Base & Roaming

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17181
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1650 keer
Contact:

Base & Roaming

Berichtdoor krisken » 03 Apr 2015, 10:57

Beste UB'ers,

Steeds meer merk ik op dat Base dezelfde problemen begint te krijgen als Telenet vroeger had : bij het roamen duurt het makkelijk een half uur eer hij het buitenlands netwerk opvangt en er contact mee legt.

Vorige week dinsdag ben ik vertrokken naar Duitsland en moest hiervoor door Luxemburg en Frankrijk rijden. Achteraf ben ik van Duitsland naar Tsjechië gereden, om daarna van Tsjechië via Duitsland en Nederland terug te rijden naar België. In het totaal dus door 5 Europese landen gereden en gebruik gemaakt van één of meerdere netwerken aldaar. Telkens mijn GSM van het ene netwerk moest overschakelen naar het andere duurde het minimaal 5 minuten, met uitlopers tot een half uur.

Ik had nog een dual SIM toestel mee, waar een Telenet (Prijs Volgens Gebruik) en een Dommel (mobile) abonnement in zat, deze registreerden telkens zowat meteen op het partnernetwerk.

Bovenstaande viel overigens niet alleen voor bij mezelf, maar eveneens bij twee reisgenoten (1x professioneel Base abonnement en 1x Mobile Vikings) en mijn vriendin (Base abonnement).

Nog mensen met ervaringen hier in?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 876
Lid geworden op: 29 Jun 2014
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer

Re: Base & Roaming

Berichtdoor jnsvr » 03 Apr 2015, 11:03

Geen ervaring, maar preventief gewoon van zodra je merkt dat je ontvangst weg is gevallen even airplane mode aan- en terug uitschakelen?
Op die manier wordt de sim terug geregistreerd op het netwerk en dan zou dat zeker in orde moeten zijn..

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17181
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1650 keer
Contact:

Re: Base & Roaming

Berichtdoor krisken » 03 Apr 2015, 11:06

Dat is één van de zaken welke we meteen hebben gedaan (tot zelfs echt de GSM uitzetten, en opnieuw aanzetten) maar zonder resultaat. Gewoon wachten tot de andere operator op het scherm kwam.

In Luxemburg koos hij voor "POST", Frankrijk voor "SFR" en "BOUYGES" (toen SFR weg viel), in Duitsland voor "E-PLUS" (maar ook "VODAFONE" kon gebruikt worden), in Tsjechië voor "O2" of "VODAFONE" (bij wegvallen van O2) en in Nederland "KPN".

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 Sep 2012
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Base & Roaming

Berichtdoor kurtcockaert » 03 Apr 2015, 11:22

Vorige maand toen ik naar NL ging moest ik manueel een netwerkselectie doen om met mijn MV kaartje op een NL netwerk te raken.
Mijn Lyca Mobile kaart vond de netwerken lekker snel en automatisch. Intussen mijn MV overgezet naar Mobistar Internet on Mobile.

kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 259
Lid geworden op: 07 Aug 2013
Locatie: Aarschot
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Base & Roaming

Berichtdoor kristofmertens » 03 Mei 2015, 10:58

jnsvr schreef:Geen ervaring, maar preventief gewoon van zodra je merkt dat je ontvangst weg is gevallen even airplane mode aan- en terug uitschakelen?
Op die manier wordt de sim terug geregistreerd op het netwerk en dan zou dat zeker in orde moeten zijn..


Werkt inderdaad als je vliegtuigstand inschakeld'

Denk dat het probleem niet alleen bij Base ligt, bij Mobistar ondervind ik het ook.
Ik heb al de neiging wanneer ik de grens naar NL oversteek op handmatig over te gaan en zelf te kiezen. Zelfs in NL zelf wanneer bepaald netwerk minder ontvangst heeft kan het wel wat langer duren, dus liever één bepaald netwerk zoals ik thuis gewoon ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet digitale TV - CI+ & Play
Internet: Telenet Whop 100/10
Telefoon: Telenet FreePhone Europe
iPhone 6s: Orange Koala
iPhone 5s: Orange Kolibri

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5342
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 261 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer

Re: Base & Roaming

Berichtdoor proximusboyke » 03 Mei 2015, 11:14

krisken dan heb jij veel geluk met telenet.
Ik rij zo een 3x per week naar calonne sur la lys. IK ben telkens in lomme aan de carrefour ongeveer voor hij overschakeld naar mobistar
tussen auchan roncq en carrefour no service.
omgekeerd van parking marke tot afrit zwevegem
iphone 7 plus wigo 50
iphone 6s wigo 50
orange hotspot + GIGA
AirCard 810S + cic mobile
nokia 930 + cic mobile
imac telenet wigo 50
ipad pro 12,9 - 256gb wifi wigo 50
telenet digitale tv + playmore + playsports

Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 782
Lid geworden op: 27 Apr 2006
Locatie: 51RUI0
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Contact:

Re: Base & Roaming

Berichtdoor Roygenz » 03 Mei 2015, 11:51

Ik ben afgelopen weekend naar Frankrijk geweest met waze op, na +- 2 minuten na oversteken grens schakelde roaming in en kreeg ik Orange (base pro klant)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Chromecast & Netflix
- INTERNET: EDPNet Newer & Faster 100/20
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: WeePee (incoming) - Freevoipdeal (outgoing)
- MOBILE: Proximus Intense 8GB

Gebruikersavatar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2521
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Twitter: fusabe
Locatie: ::1
Bedankt: 312 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Contact:

Re: Base & Roaming

Berichtdoor Tim.Bracquez » 03 Mei 2015, 12:13

Base PRO XL klant, gebeld hiervoor en kunnen ze niets aan doen. Hangt af van de externe netwerken beweren ze.

Hier gans Luxemburg geen ontvangst gehad als ik door luxemburg ging, wel de nodige compensatie gehad. Maar zelfs manueel het netwerk kiezen ging niet, ik kon er gewoon niet op registreren. Eens in Frankrijg, Duitsland geen enkel probleem.

Overlaats richting Frankrijk, duurde dan ook weer 30min, herstart, airplain mode, had geen zin
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer

beont
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Base & Roaming

Berichtdoor beont » 03 Mei 2015, 12:30

Hier ook Base business klant, en ik zoek altijd manueel naar netwerken in het buitenland. Het duurt gewoonweg veel te lang tegen dat hij een netwerk kiest.
Het probleem heb ik in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Italie...

Gebruikersavatar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2521
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Twitter: fusabe
Locatie: ::1
Bedankt: 312 keer
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Contact:

Re: Base & Roaming

Berichtdoor Tim.Bracquez » 03 Mei 2015, 22:47

@beont: manueel lukt zelden hier, komt er op 'registration failed' dus het heeft met mijn S5 geen zin of ik manueel kies of automatisch
Tim Bracquez, tim@fusa.be, https://www.fusa.is
Dedicated Servers - https://fusa.is/offer


Terug naar “BASE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast