontvangst weg is gevallen even airplane mode aan- en terug uitschakelen?
Op die manier wordt de sim terug geregistreerd op het netwerk en dan zou dat zeker in orde moeten zijn..
Werkt inderdaad als je vliegtuigstand inschakeld'

Denk dat het probleem niet alleen bij Base ligt, bij Mobistar ondervind ik het ook.
Ik heb al de neiging wanneer ik de grens naar NL oversteek op handmatig over te gaan en zelf te kiezen. Zelfs in NL zelf wanneer bepaald netwerk minder ontvangst heeft kan het wel wat langer duren, dus liever één bepaald netwerk zoals ik thuis gewoon ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken dan heb jij veel geluk met telenet.
Ik rij zo een 3x per week naar calonne sur la lys. IK ben telkens in lomme aan de carrefour ongeveer voor hij overschakeld naar mobistar
tussen auchan roncq en carrefour no service.
omgekeerd van parking marke tot afrit zwevegem
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben afgelopen weekend naar Frankrijk geweest met waze op, na +- 2 minuten na oversteken grens schakelde roaming in en kreeg ik Orange (base pro klant)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Base PRO XL klant, gebeld hiervoor en kunnen ze niets aan doen. Hangt af van de externe netwerken beweren ze.

Hier gans Luxemburg geen ontvangst gehad als ik door luxemburg ging, wel de nodige compensatie gehad. Maar zelfs manueel het netwerk kiezen ging niet, ik kon er gewoon niet op registreren. Eens in Frankrijg, Duitsland geen enkel probleem.

Overlaats richting Frankrijk, duurde dan ook weer 30min, herstart, airplain mode, had geen zin
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

Hier ook Base business klant, en ik zoek altijd manueel naar netwerken in het buitenland. Het duurt gewoonweg veel te lang tegen dat hij een netwerk kiest.
Het probleem heb ik in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Italie...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@beont: manueel lukt zelden hier, komt er op 'registration failed' dus het heeft met mijn S5 geen zin of ik manueel kies of automatisch
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”