netwerkmodus en ontvangst

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tania
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014, 12:00

Sinds kort heb ik een nieuwe gsm: samsung galaxy note 4 met abo base (pro connect 30). Voordien iphone en sim werkte perfect. Nu inkomende oproepen beantwoorden lukt pas na tweede oproep (ook niet altijd), idem met uitgaande oproepen. Internet, smssen ... werken perfect. Toestel maakt verbinding maar gesprek komt niet tot stand, onafhankelijk van waar je staat, meestal staat er maar juist 1 blokje ontvangst.
Toestel terug gedaan voor herstelling maar niets gevonden. Andere oplossing geprobeerd: proximus simkaartje ingestoken en gsm werkt perfect, overal volle blokjes, en altijd bereikbaar.
Dan zijn we naar de Base shop centraal station Antwerpen gegaan, de bediende daar herkende het probleem, zou te maken hebben met de instellingen. De netwerkmodus wordt verzet naar wcdma/gsm ipv lte/wcdma/gsm. Dus geen 4G ontvangst maar bellen lukt beter. Dan naar de helpdesk van Base gebeld, ze zouden mijn simkaart updaten maar probleem blijft. Er moet een technische fiche aangemaakt worden, volgens hen ligt het waarschijnlijk wel aan het toestel - dat al werd nagekeken.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

mvg
Tania.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Een verschil tussen gedrag op proximus en op base zou kunnen te maken hebben met de verschillende frequentiebanden die gebruikt worden.

Maar ik heb eigenlijk al heel bizarre dingen gezien die uiteindelijk de fout bleken van simkaarten die bijna-normaal werken. Kan je eens proberen met een andere BASE sim?
Tania
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014, 12:00

spijtig genoeg wel, en probleem blijft. Af en toe lukt het om te bellen of om opgebeld te worden. We beginnen al te vrezen dat we met heel onze handel moeten overstappen naar Proximus.

Tania.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Base heeft gewoon te weinig masten/capaciteit, ik heb hetzelfde probleem met m'n htc als ik 3G opzet.
thuis kan ik dan niet gebeld worden en merkt ik het pas nadat de correspondent een boodschap heeft ingesproken.
Dr loopt hier nog een draadje van ergens.
Oplossing is om geen 3G/4G te gebruiken, maar daar ben je natuurlijk vet mee :/
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb met mijn Huawei P7 ook hetzelfde probleem! Als ik 4G ontvangst heb ben ik dikwijls niet bereikbaar en moet ik ook 2/3x proberen om iemand te bellen (tot hij op 3G springt). Bij Proximus (en Mobistar) heb ik dit niet...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

krisken schreef:Heb met mijn Huawei P7 ook hetzelfde probleem! Als ik 4G ontvangst heb ben ik dikwijls niet bereikbaar en moet ik ook 2/3x proberen om iemand te bellen (tot hij op 3G springt). Bij Proximus (en Mobistar) heb ik dit niet...
Jep, ik heb dit probleem ok af en toe op 4G/LTE bij base (maar niet altijd). Dit met Nexus 5 en Oneplus One elks met hun eigen sim, maar ook met de sim van de ander.

LTE => 2G of LTE => 3G handover failt af en toe en dan lukt het de tweede keer wel.

Dus het ligt waarschijnlijk niet aan TS zijn gsm noch sim.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

't Zelfde probleem hier.

Voor mij niet zo erg. Als ik bel heb ik meestal op dat moment geen 4G nodig :-D

(omgekeerd wel minder, dus als ik 4G heb ben ik wel meestal bereikbaar heb ik de indruk)
Tania
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014, 12:00

Blijkbaar moet ik kiezen : ofwel 4G ofwel bereikbaar zijn. Volgens mij klopt hier toch iets niet. :eek:
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Heb hier hetzelfde probleem aan de hand met mijn Galaxy S4 maar dan wel met Proximus.
Zodra ik 4G aanzet krijg ik vaak zeer weinig tot geen ontvangst. (Wel in een gebied met zeer slechte Proximus ontvangst in het algemeen.)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”