4G

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het ontvangst is duidelijk minimaal maar toch zou dit niet tot dergelijke resultaten mogen leiden, feit is dat ze dan beter zouden laten switchen naar 3G, makkelijk 10x sneller :P .
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Zelfde plaats, nu wel een zeer behoorlijk resultaat, zeker aan -110dBm (RSRP). Is in Wommelgem centrum gemeten, een dorp met amper 11000 inwoners en 5 Base masten waarvan er 4 LTE hebben...

Afbeelding

Ik denk dat de switch tussen 3G en 4G (en ook 2G) gebeurd onder een bepaalde combinatie van RS-SINR en RSRP waarden en niet zozeer op de belasting van beide systemen op dat moment. Wel zou er met meerdere LTE banden straks (800/1800/2600) voorkeur kunnen gegeven aan hogere frequenties om hogere snelheden te behalen en de lagere frequenties/grotere cellen niet te zwaar te belasten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Net even een testsim van Mobile Vikings ingestoken, en ik kreeg direct 4g dekking binnen, volledig ontvangst. M'n Proximus hier geeft Edge.

Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Afbeelding
Gent Zuid, MV
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Mooi, mooi!
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Afbeelding
Wezemaal (Rotselaar)
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Daar heeft alleen base 4g denk ik?
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Mobistar heeft in Wilsele nog 4G die redelijk richting Rotselaar gericht staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Goed voorzien van 4G dan voor een relatief kleine gemeente :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

iemand ervaring met dit toestelletje van alcatel?

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

MDM9215 LTE modem in die Alcatel is dezelfde als in een S4, Note 2, Nexus 4, ... Zou vergelijkbaar moeten presteren, Wifi blijkt wel gelimiteerd te zijn op 2.4GHz n, dus verwacht max 30-40Mbps in de praktijk.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

zijn we eigenlijk niet aan het overdrijven? :p
mobiele verbindingen die sneller zijn dan het vaste internet, ik weet de tijd nog dat je luxe had met inbelinternet en een vaste telefoon in je gang...

let op, ik ben zeker niet tegen vooruitgang (anders had ik geen werk :p) maar het gaat toch best wel hard als je even stilstaat en kijkt op hoe een korte termijn het allemaal eigenlijk is gegaan.
en waar ik voor vrees is dat het nooit genoeg gaat zijn, tot op een punt dat we straks allemaal met een gsm mast op onze pet rondlopen ofzo
(ja, een beetje overdreven, maar wél lekker visueel, toch?)

ik zie éérlijk gezegd ook niet in waarom je op gsm verbindingen zo'n hoge snelheid moet hebben?
als ze het netwerk deftig maken dat iedereen, overal, op elk tijdstip 20/2 ofzo kan halen op zijn gsm, is dat toch meer als genoeg?
of gaan we straks een webserver en torrent op onze gsm draaien? (ja, ik weet dat het al kan...)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

+1 voor AndRo555

hartelijk dank voor de info. Dan heb ik een nieuw speelgoedje gevonden... :-)

@Splitter

die petten met GSM mastje, vind ik die ook bij amazon? :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb zo een Alcatel vanuit EE UK. Werkt perfect. Unlocked gemaakt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Gent centrum,MV binnenshuis
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Nu ook 4G in hartje Brussel.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Splitter schreef:let op, ik ben zeker niet tegen vooruitgang (anders had ik geen werk :p) maar het gaat toch best wel hard als je even stilstaat en kijkt op hoe een korte termijn het allemaal eigenlijk is gegaan.
Goh ... Da's nu eenmaal de vooruitgang, ik denk dat wij met z'n allen nog niet een fractie kunnen verzinnen wat er binnen 50 jaar allemaal mogelijk zal zijn. Vooruitgang gaat ook exponentieel hé, de ontwikkelingen gaan altijd maar sneller en sneller ...

Wie weet lopen we binnenkort allemaal rond met een chip ingebouwd, die dan enkel aangesloten is op onze oogzenuw, en voor de rest één of andere LTE advanced mega super 2000 ultra en heeft dat kreng zelf niet eens een OS, maar zit het OS zelf "in de cloud".

Ik ben ervan overtuigd dat wij allemaal tesamen in een geweldige tijd leven, als wij gepensioneerd zijn dan gaan we al die nieuwe ontwikkelingen nog meemaken :)

Er was een quote van een kleuter die als hij groot is naar een iPad zal kijken op dezelfde manier als wij naar onze eerste computer kijken... Maar ik vind 'm nemeer terug :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ha, hier is de quote:

"Think of the first computer you ever used, and how basic and primitive it would seem now.
That's how a toddler will remember an iPad.
"
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
nvdv75
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2014, 12:09

Ik heb een probleem bij base na update voor 4G.
Het switch tussen 3G en 4G duur lang voor mobile netwerk activeert van 4g naar 3g of omgekeerd zijn er nog zo probleem?
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Sinds de nieuwe update hier ook problemen via Mobile Vikings, LTE komt maar traag op gang.
Als die dan actief is blijft hij wel stabieler tegenover vroeger, misschien een gedacht van mij. :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

LTE
Pellenberg (Grens Kessel-Lo)
Afbeelding
Binnenshuis

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Verrassing van de dag: BASE heeft het grootste 4G-netwerk van België! Aldus Proximus:(http://www.belgacom.be/nl/id_p_cz_res_n ... werk.html?)

Verder nog interessant: Mobistar heeft een inhaalbeweging gemaakt op het 3G-netwerk. Qua 4G zijn Mobi* en Proxi aan elkaar gewaagd maar toch haalt Proximus de 1e prijs binnen. BASE bengelt achterop.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik wacht tot er een nieuwe vergelijking komt : "in treinen" :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

FrederikD schreef:Verrassing van de dag: BASE heeft het grootste 4G-netwerk van België! Aldus Proximus:(http://www.belgacom.be/nl/id_p_cz_res_n ... werk.html?)

Verder nog interessant: Mobistar heeft een inhaalbeweging gemaakt op het 3G-netwerk. Qua 4G zijn Mobi* en Proxi aan elkaar gewaagd maar toch haalt Proximus de 1e prijs binnen. BASE bengelt achterop.
Goed lezen, het is niet "aldus Proximus", maar "aldus CommSquare":

"Het onafhankelijke bureau CommSquare test regelmatig het netwerk van Proximus, Mobistar en Base. Dat betekent dat er een wagen met verschillende ontvangers langs Belgische wegen rijdt om overal de kwaliteit te meten. Dit voertuig rijdt gemiddeld 6.000 km, behandelt 10.000 oproepen en doet 5.000 datatesten per operator."

"Qua 4G zijn Mobi* en Proxi aan elkaar gewaagd", ik veronderstel dat je daar 3G bedoelt? Het 4G-netwerk van Mobistar is duidelijk nog inferieur. Base heeft blijkbaar wel een zware inhaalbeweging gemaakt met 4G. De hoogste snelheden haal je echter nog steeds bij Proximus (zowel op 3G als op 4G).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inferieur is een wat groot woord, als je dekking hebt is het echt wel vaak suuuupersnel. Mja goed da's relatief.
Ze zijn wel opvallend later 'begonnen' met 4G, de achterstand is dus niet zo groot als je rekening houdt met tijd.

Ik denk dat vooral de cijfers voor Q2 interessant zullen worden, nu men meer en meer naar 15MHz en 20MHz overgaat (en 800MHz frequentie?).
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Ik weet dat deze gemaakt worden door Commsquare hoor! Maar Proximus brengt die metingen toch vaak naar buiten, ondanks dat ze er de laatste tijd niet meer echt uit komen als het beste netwerk van België. (Laagste 3G-upload, 2e op vlak van 4G dekking hoewel ze al veel langer bezig zijn, etc.)
Chapeau voor hun eerlijkheid wel! :wink:

Dat Mobistar en Proximus aan elkaar gewaagd zijn ging vooral over snelheid: die loopt quasi gelijk op 4G.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

FrederikD schreef:ondanks dat ze er de laatste tijd niet meer echt uit komen als het beste netwerk van België. (Laagste 3G-upload, 2e op vlak van 4G dekking hoewel ze al veel langer bezig zijn, etc.)
Chapeau voor hun eerlijkheid wel! :wink:
Op al de andere kwaliteitsparameters scoort Proximus dan wel het beste (3G download, 3G bereik, 4G download en 4G upload). Aangezien ze op de meeste parameters als beste scoren zou ik toch durven zeggen dat Proximus nog steeds het beste netwerk van België heeft (zeker omdat downloadsnelheden voor veel mensen belangrijker zijn dan uploadsnelheden, alhoewel met al die selfies op Facebook tegenwoordig :roll: )
Wat nog meer opvalt is dat Base als enige provider weinig vooruitgang boekt voor de 3G downloadsnelheid en zelfs (licht) erop achteruit gaat voor de 4G downloadsnelheid in vergelijking met Q4 verleden jaar.

3G Proximus (Q4--> Q1): 6,2 Mbps --> 9,0 Mbps
3G Mobistar (idem): 4,5 Mbps --> 7,8 Mbps
3G Base (idem): 7,9 Mbps --> 8,8 Mbps

4G Proximus (Q4 --> Q1): 19,1 Mbps --> 25,5 Mbps
4G Mobistar (Enkel Q1): 23,4 Mbps
4G Base (Q4 --> Q1): 14,6 Mbps --> 14,0 Mbps
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Voor mij is Mobistar nog steeds de indoor (3G) kampioen, Proximus heeft indoor teveel E.

De snelheid van 4G bij Mobistar is nog steeds de primeur uit eigen ondervinding, ook al is het netwerk recent commercieel geopend.
Mobistar geeft zelf aan dat de snelheden niet echt snel zullen zakken, ik geloof ze best.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iRockabizzydilly schreef:Inferieur is een wat groot woord, als je dekking hebt is het echt wel vaak suuuupersnel. Mja goed da's relatief.
Ze zijn wel opvallend later 'begonnen' met 4G, de achterstand is dus niet zo groot als je rekening houdt met tijd.

Ik denk dat vooral de cijfers voor Q2 interessant zullen worden, nu men meer en meer naar 15MHz en 20MHz overgaat (en 800MHz frequentie?).
Vrij opvallend dat Proximus weer sneller is met hun overschakeling op 15MHz LTE. En hun 3G is ook merkbaar sneller, zoals jij al gemerkt had in een andere thread.

En ik zou zeggen dat alleen Mobistars 4G netwerk op vlak van dekking inferieur is, op alle andere vlakken is het beter dan de concurrentie, 800MHz is tenminste al live (2600 bestaat al op een heel aantal plaatsen), snelheden zijn top, handovers gaan zeer vlug, merkbaar lagere ping dan de andere twee.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

BASE zal voor 4G nog een tandje moeten bijsteken. Als je tegenwoordig de antenne-aanvragen ziet van Mobistar, zijn die in een snel tempo LTE op 800Mhz aan het uitrollen wat de dekking binnenshuis ten goede komt. Van Proximus en BASE is er weinig actie te zien.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

lithion schreef:BASE zal voor 4G nog een tandje moeten bijsteken. Als je tegenwoordig de antenne-aanvragen ziet van Mobistar, zijn die in een snel tempo LTE op 800Mhz aan het uitrollen wat de dekking binnenshuis ten goede komt. Van Proximus en BASE is er weinig actie te zien.
Waar zie je dat zoal? Op het bipt staat er precies nog altijd hetzelfde als x aantal maanden geleden.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Jordy1990 schreef:
FrederikD schreef:ondanks dat ze er de laatste tijd niet meer echt uit komen als het beste netwerk van België. (Laagste 3G-upload, 2e op vlak van 4G dekking hoewel ze al veel langer bezig zijn, etc.)
Chapeau voor hun eerlijkheid wel! :wink:
Op al de andere kwaliteitsparameters scoort Proximus dan wel het beste (3G download, 3G bereik, 4G download en 4G upload). Aangezien ze op de meeste parameters als beste scoren zou ik toch durven zeggen dat Proximus nog steeds het beste netwerk van België heeft (zeker omdat downloadsnelheden voor veel mensen belangrijker zijn dan uploadsnelheden, alhoewel met al die selfies op Facebook tegenwoordig :roll: )
Wat nog meer opvalt is dat Base als enige provider weinig vooruitgang boekt voor de 3G downloadsnelheid en zelfs (licht) erop achteruit gaat voor de 4G downloadsnelheid in vergelijking met Q4 verleden jaar.
Ok, zeggen dat Proximus niet meer het beste netwerk van België is ging misschien wat te ver. Maar dat er een serieuze kloof gedicht is kan je niet tegenspreken. De dagen van een verschrikkelijke dekking bij Mobistar, edge-hell bij BASE en dan een supernetwerk bij Proximus zijn toch wel duidelijk achter ons :)
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

AndRo555 schreef:
lithion schreef:BASE zal voor 4G nog een tandje moeten bijsteken. Als je tegenwoordig de antenne-aanvragen ziet van Mobistar, zijn die in een snel tempo LTE op 800Mhz aan het uitrollen wat de dekking binnenshuis ten goede komt. Van Proximus en BASE is er weinig actie te zien.
Waar zie je dat zoal? Op het bipt staat er precies nog altijd hetzelfde als x aantal maanden geleden.
Hier ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar! Sites.bipt.be leeft nog altijd in 2013.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

FrederikD schreef:Ok, zeggen dat Proximus niet meer het beste netwerk van België is ging misschien wat te ver. Maar dat er een serieuze kloof gedicht is kan je niet tegenspreken. De dagen van een verschrikkelijke dekking bij Mobistar, edge-hell bij BASE en dan een supernetwerk bij Proximus zijn toch wel duidelijk achter ons :)
Dat is wel een feit. Vooral BASE heeft de laatste jaren ingezien dat het toch beter is om te investeren in hun netwerk, met als resultaat een enorme inhaalbeweging waardoor ze het nu beter doen dan Mobistar (wat jarenlang de nummer twee was in België). Zonder Telenet zou Mobistar al ver failliet zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Mobistar is zowat de beste in het hele 4G gebeuren, imho. Base heeft zijn 3G vrij goed voor elkaar (toch zeker de laatste jaren). En Proximus heeft gewoon het alround beste netwerk.

Al neem ik betere 4G dekking (Base!) met iets slechtere snelheden altijd over pure snelheid (Mobistar en Proximus). Al zal diegene die 800MHz het snelst uitrolt de overhand direct al nemen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier surf ik momenteel via MV LTE over usb tethering, en moet zeggen dat ik ondanks dat ik binnen perfect bereik heb en speedtests tot 60MBit+ gaan, ik wel af en toe precies verbinding verlies en het ligt niet aan de setup en ook niet aan het verbruik want ik doe (nu) geen speedtests aangezien ik het volume wel kan gebruiken voor nuttigere dingen momenteel. Eenmaal ik handmatig switch naar 3G blijft de connectie continu behouden. Het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat het een MV sim is en niet Base.

Vergeleken met Mobistar LTE test destijds; op dezelfde manier had ik continu connectie zonder enige onderbreking of vertraging (ping schoot nooit in de hoogte) en sowieso zeer lage ping (14ms via pc), 80Mbit+ connectie. En natuurlijk veel groter volume toen maar goed :P .

Jammer genoeg is het ontvangst op het nieuw adres bij Mobistar en Proximus lang niet goed genoeg om echt te tetheren, laat staan over LTE.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Afbeelding

iPhone - Proximus - Zone Gent
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Kan dat verlies van verbinding via BASE 4G geen soort van idle state zijn omdat er geen traffic over de verbinding gaat? Geen idee hoe het exact werkt, maar het zou me anders vreemd lijken dat de verbinding plots zou verbreken.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

tendonsie schreef:Afbeelding

iPhone - Proximus - Zone Gent

Base topic :wink:
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

AndRo555 schreef:Mobistar is zowat de beste in het hele 4G gebeuren, imho.
Niet zeveren he! 4G van Mobistar is er bijna NERGENS!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”